{"id":422,"date":"2021-06-28T09:16:25","date_gmt":"2021-06-28T09:16:25","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/29\/?p=422"},"modified":"2022-10-12T13:13:49","modified_gmt":"2022-10-12T13:13:49","slug":"missa-maasturissa-on-vahiten-tiemelua","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/missa-maasturissa-on-vahiten-tiemelua\/","title":{"rendered":"Miss\u00e4 maasturissa on v\u00e4hiten tiemelua?"},"content":{"rendered":"\n

\u00c4\u00e4nieristys on yksi luksusmaasturin t\u00e4rkeimmist\u00e4 ominaisuuksista. On vaikea kuvitella luksusautoa, joka ei hy\u00f6tyisi laajasta \u00e4\u00e4nenvaimennusmateriaalien k\u00e4yt\u00f6st\u00e4 tai kaksoislasitetuista ikkunoista. Lis\u00e4ksi useimmat uudemmat katumaasturit on suunniteltu aerodynaamisemmiksi melun v\u00e4hent\u00e4miseksi entisest\u00e4\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Hiljaisimman kompaktin katumaasturin tittelist\u00e4 kilpailevat Audi Q5, Mercedes GLC, BMW X3, Volvo XC60 ja Porsche Macan. Hiljaisen kompaktin katumaasturin kokemuksen voi kuitenkin saada, vaikka valitsisi edullisemmat vaihtoehdot, kuten Mazda CX-5:n, Chevy Equinoxin tai Honda CR-V:n.<\/p>\n\n\n\n

Jos haluat keskikokoisen katumaasturisi olevan mahdollisimman hiljainen, kannattaa tutustua Volvo XC90:een, Audi Q7:\u00e4\u00e4n, Mercedes GLE:hen, Porsche Cayenneen tai BMW X5:een. Vaikka voit hankkia edullisempia maastureita, jotka ovat todellakin hiljaisia, ne eiv\u00e4t pysty saavuttamaan n\u00e4iden huippumaastureiden seesteisen \u00e4\u00e4nett\u00f6myyden tasoa.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4ysikokoisissa katumaastureissa sen sijaan pit\u00e4isi asettaa etusijalle mukavuus, ylellisyys, tyyli, teknologia ja hiljaisuus. Eik\u00e4 kukaan tee sit\u00e4 paremmin kuin Rolls Royce Cullinan. Mutta jos haluat edullisemman vaihtoehdon, Kia Telluride tarjoaa melko hiljaisen kokemuksen. Executive-segmentiss\u00e4 Range Rover, BMW X7 ja Mercedes GLS ovat kaikkein hiljaisimpia.<\/p>\n\n\n\n

English version: quietest luxury suv 2022<\/a><\/p>\n\n\n\n

Hiljaisin kompakti katumaasturi<\/h2>\n\n\n\n

Kompaktin katumaasturin segmentist\u00e4 on tulossa yksi suosituimmista autosegmenteist\u00e4, ja on melko selv\u00e4\u00e4, miksi niin monet autonvalmistajat vain jatkavat kompaktin katumaasturin pumppaamista. Ja koska kilpailu on niin kovaa, tarjolla on paljon upeita vaihtoehtoja.<\/p>\n\n\n\n

Audi Q5, BMW X3, Volvo XC60, Porsche Macan ja Mercedes GLC ovat kuitenkin hienostuneimpia myynniss\u00e4 olevia kompakteja katumaastureita. Loistavana yleismallina, katumaasturina, jolla voi ajaa dynaamisesti ja mukavasti vain napin painalluksella, Audi Q5 vaikuttaa t\u00e4ydelliselt\u00e4 keskitien\u00e4 urheilun ja mukavuuden v\u00e4lill\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Suurin piirtein sama juttu on XC60:n kanssa, vaikka ruotsalainen ei olekaan yht\u00e4 hienostunut kuin Q5. BMW X3 ja Porsche Macan ovat joukon urheilullisia valintoja, ja joissakin tilanteissa matkustamoon tunkeutuu kyll\u00e4 lis\u00e4\u00e4ntynyt melu.<\/p>\n\n\n\n

Ja lopuksi, Mercedes GLC:n tavoitteena on saavuttaa korkein mahdollinen mukavuus- ja ylellisyystaso, ja vaikka ylellisyys on enemm\u00e4n tai v\u00e4hemm\u00e4n samaa luokkaa kuin koko muussa Executive Compact SUV -segmentiss\u00e4, mukavuustaso on todellakin korkea, ja GLC on todenn\u00e4k\u00f6isesti hiljaisin myynniss\u00e4 oleva kompakti SUV.<\/p>\n\n\n\n

Hiljaisin keskikokoinen katumaasturi.<\/h2>\n\n\n\n

Jos p\u00e4\u00e4t\u00e4t p\u00e4ivitt\u00e4\u00e4 kompaktista katumaasturista keskikokoiseen katumaasturiin, edess\u00e4si on tasainen nousu hinnassa, rakentamisen laadussa, tilassa, tehossa ja ennen kaikkea ylellisyydess\u00e4 ja mukavuudessa. Volvo XC90 on uskomattoman suosittu valinta i\u00e4kk\u00e4iden ihmisten keskuudessa, sill\u00e4 se tarjoaa eritt\u00e4in hiljaisen matkustamon ja moottoriyhdistelm\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Audi Q7 taas on viel\u00e4 suurempi kuin XC90, ja jos valitset dieselmoottorin, et kuule moottoria kuten diesel XC90:ss\u00e4. Audin 3.0L-dieselin kuulee vain k\u00e4ynnistett\u00e4ess\u00e4 kylmempin\u00e4 aamuina.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes GLE ja BMW X5 on sijoitettu hieman eri tavalla. X5 tarjoaa urheilullisemman s\u00e4rm\u00e4n, mukaansatempaavamman ajon, joka voi joskus tuntua silt\u00e4, ett\u00e4 koko kokemus on vain hieman v\u00e4hemm\u00e4n hienostunut. Kyse on l\u00e4hinn\u00e4 mieltymyksist\u00e4, mutta GLE tuntuu kuitenkin seesteisemm\u00e4lt\u00e4 kokemukselta.<\/p>\n\n\n\n

Kaikki n\u00e4m\u00e4 keskikokoiset katumaasturit ovat eritt\u00e4in hiljaisia. Niihin voidaan lis\u00e4varusteena asentaa kaksinkertaiset ikkunat, erityiset renkaat, jotka v\u00e4hent\u00e4v\u00e4t rengasmelua, ja kaikkien n\u00e4iden korkeutta voidaan muuttaa, jotta ne voivat mukautua t\u00e4ydelliseen aeroprofiiliin, joka on optimaalinen melunvaimennuksen kannalta.<\/p>\n\n\n\n

Hiljaisimmat t\u00e4ysikokoiset katumaasturit<\/h2>\n\n\n\n

Olipa sinulla sitten suuri perhe tai halusit vain parhaan mahdollisen maasturikokemuksen, t\u00e4ysikokoinen katumaasturi saa sinut varmasti tuntemaan itsesi tien kuninkaaksi. Ja onneksi vaihtoehtoja on runsaasti, ja ne vaihtelevat suhteellisen edullisista silmi\u00e4 hivelev\u00e4n kalliisiin.<\/p>\n\n\n\n

Alkaen alhaalta, Kia Telluride. Vaikka jotkut saattavat kiist\u00e4\u00e4 luksusaspektin, on 100-prosenttisesti totta, ett\u00e4 Telluride ly\u00f6 reilusti yli rajojensa ja ett\u00e4 sen mukavuus- ja hiljaisuustaso on todellakin vaikuttava. Telluride j\u00e4\u00e4 kuitenkin j\u00e4lkeen, kun sit\u00e4 verrataan Merc GLS:\u00e4\u00e4n, BMW X7:\u00e4\u00e4n ja Range Roveriin.<\/p>\n\n\n\n

Range Rover voittaa, sill\u00e4 se tarjoaa hiljaisimman kokemuksen, vaikka GLS:n ja X7:n Maybach- ja Alpina-huippuversiot ovatkin viel\u00e4 mukavampia ja hiljaisempia. Kaikkien t\u00e4ysikokoisten katumaastureiden kiistaton kuningas on kuitenkin Rolls Royce Cullinan.<\/p>\n\n\n\n

On todella vaikea puhua mukavuudesta ja ylellisyydest\u00e4 mainitsematta Rolls Roycea, sill\u00e4 t\u00e4m\u00e4 englantilainen Goodwoodin merkki on jo pitk\u00e4\u00e4n ollut tunnettu siit\u00e4, ett\u00e4 se valmistaa planeetan hiljaisimpia ja seesteisimpi\u00e4 post-opulentteja luksusajoneuvoja.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Ovatko sedanit hiljaisempia kuin maasturit?<\/h3>\n\n\n\n

Useimmiten t\u00f6rm\u00e4\u00e4 siihen, ett\u00e4 sedan on maasturia hiljaisempi. Se johtuu vain siit\u00e4, ett\u00e4 sedan istuu alempana maahan n\u00e4hden, mik\u00e4 tekee siit\u00e4 helpommin liukkaamman ja siten hiljaisemman. Jotkin huippuluokan katumaasturit pyrkiv\u00e4t kuitenkin kumoamaan t\u00e4m\u00e4n k\u00e4ytt\u00e4m\u00e4ll\u00e4 laajasti \u00e4\u00e4nenvaimennusta.<\/p>\n\n\n\n

Kaikki riippuu kyseisest\u00e4 segmentist\u00e4, koska 200 000 dollarin SUV ei varmasti tarjoa sinulle hienostuneempaa kokemusta kuin 100 000 dollarin sedan. Melutaso ja stereoj\u00e4rjestelm\u00e4n hienostuneisuus kasvavat todenn\u00e4k\u00f6isesti my\u00f6s kyseisen auton hinnan my\u00f6t\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Miss\u00e4 coupe-maasturissa on v\u00e4hiten tiemelua?<\/h3>\n\n\n\n

T\u00e4st\u00e4 tittelist\u00e4 kilpailevat Lamborgini Urus, Audi Q8, Porsche Cayenne Coupe, BMW X6 ja Mercedes GLE Coupe. Kaikista hiljaisin coupe SUV on Audi A8, sill\u00e4 Audi teki Q8:sta tarkoituksella vastakkaisen puolen verrattuna sen isoveljeen Urukseen.<\/p>\n\n\n\n

Kaikki n\u00e4m\u00e4 edell\u00e4 mainitut coupe-SUV:t ovat eritt\u00e4in hiljaisia, ja yhden valitseminen toisen sijaan riippuu varmasti muista seikoista eik\u00e4 hiljaisuustasosta.<\/p>\n\n\n\n

Miss\u00e4 EV-maasturissa on v\u00e4hiten tiemelua?<\/p>\n\n\n\n

EV-malleissa ei ole k\u00e4ynniss\u00e4 olevaa moottoria, joten koko kokemus on huomattavasti erilaisempi. Mutta siit\u00e4 huolimatta Tesla Model X, Tesla Model 3 ja Audi e-Tron ovat EV-maastureita, joiden matkustamoon tunkeutuu v\u00e4hiten melua.<\/p>\n\n\n\n

On syyt\u00e4 mainita, ett\u00e4 t\u00e4m\u00e4 segmentti on lapsenkengiss\u00e4\u00e4n, ja noin muutaman vuoden kuluttua meill\u00e4 on todenn\u00e4k\u00f6isesti viisi kertaa enemm\u00e4n EV-maastureita kuin nyt.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

\u00c4\u00e4nieristys on yksi luksusmaasturin t\u00e4rkeimmist\u00e4 ominaisuuksista. On vaikea kuvitella luksusautoa, joka ei hy\u00f6tyisi laajasta \u00e4\u00e4nenvaimennusmateriaalien k\u00e4yt\u00f6st\u00e4 tai kaksoislasitetuista ikkunoista. Lis\u00e4ksi useimmat uudemmat katumaasturit on suunniteltu aerodynaamisemmiksi melun v\u00e4hent\u00e4miseksi entisest\u00e4\u00e4n. Hiljaisimman<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[5],"tags":[22],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/422"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=422"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/422\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5055,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/422\/revisions\/5055"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=422"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=422"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=422"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}