{"id":4214,"date":"2022-05-24T09:53:20","date_gmt":"2022-05-24T09:53:20","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4214"},"modified":"2022-05-24T09:53:23","modified_gmt":"2022-05-24T09:53:23","slug":"mercedes-w209-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/mercedes-w209-ongelmat\/","title":{"rendered":"Mercedes W209 ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

Mercedes W209 CLK-luokka on E-luokan sedanin kaksiovinen versio, joka oli tuotannossa vuosina 2002-2009. W209 jakaa suurimman osan osistaan W211-mallin kanssa, paitsi ett\u00e4 siit\u00e4 puuttuu kaksi ovea ja se on hieman pienempi siihen verrattuna. CLK korvattiin my\u00f6hemmin E-Klasse coupella, jotta koko mallisto olisi hieman helpommin hahmotettavissa.<\/p>\n\n\n\n

W209 on suunnilleen yht\u00e4 luotettava kuin W211, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se voi olla melko luotettava auto, jos siit\u00e4 huolehditaan asianmukaisesti. Faceliftin j\u00e4lkeinen versio on paljon parempi, koska monet faceliftia edelt\u00e4nytt\u00e4 mallia vaivanneet ongelmat ratkaistiin auton valmistuksen aikana. Joka tapauksessa aiomme luetella Mercedes W209 -mallin yleisimm\u00e4t ongelmat.<\/p>\n\n\n\n

Yleisimm\u00e4t Mercedes W209:n ongelmat liittyv\u00e4t moottoriin. W209 k\u00e4rsii my\u00f6s s\u00e4hk\u00f6ongelmista, erityisesti vaihtovirtageneraattorista. Lis\u00e4ksi W209:n tiedet\u00e4\u00e4n k\u00e4rsiv\u00e4n j\u00e4\u00e4hdytysj\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n liittyvist\u00e4 ongelmista ja useista vuodoista. W209 k\u00e4rsii toisinaan my\u00f6s muutamista vaihteisto-ongelmista.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan W209 voi olla melko luotettava auto, mutta vain, jos siit\u00e4 huolehditaan asianmukaisesti. N\u00e4m\u00e4 ongelmat johtuvat yleens\u00e4 ennaltaehk\u00e4isev\u00e4n huollon puutteesta, ja siksi ne voidaan pys\u00e4ytt\u00e4\u00e4 ennen kuin ne aiheuttavat vakavaa haittaa.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes W209 -moottorin ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

W209-Mercedeksen moottoriin liittyvi\u00e4 mahdollisia ongelmia on melko paljon. Sytytystulppien tiedet\u00e4\u00e4n irtoavan ja aiheuttavan moottoriongelmia. My\u00f6s tiiviste voi l\u00f6ysty\u00e4 ja se on kiristett\u00e4v\u00e4, ennen kuin se aiheuttaa ongelmia.<\/p>\n\n\n\n

Dieselmoottoreiden yleisin moottoriongelma on pel\u00e4tty ”musta kuolema”. Ei, kyse ei ole metalliyhtyeest\u00e4, joka laulaa W209-moottorisi tuhoon, vaan pikemminkin vakavista polttoainevuodoista polttoainesuuttimien tiivisteiden kautta. N\u00e4m\u00e4 ongelmat ovat suhteellisen edullisia korjata, jos ne havaitaan riitt\u00e4v\u00e4n ajoissa. Jos et havaitse, ne voivat aiheuttaa tuhoa W209:lle ja maksaa omaisuuden korjata.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes W209 s\u00e4hk\u00f6ongelmat<\/p>\n\n\n\n

Mercedes W211:n tiedet\u00e4\u00e4n k\u00e4rsiv\u00e4n auton elektroniikkaan liittyvist\u00e4 ongelmista, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 W209:ss\u00e4 on suurin piirtein sama tilanne. Vakavimmat W209:n s\u00e4hk\u00f6ongelmat liittyv\u00e4t vaihtovirtageneraattoriin ja akkuun, jotka voivat joskus kuolla ennenaikaisesti. W209 k\u00e4rsii my\u00f6s ongelmista, kuten viallisesta ulkovalaistuksesta ja sis\u00e4tilojen kytkimiin liittyvist\u00e4 ongelmista.<\/p>\n\n\n\n

Sinun on my\u00f6s pidett\u00e4v\u00e4 mieless\u00e4, ett\u00e4 avoauton kattomekanismi k\u00e4rsii yleens\u00e4 monista eri ongelmista, ja useimmat niist\u00e4 ovat luonteeltaan elektronisia. S\u00e4hk\u00f6toimiset ikkunat ja s\u00e4hk\u00f6toimiset istuimet voivat my\u00f6s vioittua auton i\u00e4n vuoksi, samoin keskuslukitusj\u00e4rjestelm\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes W209 -j\u00e4\u00e4hdytysj\u00e4rjestelm\u00e4n ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Erityisen vakava W209-ongelma liittyy auton j\u00e4\u00e4hdytysj\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n. Auto voi ylikuumentua, mik\u00e4 voi johtaa auton syttymiseen tuleen. W209:ss\u00e4 oli alun perin my\u00f6s oranssit tiivisteet \u00f6ljynj\u00e4\u00e4hdyttimen vuotojen ymp\u00e4rill\u00e4, joiden tiedet\u00e4\u00e4n kuluvan ja aiheuttavan \u00f6ljyvuotoja. Mercedes kutsui n\u00e4m\u00e4 tiivisteet takaisin, ja vuonna 2010 ne korvattiin laadukkaammilla violeteilla tiivisteill\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Jos siis koeajat W209:\u00e4\u00e4, muista menn\u00e4 konepellin alle ja etsi\u00e4 tiivisteet. Mit\u00e4 ikin\u00e4 teetkin, pid\u00e4 aina silm\u00e4ll\u00e4 auton l\u00e4mp\u00f6tilaa, sill\u00e4 W209 voi keitt\u00e4\u00e4 itse\u00e4\u00e4n jopa viile\u00e4ll\u00e4 iltap\u00e4iv\u00e4risteilyll\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes W209 vuotoja<\/h2>\n\n\n\n

W209 on niin altis vuodoille, ett\u00e4 meid\u00e4n oli pakko listata vuodot erillisen\u00e4 ongelmana, vaikka mainitsimme edellisess\u00e4 kappaleessa juuri \u00f6ljyn j\u00e4\u00e4hdytysnestevuodot. W209 ei kuitenkaan k\u00e4rsi ainoastaan \u00f6ljynj\u00e4\u00e4hdytysnestevuodoista, mutta se k\u00e4rsii my\u00f6s moottori\u00f6ljyvuodoista, jotka voivat lis\u00e4t\u00e4 auton kokonais\u00f6ljynkulutusta huomattavasti.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4n vuoksi sinun on vaihdettava kaikki W209:n nesteet suositusten mukaisesti, muuten sinulla on vaikeuksia pit\u00e4\u00e4 auto kunnossa.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes W209 -automaattivaihteiston ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Yleisimm\u00e4t Mercedes W209 -vaihteisto-ongelmat liittyv\u00e4t viallisiin j\u00e4\u00e4hdyttimiin, jotka Mercedes asensi ennen 09.2003 valmistettuihin W209-malleihin. N\u00e4iss\u00e4 W209-malleissa oli Valeo-patterit, joita ei ollut suunniteltu tarpeeksi hyvin ja jotka aiheuttivat j\u00e4\u00e4hdytysnesteen joutumisen kosketuksiin vaihteisto\u00f6ljyn kanssa.
Kun n\u00e4in tapahtuu, autosta alkaa kuulua humisevia \u00e4\u00e4ni\u00e4 ja vaihteiden vaihtaminen on rajua. Jos n\u00e4in k\u00e4y, vaihda j\u00e4\u00e4hdytin v\u00e4litt\u00f6m\u00e4sti uudempaan Valeo-versioon ja huuhtele koko j\u00e4rjestelm\u00e4 alusta loppuun, muuten vaihteistosi saattaa kuolla kokonaan.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko Mercedes W209 hyv\u00e4 auto?<\/h3>\n\n\n\n

Mercedes W209 on todellakin todella hyv\u00e4 auto, sill\u00e4 se tarjoaa vastaavaa ylellisyytt\u00e4 kuin W211, mutta onnistuu samalla tuntumaan nuorekkaammalta ja dynaamisemmalta. W209 on my\u00f6s suhteellisen hyv\u00e4nn\u00e4k\u00f6inen auto, tai ainakin se oli sit\u00e4, kun se tuli markkinoille 2000-luvun alussa.<\/p>\n\n\n\n

W209 on riitt\u00e4v\u00e4n luotettava, jos sit\u00e4 huolletaan, se on saatavana avoautona ja sit\u00e4 on saatavana my\u00f6s useilla eri moottorivaihtoehdoilla. Jos etsit 2000-luvun kaksiovista luksuscoupea, joka voi tyydytt\u00e4\u00e4 sek\u00e4 urheiluautoilijoita ett\u00e4 luksussedanien yst\u00e4vi\u00e4, CLK W209 on varmasti hyv\u00e4 vaihtoehto.<\/p>\n\n\n\n

Kuinka kauan Mercedes W209 kest\u00e4\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

Mercedes W209 kest\u00e4\u00e4 helposti muutaman satatuhatta kilometri\u00e4 tarvitsematta suurempia peruskorjauksia. Ainoa tapa saavuttaa t\u00e4m\u00e4 on pit\u00e4\u00e4 auto mahdollisimman pitk\u00e4\u00e4n optimaalisessa kunnossa, mik\u00e4 tarkoittaa my\u00f6s sen oikea-aikaista huoltoa.<\/p>\n\n\n\n

W209 ja W211 ovat tunnetusti luotettavia autoja, jotka varmasti kest\u00e4v\u00e4t. Toki ne eiv\u00e4t ole yht\u00e4 tuhoutumattomia kuin 70-luvun Mercedes-sedanit, mutta mit\u00e4 tulee 2000-luvun j\u00e4lkeisiin Mercedes-autoihin, W209:n tai W211:n tappaminen on todella vaikeaa.<\/p>\n\n\n\n

Miksi Mercedes nimesi CLK-luokan uudelleen?<\/h3>\n\n\n\n

Nimi CLK ei en\u00e4\u00e4 virallisesti kuulu Mercedes Benzin mallistoon, koska se korvattiin 2010-luvun alussa Mercedes Benz E-Class coupella. Syy, miksi Mercedes teki n\u00e4in, on tehd\u00e4 mallistosta hieman helpommin ymm\u00e4rrett\u00e4v\u00e4. CLC oli C-luokan coupe-versio, mutta se nimettiin uudelleen C-luokan coupeksi.<\/p>\n\n\n\n

CLK oli E-luokan coupe-versio, mutta se nimettiin uudelleen E-Class Coupeksi. Syy t\u00e4h\u00e4n on yksinkertainen: se on j\u00e4rkev\u00e4mpi ja helpompi ymm\u00e4rt\u00e4\u00e4 kaikille.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Mercedes W209 CLK-luokka on E-luokan sedanin kaksiovinen versio, joka oli tuotannossa vuosina 2002-2009. W209 jakaa suurimman osan osistaan W211-mallin kanssa, paitsi ett\u00e4 siit\u00e4 puuttuu kaksi ovea ja se on hieman<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4215,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4214"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4214"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4214\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4216,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4214\/revisions\/4216"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4215"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4214"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4214"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4214"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}