{"id":4229,"date":"2022-05-25T11:24:15","date_gmt":"2022-05-25T11:24:15","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4229"},"modified":"2022-05-25T11:24:19","modified_gmt":"2022-05-25T11:24:19","slug":"audi-rs-e-tron-gt-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/audi-rs-e-tron-gt-ongelmat\/","title":{"rendered":"Audi RS e-Tron GT ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

Audi RS e-Tron GT esiteltiin viime vuonna Audin ensimm\u00e4isen\u00e4 t\u00e4yss\u00e4hk\u00f6isen\u00e4 neliovisena sedanina, joka jakaa alustansa Porsche Taycanin kanssa. S\u00e4hk\u00f6autot ovat tunnetusti luonnostaan luotettavampia kuin perinteiset polttomoottoriautot, koska niiss\u00e4 on v\u00e4hemm\u00e4n liikkuvia osia ja siten v\u00e4hemm\u00e4n komponentteja, jotka ovat alttiita vikaantumaan.<\/p>\n\n\n\n

RS e-Tron GT ja sen mekaaninen sisarus Porsche Taycan ovat l\u00e4hes samanlaisia, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 molempien ongelmat ovat l\u00e4hes samanlaisia. Ohjelmisto-ongelmat ovat yhteisi\u00e4 molemmissa, kuten infotainment-j\u00e4rjestelm\u00e4ss\u00e4 ja monissa auton sis\u00e4isiss\u00e4 n\u00e4yt\u00f6iss\u00e4 ja toiminnoissa.<\/p>\n\n\n\n

Vakavampiin ongelmiin kuuluu viallinen 12 voltin akku, joka menett\u00e4\u00e4 varauksensa ja aiheuttaa auton virran katoamisen ajon aikana. Muita ongelmia ovat muun muassa sisustuksen osien ruuvikiinnitt\u00e4m\u00e4tt\u00f6myys, tietyt kyseenalaiset rakentamisen laatua koskevat p\u00e4\u00e4t\u00f6kset ja auton lataamiseen liittyv\u00e4t ongelmat.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan e-Tron n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 p\u00e4rj\u00e4\u00e4v\u00e4n hieman paremmin kuin Taycan, vaikka n\u00e4ill\u00e4 kahdella on monia yhteisi\u00e4 komponentteja kesken\u00e4\u00e4n. e-Tron on suhteellisen luotettava, mutta kun otetaan huomioon, ett\u00e4 kyseess\u00e4 on Audin ensimm\u00e4inen EV-sedan, tulevat mallit tulevat todenn\u00e4k\u00f6isesti olemaan viel\u00e4 parempia, kun Audi soveltaa oppimaansa uusiin malleihin.<\/p>\n\n\n\n

Audi e-Tron GT:n infotainment-j\u00e4rjestelm\u00e4n ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Audi e-Tron GT tarjoaa todella korkealuokkaisen sis\u00e4tilan, joka on t\u00e4ynn\u00e4 lukemattomia korkealuokkaisia ominaisuuksia ja mukavuuksia, jotka saavat auton varmasti tuntumaan aivan yht\u00e4 ylelliselt\u00e4 kuin Porsche Taycan. Audi jopa hankkiutui eroon toissijaisesta ilmastointin\u00e4yt\u00f6st\u00e4, jotta ilmastointia voidaan k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 kovilla painikkeilla, mik\u00e4 on paljon helpompaa, turvallisempaa ja luotettavampaa kuin n\u00e4yt\u00f6n kautta.<\/p>\n\n\n\n

Laajakuvan\u00e4yt\u00f6llisen keskimm\u00e4isen infotainment-n\u00e4yt\u00f6n tiedet\u00e4\u00e4n kuitenkin k\u00e4rsiv\u00e4n ongelmista, jotka liittyv\u00e4t hitaisiin vasteaikoihin, ajoittaisiin viiveisiin ja p\u00e4tkimiseen ja joskus jopa t\u00e4ysin tyhj\u00e4\u00e4n n\u00e4ytt\u00f6\u00f6n. T\u00e4m\u00e4 voidaan yleens\u00e4 ratkaista k\u00e4ynnist\u00e4m\u00e4ll\u00e4 j\u00e4rjestelm\u00e4 kokonaan uudelleen, mutta se on my\u00f6s stressaava skenaario, koska e-Tron k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 suurinta osaa toiminnoistaan keskin\u00e4yt\u00f6n kautta.<\/p>\n\n\n\n

Audi e-Tron GT:n tehonmenetys<\/h2>\n\n\n\n

Yksi e-Tronin pahimmista ongelmista liittyy auton 12 voltin akkuj\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n ja siihen, ett\u00e4 auto menett\u00e4\u00e4 yht\u00e4kki\u00e4 virran ajon aikana. T\u00e4m\u00e4 ongelma on jo laajalti k\u00e4sitelty Taycanin yhteydess\u00e4, mutta koska e-Tron ja Taycan jakavat monia osia, my\u00f6s e-Tron on altis n\u00e4ille ongelmille.<\/p>\n\n\n\n

Porsche jopa julkaisi laajan takaisinkutsun n\u00e4iden ongelmien torjumiseksi, sill\u00e4 ne voivat tehd\u00e4 autosta t\u00e4ysin k\u00e4ytt\u00f6kelvottoman. On syyt\u00e4 mainita, ett\u00e4 t\u00e4h\u00e4n menness\u00e4 ei ole raportoitu kovinkaan monesta asiasta, mutta meid\u00e4n on odotettava ja katsottava, onko e-Tronissa t\u00e4m\u00e4 ongelma ratkaistu tehtaalta l\u00e4htien, kunnes e-Tron GT:t\u00e4 on liikkeell\u00e4 enemm\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Audi e-Tron GT:n sis\u00e4verhoilun irtoamisongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Olemme jo maininneet, ett\u00e4 e-Tron GT:ss\u00e4 on huippuluokan sis\u00e4tilat, jotka tarjoavat l\u00e4hes kaiken, mit\u00e4 autolta voi toivoa. Muutamat verkkol\u00e4hteet kuitenkin kertovat, ett\u00e4 e-Tronissa on toisinaan ongelmia, jotka liittyv\u00e4t auton sis\u00e4tilojen verhoilupalojen irtoamiseen.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 her\u00e4tt\u00e4\u00e4 suuren perimm\u00e4isen kysymyksen siit\u00e4, esiintyyk\u00f6 e-Tron GT:ss\u00e4 n\u00e4it\u00e4 kauttaaltaan sen j\u00e4lkeen, kun auto saavuttaa 10 tai 20 vuoden i\u00e4n. Yksinkertainen verhoilukappaleen irtoaminen voi olla merkki siit\u00e4, ett\u00e4 e-Tron GT:t\u00e4 ei ole tehty kest\u00e4m\u00e4\u00e4n vuosikymmeni\u00e4, mutta se voi my\u00f6s olla vain pikkutarkkuutta minun puoleltani, jos t\u00e4m\u00e4 ei ole yleinen ilmi\u00f6.<\/p>\n\n\n\n

Audi e-Tron GT:n rakentamisen laatuun liittyv\u00e4t ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Melkein jokainen autotoimittaja on sanonut, ett\u00e4 e-Tron GT on todellinen luksusauto. Monet toimittajat ovat kuitenkin my\u00f6s todenneet, ett\u00e4 e-Tron GT:n sis\u00e4tilat eiv\u00e4t ole materiaalien rakentamisen laadun osalta Taycanin tasolla.<\/p>\n\n\n\n

Erilaiset e-Tron GT -mallit maksavat 100 000-200 000 dollaria, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 niiden on oltava rakentamisen laadun osalta huippuluokkaa. e-Tron ei sin\u00e4ns\u00e4 ole huono, mutta se voi varmasti olla parempi, sill\u00e4 useimmissa sis\u00e4tilojen koristeosissa k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n muovia, kun taas Taycan onnistuu tarjoamaan laadukkaammilla materiaaleilla kerroksittain p\u00e4\u00e4llystetyn sis\u00e4tilan.<\/p>\n\n\n\n

Audi e-Tron GT:n latausongelmat<\/h2>\n\n\n\n

e-Tron GT on altis latausj\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n liittyville ongelmille, kuten usein monissa s\u00e4hk\u00f6autoissa. Jotkut omistajat raportoivat auton latautuvan paljon hitaammin tai joskus ei lainkaan, mik\u00e4 on varmasti puhumisen arvoinen asia.
Jos t\u00f6rm\u00e4\u00e4t t\u00e4llaisiin ongelmiin, muista tarkistaa, onko auto liitetty SMA Data Manageriin, jos se on, n\u00e4et nykyiset lataustiedot suoraan keskitietokoneen infotainment-n\u00e4yt\u00f6lt\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa Audi e-Tron GT?<\/h3>\n\n\n\n

Audi e-Tron GT on yksi t\u00e4m\u00e4n hetken kiinnostavimmista ja halutuimmista s\u00e4hk\u00f6autoista, koska se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 upealta. e-Tronia on saatavana eri varustetasoilla sen mukaan, kuinka paljon tehoa haluat. Se ei ehk\u00e4 ole yht\u00e4 k\u00e4tev\u00e4 kuin Tesla eik\u00e4 yht\u00e4 pitk\u00e4ik\u00e4inen kuin Mercedes EQS, mutta se tekee kaiken eritt\u00e4in hyvin.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 e-Tron on monipuolinen s\u00e4hk\u00f6auto, josta ei puutu mit\u00e4\u00e4n. Ensimm\u00e4isten raporttien mukaan e-Tron GT myy my\u00f6s todella hyvin. T\u00e4m\u00e4 auttaa autoa s\u00e4ilytt\u00e4m\u00e4\u00e4n arvonsa k\u00e4ytettyjen autojen markkinoilla, mik\u00e4 on todella hyv\u00e4 asia, sill\u00e4 useimmat Audin luksussedanit menett\u00e4v\u00e4t tunnetusti arvoaan kuin hullu.<\/p>\n\n\n\n

Onko Audi e-Tron GT parempi kuin Porsche Taycan?<\/h3>\n\n\n\n

Taycan ja e-Tron GT ovat mekaanisia sisaruksia, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 ne ovat l\u00e4hes identtisi\u00e4 kaiken metallin alla. Niiss\u00e4 on sama voimansiirto, mutta Audi viritti huippumallia e-Tron RS GT:t\u00e4, jotta Taycanin k\u00e4rkipaikka s\u00e4ilyisi.<\/p>\n\n\n\n

Audi yritt\u00e4\u00e4 alittaa Taycanin yl\u00e4p\u00e4\u00e4ss\u00e4, mik\u00e4 toimii puskurina Taycanin ja kaikkien muiden e-Tron GT:t\u00e4 halvempien s\u00e4hk\u00f6k\u00e4ytt\u00f6isten sedanien v\u00e4lill\u00e4. e-Tron GT n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 paremmalta, mutta Taycan on todenn\u00e4k\u00f6isesti kokonaisuutena parempi auto.<\/p>\n\n\n\n

Kuinka kauan Audi e-Tron GT kest\u00e4\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

On vaikea sanoa, kuinka kauan e-Tron GT kest\u00e4\u00e4, varsinkin kun otetaan huomioon, ett\u00e4 jossain vaiheessa tarvitaan kallis akun vaihto. Perinteiset polttomoottorilla varustetut Audi-mallit p\u00e4rj\u00e4\u00e4v\u00e4t helposti satoja tuhansia kilometrej\u00e4 ennen suurempaa peruskorjausta, ja e-Tron GT:n pit\u00e4isi olla suunnilleen samanlainen.<\/p>\n\n\n\n

Me kaikki tied\u00e4mme, ett\u00e4 s\u00e4hk\u00f6autot ovat luonnostaan luotettavampia, mutta meid\u00e4n on odotettava ja katsottava, pit\u00e4\u00e4k\u00f6 t\u00e4m\u00e4 paikkansa my\u00f6s vuosikymmenen k\u00e4yt\u00f6n j\u00e4lkeen.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Audi RS e-Tron GT esiteltiin viime vuonna Audin ensimm\u00e4isen\u00e4 t\u00e4yss\u00e4hk\u00f6isen\u00e4 neliovisena sedanina, joka jakaa alustansa Porsche Taycanin kanssa. S\u00e4hk\u00f6autot ovat tunnetusti luonnostaan luotettavampia kuin perinteiset polttomoottoriautot, koska niiss\u00e4 on v\u00e4hemm\u00e4n<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4230,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[4],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4229"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4229"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4229\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4231,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4229\/revisions\/4231"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4230"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4229"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4229"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4229"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}