{"id":4211,"date":"2022-05-24T09:51:49","date_gmt":"2022-05-24T09:51:49","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4211"},"modified":"2022-05-24T09:51:57","modified_gmt":"2022-05-24T09:51:57","slug":"onko-mercedes-w218-hyva-auto","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/onko-mercedes-w218-hyva-auto\/","title":{"rendered":"Onko Mercedes W218 hyv\u00e4 auto?"},"content":{"rendered":"\n

Mercedes W218 on neliovinen tyylik\u00e4s coupe, joka perustuu W212-alustaan ja oli tuotannossa vuosina 2011-2018. CLS-luokka (W218) oli edell\u00e4k\u00e4vij\u00e4 t\u00e4ss\u00e4 segmentiss\u00e4, mutta nyt se kilpailee BMW 6-sarjan ja Audi A7 Sportbackin kaltaisten autojen kanssa.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 segmentti on olemassa niille, jotka haluavat ensiluokkaisen keskikokoisen saksalaisen luksussedanin, mutta haluavat, ett\u00e4 t\u00e4llaiset sedanit ovat tyylikk\u00e4\u00e4mpi\u00e4 ja huomiota her\u00e4tt\u00e4v\u00e4mpi\u00e4. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 W218 on W212 kalliissa verkkareissa, mutta Onko Mercedes W218 hyv\u00e4 auto?<\/p>\n\n\n\n

W218 on ehdottomasti hyv\u00e4 auto monestakin syyst\u00e4. Ensinn\u00e4kin siin\u00e4 on runsaasti tehokkaita ja hienostuneita kaasu- ja dieselmoottoreita. Se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 upealta sek\u00e4 sis\u00e4lt\u00e4 ett\u00e4 ulkoa, erityisesti faceliftin j\u00e4lkeinen malli, joka n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 edelleen silt\u00e4 kuin se olisi syntynyt eilen.<\/p>\n\n\n\n

W218 on my\u00f6s kohtuullisen luotettava, mutta on joitakin asioita, joista kannattaa puhua. Arvoaspekti on vahva t\u00e4m\u00e4n kanssa, erityisesti faceliftia edelt\u00e4v\u00e4 W218. K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys on my\u00f6s kunnollinen, mutta autoa jarruttaa hieman sen kalteva kattolinja, joka sy\u00f6 tilaa takap\u00e4\u00e4tyyn ja n\u00e4kyvyytt\u00e4 kaikkialle.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes W218 – Voimansiirtoj\u00e4rjestelm\u00e4<\/h2>\n\n\n\n

Mercedes W218-mallisto alkaa CLS350\/CLS400 BlueEfficiency -mallilla, joka tarjoaa 3,5 litran V6-moottorin 306 hv:ll\u00e4. CLS500 saa 4.7L V8:n, jossa on 410hv. Huippuluokan kaasu-W218-vaihtoehto on CLS 63 AMG, jossa on 5.5L BiTurbo V8, jossa on 585hv. Kaikki n\u00e4m\u00e4 ovat hienostuneita, mutta eiv\u00e4t parhaita polttoainetaloudellisuuden suhteen.<\/p>\n\n\n\n

Diesel-W218-paletti alkaa CLS250d:st\u00e4, joka saa 2,5 litran 4-sylinterisen turbomoottorin, jossa on 204 hv, ja seuraavana vuorossa on CLS350, joka on vahvin diesel-W218-voimanl\u00e4hde, sill\u00e4 se tarjoaa vahvimmillaan yli 300 hv. N\u00e4m\u00e4 eiv\u00e4t ole yht\u00e4 tehokkaita kuin W218-bensiinimoottorit, mutta ovat paljon tehokkaampia.<\/p>\n\n\n\n

W218 on ensisijaisesti nelivetoauto, mutta joihinkin versioihin on saatavana lis\u00e4varusteena 4MATIC AWD. Lis\u00e4ksi aikaisemmissa W218-malleissa on 7-vaihteinen automaattivaihteisto, kun taas uudemmissa faceliftin j\u00e4lkeisiss\u00e4 malleissa on uudempi ja kehittyneempi 9-vaihteinen automaattivaihteisto.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes W218 – muotoilu ja alusta<\/h2>\n\n\n\n

Mercedes W218 on tyylik\u00e4s coupe-versio W212-mallista, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se tarjoaa riitt\u00e4v\u00e4sti tilaa ja coupeen kuuluvaa tyyli\u00e4. Siksi W218:ssa on kehyksett\u00f6m\u00e4t ikkunat ja viisto kattolinja, joka tekee autosta eritt\u00e4in tyylikk\u00e4\u00e4n n\u00e4k\u00f6isen. Faceliftin j\u00e4lkeinen W218 on entist\u00e4kin paremman n\u00e4k\u00f6inen ja p\u00e4ihitt\u00e4\u00e4 kiistatta nykyisen CLS-luokan.<\/p>\n\n\n\n

Ajokokemuksen osalta W218 ajaa kuten n\u00e4ytt\u00e4\u00e4kin. Se on siis luksuslimusiini, johon on lis\u00e4tty coupe-urheiluauton piirteit\u00e4. Dynaamisin W218-malli on ep\u00e4ilem\u00e4tt\u00e4 CLS 63 AMG. My\u00f6s W218:n sis\u00e4tilat ovat samat kuin W212:ssa, mutta CLS:ss\u00e4 on paremmat varusteet suoraan tehtaalta.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes W218 – Luotettavuus ja yleisi\u00e4 ongelmia<\/h2>\n\n\n\n

W218 Mercedes CLS on luotettavuudeltaan suurin piirtein samanlainen kuin W212 E-luokka. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 sen pit\u00e4isi kest\u00e4\u00e4 pitk\u00e4\u00e4n, varsinkin jos huollat sit\u00e4 riitt\u00e4v\u00e4n hyvin. Yleisimm\u00e4t W218-ongelmat liittyv\u00e4t ilmajousitukseen, moottoriin, vaihteistoon, elektroniikkaan ja erilaisiin j\u00e4\u00e4hdytysj\u00e4rjestelm\u00e4n vuotoihin tai \u00f6ljyvuotoihin.<\/p>\n\n\n\n

Avain nautinnolliseen W218-omistamiseen on huoltaa se aina, kun suositukset niin vaativat. Jos teet n\u00e4in, auton pit\u00e4isi helposti kest\u00e4\u00e4 satoja tuhansia kilometrej\u00e4. Niin tai n\u00e4in, W218 on luotettava auto, mutta muista harkita sellaista vain, jos kaikki huolto- ja kunnossapitotiedot ovat tallella.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes W218 – Arvo ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys<\/h2>\n\n\n\n

W218-malli ennen facelift-mallia on nyky\u00e4\u00e4n edullinen ottaen huomioon, mit\u00e4 se tarjoaa. Tyylikk\u00e4\u00e4n, ajattoman 4-tuumaisen coup\u00e9n, jossa on vahvat ja luotettavat moottorit, ei kannata odottaa maksavan yht\u00e4 paljon kuin pelk\u00e4n upouuden japanilaisen s\u00e4\u00e4st\u00f6auton. Kustannuksia aiheutuu kuitenkin yll\u00e4pidosta, joten jos harkitset sellaisen ostamista, sinun on oltava tietoinen siit\u00e4, ett\u00e4 n\u00e4m\u00e4 eiv\u00e4t ole halpoja k\u00e4ytt\u00e4\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyydelt\u00e4\u00e4n W218 on yht\u00e4 aikaa hyv\u00e4 ja huono. Hyvi\u00e4 puolia ovat se, ett\u00e4 siin\u00e4 voi istua mukavasti jopa nelj\u00e4 henkil\u00f6\u00e4 ja ett\u00e4 siin\u00e4 on suuri tavaratila. Huonoja puolia ovat se, ett\u00e4 viisi ihmist\u00e4 ei voi istua W218:ssa, ja se, ett\u00e4 kalteva kattolinja sy\u00f6 takap\u00e4\u00e4n tilaa.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa Mercedes W218?<\/h3>\n\n\n\n

Mercedes W218 on nyky\u00e4\u00e4n hyv\u00e4 tarjous, mutta sen viritt\u00e4minen maksaa melkoisesti. CLS350 on paras ostettava bensiiniosastolla, kun taas CLS350d on paras hankittava diesel-kuvastossa. Etsi aina esimerkkej\u00e4, joissa on kaikki huoltohistoriatiedot tallella, sill\u00e4 ne ovat t\u00e4rke\u00e4mpi\u00e4 kuin itse ajokilometrit.<\/p>\n\n\n\n

Sin\u00e4ns\u00e4 kannattaa harkita W218:n ostamista, mutta my\u00f6s Audi A7 ja BMW 6-sarja t\u00e4lt\u00e4 aikakaudelta kannattaa tarkistaa. N\u00e4m\u00e4 kolme ovat eritt\u00e4in hyvin yhteen sovitettuja, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 ne voivat k\u00e4yd\u00e4 kauppaa ly\u00f6nneist\u00e4 p\u00e4iv\u00e4kausia.<\/p>\n\n\n\n

Kuinka kauan Mercedes W218 kest\u00e4\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

Mercedes W218 pystyy kest\u00e4m\u00e4\u00e4n muutamia satoja tuhansia kilometrej\u00e4 tarvitsematta suurempia peruskorjauksia. Ainoa tapa saavuttaa t\u00e4m\u00e4 mukavasti on huoltaa auto aina tarvittaessa. Siksi yli 200 000 kilometri\u00e4 kellossa on ehdottomasti mahdollista.<\/p>\n\n\n\n

On my\u00f6s syyt\u00e4 mainita, ett\u00e4 faceliftin j\u00e4lkeinen W218 on kaiken kaikkiaan parempi vaihtoehto, sek\u00e4 siksi, ett\u00e4 se on uudempi ett\u00e4 siksi, ett\u00e4 se ei k\u00e4rsi yht\u00e4 monista ongelmista kuin facelifti\u00e4 edelt\u00e4v\u00e4 W218. Kaiken kaikkiaan W218 on rakennettu kest\u00e4m\u00e4\u00e4n, mutta vain jos teet siit\u00e4 sellaisen.<\/p>\n\n\n\n

Onko Mercedes CLS parempi kuin Audi A7?<\/h3>\n\n\n\n

Audi A7 ja Mercedes CLS ovat kovia kilpailijoita, sill\u00e4 ne tarjoavat enemm\u00e4n tai v\u00e4hemm\u00e4n saman kokemuksen erilaisella l\u00e4hestymistavalla. My\u00f6s BMW 6-sarja kuului aiemmin t\u00e4h\u00e4n ryhm\u00e4\u00e4n, mutta BMW p\u00e4\u00e4tti luopua siit\u00e4 BMW 8-sarjan hyv\u00e4ksi, joka on sek\u00e4 kalliimpi ett\u00e4 tehokkaampi kuin n\u00e4m\u00e4 kaksi.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan A7 ja CLS ovat todella l\u00e4hell\u00e4 toisiaan. A7 on hieman kalliimpi, koska se on hieman uudempi. CLS on mukavampi auto, ja vanhemmat ihmiset pit\u00e4v\u00e4t siit\u00e4 enemm\u00e4n kuin A7:st\u00e4. A7 on hieman nuorekkaampi ja dynaamisempi, mutta se ei p\u00e4rj\u00e4\u00e4 CLS:lle mukavuudessa.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Mercedes W218 on neliovinen tyylik\u00e4s coupe, joka perustuu W212-alustaan ja oli tuotannossa vuosina 2011-2018. CLS-luokka (W218) oli edell\u00e4k\u00e4vij\u00e4 t\u00e4ss\u00e4 segmentiss\u00e4, mutta nyt se kilpailee BMW 6-sarjan ja Audi A7 Sportbackin<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4212,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4211"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4211"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4211\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4213,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4211\/revisions\/4213"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4212"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4211"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4211"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4211"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}