{"id":4171,"date":"2022-05-23T11:10:12","date_gmt":"2022-05-23T11:10:12","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4171"},"modified":"2022-05-23T11:10:15","modified_gmt":"2022-05-23T11:10:15","slug":"mercedes-slk-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/mercedes-slk-ongelmat\/","title":{"rendered":"Mercedes SLK ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

Mercedes SLK\/SLC-luokka esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran jo vuonna 1998, ja se lopetettiin virallisesti vuonna 2019, kun viimeiset SLC-mallit poistuivat tuotantolinjalta. Syy siihen, miksi Mercedes antoi potkut SLK:lle, on se, ett\u00e4 se k\u00e4rsi myynnin osalta, koska uusi aamu ennusti, ett\u00e4 katumaasturit ja crossoverit tulevat todenn\u00e4k\u00f6isesti hallitsemaan listoja, ja niin ne tekev\u00e4tkin.<\/p>\n\n\n\n

SLK on 2-paikkainen, lyhytahtinen urheiluauto, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se tarjoaa omaleimaisen ajokokemuksen, jota tuskin mik\u00e4\u00e4n muu Mercedes, ei edes Mercedes SL, voi saavuttaa. Ensimm\u00e4isen sukupolven SL on huonoin, koska se oli liian altis ongelmille ja koska se on yksinkertaisesti liian vanha.<\/p>\n\n\n\n

Toinen sukupolvi vaikuttaa hieman paremmalta, kun taas kolmannen sukupolven aikana on n\u00e4hty sek\u00e4 parhaita ett\u00e4 huonoimpia SLK-malleja. Niin tai n\u00e4in, yleisimm\u00e4t SLK:n ongelmat liittyv\u00e4t kattoon, moottoreihin, ruosteeseen, nokka-akselivuotoihin ja s\u00e4hk\u00f6ihin.<\/p>\n\n\n\n

Yleist\u00e4 luotettavuusarviota on vaikea antaa, sill\u00e4 jotkin mallit ovat paljon parempia kuin toiset. Niin tai n\u00e4in, SLK ei ole luotettavin auto, jota Mercedes on koskaan valmistanut, mutta jos pid\u00e4t siit\u00e4 hyv\u00e4\u00e4 huolta, se voi olla sit\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes SLK – Katto-ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

SLK on kovakattoinen roadster, ja sill\u00e4 on taipumus k\u00e4rsi\u00e4 melko monista kattoon liittyvist\u00e4 ongelmista, joista merkitt\u00e4vimm\u00e4t ovat vuodot. Syyn\u00e4 on se, ett\u00e4 kattoluukun aukon ymp\u00e4rill\u00e4 olevat tiivisteet yksinkertaisesti kuluvat ajan my\u00f6t\u00e4, varsinkin jos niit\u00e4 ei puhdisteta jatkuvasti. Valitettavasti n\u00e4m\u00e4 ongelmat vaikuttavat jopa uudempiin SLK-malleihin, ja siksi monet v\u00e4lttelev\u00e4t edelleen niiden ostamista.<\/p>\n\n\n\n

Jos haluat ostaa k\u00e4ytetyn SLK:n, tarkista, ettei lattioissa ole merkkej\u00e4 veden sis\u00e4\u00e4np\u00e4\u00e4syst\u00e4, ota matot pois ja katso my\u00f6s istuinten alle. Kosteudella on taipumus tunkeutua SLK:hon hitaasti, mutta kun se tunkeutuu, se voi pilata sis\u00e4tilat lopullisesti. On my\u00f6s syyt\u00e4 mainita, ett\u00e4 kattomekanismilla on taipumus pett\u00e4\u00e4, ja sen korjaaminen voi maksaa 200-750 dollaria.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes SLK – Moottoriongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Mercedes SLK:n M271- ja M272-alkutason moottorit voivat aiheuttaa merkitt\u00e4vi\u00e4 ongelmia ja mahdollisesti jopa vet\u00e4\u00e4 koko auton el\u00e4kkeelle. N\u00e4m\u00e4 kaksi moottoria k\u00e4rsiv\u00e4t kahdesta merkitt\u00e4v\u00e4st\u00e4 ongelmasta, joista ensimm\u00e4inen on tasapainoakseli ja toinen moottorin jakohihna.<\/p>\n\n\n\n

Jos akseli pett\u00e4\u00e4, moottori on irrotettava kokonaan sen korjaamiseksi, mik\u00e4 voi maksaa yli 3 500 dollaria. Jos jakohihna kuitenkin pett\u00e4\u00e4 moottorin k\u00e4ydess\u00e4, se voi helposti tuhota koko moottorin. Jos n\u00e4in tapahtuu vanhemmissa malleissa, upouuden moottorin hinta voi olla korkeampi kuin auton j\u00e4\u00e4nn\u00f6sarvo.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes SLK – Ruosteongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Ennen vuotta 2003 valmistetut Mercedes SLK -mallit ovat pahamaineisia ruosteen suhteen. Niinkin paljon, ett\u00e4 monet Mercedes-harrastajat uskovat, ett\u00e4 n\u00e4iss\u00e4 varhaisissa SLK-malleissa on kaikista 1990-luvun j\u00e4lkeisist\u00e4 Mercedes-malleista pahimmat ruostepaikat.<\/p>\n\n\n\n

My\u00f6hemm\u00e4t mallit n\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t p\u00e4rj\u00e4\u00e4v\u00e4n huomattavasti paremmin, koska Mercedes on ottanut k\u00e4ytt\u00f6\u00f6n paljon ruostesuojaustekniikoita, kuten sinkityn ter\u00e4ksen. Muista joka tapauksessa k\u00e4yd\u00e4 l\u00e4pi heikot kohdat, kuten auton alla, py\u00f6r\u00e4koteloiden alla, ajovalojen ymp\u00e4rill\u00e4, ovien alla sek\u00e4 konepellin ja tavaratilan aukon kohdalla.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes SLK – Nokka-akselivuodot<\/h2>\n\n\n\n

Mercedes Benz SLK:n nokka-akselin s\u00e4\u00e4t\u00f6laitteiden tiedet\u00e4\u00e4n vuotavan \u00f6ljy\u00e4, joka voi helposti l\u00f6yt\u00e4\u00e4 tiens\u00e4 johdinsarjaan ja maksaa korjaamisesta noin 1 000-1 500 dollaria. N\u00e4iden tiedet\u00e4\u00e4n jopa joutuvan suoraan kosketuksiin ECU:n kanssa, mik\u00e4 voi mahdollisesti aiheuttaa kaikenlaisia s\u00e4hk\u00f6ongelmia autossa.<\/p>\n\n\n\n

Muista tarkistaa nokka-akselin s\u00e4\u00e4t\u00f6magneetit, ECU ja johdinsarja \u00f6ljynj\u00e4lkien varalta, sill\u00e4 ne on korjattava mahdollisimman pian.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes SLK – S\u00e4hk\u00f6ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Vanhemmat Mercedes SLK -mallit ovat alttiita kaikenlaisille s\u00e4hk\u00f6ongelmille, mutta edes uudemmat mallit eiv\u00e4t ole niist\u00e4 t\u00e4ysin vapaita. Kattomekanismiin, s\u00e4hk\u00f6ikkunoihin, ulkovalaistukseen, kojelautaan ja kaikenlaisiin s\u00e4hk\u00f6komponentteihin liittyv\u00e4t ongelmat ovat SLK:ssa enemm\u00e4n tai v\u00e4hemm\u00e4n v\u00e4ist\u00e4m\u00e4tt\u00f6mi\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa sit\u00e4, ett\u00e4 pienempikilometriset yksil\u00f6t p\u00e4rj\u00e4\u00e4v\u00e4t paljon paremmin, mutta my\u00f6s hyvin huolletut korkeakilometriset yksil\u00f6t ovat hyv\u00e4ksytt\u00e4vi\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko Mercedes Benz SLK\/SLC hyv\u00e4 auto?<\/h3>\n\n\n\n

Mercedes Benz SLK on todellakin hyv\u00e4 auto, jos haluat 2-paikkaisen roadster SWB-urheiluauton. Totuus on, ett\u00e4 t\u00e4llaisista autoista kiinnostuneet ihmiset rakastavat yleens\u00e4 SLK:ta, erityisesti AMG V8 -malleja. Toisaalta ihmiset, jotka eiv\u00e4t ole kiinnostuneita t\u00e4m\u00e4ntyyppisist\u00e4 autoista, v\u00e4lttelev\u00e4t niit\u00e4 yleens\u00e4 kaukaa.<\/p>\n\n\n\n

Tosiasia on, ett\u00e4 n\u00e4m\u00e4 autot eiv\u00e4t ole kovinkaan loogisia, sill\u00e4 ne ovat viikonloppuristeilij\u00e4autoja, jotka on tehty huviajelua varten eik\u00e4 p\u00e4ivitt\u00e4ist\u00e4 ajoa varten. Sin\u00e4ns\u00e4, jos haluat sit\u00e4, pid\u00e4t luultavasti SLK:sta. Jos et ole sit\u00e4 tyyppi\u00e4, pid\u00e4t SLK:ta arvottomana.<\/p>\n\n\n\n

Miksi Mercedes lakkautti SLK\/SLC:n?<\/h3>\n\n\n\n

Vuonna 2019 Mercedes lopetti virallisesti rakastetun Mercedes SLK:n tuotannon. Syyn\u00e4 t\u00e4h\u00e4n oli se, ett\u00e4 n\u00e4m\u00e4 autot eiv\u00e4t ole en\u00e4\u00e4 niin suosittuja kuin ennen ja koska ei ollut mit\u00e4\u00e4n j\u00e4rke\u00e4 eik\u00e4 voittoa kehitt\u00e4\u00e4 upouusi SLK:ta tiet\u00e4en, ett\u00e4 tuskin kukaan ostaa sit\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4in ollen Mercedes osoitti enemm\u00e4n rahaa uusien katumaastureiden ja crossoverien suunnitteluun ja rakentamiseen, mik\u00e4 lopetti my\u00f6s Mercedes SL:n tuotannon. Olemme kuitenkin hiljattain n\u00e4hneet SL:n palaavan tuonpuoleisesta, joten kaikki toivo ei ole menetetty SLK:n suhteen.<\/p>\n\n\n\n

Onko Mercedes SLK\/SLC parempi kuin Mercedes SL?<\/h3>\n\n\n\n

Mercedes Benz SL on SLK\/SLC:n isoveli, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se on suurempi, tehokkaampi, paremmin varustettu, k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisempi ja kalliimpi. SL:n k\u00e4ytett\u00e4vyys on kuitenkin suurin piirtein sama kuin SLK:lla, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 kaikki tuo lis\u00e4koko ei ole johtanut suurempaan istumatilaan.<\/p>\n\n\n\n

Sin\u00e4ns\u00e4 erot n\u00e4iden kahden auton v\u00e4lill\u00e4 eiv\u00e4t ole merkitt\u00e4vi\u00e4, mutta SL on huomattavasti parempi auto, eik\u00e4 se k\u00e4rsi imago-ongelmista yht\u00e4 paljon kuin SLK\/SLC.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Mercedes SLK\/SLC-luokka esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran jo vuonna 1998, ja se lopetettiin virallisesti vuonna 2019, kun viimeiset SLC-mallit poistuivat tuotantolinjalta. Syy siihen, miksi Mercedes antoi potkut SLK:lle, on se, ett\u00e4 se<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4172,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4171"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4171"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4171\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4173,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4171\/revisions\/4173"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4172"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4171"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4171"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4171"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}