{"id":4220,"date":"2022-05-24T09:55:11","date_gmt":"2022-05-24T09:55:11","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4220"},"modified":"2022-05-24T09:55:14","modified_gmt":"2022-05-24T09:55:14","slug":"mercedes-280sl-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/mercedes-280sl-ongelmat\/","title":{"rendered":"Mercedes 280SL ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

Mercedes 280SL on klassinen 2-paikkainen Mercedes roadster\/coupe, joka esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran vuonna 1963 ja jonka tuotanto lopetettiin vuonna 1971. N\u00e4it\u00e4 rakennettiin alun perin yli 48 000 kappaletta koko maapallolle. Joidenkin arvioiden mukaan vain murto-osa n\u00e4ist\u00e4 on t\u00e4ydellisess\u00e4 k\u00e4ytt\u00f6kunnossa. Muutaman nettil\u00e4hteen mukaan n\u00e4it\u00e4 on vain 8 kappaletta koko Yhdistyneess\u00e4 kuningaskunnassa.<\/p>\n\n\n\n

280SL:n arvo on ollut jatkuvassa nousussa viimeisen vuosikymmenen aikana. Halvimmat 280SL-mallit maksavat v\u00e4hint\u00e4\u00e4n 30 000 dollaria, vaikka ne vaatisivat t\u00e4ydellisen mutterien ja pulttien restauroinnin. Kalleimmista concourse-malleista voi saada yli 300 000 dollaria t\u00e4ydellisen, perusteellisen ja MB-merkin mukaisen restauroinnin j\u00e4lkeen.<\/p>\n\n\n\n

Luotettavuuden osalta 280SL on kunnollinen, mutta kyseess\u00e4 on kuitenkin eritt\u00e4in vanha auto. Yleisimm\u00e4t Mercedes 280SL:n ongelmat liittyv\u00e4t ruosteeseen, moottoriongelmiin, s\u00e4hk\u00f6ongelmiin, vuotoihin ja lis\u00e4\u00e4ntyneeseen \u00f6ljynkulutukseen sek\u00e4 viallisiin polttoainej\u00e4rjestelm\u00e4n letkuihin.<\/p>\n\n\n\n

Joitakin n\u00e4ist\u00e4 ei voi korjata helposti niiden vakavoitumisen j\u00e4lkeen, kuten ruostetta. Toiset, kuten moottoriin liittyv\u00e4t ongelmat, voidaan ja yleens\u00e4 korjataan ennaltaehk\u00e4isev\u00e4ll\u00e4 huollolla. Kaikki tiet\u00e4v\u00e4t nyky\u00e4\u00e4n, ett\u00e4 280SL ”Pagoda” on todella arvokas klassikko, ja siksi ihmiset ovat innokkaita yll\u00e4pit\u00e4m\u00e4\u00e4n niit\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes 280SL:n ruosteongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Mercedes 280SL on vanha Mercedes, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se k\u00e4rsii ruostumisesta aivan kuten mik\u00e4 tahansa muukin vanhempi Mercedes. Muista k\u00e4yd\u00e4 l\u00e4pi kaikki herk\u00e4t kohdat, kuten auton alla, py\u00f6r\u00e4koteloiden sis\u00e4puolella, ajovalojen ymp\u00e4rill\u00e4, lattialla, takaluukun ymp\u00e4rill\u00e4 ja konepellill\u00e4. Vakava ruoste on t\u00e4ysin turhaa, ellet aio entis\u00f6id\u00e4 autoa.<\/p>\n\n\n\n

Nyt sinun pit\u00e4isi jo olla tietoinen siit\u00e4, mit\u00e4 ruoste tekee autolle ja ett\u00e4 ruosteisen auton korjaaminen on eritt\u00e4in vaikeaa. Kausiluonteinen ruoste voi jopa vaarantaa auton rakenteellisen eheyden, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 autoon on teht\u00e4v\u00e4 mittavia t\u00f6it\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes 280SL:n moottoriongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Mercedes 280SL:\u00e4\u00e4n on saatavana kolme eri moottorivaihtoehtoa, ja kaikki kolme k\u00e4rsiv\u00e4t samanlaisista ongelmista. Ilman massavirtausanturi on tunnettu murheenkryyni, koska se lakkaa yll\u00e4pit\u00e4m\u00e4st\u00e4 oikeaa ilman ja polttoaineen suhdetta palotilassa. N\u00e4m\u00e4 moottorit ovat my\u00f6s alttiita sytytysj\u00e4rjestelm\u00e4ongelmille ja polttoaineen ruiskutusongelmille.<\/p>\n\n\n\n

Jotkut omistajat ovat todenneet, ett\u00e4 n\u00e4m\u00e4 moottorit saattavat my\u00f6s ylikuumentua, mik\u00e4 voi johtaa vakaviin seurauksiin, kuten tulipalon syttymiseen moottorista. Kaiken kaikkiaan n\u00e4m\u00e4 moottorit ovat vanhoja ja herkki\u00e4, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 niit\u00e4 on hoidettava, jos haluat s\u00e4ilytt\u00e4\u00e4 mahdollisimman paljon arvoa.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes 280SL s\u00e4hk\u00f6ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Se, ett\u00e4 auto on 70 vuotta vanha, tarkoittaa, ett\u00e4 se voi k\u00e4rsi\u00e4 l\u00e4hes kaikenlaisista ongelmista. N\u00e4m\u00e4 autot ovat yksinkertaisesti liian vanhoja toimiakseen yht\u00e4 hyvin kuin jopa 80-luvun autot. 280SL:ss\u00e4 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 esiintyv\u00e4n ongelmia moottorin s\u00e4hk\u00f6liittimiss\u00e4, jotka voivat haitata k\u00e4ynnistyst\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

280SL k\u00e4rsii my\u00f6s ulkovalaistusongelmista, jotka ovat itsest\u00e4\u00e4nselvyyksi\u00e4 autolle, joka on varustettu vanhimmalla ja ep\u00e4luotettavimmalla valaistustekniikalla, jota on olemassa. Kaiken kaikkiaan 280SL on sen verran yksinkertainen, ett\u00e4 s\u00e4hk\u00f6ongelmia ei ole liikaa, koska 280SL:ss\u00e4 ei alunperink\u00e4\u00e4n ole liikaa s\u00e4hk\u00f6komponentteja.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes 280SL:n vuodot ja lis\u00e4\u00e4ntynyt \u00f6ljynkulutus<\/h2>\n\n\n\n

Kaikki tiet\u00e4v\u00e4t jo, ett\u00e4 Mercedes-autot vuotavat ja ett\u00e4 vanhat autot vuotavat. Jos n\u00e4m\u00e4 kaksi yhdistet\u00e4\u00e4n, saat Mercedes-klassikkoauton, joka nauttii vuotamisesta kuin kukaan muu. 280SL vuotaa \u00f6ljy\u00e4, mutta se vuotaa my\u00f6s j\u00e4\u00e4hdytysnestett\u00e4 ja joissakin tapauksissa jopa polttoainetta. Olemme jo maininneet auton kyvyn sytty\u00e4 tuleen.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4n korjaamiseksi muista pit\u00e4\u00e4 aina silm\u00e4ll\u00e4 lattiaa, johon pys\u00e4k\u00f6it autosi, ja k\u00e4yd\u00e4 aika ajoin auton konepellin l\u00e4pi katsomassa, n\u00e4kyyk\u00f6 moottorin yl\u00e4osasta vuotoja.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes 280SL vialliset polttoainej\u00e4rjestelm\u00e4n letkut.<\/h2>\n\n\n\n

Mercedes 280SL:n ongelmien luettelon lopuksi mainitsemme my\u00f6s polttoainej\u00e4rjestelm\u00e4n ongelmat. T\u00e4m\u00e4n artikkelin moottoriongelmia k\u00e4sittelev\u00e4ss\u00e4 kappaleessa mainitsimme jo vialliset polttoainesuuttimet. Ongelma on se, ett\u00e4 moottori kallistuu kierroksilla, mik\u00e4 aiheuttaa painetta ruiskutussuuttimiin ja aiheuttaa ongelmia niit\u00e4 ymp\u00e4r\u00f6iviin tiivisteisiin.<\/p>\n\n\n\n

Kun n\u00e4in tapahtuu, polttoaine voi alkaa vuotaa, mik\u00e4 on my\u00f6s vaarallista, koska se voi sytty\u00e4 hetkess\u00e4 liekkeihin. Polttoaineletkut, jotka l\u00e4hett\u00e4v\u00e4t polttoaineen ruiskuttimille, voivat my\u00f6s huonontua ajan mittaan, mik\u00e4 voi aiheuttaa viel\u00e4 vakavampia polttoainevuotoja.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Miksi Mercedes 280SL on niin suosittu?<\/h3>\n\n\n\n

Syy siihen, miksi Mercedes 280SL on niin suosittu, on se, ett\u00e4 niit\u00e4 ei yksinkertaisesti ole liikaa. Lis\u00e4ksi kaikki tiet\u00e4v\u00e4t, ett\u00e4 280SL tarjoaa moitteettoman laadukkaita rakennusmateriaaleja, jotka saavat auton tuntumaan kalliilta ja tuhoutumattomalta.<\/p>\n\n\n\n

280SL n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 upealta, ja se on my\u00f6s osittain syy siihen, miksi ihmiset rakastavat sit\u00e4 niin paljon. Lopuksi, jos kysyt Mercedes-klassikkoharrastajalta, mik\u00e4 Mercedes-klassikko ajaa parhaiten, on hyvin todenn\u00e4k\u00f6ist\u00e4, ett\u00e4 Mercedes 280SL on listan kolmen ensimm\u00e4isen sijan joukossa.<\/p>\n\n\n\n

Miksi Mercedes 280SL:\u00e4\u00e4 kutsutaan Pagodaksi?<\/h3>\n\n\n\n

Mercedes 280SL:n suunnitteli mies nimelt\u00e4 Paul Bracq, joka keksi 280SL:n viile\u00e4n kattomuotoilun. Ihmiset alkoivat kutsua 280SL:\u00e4\u00e4 ”Pagodaksi”, koska sen katto muistuttaa Kaukoid\u00e4n temppelin kattoa. Kun t\u00e4m\u00e4 lempinimi sai alkunsa, ei kest\u00e4nyt kauaa, ennen kuin ihmiset alkoivat kutsua 280SL:\u00e4\u00e4 Pagodaksi kaikkialla maailmassa.<\/p>\n\n\n\n

Kovera katto on yksi 280SL:n m\u00e4\u00e4rittelevist\u00e4 piirteist\u00e4, joten on t\u00e4ysin j\u00e4rkev\u00e4\u00e4, ett\u00e4 280SL pysyy muistissa katon lis\u00e4ksi monien muidenkin asioiden vuoksi.<\/p>\n\n\n\n

Onko Mercedes 280SL hyv\u00e4 sijoitus?<\/h3>\n\n\n\n

Mercedes 280SL Pagoda on todellakin hyv\u00e4 sijoitus monestakin syyst\u00e4. Ensinn\u00e4kin n\u00e4it\u00e4 autoja ei yksinkertaisesti ole paljon, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 hyv\u00e4kuntoisista autoista voi nyt saada valtavia summia rahaa.<\/p>\n\n\n\n

Jos tarkastelemme 280SL:n arvotaulukoita, huomaamme, ett\u00e4 n\u00e4iden arvo nousee jatkuvasti. Kaiken kaikkiaan 280SL:n pit\u00e4isi olla hyv\u00e4 sijoitus, mutta sit\u00e4 on mahdotonta sanoa varmasti.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Mercedes 280SL on klassinen 2-paikkainen Mercedes roadster\/coupe, joka esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran vuonna 1963 ja jonka tuotanto lopetettiin vuonna 1971. N\u00e4it\u00e4 rakennettiin alun perin yli 48 000 kappaletta koko maapallolle. Joidenkin<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4221,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4220"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4220"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4220\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4222,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4220\/revisions\/4222"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4221"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4220"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4220"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4220"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}