{"id":4232,"date":"2022-05-25T11:24:49","date_gmt":"2022-05-25T11:24:49","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4232"},"modified":"2022-05-25T11:24:52","modified_gmt":"2022-05-25T11:24:52","slug":"onko-audi-rs-e-tron-gt-hyva-auto","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/onko-audi-rs-e-tron-gt-hyva-auto\/","title":{"rendered":"Onko Audi RS e-Tron GT hyv\u00e4 auto?"},"content":{"rendered":"\n

Audi RS e-Tron GT on Audin ensimm\u00e4inen neliovinen s\u00e4hk\u00f6k\u00e4ytt\u00f6inen sedan, joka jakaa suurimman osan osistaan Porsche Taycanin kanssa. Molemmat ovat luksusluokan s\u00e4hk\u00f6autoja ja kuuluvat markkinoiden halutuimpiin s\u00e4hk\u00f6autoihin. Ne ovat kalliita, nopeita, tehokkaita ja tyylikk\u00e4it\u00e4, ja kaikki haluavat niit\u00e4. Onko Audi e-Tron GT siis hyv\u00e4 auto?<\/p>\n\n\n\n

Audi RS e-Tron GT on varmasti todella hyv\u00e4 auto, koska siin\u00e4 yhdistyy kaikki yhdess\u00e4 paketissa. Siin\u00e4 on todella vahva voimansiirto, jonka ansiosta e-Tron GT kiihtyy nopeammin kuin mik\u00e4\u00e4n muu sarjatuotanto-Audi. Se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 upealta sis\u00e4lt\u00e4 ja ulkoa ja on my\u00f6s suhteellisen k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llinen auto.<\/p>\n\n\n\n

Toisaalta todella hyv\u00e4\u00e4 autoa ei saa edulliseen hintaan, ja siksi t\u00e4m\u00e4 auto maksaa niin paljon kuin se maksaa. Se kilpailee Porsche Taycanin, Mercedes EQS:n, Lucid Airin ja Tesla Model S:n kanssa, jotka kaikki ovat halutuimpia s\u00e4hk\u00f6isi\u00e4 sedaneita, joita rahalla saa nyky\u00e4\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Jos olet kiinnostunut ostamaan sellaisen, mutta sinulla ei ole koskaan ollut kokemusta s\u00e4hk\u00f6auton omistamisesta, sinun on oltava valmis sopeutumaan kaikkiin s\u00e4hk\u00f6auton omistamiseen liittyviin koukeroihin. Jos teet sen, RS e-Tron GT on loistava ostos.<\/p>\n\n\n\n

Audi RS e-Tron GT – Voimansiirtoj\u00e4rjestelm\u00e4<\/h2>\n\n\n\n

RS e-Tron GT:ss\u00e4 on kaksi s\u00e4hk\u00f6moottoria, toinen etuakselilla ja toinen taka-akselilla. N\u00e4m\u00e4 kaksi yhdess\u00e4 tarjoavat 600hv ja 612lb-ft v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4. RS e-Tron GT:ss\u00e4 on kuitenkin my\u00f6s over-boost-tila, jonka avulla voit hy\u00f6dynt\u00e4\u00e4 640 hv:n tehoa muutaman sekunnin ajan, ja n\u00e4in e-Tron GT saavuttaa nopeuden 100 km\/h paikallaanolosta noin kolmessa sekunnissa.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 tekee e-Tron GT:st\u00e4 kaikkien aikojen nopeimmin kiihtyv\u00e4n Audi-mallin. T\u00e4m\u00e4 voimansiirto on yhdistetty kaksivaihteiseen vaihteistoon, jonka tarkoituksena on lis\u00e4t\u00e4 auton kiihtyvyytt\u00e4 ja pit\u00e4\u00e4 samalla l\u00e4mp\u00f6tilat kurissa. e-Tronissa on 800 voltin s\u00e4hk\u00f6inen rakenne, joka hy\u00f6dytt\u00e4\u00e4 latausaikoja ja l\u00e4mm\u00f6nhallintaa.<\/p>\n\n\n\n

Akun kapasiteetiksi on asetettu 93,4 kWh, ja se voidaan ladata tavallisella hitaalla laturilla noin 9 ja puolessa tunnissa. RS e-Tron GT:n voi ladata DC-pikalaturin kautta hieman yli 15 minuutissa tehokkaalla 270 kW:n laturilla, jos sellainen l\u00f6ytyy.<\/p>\n\n\n\n

Se on my\u00f6s pysyv\u00e4sti nelivetoinen Quattro-auto kaksoismoottorikokoonpanon ansiosta. e-Tron RS GT:n voimansiirto on varmasti j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4 ja hintapyynt\u00f6ns\u00e4 ansiosta helposti perusteltavissa.<\/p>\n\n\n\n

Audi RS e-Tron GT – muotoilu ja alusta<\/h2>\n\n\n\n

RS e-Tron GT on yksi t\u00e4m\u00e4n hetken markkinoiden komeimmista s\u00e4hk\u00f6k\u00e4ytt\u00f6isist\u00e4 sedaneista, ja tuskin kukaan voi kiist\u00e4\u00e4 sit\u00e4. Se on tyylik\u00e4s urheilusedan, jossa on viisto kattolinja, h\u00e4mm\u00e4stytt\u00e4v\u00e4 Matrix LED -laservalotekniikka ja tunnistettava Audin s\u00e4leikk\u00f6. RS e-Tron GT:n sis\u00e4tilat ovat yht\u00e4 j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4t huippuluokan n\u00e4ytt\u00f6jen ja runsaiden luksusominaisuuksien ansiosta.<\/p>\n\n\n\n

RS e-Tron GT:n alustan ja jousituksen viritys on viritetty dynaamiseen ajamiseen. RS e-Tron GT ei ole markkinoiden kevyin auto, mutta matalan painopisteen ansiosta se ottaa mutkat paremmin kuin kukaan voisi odottaa. Jotkut jopa sanovat, ett\u00e4 RS e-Tron GT on hauskempi ajaa kuin Taycan Turbo S.<\/p>\n\n\n\n

Audi RS e-Tron GT – Luotettavuus ja yleiset ongelmatilanteet<\/h2>\n\n\n\n

S\u00e4hk\u00f6autot ovat luonnostaan luotettavampia kuin perinteiset polttomoottoriautot, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 e-Tron GT:n pit\u00e4isi olla parempi kuin useimmat sen sis\u00e4iset kilpailijat, kuten Audi RS7 Sportback. e-Tron GT on luotettavampi kuin RS7, mutta se ei ole markkinoiden luotettavin s\u00e4hk\u00f6auto.<\/p>\n\n\n\n

Yleisimm\u00e4t RS e-Tron GT:n ongelmat liittyv\u00e4t infotainment-j\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n, varusteisiin, tehon katoamiseen, latausongelmiin ja rakentamisen laatuun liittyviin ongelmiin. Rakentamisen laatuun liittyv\u00e4t ongelmat eiv\u00e4t tarkoita, ett\u00e4 e-Tron GT:st\u00e4 puuttuisi laatua, vaan pikemminkin sit\u00e4, ett\u00e4 sen pit\u00e4isi olla hintalappunsa huomioon ottaen viel\u00e4 parempi.<\/p>\n\n\n\n

Audi RS e-Tron GT – Arvo ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys<\/h2>\n\n\n\n

Audi RS e-Tron GT:n hinnat alkavat 140 000 dollarista ilman lis\u00e4varusteita, ja korkeatasoiset mallit voivat maksaa helposti 200 000 dollaria. T\u00e4m\u00e4 on j\u00e4rjett\u00f6m\u00e4n korkea hinta, mutta RS e-Tron GT onnistuu silti myym\u00e4\u00e4n todella hyvin. T\u00e4m\u00e4 johtuu siit\u00e4, ett\u00e4 e-Tron GT:n kaltaisia autoja ei ole kovin montaa, ja ne, joita on, eiv\u00e4t v\u00e4ltt\u00e4m\u00e4tt\u00e4 pysty kilpailemaan sen kanssa kaikilla osa-alueilla.<\/p>\n\n\n\n

K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyyden kannalta e-Tron GT:hen mahtuu jopa nelj\u00e4 henkil\u00f6\u00e4, mutta toisella istuinrivill\u00e4 istuvat joutuvat todenn\u00e4k\u00f6isesti kamppailemaan p\u00e4\u00e4ntilasta, jos he ovat todella pitki\u00e4. Tavaratila on enemm\u00e4n kuin hyv\u00e4, sill\u00e4 e-Troniin saa sek\u00e4 etu- ett\u00e4 takatilan. N\u00e4kyvyys on kaukana hyv\u00e4st\u00e4, koska takalasi on yksinkertaisesti liian pieni.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko Audi RS e-Tron GT rahansa arvoinen?<\/h2>\n\n\n\n

Audi RS e-Tron GT on ehdottomasti pyyntihintansa arvoinen, koska se on t\u00e4h\u00e4n menness\u00e4 kehittynein, nopein ja komein Audi RS -auto. Jos olet Audi RS -divisioonan fani ja pid\u00e4t Audi RS6\/RS7:st\u00e4, RS e-Tron GT on n\u00e4iden autojen luonnollinen henkinen EV-j\u00e4lkel\u00e4inen. Kaiken kaikkiaan e-Tron GT on j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4, eik\u00e4 sit\u00e4 voi sanoa kaikista EV-autoista.<\/p>\n\n\n\n

Saatat kaivata polttomoottorin \u00e4\u00e4nt\u00e4 e-Tron GT:ss\u00e4, mutta RS e-Tron GT:n suoranainen nopeus ja k\u00e4sitelt\u00e4vyys todenn\u00e4k\u00f6isesti korvaavat sen. e-Tron GT voi driftailla, sill\u00e4 voi tehd\u00e4 pitki\u00e4 matkoja ja sill\u00e4 voi tehd\u00e4 kaikkea.<\/p>\n\n\n\n

Onko Audi RS e-Tron GT parempi kuin Porsche Taycan Turbo S?<\/h3>\n\n\n\n

N\u00e4m\u00e4 kaksi mekaanista sisarusta ovat suoranaisia kilpailijoita, mutta ne eroavat toisistaan melkoisesti, vaikka ne ovatkin pohjimmiltaan suurin piirtein samanlaisia. Ensinn\u00e4kin Taycan Turbo S tarjoaa 680 hevosvoimaa heti alusta alkaen, mutta voit hy\u00f6dynt\u00e4\u00e4 750 hevosvoimaa, jos otat over-boost-toiminnon k\u00e4ytt\u00f6\u00f6n, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 0-100 km\/h pit\u00e4isi tapahtua noin 2,5 sekunnissa.<\/p>\n\n\n\n

RS e-Tron GT ei ole yht\u00e4 nopea kuin Turbo S, mutta joidenkin mielest\u00e4 se on parempi k\u00e4sitelt\u00e4v\u00e4. Taycan on siis varmasti n\u00e4ist\u00e4 kahdesta j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4mpi auto, mutta erot eiv\u00e4t ole y\u00f6t\u00e4 p\u00e4iv\u00e4\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Onko Audi RS e-Tron GT parempi kuin Tesla Model S Plaid?<\/h3>\n\n\n\n

Tesla Model S Plaid maksaa hieman v\u00e4hemm\u00e4n kuin e-Tron GT, mutta se tarjoaa kuitenkin yli 1000 hv, mink\u00e4 ansiosta t\u00e4m\u00e4 nopea EV-sedan kiihtyy nopeudesta 0-100 km\/h noin 2,2 sekunnissa. N\u00e4m\u00e4 luvut ovat naurettavia, kun otetaan huomioon, ett\u00e4 Model S on neliovinen perhesedan.<\/p>\n\n\n\n

Se on parempi my\u00f6s mukavuuden suhteen, sill\u00e4 voit hy\u00f6dynt\u00e4\u00e4 Teslan superlatausverkostoa. e-Tron on kuitenkin laadukkaampi tuote, mukavampi ja ylellisempi.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Audi RS e-Tron GT on Audin ensimm\u00e4inen neliovinen s\u00e4hk\u00f6k\u00e4ytt\u00f6inen sedan, joka jakaa suurimman osan osistaan Porsche Taycanin kanssa. Molemmat ovat luksusluokan s\u00e4hk\u00f6autoja ja kuuluvat markkinoiden halutuimpiin s\u00e4hk\u00f6autoihin. Ne ovat kalliita,<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4233,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[4],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4232"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4232"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4232\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4234,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4232\/revisions\/4234"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4233"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4232"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4232"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4232"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}