{"id":4198,"date":"2022-05-23T11:20:43","date_gmt":"2022-05-23T11:20:43","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4198"},"modified":"2022-05-23T11:20:46","modified_gmt":"2022-05-23T11:20:46","slug":"onko-mercedes-w222-hyva-auto","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/onko-mercedes-w222-hyva-auto\/","title":{"rendered":"Onko Mercedes W222 hyv\u00e4 auto?"},"content":{"rendered":"\n

Mercedes W222 S-luokka on edellisen sukupolven S-luokan malli, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se on nyt l\u00e4hes 10 vuotta vanha. W222 on edelleen eritt\u00e4in suosittu malli, eiv\u00e4tk\u00e4 monet edes tunne viel\u00e4 tarvetta p\u00e4ivitt\u00e4\u00e4 W223-malliin. Onko Mercedes W222 kuitenkin hyv\u00e4 auto?<\/p>\n\n\n\n

Kyll\u00e4, Mercedes W222 on todellakin todella hyv\u00e4 auto, koska siin\u00e4 on tasapaino kustannusten, ylellisyyden, tyylin ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyyden v\u00e4lill\u00e4. W222:een on saatavana erilaisia moottoreita, kuten 6-sylinterinen, 8-sylinterinen ja jopa 12-sylinterinen moottori huippumalleihin. Siin\u00e4 on yksinomaan automaattivaihteisto, ja useimmat mallit ovat nelivetoisia.<\/p>\n\n\n\n

Muotoilullisesti W222-mallia on saatavana nelj\u00e4n\u00e4 eri versiona, joihin kuuluu joko lyhyt tai pitk\u00e4 akseliv\u00e4li, neliovinen sedan, avoauto tai coupe. Kaikki n\u00e4m\u00e4 n\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t omalla tavallaan upeilta, samoin kuin kaikkien W222-mallien sis\u00e4tilat, erityisesti faceliftin j\u00e4lkeiset mallit vuodesta 2018 alkaen.<\/p>\n\n\n\n

Luotettavuuden suhteen W222 voi olla parempi, ja aiomme mainita t\u00e4ss\u00e4 artikkelissa yleisimm\u00e4t W222-ongelmat. K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyydelt\u00e4\u00e4n W222 on niin hyv\u00e4 kuin sedanissa voi olla, sill\u00e4 siin\u00e4 on valtava tavaratila ja valtavasti tilaa. Mit\u00e4 tulee arvoon, W222 ei tuota pettymyst\u00e4, sill\u00e4 niit\u00e4 saa vain murto-osalla siit\u00e4, mit\u00e4 ne maksoivat 5-10 vuotta sitten.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes W222 – Voimansiirtoj\u00e4rjestelm\u00e4<\/h2>\n\n\n\n

W222-mallisto alkaa S400:lla, joka tarjoaa 3,0 litran 6-sylinterisen moottorin, jossa on 333 hv. S500 tarjoaa 4,7 litran V8-moottorin, jossa on 455 hv, ja S600 tarjoaa 600 hv 6,0 litran V12-moottorista. Faceliftin j\u00e4lkeinen W222 tarjoaa S400:n sijasta S450:n, jossa on sama moottori ja 367hv. S560 korvaa S500:n ja siin\u00e4 on nyt 4.0L V8, jossa on 470hv.<\/p>\n\n\n\n

Huipputason S600 on sama kuin facelifti\u00e4 edelt\u00e4v\u00e4ss\u00e4 mallissa. Aivan W222-malliston huipulla ovat S63 AMG ja S65 AMG -suorituskykyiset sedanit. S63:ssa on 4,0 litran BiTurbo V8, jossa on 612 hv, kun taas huikeimmassa S65 AMG:ss\u00e4 on 630 hv:n 6,0 litran AMG:ll\u00e4 tehostettu V12-rakettikone.<\/p>\n\n\n\n

S-luokkaa on saatavana my\u00f6s muutamana dieselvaihtoehtona, kuten S350d ja S400d. Molemmat saavat saman 3.0L V6:n, jossa on joko 286hv tai 340hv. 4MATIC on saatavana lis\u00e4varusteena lukuun ottamatta AMG-malleja, jotka saavat vain 4MATICin. 7G-Tronic on menovaihteisto ennen faceliftia oleviin W220- ja AMG-malleihin, kun taas 9G on faceliftin j\u00e4lkeisiin malleihin.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes W222 – muotoilu ja alusta<\/h2>\n\n\n\n

Muotoilullisesti W222 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 upealta, varsinkin coupe-muodossa. Avoauto on joukon v\u00e4hiten suosittu vaihtoehto, mutta se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 kuitenkin upealta. Suosituin malli on lyhyt akseliv\u00e4liinen S-luokka, koska se on riitt\u00e4v\u00e4n pitk\u00e4 useimmille. W220:n ajovaloihin on rakennettu Swarowski-kristalli, joka saa auton n\u00e4ytt\u00e4m\u00e4\u00e4n upealta.<\/p>\n\n\n\n

W220 oli my\u00f6s ensimm\u00e4inen auto, jossa on LED-valot koko autossa. W220:n sis\u00e4tilat ovat kuin palatsi kahden suuren laajakuvan\u00e4yt\u00f6n ansiosta, joilla ohjataan l\u00e4hes kaikkia auton toimintoja. Faceliftin j\u00e4lkeinen W222 on sis\u00e4lt\u00e4 ja ulkoa paremman n\u00e4k\u00f6inen, mutta faceliftia edelt\u00e4v\u00e4 W222 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 paljon uudemmalta kuin se todellisuudessa on.<\/p>\n\n\n\n

Alustan ja jousituksen virityksess\u00e4 on keskitytty ennen kaikkea mukavuuteen. Kyyti on pehme\u00e4\u00e4, istuimet ovat muhkeat ja \u00e4\u00e4nieristys on vertaansa vailla. Ainoastaan AMG-mallit ovat j\u00e4ykempi\u00e4, mutta se on odotettavissa suorituskykyisiss\u00e4 sedaneissa.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes W222 – Luotettavuus ja yleiset ongelmatilanteet<\/h2>\n\n\n\n

Faceliftin j\u00e4lkeinen W222 on huomattavasti luotettavampi kuin faceliftia edelt\u00e4nyt malli, mutta W222 ei kokonaisuutena ole luotettavin S-luokka. Yleisimm\u00e4t ongelmat liittyv\u00e4t auton elektroniikkaan, jousitukseen, moottoriin, \u00f6ljyvuotoihin, turvav\u00f6iden kiristimiin ja vaihteistoon.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes W222 – Arvo ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys<\/h2>\n\n\n\n

W222 Mercedes S-luokka edustaa suurta arvoa 2. k\u00e4den markkinoilla, sill\u00e4 se alittaa W223 S-luokan huimasti. Faceliftin j\u00e4lkeinen W220 kannattaa hankkia, sill\u00e4 se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 paljon paremmalta, on paljon luotettavampi ja siin\u00e4 on uudemmat ja kehittyneemm\u00e4t moottorit. W222 pystyy silti kilpailemaan paljon kalliimpien autojen kanssa.<\/p>\n\n\n\n

K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyydelt\u00e4\u00e4n W220 on sedanilta odotettavissa olevien ominaisuuksien huippuluokkaa. Pitk\u00e4n akseliv\u00e4lin mallissa on valtavat m\u00e4\u00e4r\u00e4t sis\u00e4tilaa, ja kaikissa malleissa on valtava tavaratila. N\u00e4kyvyys ei ehk\u00e4 ole paras mahdollinen, eik\u00e4 pys\u00e4k\u00f6inti ehk\u00e4 ole kaikkein helpointa, mutta se kuuluu asiaan.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko Mercedes W222 parempi kuin Mercedes W223?<\/h3>\n\n\n\n

W223 S-luokka on parempi auto kuin W222, mutta se on odotettavissa, koska W223 on l\u00e4hes 10 vuotta uudempi. Erot n\u00e4iden kahden auton v\u00e4lill\u00e4 eiv\u00e4t kuitenkaan ole niin kaukana toisistaan kuin voisi luulla. Faceliftin j\u00e4lkeinen W222-malli on edelleen todella kilpailukykyinen t\u00e4ysikokoinen luksussedan, ja se saattaa jopa p\u00e4ihitt\u00e4\u00e4 joitakin W223:n kilpailijoita.<\/p>\n\n\n\n

W223 on yksinkertaisesti eri tasolla, sill\u00e4 se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 enemm\u00e4n avaruusalukselta kuin autolta. Mielest\u00e4ni sek\u00e4 ennen faceliftia ett\u00e4 sen j\u00e4lkeen tehty W222 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 paremmalta kuin W223, varsinkin edest\u00e4 katsottuna.<\/p>\n\n\n\n

Onko Mercedes W222 hyv\u00e4 k\u00e4ytetty auto?<\/h3>\n\n\n\n

Suuren luksus-Mercedeksen lippulaivalla ajaminen p\u00e4ivitt\u00e4isen\u00e4 ajokkinaan ei ole useimmille ihmisille mit\u00e4\u00e4n. Toki W222 on siisti, mutta sen valtava koko on j\u00e4rkev\u00e4 vain, jos teet ty\u00f6ksi autonkuljettajan ty\u00f6t\u00e4. Arvoltaan W222 on loistava, sill\u00e4 se tarjoaa paljon ylellisi\u00e4 mukavuuksia hintaansa n\u00e4hden, mutta se ei silti tarkoita, ett\u00e4 W222 olisi jokap\u00e4iv\u00e4inen autotyyppi.<\/p>\n\n\n\n

W222:n yll\u00e4pito maksaa my\u00f6s paljon rahaa, joten \u00e4l\u00e4 anna huijata itse\u00e4si luulemaan, ett\u00e4 yll\u00e4pitokustannukset alenevat. P\u00e4invastoin, mit\u00e4 vanhemmiksi n\u00e4m\u00e4 tulevat, sit\u00e4 kalliimmaksi niiden k\u00e4ytt\u00f6 tulee.<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4 on paras Mercedes W222 -korityyppi?<\/h3>\n\n\n\n

Lyhytper\u00e4inen W222 on paras hankkia, koska se on riitt\u00e4v\u00e4n suuri, mutta ei kuitenkaan liian suuri, jotta se tekisi el\u00e4m\u00e4st\u00e4si \u00e4\u00e4rimm\u00e4isen vaikeaa. Coup\u00e9-korityyppi n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 kaikin puolin parhaalta, mutta vain kaksi ovea tekee siit\u00e4 kannattavan, jos et usein kuljeta takamatkustajia.<\/p>\n\n\n\n

W222-avoauto on kapeahko tuote, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 ei ole kovin montaa autoa, joka voi kilpailla W222-avoauton kanssa.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Mercedes W222 S-luokka on edellisen sukupolven S-luokan malli, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se on nyt l\u00e4hes 10 vuotta vanha. W222 on edelleen eritt\u00e4in suosittu malli, eiv\u00e4tk\u00e4 monet edes tunne viel\u00e4 tarvetta<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4199,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4198"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4198"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4198\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4200,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4198\/revisions\/4200"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4199"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4198"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4198"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4198"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}