{"id":4257,"date":"2022-05-30T11:01:19","date_gmt":"2022-05-30T11:01:19","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4257"},"modified":"2022-05-30T11:01:30","modified_gmt":"2022-05-30T11:01:30","slug":"onko-audi-e-tron-hyva-auto","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/onko-audi-e-tron-hyva-auto\/","title":{"rendered":"Onko Audi e-tron hyv\u00e4 auto?"},"content":{"rendered":"\n

Audi e-tron on Audin ensimm\u00e4inen valtavirran s\u00e4hk\u00f6auto, joka on sek\u00e4 hyv\u00e4 ett\u00e4 huono asia. Hyv\u00e4 asia on se, ett\u00e4 Audi ei aio ryhty\u00e4 uuteen yritykseen varmistamatta, ett\u00e4 auto ei vain pysty toimittamaan, vaan tekee sen luokkansa johtavalla tavalla. Huono puoli on se, ett\u00e4 ensimm\u00e4iseen laatuaan edustavaan autoon liittyy yleens\u00e4 joukko ongelmia. Onko Audi e-tron siis hyv\u00e4 auto?<\/p>\n\n\n\n

Audi e-tron on hyv\u00e4 auto, mutta vain jos olet ihmistyyppi, joka ostaa t\u00e4llaisen auton, ja jos harkitset vain uudempien e-tron-mallien ostamista. Vanhemmat e-tron-mallit ovat huomattavasti huonompia luotettavuuden suhteen, ja jos et ole joku, joka on tottunut omistamaan s\u00e4hk\u00f6auton, et tule pit\u00e4m\u00e4\u00e4n e-tronista.<\/p>\n\n\n\n

e-tronista on saatavana muutamia eri versioita auton tehosta ja toimintas\u00e4teest\u00e4 riippuen. Kaikissa e-tron-malleissa on Audin oma Quattro AWD -j\u00e4rjestelm\u00e4, ja niiss\u00e4 kaikissa on yli 300 hv. e-tron muistuttaa ulkon\u00e4\u00f6lt\u00e4\u00e4n Audi Q5:t\u00e4, mutta siin\u00e4 on erityisi\u00e4 EV-muotoilun yksityiskohtia, joihin kuuluu my\u00f6s Sportback-vaihtoehto.<\/p>\n\n\n\n

Ajokokemus on yll\u00e4tt\u00e4v\u00e4n dynaaminen alemman painopisteen ansiosta. Auto on raskas ja sen varmasti tuntee, mutta ei niin paljon, ett\u00e4 se pilaisi kokemuksen kokonaan. Luotettavuus on kyseenalainen aiempien mallien osalta, mutta kunnollinen uudempien mallien osalta. K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys on loistava, mutta arvo on parhaimmillaankin kohtuullinen.<\/p>\n\n\n\n

Audi e-tron – Voimansiirtoj\u00e4rjestelm\u00e4<\/h2>\n\n\n\n

Audi e-tronista on saatavana muutamia eri vaihtoehtoja riippuen auton akun koosta ja tehosta. Alkutason e-tron on 50-malli, joka saa 71,2 kWh:n akun, joka antaa autolle noin 190 kilometrin maksimiet\u00e4isyyden. Sen teho on 313 hv, ja se latautuu noin 27 minuutissa nopealla tasavirtalaturilla (120 kW), kun taas hidas lataus kest\u00e4\u00e4 noin 7 tuntia.<\/p>\n\n\n\n

Seuraava malli on 55-malli, joka saa suuremman 95 kWh:n akun, jonka ansiosta e-tronin toimintas\u00e4de on 271 mailia latausten v\u00e4lill\u00e4 ja teho 408 hv. 55-malli voidaan ladata 30 minuutissa nopealla tasavirtalaturilla (150 kW), kun taas hidas lataus kest\u00e4\u00e4 9,5 tuntia.<\/p>\n\n\n\n

E-tronin kantaman huippumalli on e-tron S, jossa on my\u00f6s 95 kWh:n akku, mutta teho on nostettu 503 hv:iin. Tehon lis\u00e4ys tarkoittaa, ett\u00e4 t\u00e4m\u00e4 e-tron ei kest\u00e4 kuin 226 mailia, mutta se latautuu samalla tavalla kuin 55-malli. Sin\u00e4ns\u00e4 e-tron ei tarjoa kilometrej\u00e4, mutta se korvaa sen pikalatauksella.<\/p>\n\n\n\n

Audi e-tron – muotoilu ja alusta<\/h2>\n\n\n\n

Audi e-Tron n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 samankaltaiselta kuin Audi Q5, mutta siin\u00e4 on erityisi\u00e4 EV-viivoja, kuten uusi s\u00e4leikk\u00f6 ja ihastuttava takimmainen t\u00e4yspitk\u00e4 takavalo. e-tron n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 my\u00f6s hieman tyylikk\u00e4\u00e4mm\u00e4lt\u00e4 Q5:een verrattuna, erityisesti Sportback-versiossaan, joka saa e-tronin n\u00e4ytt\u00e4m\u00e4\u00e4n hieman pienemm\u00e4lt\u00e4, mutta entist\u00e4kin tyylikk\u00e4\u00e4mm\u00e4lt\u00e4 Audi Q8:lta.<\/p>\n\n\n\n

e-tronin sis\u00e4tilat ovat l\u00e4hes identtiset muiden Audin katumaastureiden kanssa, lukuun ottamatta hienoja Audi virtual -ulkopeilej\u00e4, jotka korvaavat peilit kameroilla ja 7-tuumaisilla n\u00e4yt\u00f6ill\u00e4 A-pilarissa. Alusta ja jousitus on viritetty mukavuuteen, eik\u00e4 auto rullaa mutkissa. Se on mukava ja hiljainen ja S-muodossa melko dynaaminen.<\/p>\n\n\n\n

Audi e-tron – Luotettavuus ja yleiset ongelmatilanteet<\/h2>\n\n\n\n

Vanhemmat Audi e-tron -mallit eiv\u00e4t ole markkinoiden luotettavimpia s\u00e4hk\u00f6autoja, p\u00e4invastoin, ne ovat yksi markkinoiden v\u00e4hiten luotettavista s\u00e4hk\u00f6autoista. My\u00f6hemm\u00e4t e-tron-mallit n\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t olevan paljon parempia, koska Audi tajusi, ett\u00e4 yli 100 erilaista ohjelmisto-ongelmaa voi pilata myynnin. Siksi Audi jopa lykk\u00e4si e-tronin markkinoille tuloa jopa nelj\u00e4ll\u00e4 viikolla ratkaistakseen monet n\u00e4ist\u00e4 ongelmista.<\/p>\n\n\n\n

Yleisimm\u00e4t e-tronin ongelmat liittyv\u00e4t ohjelmistoon, voimansiirtoon, peruutusvaihteeseen, veden sis\u00e4\u00e4np\u00e4\u00e4syyn, s\u00e4hk\u00f6ihin ja varusteisiin. Monet n\u00e4ist\u00e4 on ratkaistu auton tuotannon aikana, mutta ei kaikkia.<\/p>\n\n\n\n

Audi e-tron – Arvo ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys<\/h2>\n\n\n\n

Audi e-tron ei ole halvin EV, jonka voi nyky\u00e4\u00e4n ostaa, kahdesta syyst\u00e4. Ensinn\u00e4kin se on EV, ja EV:t tulevat alusta alkaen hieman kalliimmalla. Toiseksi e-tron on todellinen luksusmaasturi, mik\u00e4 nostaa hintaa entisest\u00e4\u00e4n taivaisiin. Kaiken kaikkiaan t\u00e4h\u00e4n hintalappuun on parempiakin autoja, mutta jos pid\u00e4t e-tronista, olet enemm\u00e4n kuin tyytyv\u00e4inen sen arvoon.<\/p>\n\n\n\n

K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyyden kannalta e-troniin mahtuu helposti jopa viisi aikuista ilman ongelmia. Tavaratila on kohtuullinen, mutta se voisi olla auton kokoon n\u00e4hden parempi. N\u00e4kyvyys on loistava, samoin kuin sis\u00e4\u00e4np\u00e4\u00e4syn helppous. Autoa on helppo ajaa ja se on my\u00f6s todella hyv\u00e4 perheauto.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa Audi e-tron?<\/h3>\n\n\n\n

Audi e-tron on suhteellisen suosittu s\u00e4hk\u00f6inen luksusmaasturi, vaikka se on ollut markkinoilla jo muutaman vuoden. Audi aikoo todenn\u00e4k\u00f6isesti p\u00e4ivitt\u00e4\u00e4 e-tronin pian, mik\u00e4 todenn\u00e4k\u00f6isesti tekee koko paketista paljon houkuttelevamman. e-tron on ensimm\u00e4inen Audi EV, mik\u00e4 tarkoittaa sit\u00e4, ett\u00e4 se osoitti, miss\u00e4 Audi voi tehd\u00e4 parempaa, ja n\u00e4in tulee todenn\u00e4k\u00f6isesti olemaan my\u00f6s e-tronin vaihdossa\/uudistuksessa.<\/p>\n\n\n\n

Sin\u00e4ns\u00e4 neuvoisin sinua odottamaan hieman pidemp\u00e4\u00e4n, jotta n\u00e4et, mit\u00e4 Audi tekee e-tronin p\u00e4ivityksen kanssa, koska sen auton pit\u00e4isi ehdottomasti olla parempi, erityisesti luotettavuusosastolla.<\/p>\n\n\n\n

Onko Audi e-tronin toimintas\u00e4de riitt\u00e4v\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

Alkutason Audi e-tron tarjoaa alle 200 mailia, mik\u00e4 on todella lyhyt toimintas\u00e4de vuonna 2022. Siksi useimmat ihmiset pit\u00e4v\u00e4t l\u00e4ht\u00f6tason e-tronia pikemminkin p\u00e4ivitt\u00e4isen\u00e4 ty\u00f6matkakuskina kuin todellisena p\u00e4ivitt\u00e4isen\u00e4 kuljettajana, jolla voi ajaa sek\u00e4 pitki\u00e4 matkoja ett\u00e4 lyhyit\u00e4 ty\u00f6matkoja kaupungissa.<\/p>\n\n\n\n

Pitk\u00e4kestoisempia autoja saa puolet halvemmalla kuin l\u00e4ht\u00f6tason e-tron, joten 50-mallia ei kannata edes harkita, jos on tottunut ajamaan paljon.<\/p>\n\n\n\n

Milloin uusi Audi e-tron tulee markkinoille?<\/h3>\n\n\n\n

Muutaman nettil\u00e4hteen mukaan uusi uudistettu Audi e-tron tulee todenn\u00e4k\u00f6isesti markkinoille noin 6 kuukauden kuluttua, ja sen pit\u00e4isi olla valtava parannus nykyiseen malliin verrattuna. Joidenkin l\u00e4hteiden mukaan uusi e-tron tarjoaa yli 350 mailin toimintas\u00e4teen, mik\u00e4 tekee siit\u00e4 paljon kilpailukykyisemm\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Joidenkin l\u00e4hteiden mukaan uudistettu e-tron esittelee joukon uusia teknologioita, kuten t\u00e4ysin uudenlaisen infotainment-j\u00e4rjestelm\u00e4n. Sin\u00e4ns\u00e4 kannattaa pysy\u00e4 aisoissa ja odottaa, ennen kuin uusi e-tron saapuu.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Audi e-tron on Audin ensimm\u00e4inen valtavirran s\u00e4hk\u00f6auto, joka on sek\u00e4 hyv\u00e4 ett\u00e4 huono asia. Hyv\u00e4 asia on se, ett\u00e4 Audi ei aio ryhty\u00e4 uuteen yritykseen varmistamatta, ett\u00e4 auto ei vain<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4258,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[4],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4257"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4257"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4257\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4259,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4257\/revisions\/4259"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4258"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4257"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4257"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4257"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}