{"id":4174,"date":"2022-05-23T11:11:10","date_gmt":"2022-05-23T11:11:10","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4174"},"modified":"2022-05-23T11:11:14","modified_gmt":"2022-05-23T11:11:14","slug":"paras-vuosi-mercedes-slklle","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/paras-vuosi-mercedes-slklle\/","title":{"rendered":"Paras vuosi Mercedes SLK:lle"},"content":{"rendered":"\n

Mercedes Benz SLK-luokka on Mercedeksen pienin 2-paikkainen urheiluauto roadster, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se on ihana viikonloppuauto. SLK esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran vuonna 1996, mutta ensimm\u00e4isen sukupolven SLK on nyt sek\u00e4 vanha ett\u00e4 suhteellisen ep\u00e4luotettava. On my\u00f6s syyt\u00e4 mainita, ett\u00e4 1. sukupolven SLK ei n\u00e4yt\u00e4 erityisen komealta.<\/p>\n\n\n\n

Paras SLK-malli, joka kannattaa ostaa, on luultavasti vuoden 2006 SLK55 AMG. T\u00e4m\u00e4 johtuu siit\u00e4, ett\u00e4 t\u00e4ss\u00e4 SLK:ssa yhdistyv\u00e4t modernin ajan Mercedes-autojen parhaat ominaisuudet, ja ne ovat muotoilu, teho, luotettavuus ja tyyli. T\u00e4m\u00e4 tekee vuoden 2006 SLK55 AMG:st\u00e4 yhden parhaista SLK-malleista, ainakin mit\u00e4 tulee arvon s\u00e4ilymiseen.<\/p>\n\n\n\n

Jos olet enemm\u00e4n kiinnostunut uudemmista SLK-malleista, kannattaa tutustua my\u00f6s vuoden 2015 SLK55 AMG:hen, koska se tarjoaa suunnilleen saman kokemuksen kuin vuoden 2006 malli, mutta siin\u00e4 on nykyaikaisen autoteollisuuden tarjoamia lis\u00e4etuja, kuten turvallisuus-, ylellisyys- ja suorituskykyominaisuuksia.<\/p>\n\n\n\n

SLK:n kaltaisia autoja ostaessa on pidett\u00e4v\u00e4 mieless\u00e4, ett\u00e4 ne ostetaan syd\u00e4mell\u00e4 eik\u00e4 j\u00e4rjell\u00e4. Ensisilm\u00e4yksell\u00e4 n\u00e4m\u00e4 autot ovat ep\u00e4k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisi\u00e4, hankalia, aivan liian pieni\u00e4 ja mahdollisesti jopa ylihinnoiteltuja. Niit\u00e4 on kuitenkin hauska ajaa, ja siksi niin monet ihmiset rakastavat niit\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

2006 Mercedes SLK55 AMG<\/h2>\n\n\n\n
  1. sukupolven 2006 SLK55 AMG on todenn\u00e4k\u00f6isesti paras SLK-malli, johon voit t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 tarttua, koska se tarjoaa legendaarisen moottorin, suhteellisen kohtuullisen hintalapun ja dynaamisen alustan, joka todenn\u00e4k\u00f6isesti pit\u00e4\u00e4 sinut viihdytt\u00e4v\u00e4n\u00e4 pitk\u00e4\u00e4n. SLK55 AMG:ss\u00e4 on 5,0 litran V8-moottori 302 hv:ll\u00e4 ja kunnollinen 5-vaihteinen automaatti, joka sopii auton luonteeseen.<\/li><\/ol>\n\n\n\n

    Ihmiset tuntuvat pit\u00e4v\u00e4n SLK:n 2. sukupolven muotoilusta, mik\u00e4 on hyv\u00e4 asia, sill\u00e4 mekaniikka on kaiken takana. Se on pieni, 2-paikkainen urheiluauto, jota voi k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 sek\u00e4 kaupungissa ett\u00e4 rannikkoteill\u00e4. Vaihteisto on pehme\u00e4, kun haluat sen olevan, mutta my\u00f6s riitt\u00e4v\u00e4n herkk\u00e4, kun annat voimaa.<\/p>\n\n\n\n

    Moottori kuulostaa ihanalta, varsinkin kun katto on pois p\u00e4\u00e4lt\u00e4. Vuoden 2006 SLK:n sis\u00e4tiloissa on kaikki olennainen, mik\u00e4 on sek\u00e4 hyv\u00e4 ett\u00e4 huono asia. Huono puoli on se, ett\u00e4 t\u00e4\u00e4lt\u00e4 ei l\u00f6ydy mit\u00e4\u00e4n 2000-luvun tekniikkaa, mutta hyv\u00e4 puoli on se, ett\u00e4 v\u00e4hemm\u00e4n asioita h\u00e4iritsee ajokokemusta.<\/p>\n\n\n\n

    2015 Mercedes SLK55 AMG<\/h2>\n\n\n\n

    Jos pid\u00e4t vuoden 2006 mallia hieman liian vanhanaikaisena ja olet valmis k\u00e4ytt\u00e4m\u00e4\u00e4n hieman enemm\u00e4n rahaa, sinun kannattaa tutustua vuoden 2015 SLK55 AMG:hen, joka on suurin piirtein identtinen vuoden 2006 mallin kanssa, mutta jossa on nykyajan autoteollisuuden tuomat lis\u00e4edut.<\/p>\n\n\n\n

    5,5 litran AMG-moottori tuottaa 415 hv, mik\u00e4 tekee 2015-mallista paljon vakavamman. Ajokokemus ei ole kovinkaan erilainen kuin vuoden 2006 mallissa, mutta se on hienostuneempi, varsinkin kun katto on ylh\u00e4\u00e4ll\u00e4. Vuoden 2015 malli tuntuu silt\u00e4, ett\u00e4 sit\u00e4 voi k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 p\u00e4ivitt\u00e4isen\u00e4 kuljettajana, kun taas vuoden 2006 malli on enemm\u00e4nkin viikonloppuristeilij\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

    Vuoden 2015 malli on tietysti paljon kalliimpi, mutta se on menett\u00e4nyt melkoisesti arvoaan sen julkaisun j\u00e4lkeen. Toinen valtava ero n\u00e4iden kahden v\u00e4lill\u00e4 on sis\u00e4tilat, sill\u00e4 vuoden 2015 mallissa on melko paljon nykyaikaista tekniikkaa ja yleinen hypp\u00e4ys laadun, istuvuuden ja viimeistelyn osalta.<\/p>\n\n\n\n

    Miksi ihmiset rakastavat Mercedes SLK:ta niin paljon?<\/h2>\n\n\n\n

    Internet on t\u00e4ynn\u00e4 ihmisi\u00e4, jotka kiistelev\u00e4t Mercedes SLK:n vetovoimasta, mutta esittelemme muutamia autoa koskevia faktoja, joita kukaan ei voi kiist\u00e4\u00e4. Ensinn\u00e4kin SLK tarjoaa suhteellisen kevyen alustan, lyhyen akseliv\u00e4lin, valtavan valikoiman bensiini- ja dieselmoottoreita sek\u00e4 mahdollisuuden valita joko manuaalivaihteiston tai automaattivaihteiston.<\/p>\n\n\n\n

    Toiseksi SLK:ssa k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n tehtaalla asennettua kovakattoa, joka erist\u00e4\u00e4 auton t\u00e4ydellisesti talvella ja antaa sinulle mahdollisuuden nauttia tuulesta hiuksissasi kes\u00e4ll\u00e4. SLK tarjoaa my\u00f6s ylellisesti varustetut sis\u00e4tilat, jotka ovat paljon paremmat kuin mik\u00e4\u00e4n BMW:n, Mazdan, Toyotan tai Fiatin koskaan tarjoama t\u00e4ss\u00e4 hintaluokassa.<\/p>\n\n\n\n

    SLK k\u00e4rsii todellakin identiteettikriisist\u00e4, koska se ei anna joillekin ihmisille parasta mahdollista kuvaa. Oli miten oli, se on 2-paikkainen luksusurheiluauto, jolla on Mercedes-merkki ja joka ei maksa kovin paljon, ja siksi ihmiset rakastavat sit\u00e4 niin paljon kuin rakastavat.<\/p>\n\n\n\n

    UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

    Mik\u00e4 on kaikkien aikojen huonoin Mercedes SLK?<\/h3>\n\n\n\n

    Vuoden 1996 SLK:n 1. sukupolvi ei koskaan vaikuttanut kenenk\u00e4\u00e4n maailmaan. T\u00e4m\u00e4 johtuu siit\u00e4, ett\u00e4 vuoden 1996 SLK oli Mercedeksen ensimm\u00e4inen yritys tehd\u00e4 2-paikkainen kompakti luksusristeilij\u00e4, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 luotettavuus ja k\u00e4ytett\u00e4vyys ovat todellakin ongelma. Siksi 1. sukupolven SLK ei koskaan menestynyt, mutta onneksi uudemmat mallit menestyiv\u00e4t.<\/p>\n\n\n\n

    On my\u00f6s syyt\u00e4 mainita, ett\u00e4 vuoden 2011 mallissa eli SLK:n 3. sukupolven 1. tuotantovuonna on my\u00f6s ollut paljon ongelmia, mallista ja moottorista riippumatta. Jotkut jopa nimesiv\u00e4t vuoden 2011 SLK:n kaikkein ep\u00e4luotettavimmaksi autoksi, jonka he ovat koskaan kokeneet. N\u00e4in voimakkaat sanat on varattu vain huonoimmille malleille.<\/p>\n\n\n\n

    Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa Mercedes SLK?<\/h3>\n\n\n\n

    Jos olet etsim\u00e4ss\u00e4 2-paikkaista sporttista luksusautoa ja pid\u00e4t SLK:n ulkon\u00e4\u00f6st\u00e4, tulet luultavasti pit\u00e4m\u00e4\u00e4n siit\u00e4. Varmista ensinn\u00e4kin, ett\u00e4 l\u00f6yd\u00e4t suhteellisen v\u00e4h\u00e4n ajetun ja t\u00e4ydell\u00e4 huoltohistorialla varustetun yksil\u00f6n, varsinkin jos haluat V8-mallin.<\/p>\n\n\n\n

    Vaikka jotkut n\u00e4ist\u00e4 ovatkin edullisia ostaa, ne ovat kalliita k\u00e4ytt\u00e4\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

    Miksi Mercedes lakkautti SLK\/SLC-mallin?<\/h3>\n\n\n\n

    Kyll\u00e4, Mercedes ilmoitti jo vuonna 2019, ett\u00e4 SLK\/SLC on virallisesti kuollut. T\u00e4m\u00e4 johtuu siit\u00e4, ett\u00e4 segmentti k\u00e4\u00e4pi\u00f6ityi crossover\/SUV-suosikkivillityksen nousun my\u00f6t\u00e4, ja t\u00e4llaiset autot olivat ensimm\u00e4isi\u00e4, jotka meniv\u00e4t. Suoraan sanottuna t\u00e4llaiset autot eiv\u00e4t alunperink\u00e4\u00e4n olleet suosittuja, koska ne eiv\u00e4t ole kovin k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisi\u00e4 eiv\u00e4tk\u00e4 loogisia useimmille ihmisille.<\/p>\n\n\n\n

    Niin tai n\u00e4in, mik\u00e4\u00e4n ei viittaa siihen, ett\u00e4 Mercedes aikoisi her\u00e4tt\u00e4\u00e4 SLK\/SLK:n henkiin l\u00e4hiaikoina, mutta he ovat hiljattain paljastaneet uuden SL:n.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

    Mercedes Benz SLK-luokka on Mercedeksen pienin 2-paikkainen urheiluauto roadster, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se on ihana viikonloppuauto. SLK esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran vuonna 1996, mutta ensimm\u00e4isen sukupolven SLK on nyt sek\u00e4 vanha<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4175,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4174"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4174"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4174\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4176,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4174\/revisions\/4176"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4175"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4174"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4174"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4174"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}