{"id":4251,"date":"2022-05-30T10:58:07","date_gmt":"2022-05-30T10:58:07","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4251"},"modified":"2022-05-30T10:58:11","modified_gmt":"2022-05-30T10:58:11","slug":"onko-audi-rs6-avant-hyva-auto","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/onko-audi-rs6-avant-hyva-auto\/","title":{"rendered":"Onko Audi RS6 Avant hyv\u00e4 auto?"},"content":{"rendered":"\n

Audi RS6 Avant on neliovinen perheperheen farmariauto, jossa on tarpeeksi v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4 kuolleen planeetan k\u00e4ynnist\u00e4miseen. RS6 on Audi Sportin kotimainen nimi, ja monet pit\u00e4v\u00e4t sit\u00e4 kaikkien aikojen parhaana Audi RS -autona. RS6 jakaa monia osia RS7:n kanssa, joka on tyylikk\u00e4\u00e4mpi coupe-vaihtoehto. Onko Audi RS6 Avant siis hyv\u00e4 auto?<\/p>\n\n\n\n

Audi RS6 on loistava auto, ja on todella vaikea sanoa muuta. Se voi olla kallis ja joillekin hieman liian iso, mutta kukaan ei voi kielt\u00e4\u00e4, etteik\u00f6 Audi RS6 tuottaisi joka suhteessa. Se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 upealta sis\u00e4lt\u00e4 ja ulkoa, se on nopea, se on ylellinen, se on t\u00e4ynn\u00e4 tekniikkaa, se on k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llinen ja se selviytyy talviajosta kuin kukaan muu.<\/p>\n\n\n\n

RS6:n voimanl\u00e4hteen\u00e4 on p\u00e4\u00e4asiassa V8-moottori, mutta C6 RS6:ssa on Lamborghinista per\u00e4isin oleva V10-moottori. Ajokokemus on ihastuttava, sill\u00e4 auto on mukava mutta samalla dynaaminen. Luotettavuus on my\u00f6s kunnollinen, mutta vain, jos siit\u00e4 pit\u00e4\u00e4 kunnolla huolta, sill\u00e4 600 hevosvoiman auto vaatii mekaanista rakkautta.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4iden arvo saattaa olla hieman kova, mutta kun ottaa huomioon, mit\u00e4 saa rahoilleen, on vaikea kiist\u00e4\u00e4, etteik\u00f6 RS6 olisi sen arvoinen. K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys on loistava, sill\u00e4 RS6 Avant on farmariauto, jossa on runsaasti istuintilaa ja my\u00f6s tavaratilaa.<\/p>\n\n\n\n

Audi RS6 Avant – Voimansiirtoj\u00e4rjestelm\u00e4<\/h2>\n\n\n\n

Audi RS6 luottaa p\u00e4\u00e4asiassa V8-moottoriin, jonka tehot vaihtelevat 450 ja 610 hevosvoiman v\u00e4lill\u00e4. Ainoastaan C5 tarjosi toisenlaisen moottorin, tarkemmin sanottuna Lamborghini Gallardosta per\u00e4isin olevan V10-moottorin, jossa oli 580hv Nykyisess\u00e4 RS6:ssa on 4,0 litran BiTurbo V8, jossa on 600hv, mutta monet l\u00e4hteet v\u00e4itt\u00e4v\u00e4t, ett\u00e4 RS6:n teho kasvaa jopa 610hv:ll\u00e4 tulevassa RS6 Performance -versiossa.<\/p>\n\n\n\n

Kaikissa Audi RS6 Avant -malleissa on automaattivaihteisto, joka sopii t\u00e4ydellisesti RS6:n luonteeseen. Jotkut autotoimittajat halusivat RS6:een kaksoiskytkinvaihteiston, mutta momentinmuunnin on paljon pehme\u00e4mpi ja luotettavampi. Lis\u00e4ksi kaikissa Audi RS6 -malleissa on Audin ikoninen Quattro AWD -j\u00e4rjestelm\u00e4, joka tekee autosta nopean kaikissa olosuhteissa.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan nykyinen C8 RS6 saa niist\u00e4 kaikista parhaan voimansiirron, koska se ei uhraa tehokkuutta niin paljon kuin vanhemmat mallit. Valitsitpa mink\u00e4 RS6:n tahansa, et tule pettym\u00e4\u00e4n voimansiirtoon.<\/p>\n\n\n\n

Audi RS6 Avant – muotoilu ja alusta<\/h2>\n\n\n\n

RS6 Avant on farmariauto, eiv\u00e4tk\u00e4 useimmat ihmiset oikein innostu farmariautojen estetiikasta, mutta mik\u00e4\u00e4n muu farmariauto ei n\u00e4yt\u00e4 yht\u00e4 hyv\u00e4lt\u00e4 kuin RS6. Parhaimman n\u00e4k\u00f6isi\u00e4 RS6 Avant -malleja ovat kaksi viimeisint\u00e4 sukupolvea, C7 RS6 ja C8 RS6. C7-mallissa on puhtaampi ilme, kun taas C8 on paljon aggressiivisempi.<\/p>\n\n\n\n

Sis\u00e4tilojen muotoilu on C8:ssa h\u00e4mm\u00e4stytt\u00e4v\u00e4\u00e4, samoin kuin sis\u00e4tilat l\u00e4hes kaikissa RS6-malleissa, koska A6 on itsess\u00e4\u00e4n hieno luksusauto. Ajossa jousitus ja alustan viritys ovat j\u00e4ykki\u00e4, mutta hyvin vaimennettuja, mik\u00e4 tekee RS6:sta dynaamisen, mutta ei kuitenkaan niin paljon, ett\u00e4 auton ajo-ominaisuudet menisiv\u00e4t pilalle. Se on sertifioitu autobahn-raketti, joka pit\u00e4\u00e4 sinut viihtyis\u00e4n\u00e4 ja mukavana.<\/p>\n\n\n\n

Audi RS6 Avant – Luotettavuus ja yleiset ongelmatilanteet<\/h2>\n\n\n\n

Audi RS6 on aina ollut kohtuullisen luotettava auto, mutta vain, jos huollat sit\u00e4 tarpeeksi hyvin. N\u00e4m\u00e4 autot on tehty kest\u00e4m\u00e4\u00e4n kovaa ajoa ja kaikkia siihen liittyvi\u00e4 rasituksia, mutta ilman huoltoa auto k\u00e4rsii. Siksi on aina hyv\u00e4 varata rahaa huoltoa varten, sill\u00e4 RS6 tarvitsee sit\u00e4 kest\u00e4\u00e4kseen mahdollisimman pitk\u00e4\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Yleisimm\u00e4t Audi RS6:n ongelmat liittyv\u00e4t moottoriin, vaihteistoon, jousitukseen ja j\u00e4\u00e4hdytysj\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n\/vesipumppuun.<\/p>\n\n\n\n

Audi RS6 Avant – Arvo ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys<\/h2>\n\n\n\n

Aiempia RS6-sukupolvia voi ostaa todella houkuttelevaan hintaan, erityisesti C5:n ja C6:n. Voit ehk\u00e4 ostaa uudemman Audin samalla rahalla, mutta mik\u00e4\u00e4n uudempi Audi ei tule olemaan yht\u00e4 hauska ajettava kuin kumpikaan n\u00e4ist\u00e4. C7 on paljon kalliimpi, kun taas C8 alkaa 126 000 dollarista ilman lis\u00e4varusteita.<\/p>\n\n\n\n

K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyydelt\u00e4\u00e4n RS6 on loistava, sill\u00e4 se tarjoaa istumapaikat jopa viidelle aikuiselle ja valtavan tavaratilan. Siihen on helppo nousta sis\u00e4\u00e4n ja ulos ja sit\u00e4 on helppo ajaa. RS6 on my\u00f6s loistava perheauto, koska se on turvallinen ja siin\u00e4 on paljon perheyst\u00e4v\u00e4llisi\u00e4 ominaisuuksia.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Mik\u00e4 Audi RS6 on paras?<\/h3>\n\n\n\n

Paras Audi RS6 -malli on ep\u00e4ilem\u00e4tt\u00e4 uusin C8-sukupolvi, sill\u00e4 se tarjoaa nykyaikaisinta tekniikkaa yhdistettyn\u00e4 uskomattomaan moottoriin. C8:ssa oleva V8 l\u00f6ytyy my\u00f6s monista muista VAG:n tuotteista, kuten Porsche Panamera\/Cayennesta, Bentley Benteyga\/Continental GT:st\u00e4 ja monista muista Audi-malleista.<\/p>\n\n\n\n

C7 on my\u00f6s hyv\u00e4 ostos, koska se tarjoaa melko lailla saman moottorin hieman vanhemmalla tekniikalla. C5 ja C6 ovat nyt liian vanhoja useimmille. Se ei kuitenkaan tarkoita, etteik\u00f6 niit\u00e4 voisi en\u00e4\u00e4 k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 p\u00e4ivitt\u00e4isajoneuvoina.<\/p>\n\n\n\n

Kuinka kauan Audi RS6 Avant kest\u00e4\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

Audi RS6 Avant kest\u00e4\u00e4 helposti jopa yli 200 000 kilometri\u00e4, jos pid\u00e4t siit\u00e4 hyv\u00e4\u00e4 huolta. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 auto kest\u00e4\u00e4 todella pitk\u00e4\u00e4n ilman suurempia peruskorjauksia. Saksalaiset autot ovat tunnetusti hyvin rakennettuja, mutta my\u00f6s todella riippuvaisia asianmukaisesta huollosta.<\/p>\n\n\n\n

C6 V10 Audi RS6 on hieman erilainen, sill\u00e4 vaikka V10-moottori on luotettava, se on valtava moottori raskaassa autossa, joten asiat eiv\u00e4t ehk\u00e4 ole yht\u00e4 optimistisia C6 RS6:n kanssa.<\/p>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa Audi RS6 Avant?<\/h3>\n\n\n\n

Kyll\u00e4, sinun pit\u00e4isi. Audi RS6:sta on todella helppo suositella kenelle tahansa, koska ei ole montaa autoa, joka pystyy samaan kuin RS6, eli tekem\u00e4\u00e4n kaiken. Monet pit\u00e4v\u00e4t RS6:ta siksi parhaana olemassa olevana monitoimiautona.<\/p>\n\n\n\n

Se ei ehk\u00e4 ole halpa ostaa eik\u00e4 halpa ajaa, mutta jos sinulla on varaa n\u00e4ihin kuluihin, tulet todenn\u00e4k\u00f6isesti rakastumaan RS6:een.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Audi RS6 Avant on neliovinen perheperheen farmariauto, jossa on tarpeeksi v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4 kuolleen planeetan k\u00e4ynnist\u00e4miseen. RS6 on Audi Sportin kotimainen nimi, ja monet pit\u00e4v\u00e4t sit\u00e4 kaikkien aikojen parhaana Audi RS -autona.<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4252,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[4],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4251"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4251"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4251\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4253,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4251\/revisions\/4253"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4252"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4251"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4251"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4251"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}