{"id":4205,"date":"2022-05-23T11:23:23","date_gmt":"2022-05-23T11:23:23","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4205"},"modified":"2022-05-23T11:23:27","modified_gmt":"2022-05-23T11:23:27","slug":"onko-mercedes-w220-hyva-auto","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/onko-mercedes-w220-hyva-auto\/","title":{"rendered":"Onko Mercedes W220 hyv\u00e4 auto?"},"content":{"rendered":"\n

Mercedes Benz W220 oli Mercedeksen luksussedanien lippulaiva vuosina 1998-2005. W220:n facelift tuli vuonna 2002, ja se teki W220:sta paljon luotettavamman ja korjasi siten monia ongelmia, jotka vaivasivat faceliftia edelt\u00e4nytt\u00e4 W220:ta. Facelift ei kuitenkaan riitt\u00e4nyt korjaamaan W220:n mainetta. Onko Mercedes W220 siis hyv\u00e4 auto?<\/p>\n\n\n\n

Mercedes W220 voi olla kelpo auto, jos l\u00f6yd\u00e4t sellaisen, joka on hyv\u00e4ss\u00e4 kunnossa ja josta on pidetty kunnolla huolta. N\u00e4m\u00e4 ovat tunnettuja korkeista yll\u00e4pitokustannuksista, vaikka ne eiv\u00e4t maksa kovin paljon rahaa. Siksi monet ihmiset, jotka ostavat niit\u00e4, eiv\u00e4t tee kaikkea tarvittavaa, jotta ne olisivat kannattava hankinta.<\/p>\n\n\n\n

W220-mallissa on monia eri moottorivaihtoehtoja, joita ovat 6-sylinteriset, 8-sylinteriset ja 12-sylinteriset moottorit. W220 on ensisijaisesti nelivetoinen auto, mutta sinulla on halutessasi mahdollisuus valita AWD 4MATIC -malli. Kaikissa autoissa on 5-vaihteinen automaattivaihteisto. W220 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 ulkoisesti hyv\u00e4lt\u00e4, mutta sis\u00e4tilat eiv\u00e4t ole vanhentuneet kovinkaan hyvin.<\/p>\n\n\n\n

Toimivalla ilmajousituksella varustettuna W220 on edelleen mukava auto ajaa. Luotettavuus on kaukana kunnollisesta, mutta n\u00e4iden arvot ovat eritt\u00e4in hyv\u00e4t. K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyydelt\u00e4\u00e4n kyseess\u00e4 on t\u00e4ysikokoinen neliovinen luksussedan, joten tilasta ei ole mink\u00e4\u00e4nlaista haittaa.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes W220 – Voimansiirtoj\u00e4rjestelm\u00e4<\/h2>\n\n\n\n

W220:n moottorivalikoima on melko kattava, ja se alkaa S280-mallista ja sen 2,8-litraisesta V6-moottorista, jossa on 204 hv. Seuraavana vuorossa on S320, jossa on 3.2L V6 ja 224hv. S350-mallissa on 3,8 litran V6, jossa on 245 hv, ja S430-mallissa 4,3 litran V8, jossa on 280 hv. Yksi suosituimmista W220-malleista on S500, jossa on 5.0L V8 ja 306hv.<\/p>\n\n\n\n

Huippumallit ovat S55 AMG, jossa on 5,5 litran V8-moottori ja 500 hv, S600, jossa on loistava 5,5 litran V12-moottori ja 500 hv, ja huipputason S65 AMG, joka tuottaa huikeat 612 hv. W220-malliin on saatavana my\u00f6s kaksi dieselvaihtoehtoa, S320 CDI, jossa on 3,2 litran V6-diesel, jossa on 200 hv, ja 4,0 litran V8-diesel, jossa on 250 hv.<\/p>\n\n\n\n

Kaikkiin n\u00e4ist\u00e4 on yhdistetty 5-vaihteinen automaattinen momentinmuunninvaihteisto. W220 on RWD-auto, mutta 4MATIC oli saatavana lis\u00e4varusteena useimpiin malleihin. Hy\u00f6tysuhde ei ole kovin hyv\u00e4, mutta se kuuluu asiaan, koska Mercedes ei oikeastaan yritt\u00e4nyt tehd\u00e4 W220:sta kovinkaan tehokasta, varsinkin kun siin\u00e4 on sama moottori kuin tulta hengitt\u00e4v\u00e4ss\u00e4 Pagani Zondassa.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes W220 – muotoilu ja alusta<\/h2>\n\n\n\n

W220:n muotoilua ei koskaan arvostettu liikaa, varsinkin kun facelift-malli n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 enemm\u00e4n tai v\u00e4hemm\u00e4n identtiselt\u00e4 facelifti\u00e4 edelt\u00e4v\u00e4n mallin kanssa. W220 on saatavana kahtena korimallina, lyhyemm\u00e4n akseliv\u00e4lin t\u00e4ysikokoisena luksussedanina tai pitk\u00e4n akseliv\u00e4lin luksussedanina. Mercedes tarjosi tuolloin my\u00f6s CL-luokkaa, joka oli periaatteessa kaksiovinen W220-kupee.<\/p>\n\n\n\n

W220 ajaa kuten 2000-luvun raskaat sedanit yleens\u00e4. Se ei ole dynaaminen, eik\u00e4 612-hevosvoimainenkaan S65 AMG tunnu muulta kuin luksuslimusiinilta. Kaiken kaikkiaan mukavuus on W220:ssa vahva, mutta vain jos kaikki toimii.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes W220 – Luotettavuus ja yleiset ongelmatilanteet<\/h2>\n\n\n\n

Mercedes W220 on yksi v\u00e4hiten luotettavista Mercedes S-luokan malleista, ellei jopa kaikkein v\u00e4hiten luotettava. Faceliftia edelt\u00e4v\u00e4 malli k\u00e4rsi pahasta ruostumisesta, kun taas faceliftin j\u00e4lkeisess\u00e4 mallissa ei k\u00e4ytetty vesipohjaista maalia ja n\u00e4in ollen se oli\/on paljon parempi.<\/p>\n\n\n\n

Muita yleisi\u00e4 W220-ongelmia ovat ilmajousituksen notkahdus, ohjauksen v\u00e4\u00e4nt\u00f6momenttiohjaus, s\u00e4hk\u00f6t ja moottorin ongelmat. W220 on eritt\u00e4in huoltovarma auto, varsinkin jos valitset huipputason V8- ja V12-bensiinimoottorit.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes W220 – Arvo ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys<\/h2>\n\n\n\n

W220:n arvo laski kuin hullu, ja nyt sen saa vain muutamalla tuhannella dollarilla. \u00c4l\u00e4 kuitenkaan mene ajattelemaan, ett\u00e4 my\u00f6s W220:n huoltokustannukset ovat alentuneet, sill\u00e4 eiv\u00e4t ne ole. W220 on edelleen eritt\u00e4in huoltovoittoinen auto, varsinkin koska se hajoaa melko usein.<\/p>\n\n\n\n

K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyydelt\u00e4\u00e4n W220 on niin hyv\u00e4 kuin t\u00e4ysikokoiset luksussedanit vain voivat olla. Se tarjoaa valtavat matkustajatilat, erityisesti pitk\u00e4ss\u00e4 mallissa. My\u00f6s tavaratila on valtava, vaikka n\u00e4kyvyys ei olekaan paras mahdollinen. Kaiken kaikkiaan W220 on k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llinen auto, mutta se ei todellakaan ole t\u00e4ydellinen valinta ruuhkaisille kaupunkikaduille ja kapeisiin liikennev\u00e4leihin.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko Mercedes W220 turvallinen auto?<\/h3>\n\n\n\n

Mercedes Benzin S-luokan mallisto tarjoaa maailman turvallisimpia autoja, ja my\u00f6s W220 oli yksi maailman turvallisimmista autoista ilmestyess\u00e4\u00e4n. Nyky\u00e4\u00e4n W220 on edelleen todella turvallinen auto, sek\u00e4 siksi, ett\u00e4 se on valtava, ett\u00e4 siksi, ett\u00e4 sen rakentamisessa on selv\u00e4sti keskitytty pit\u00e4m\u00e4\u00e4n matkustajat turvassa.<\/p>\n\n\n\n

Jos turvallisuus on etusijalla, tuskin mik\u00e4\u00e4n muu 90-luvun lopun ja 20-luvun alun auto on yht\u00e4 turvallinen kuin W220. W220:ssa ei kuitenkaan ole nykyaikaisia turvavarusteita, ja siksi se ei pysty kilpailemaan nykyaikaisten s\u00e4\u00e4st\u00f6autojen kanssa, puhumattakaan W222- ja W223-S-luokan malleista.<\/p>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa W220 Mercedes S-luokka?<\/h3>\n\n\n\n

W220-Mersun ostaminen on valtava sitoumus, koska n\u00e4m\u00e4 autot ovat tunnetusti alttiita hajoamiselle. On yksinkertaisesti aivan liikaa niit\u00e4, jotka vaivaavat W220-mallia, jotta kukaan voisi suositella W220-mallia hyvill\u00e4 mielin. Faceliftin j\u00e4lkeinen (2002 ja sit\u00e4 vanhemmat) S-luokka on huomattavasti parempi, l\u00e4hinn\u00e4 siksi, ett\u00e4 se ei ruostu yht\u00e4 paljon kuin aiemmat mallit.<\/p>\n\n\n\n

Jos p\u00e4\u00e4t\u00e4t ostaa W220:n, k\u00e4y l\u00e4pi auton huoltohistoriaa ja yrit\u00e4 l\u00f6yt\u00e4\u00e4 esimerkki, jota on pidetty k\u00e4ytt\u00f6kunnossa sen ilmestymisest\u00e4 l\u00e4htien. Suuret ajokilometrit eiv\u00e4t v\u00e4ltt\u00e4m\u00e4tt\u00e4 ole ongelma, jos niist\u00e4 on pidetty huolta.<\/p>\n\n\n\n

Miksi Mercedes S-luokka on niin menestynyt?<\/h3>\n\n\n\n

Mercedes Benz Sonderklasse (erikoisluokka) oli ja on edelleen vertaansa vailla olevan ylellisyyden synonyymi. S-luokka on jatkuvasti asettanut standardit t\u00e4ysikokoisten luksusautojen segmentiss\u00e4, ja kaikki muut autot ovat siit\u00e4 l\u00e4htien yritt\u00e4neet ottaa S-luokkaa kiinni.<\/p>\n\n\n\n

Syy S-luokan menestykseen on se, ett\u00e4 se todella tarjoaa saksalaisista t\u00e4ysikokoisista luksusautoista korkeimman tason ylellisyytt\u00e4. Joissakin tapauksissa BMW ja Audi tarjosivat laadukkaampia tuotteita, mutta Mercedes oli aina nopea saamaan tittelin takaisin.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Mercedes Benz W220 oli Mercedeksen luksussedanien lippulaiva vuosina 1998-2005. W220:n facelift tuli vuonna 2002, ja se teki W220:sta paljon luotettavamman ja korjasi siten monia ongelmia, jotka vaivasivat faceliftia edelt\u00e4nytt\u00e4 W220:ta.<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4206,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4205"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4205"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4205\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4207,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4205\/revisions\/4207"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4206"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4205"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4205"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4205"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}