{"id":4195,"date":"2022-05-23T11:19:57","date_gmt":"2022-05-23T11:19:57","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4195"},"modified":"2022-05-23T11:20:02","modified_gmt":"2022-05-23T11:20:02","slug":"mercedes-w222-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/mercedes-w222-ongelmat\/","title":{"rendered":"Mercedes W222 ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

Mercedes Benz W222 on edellisen sukupolven S-luokka, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se maksaa huomattavasti v\u00e4hemm\u00e4n kuin uusi W223-malli, mutta se tarjoaa 90 % kokonaiskokemuksesta. W222 on edelleen edell\u00e4 ja pystyy helposti kilpailemaan joidenkin maailman uusimpien t\u00e4ysikokoisten luksussedanien kanssa.<\/p>\n\n\n\n

W222 ei p\u00e4rj\u00e4nnyt kovinkaan hyvin luotettavuuden suhteen, mutta ennen faceliftia ja sen j\u00e4lkeen valmistetun mallin v\u00e4lill\u00e4 on huomattavia eroja. Faceliftin j\u00e4lkeinen malli on paljon parempi, koska Mercedes onnistui korjaamaan monia ongelmia, jotka vaivasivat faceliftia edelt\u00e4nytt\u00e4 mallia suoraan tuotantolinjalta.<\/p>\n\n\n\n

Yleisimm\u00e4t W222:n ongelmat liittyv\u00e4t vaihteistoon, \u00f6ljyvuotoihin, turvav\u00f6iden kiristimiin, s\u00e4hk\u00f6ongelmiin ja ilmajousituksen ongelmiin. Totuus on, ett\u00e4 niinkin monimutkainen auto kuin S-luokka edellytt\u00e4\u00e4 aina, ett\u00e4 sit\u00e4 huolletaan mahdollisimman hyvin. Muuten korjaus- ja huoltokustannukset nousevat merkitt\u00e4v\u00e4sti.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan W222 ei ole luotettavin S-luokka, jonka voit ostaa, mutta se on yksi parhaista S-luokan malleista, jonka voit ostaa. Se on melko uusi, mutta se ei maksa l\u00e4hesk\u00e4\u00e4n yht\u00e4 paljon kuin upouusi W223-malli, varsinkin kun otetaan huomioon nykyiset toimitusketjuongelmat.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes W222 vaihteisto ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

W222:n vaihteisto ei sin\u00e4ns\u00e4 ole varsinaisesti viallinen. Toki vaihteistoon liittyy joitakin ongelmia, kuten nykivi\u00e4 vaihteita, viiv\u00e4styneit\u00e4 vaihteita ja reagointikyvyn puutetta, mutta ongelma on se, ett\u00e4 generaattorin ja pakoj\u00e4rjestelm\u00e4n sijoittelun vuoksi vaihteiston johdinsarja voi vaurioitua korkeiden l\u00e4mp\u00f6tilojen vuoksi.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4m\u00e4 ovat yksinkertaisesti aivan liian l\u00e4hell\u00e4 toisiaan, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 t\u00e4llaiset ongelmat aiheuttavat tyypillisesti sen, ett\u00e4 vaihteisto ei suostu vaihtamaan pys\u00e4k\u00f6intiasentoon tai ett\u00e4 se menee kokonaan pois vaihteelta. Ongelma on niin suuri, ett\u00e4 Mercedes jopa julkaisi laajan takaisinkutsun, joka koski l\u00e4hes kaikkia Mercedes Benz S350 -malleja. Tarkista, onko tarkastamasi malli ollut mukana takaisinkutsussa vai ei.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes W222 \u00f6ljyvuotokysymykset<\/h2>\n\n\n\n

W222 tunnetaan my\u00f6s mahdollisista \u00f6ljyvuodoista, erityisesti vuoden 2014 faceliftia edelt\u00e4v\u00e4ss\u00e4 mallissa. Ajoituksen kiristimen ja moottorikotelon v\u00e4lisen tiivisterenkaan tiedet\u00e4\u00e4n vuotavan \u00f6ljy\u00e4, mik\u00e4 voi aiheuttaa monenlaisia ongelmia. Ensinn\u00e4kin \u00f6ljy\u00e4 p\u00e4\u00e4see yleens\u00e4 tielle, mik\u00e4 aiheuttaa riskin, ett\u00e4 muut tienk\u00e4ytt\u00e4j\u00e4t menett\u00e4v\u00e4t auton hallinnan.<\/p>\n\n\n\n

Toiseksi \u00f6ljy\u00e4 voi p\u00e4\u00e4ty\u00e4 esimerkiksi johtosarjoihin, mik\u00e4 voi aiheuttaa lukemattomia ongelmia auton s\u00e4hk\u00f6j\u00e4rjestelmiss\u00e4. Mercedes on my\u00f6s antanut takaisinkutsun t\u00e4m\u00e4n vuoksi, ja on syyt\u00e4 mainita, ett\u00e4 pahimmat \u00f6ljyvuodot liittyv\u00e4t yleens\u00e4 OM651-turbodieselmoottoriin.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes W222 turvavy\u00f6n kiristimen ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Mercedes julkaisi kaksi takaisinkutsua korjatakseen sek\u00e4 kuljettajan istuimen ett\u00e4 etumatkustajan istuimen turvavy\u00f6nkiristimiin liittyvi\u00e4 ongelmia. Kyse on siit\u00e4, ett\u00e4 tehdas ei ollut kalibroinut kiristint\u00e4 oikein. T\u00e4m\u00e4 voi johtaa siihen, ett\u00e4 kiristin ei kykene antamaan tarvittavaa kireytt\u00e4 suojaamaan sinua onnettomuustilanteessa.<\/p>\n\n\n\n

Jos kiristin siis pett\u00e4\u00e4, katastrofaalisten vammojen riski on todella suuri. Siksi sinun pit\u00e4isi tarkastaa tarkasteltavana oleva W222, jotta n\u00e4et, onko n\u00e4m\u00e4 ongelmat ratkaistu onnistuneesti. Turvav\u00f6iden kanssa ei koskaan kannata ottaa riski\u00e4, sill\u00e4 ne ovat elint\u00e4rke\u00e4 osa auton yleist\u00e4 turvallisuutta.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes W222 s\u00e4hk\u00f6ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Mercedes W222 S-luokka on eritt\u00e4in monimutkainen auto, koska se tarjoaa l\u00e4hes kaiken, mit\u00e4 auto voi tarjota. N\u00e4in ollen autossa on runsaasti s\u00e4hk\u00f6isi\u00e4 vempaimia, jotka tunnetusti rikkoutuvat aika ajoin. Mercedeksen PRE-SAFE-j\u00e4rjestelm\u00e4 on tunnettu vika W222-mallissa, ja se oli my\u00f6s osa takaisinkutsua W222:n tuotannon aikana.<\/p>\n\n\n\n

Toinen W222:n s\u00e4hk\u00f6ongelma liittyy h\u00e4t\u00e4yhteysj\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n, joka joskus menett\u00e4\u00e4 virran. Infotainment-j\u00e4rjestelm\u00e4n tiedet\u00e4\u00e4n joskus reagoivan hitaasti ja jopa sammuvan kokonaan ajon aikana.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes W222:n ilmajousitusongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Mercedes S-luokka on auto, jossa pit\u00e4isi aina olla hienostunut ilmajousitusj\u00e4rjestelm\u00e4. Olemme kuitenkin kaikki tietoisia siit\u00e4, ett\u00e4 ilmajousitusj\u00e4rjestelm\u00e4 on monimutkainen ja voi usein aiheuttaa ongelmia. W222-malliin asennettu AIRMATIC-j\u00e4rjestelm\u00e4 ei itse asiassa ole yht\u00e4 ongelmallinen kuin jotkin aiemmat Mercedes-ilmajousitusj\u00e4rjestelm\u00e4t, mutta silti siin\u00e4 esiintyy joskus ongelmia.<\/p>\n\n\n\n

Yleisimpi\u00e4 ilmajousitusongelmia ovat puristuksen heikkeneminen, turvatyynyongelmat ja auton vajoaminen jommallekummalle puolelle. Joka tapauksessa useimmat ilmajousitusongelmat ratkaistaan ennaltaehk\u00e4isev\u00e4ll\u00e4 huollolla, mutta asianmukaisesta huollosta huolimatta ilmajousitus voi pett\u00e4\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko Mercedes W222 sen arvoinen?<\/h3>\n\n\n\n

Mercedes W222 S-luokka on menett\u00e4nyt melkoisesti arvoaan sen j\u00e4lkeen, kun se tuli markkinoille vuonna 2013. Auto pystyy kuitenkin edelleen tarjoamaan sinulle korkeinta luksusta, varsinkin jos valitset faceliftin j\u00e4lkeisen mallin. Se voi olla kallis auto yll\u00e4pit\u00e4\u00e4, eik\u00e4 se ehk\u00e4 ole luotettavin k\u00e4ytetty S-luokka, mutta se on varmasti sen arvoinen.<\/p>\n\n\n\n

Syy siihen, miksi W222 on juuri nyt hyv\u00e4 ostos, on se, ett\u00e4 se tasapainottaa kustannukset ja ylellisyyden todella hyvin. Se pystyy edelleen kilpailemaan upouusi t\u00e4ysikokoisten luksussedanien kanssa monessa suhteessa, ja monet S-luokan omistajat ovat sit\u00e4 mielt\u00e4, ett\u00e4 faceliftin j\u00e4lkeinen W222 on parempi auto kuin upouusi W223 S-luokka.<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4 on paras Mercedes W222 -malli ostettavaksi?<\/h3>\n\n\n\n

Paras ostettava W222-malli on ep\u00e4ilem\u00e4tt\u00e4 faceliftin j\u00e4lkeinen S560, koska siin\u00e4 on 4,0 litran BiTurbo V8 ja se onnistuu olemaan ylivoimaisen mukava ja jopa luotettava. V8 ei ole halpa yll\u00e4pit\u00e4\u00e4, se kuluttaa paljon polttoainetta eik\u00e4 ole yht\u00e4 tasainen kuin V12.<\/p>\n\n\n\n

Se on kuitenkin enemm\u00e4n kuin tarpeeksi tehokas, sen pit\u00e4isi kest\u00e4\u00e4 pitk\u00e4\u00e4n, ja se saa S-luokan tuntumaan dynaamisemmalta ja hauskemmalta ajaa kuin 6-sylinterinen moottori, vaikka se ei ole yht\u00e4 kallis kuin V12.<\/p>\n\n\n\n

Kuinka kauan W222 Mercedes kest\u00e4\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

Mercedes on yksi niist\u00e4 merkeist\u00e4, jotka valmistavat autoja, jotka tuntuvat kest\u00e4v\u00e4n koko el\u00e4m\u00e4n, ja W222 on varmasti yksi n\u00e4ist\u00e4 autoista. Kaiken kaikkiaan W222:n pit\u00e4isi kest\u00e4\u00e4 asianmukaisella huollolla v\u00e4hint\u00e4\u00e4n 200 000 kilometri\u00e4 ilman suuria peruskorjauksia.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Mercedes Benz W222 on edellisen sukupolven S-luokka, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se maksaa huomattavasti v\u00e4hemm\u00e4n kuin uusi W223-malli, mutta se tarjoaa 90 % kokonaiskokemuksesta. W222 on edelleen edell\u00e4 ja pystyy helposti<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4196,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4195"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4195"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4195\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4197,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4195\/revisions\/4197"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4196"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4195"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4195"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4195"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}