{"id":4244,"date":"2022-05-25T11:29:16","date_gmt":"2022-05-25T11:29:16","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4244"},"modified":"2022-05-25T11:29:19","modified_gmt":"2022-05-25T11:29:19","slug":"onko-audi-q8-hyva-auto","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/onko-audi-q8-hyva-auto\/","title":{"rendered":"Onko Audi Q8 hyv\u00e4 auto?"},"content":{"rendered":"\n

Audi Q8 esiteltiin vuonna 2018 Audi Q7:n tyylikk\u00e4\u00e4mp\u00e4n\u00e4 ja dynaamisempana versiona. N\u00e4ill\u00e4 kahdella on monia yhteisi\u00e4 osia kesken\u00e4\u00e4n, mutta Q8 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 olevan se, jonka useimmat ihmiset haluavat. Se on my\u00f6s Audin kallein ja kyvykk\u00e4in katumaasturi. Onko Audi Q8 siis hyv\u00e4 auto?<\/p>\n\n\n\n

Audi Q8 on yksi parhaista, ellei jopa paras Audi, jonka rahalla voi t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 ostaa, koska siin\u00e4 yhdistyv\u00e4t parhaat ominaisuudet, joita p\u00e4ivitt\u00e4isess\u00e4 ajossa voi olla. Siin\u00e4 on runsaasti tehokkaita bensiini-, diesel- ja hybridimoottoreita, jotka kaikki ovat hienostuneita, suhteellisen tehokkaita ja kykenev\u00e4t alle 10 sekunnin 0-100 km\/h -aikoihin.<\/p>\n\n\n\n

Q8 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 my\u00f6s upealta sis\u00e4lt\u00e4 ja ulkoa, sill\u00e4 se on t\u00e4ynn\u00e4 Audin uusinta teknologiaa ja runsaasti nahkaa, hiilikuitua, alumiinia tai mustaa pianomuovia. Jousitus ja alustan viritys on s\u00e4\u00e4detty t\u00e4ysin mukavuutta ajatellen, mutta RS- ja S-mallit vaikuttavat paljon dynaamisemmilta. Luotettavuudeltaan Q8 on kunnollinen, mutta se k\u00e4rsii kuitenkin melko monista ongelmista, jotka aiomme mainita t\u00e4ss\u00e4 artikkelissa.<\/p>\n\n\n\n

Q8 on kallis auto, ja se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 pit\u00e4v\u00e4n arvonsa todella hyvin toisen k\u00e4den markkinoilla. K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyydelt\u00e4\u00e4n Q8 pystyy kuljettamaan jopa viisi henkil\u00f6\u00e4 ilman ongelmia. Tavaratila on suuri, n\u00e4kyvyys on hyv\u00e4, ja Q8:aan on my\u00f6s helppo nousta sis\u00e4\u00e4n ja ulos.<\/p>\n\n\n\n

Audi Q8 – Voimansiirtoj\u00e4rjestelm\u00e4<\/h2>\n\n\n\n

Audi Q8:aan on saatavana kolme erilaista bensamoottoria alkaen 55 TFSI 3.0L V6:sta, jossa on 340 hv. Seuraavana on Audi SQ8, joka tarjoaa 4.0L V8:n 507hv:ll\u00e4, kun taas malliston huipulla oleva RS Q8 tarjoaa saman moottorin, mutta teho on jopa 600hv. Q8:sta on saatavana my\u00f6s kaksi hybridiversiota, 55 TFSI e, johon on lis\u00e4tty s\u00e4hk\u00f6moottori, jonka yhteisteho on 381 hv.<\/p>\n\n\n\n

Q8:n tehokkain hybridiversio on Q8 60 TFSI e, jossa k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n my\u00f6s V6-moottoria, mutta lis\u00e4tty s\u00e4hk\u00f6inen voimansiirto nostaa tehon 462 hv:iin. Q8:aan on saatavana my\u00f6s kolme dieselmoottoria, 3,0 litran V6, jossa on 231 hv 45 TDI:n kanssa tai 286 hv 50 TDI:n kanssa. Euroopan markkinoille saa my\u00f6s diesel-SQ8:n 4,0 litran V8-dieselill\u00e4, jossa on 435hv.<\/p>\n\n\n\n

Kaikissa Audi Q8 -malleissa on Audin oma 8-vaihteinen Tiptronic-vaihteisto ja pysyv\u00e4 Quattro AWD. Jos haluat tehokkaan Q8:n, valitse diesel- tai hybridimallit. Jos haluat kaikkein hienostuneimmat ja suorituskykyisimm\u00e4t Q8-mallit, valitse bensiiniversiot.<\/p>\n\n\n\n

Audi Q8 – muotoilu ja alusta<\/h2>\n\n\n\n

Q8:n ehk\u00e4 suurin valtti on ulkon\u00e4k\u00f6, sill\u00e4 se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 upealta sek\u00e4 sis\u00e4lt\u00e4 ett\u00e4 ulkoa. Q8 muistuttaa Lamborghini Urusta, koska n\u00e4m\u00e4 kaksi jakavat melko paljon osia kesken\u00e4\u00e4n. Q8 saa my\u00f6s t\u00e4ydellisen takavalopalkin, joka tekee Q8:n valoprofiilista erehtym\u00e4tt\u00f6m\u00e4n sek\u00e4 takaa ett\u00e4 edest\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Jousitus ja alustan viritys ovat j\u00e4ykemm\u00e4ll\u00e4 puolella, mutta ne on silti vaimennettu riitt\u00e4v\u00e4n hyvin, jotta Q8:ssa on mukava ajaa p\u00e4ivitt\u00e4in. Jos haluat Q8:sta dynaamisemman version, sinun on valittava nopea Audi RS Q8, joka p\u00e4ihitt\u00e4\u00e4 helposti monet urheiluautot.<\/p>\n\n\n\n

Audi Q8 – Luotettavuus ja yleiset ongelmatilanteet<\/h2>\n\n\n\n

Q8 on kohtuullisen luotettava auto, mutta vain jos huollat sit\u00e4 riitt\u00e4v\u00e4n hyvin. Yleisimm\u00e4t Q8:n ongelmat liittyv\u00e4t jousitukseen, ohjausj\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n, vaihteistoon, renkaiden lis\u00e4\u00e4ntyneeseen kulumiseen, start\/stop-j\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n ja etuiskunvaimenninhaarukoiden ongelmiin.<\/p>\n\n\n\n

Q8 on kallis auto ostaa, mutta se on my\u00f6s kallis auto viritt\u00e4\u00e4. Vaihtorenkaat maksavat omaisuuden, ja niiden kaikkien on oltava samanlaiset, koska Q8 on AWD-auto. My\u00f6s varaosat ovat kalliita, samoin vakuutukset ja kaikki muut autoon liittyv\u00e4t kulut. Se kuitenkin kuuluu asiaan.<\/p>\n\n\n\n

Audi Q8 – Arvo ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys<\/h2>\n\n\n\n

Jos haluat yhden maailman parhaista katumaastureista ja olet valmis maksamaan siit\u00e4, Q8 on hankittava, sill\u00e4 se tarjoaa l\u00e4hes kaiken, mit\u00e4 nykyaikainen Audi voi tarjota. Q8:n hinnat alkavat noin 70 000 dollarista ilman lis\u00e4varusteita, kun taas kallein RS Q8 maksaa ilman lis\u00e4varusteita 120 000 dollaria. Lis\u00e4varusteita on runsaasti, ja monet Q8-mallit maksavat yli 150 000 dollaria.<\/p>\n\n\n\n

K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyydelt\u00e4\u00e4n Q8 ei ole yht\u00e4 hyv\u00e4 kuin Q7, mutta se ei todellakaan ole puutteellinen sill\u00e4 osastolla. Siihen mahtuu helposti jopa nelj\u00e4 henkil\u00f6\u00e4, ja my\u00f6s tavaratila on suuri. N\u00e4kyvyys voisi olla hieman parempi, mutta se on silti parempi kuin useimmissa autoissa. Q8:aan on helppo nousta sis\u00e4\u00e4n ja ulos, ja se tuntuu tukevalta, turvalliselta ja tilavalta.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Mik\u00e4 Audi Q8 on paras?<\/h3>\n\n\n\n

Se riippuu siit\u00e4, kenelt\u00e4 kysyt. Jos nopeus, teho ja V8-moottorit eiv\u00e4t haittaa, kannattaa valita 50 TDI-dieselmalli tai 55 TFSI-malli. Jos sinulle on j\u00e4rkev\u00e4\u00e4 valita hybridi, valitse 60 TFSI e -malli. Jos kuitenkin haluat parhaat ja suorituskykyisimm\u00e4t Q8-mallit, valitse joko S Q8 tai RS Q8.<\/p>\n\n\n\n

On melko selv\u00e4\u00e4, ett\u00e4 paras Q8-malli niist\u00e4 kaikista on RS Q8, koska siin\u00e4 on parhaat ominaisuudet ja 600 hevosvoiman moottori on \u00e4\u00e4rimm\u00e4isen j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4 ajaa.<\/p>\n\n\n\n

Onko Audi Q8 turvallinen auto?<\/h3>\n\n\n\n

Audi Q8 on todella turvallinen auto, eik\u00e4 turvallisuus ole ongelma Q8:n kanssa. Se on viiden t\u00e4hden auto, kun on kyse turvallisuudesta, koska se onnistuu tyydytt\u00e4m\u00e4\u00e4n kaikki turvallisuusorganisaatiot. Se on vankka auto, jossa on loistava t\u00f6rm\u00e4yssuojaus ja runsaasti aktiivisia ohjelmallisia turvaj\u00e4rjestelmi\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Useimmat n\u00e4ist\u00e4 turvaj\u00e4rjestelmist\u00e4 ovat kuitenkin osa lis\u00e4varusteita, mik\u00e4 heikent\u00e4\u00e4 jonkin verran yleist\u00e4 turvallisuustasoa, mutta ilman j\u00e4rjestelmi\u00e4kin Q8 on enemm\u00e4n kuin turvallinen.<\/p>\n\n\n\n

Onko Audi Q8 maastoauto?<\/h3>\n\n\n\n

Audi Q8 on maasturi, joka on suunniteltu l\u00e4hes yksinomaan maastok\u00e4ytt\u00f6\u00f6n. Se on varustettu v\u00e4hint\u00e4\u00e4n 21-tuumaisilla py\u00f6rill\u00e4, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 maastok\u00e4ytt\u00f6 ei ole Q8:lle mik\u00e4\u00e4n vaihtoehto. T\u00e4m\u00e4 ei oikeastaan ole yll\u00e4tys, sill\u00e4 suurin osa Q8:sta kiinnostuneista ei muutenkaan v\u00e4lit\u00e4 maastoajosta.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Audi Q8 esiteltiin vuonna 2018 Audi Q7:n tyylikk\u00e4\u00e4mp\u00e4n\u00e4 ja dynaamisempana versiona. N\u00e4ill\u00e4 kahdella on monia yhteisi\u00e4 osia kesken\u00e4\u00e4n, mutta Q8 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 olevan se, jonka useimmat ihmiset haluavat. Se on my\u00f6s<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4245,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[4],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4244"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4244"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4244\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4246,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4244\/revisions\/4246"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4245"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4244"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4244"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4244"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}