{"id":4263,"date":"2022-05-30T11:03:27","date_gmt":"2022-05-30T11:03:27","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4263"},"modified":"2022-05-30T11:03:30","modified_gmt":"2022-05-30T11:03:30","slug":"onko-audi-q4-e-tron-hyva-auto","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/onko-audi-q4-e-tron-hyva-auto\/","title":{"rendered":"Onko Audi Q4 e-tron hyv\u00e4 auto?"},"content":{"rendered":"\n

Audi Q4 e-tronin on tarkoitus olla yksi suosituimmista Audi EV:ist\u00e4 tulevina vuosina, ja toistaiseksi se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 olevan totta. Q4 e-tron julkaistiin jo vuonna 2021, ja se perustuu VAG MEB -alustaan, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 Q4 jakaa monia osia muiden perheenj\u00e4sentens\u00e4 kanssa. Onko Audi Q4 e-tron siis hyv\u00e4 auto?<\/p>\n\n\n\n

Audi Q4 e-tron on todellakin todella hyv\u00e4 auto, koska se on parempi kuin alkuper\u00e4inen e-tron, mutta se ei silti maksa niin paljon kuin jotkut muut vastaavalla varustuksella varustetut s\u00e4hk\u00f6autot. Q4:st\u00e4 on saatavana muutamia eri akkukokoja, jotka tarjoavat my\u00f6s erilaisia moottoritehoja ja maksimiet\u00e4isyyksi\u00e4. Q4 tukee pikalatausta, joka voi t\u00e4ytt\u00e4\u00e4 akun hetkess\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Q4:n muotoilu on Audi Q5 Sportbackin ja Audi Q8:n sekoitus. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 auto n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 tyylikk\u00e4\u00e4lt\u00e4 ja tyylikk\u00e4\u00e4lt\u00e4 sek\u00e4 sis\u00e4lt\u00e4 ett\u00e4 ulkoa. Se voi olla raskas auto, mutta se onnistuu ajamaan paremmin kuin pit\u00e4isi. My\u00f6s luotettavuus n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 olevan kunnollinen, mutta on joitakin asioita, joista kannattaa puhua.<\/p>\n\n\n\n

Arvoltaan Q4 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 pit\u00e4v\u00e4n hyvin pintansa, mutta se on upouusi auto, emmek\u00e4 ole varmoja, muuttuuko se tulevina vuosina. K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys on my\u00f6s hyv\u00e4, ei yht\u00e4 hyv\u00e4 kuin Q5:ss\u00e4, mutta riitt\u00e4v\u00e4n hyv\u00e4 useimmille.<\/p>\n\n\n\n

Audi Q4 e-tron – Voimansiirtoj\u00e4rjestelm\u00e4<\/h2>\n\n\n\n

Audi Q4 e-tron on saatavana kahdella eri akkukokovaihtoehdolla, 55 kWh:n akulla tai suuremmalla 82 kWh:n akulla. Alkutason Q4 on 35-malli, joka tarjoaa 55 kWh:n akun, 170 hevosvoimaa ja maksimiet\u00e4isyys on 212 kilometri\u00e4. Seuraava malli on Audi Q4 40, joka tarjoaa suuremman 82 kWh:n akun, 204 hv:n tehon ja 323 mailin enimm\u00e4iskantaman.<\/p>\n\n\n\n

Keskitason Q4 e-tron 45 tarjoaa 82 kWh:n akun, mutta teho on nostettu 265 hv:iin, kun taas maksimiet\u00e4isyys on laskenut 305 kilometriin. Q4 50 -malli on tehokkain, ja sen teho on 300 hv ja maksimiet\u00e4isyys 303 mailia samalla 82 kWh:n akulla.<\/p>\n\n\n\n

55 kWh:n malli voidaan ladata nopealla tasavirtalaturilla noin 30 minuutissa, kun taas suuremman akun mallit onnistuvat noin 40 minuutissa. Molempien lataaminen hitaalla laturilla kest\u00e4\u00e4 8-12 tuntia laturista, olosuhteista, akun koosta ja esivalmistelusta riippuen.<\/p>\n\n\n\n

Audi Q4 e-tron – rakenne ja alusta<\/h2>\n\n\n\n

Audi Q4 e-tron n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 futuristiselta ja muistuttaa enemm\u00e4n konseptiautoja kuin tavallisia arkiautoja. Sen muotoilu on Audi Q5:n ja Q8:n sekoitus, jossa on viel\u00e4 ter\u00e4v\u00e4mpi\u00e4 linjoja ja enemm\u00e4n tulevaisuutta korostavia piirteit\u00e4. Q4:n sis\u00e4tilat eiv\u00e4t poikkea t\u00e4st\u00e4, sill\u00e4 se tarjoaa ter\u00e4v\u00e4t linjat, suuret n\u00e4yt\u00f6t ja kasan ominaisuuksia kaikkialla matkustamossa.<\/p>\n\n\n\n

Q4 ajaa paremmin kuin sen pit\u00e4isi, sill\u00e4 se on 4200 kilon auto, koska suurin osa painosta sijaitsee alhaalla. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa sit\u00e4, ett\u00e4 Audin piti j\u00e4ykist\u00e4\u00e4 jousitusta, mutta kokonaisvaimennus on silti riitt\u00e4v\u00e4n hyv\u00e4, jotta Q4 tuntuisi todelliselta luksusautolta.<\/p>\n\n\n\n

Audi Q4 e-tron – Luotettavuus ja yleiset ongelmatilanteet<\/h2>\n\n\n\n

Audi Q4 e-tron vaikuttaa kohtuullisen luotettavalta autolta, kuten useimmat MEB-pohjaiset autot ovat, mutta Q4 on my\u00f6s l\u00e4hes upouusi malli, ja on mahdotonta sanoa, miten hyvin auto p\u00e4rj\u00e4\u00e4 tulevina vuosina. Me kaikki tied\u00e4mme jo, ett\u00e4 s\u00e4hk\u00f6autot ovat luonnostaan luotettavampia kuin polttomoottoriautot ja ett\u00e4 niiden pit\u00e4isi kest\u00e4\u00e4 vertailussa pidemp\u00e4\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Yleisimm\u00e4t Q4:n ongelmat liittyv\u00e4t voimansiirtoon, infotainment-j\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n, turvatyynyihin, kylm\u00e4\u00e4n s\u00e4\u00e4h\u00e4n liittyviin ongelmiin ja Audin puhelinsovellukseen.<\/p>\n\n\n\n

Audi Q4 e-tron – arvoa ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyytt\u00e4<\/h2>\n\n\n\n

Q4 e-tron alkaa 45 000 dollarista ilman lis\u00e4varusteita, ja lis\u00e4varusteita on runsaasti. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 Q4 on halvempi kuin Q5, mutta hintaerot mit\u00e4t\u00f6id\u00e4\u00e4n helposti kalliilla valinnaispaketeilla. Niin tai n\u00e4in, Q4 on silti hyvin hinnoiteltu auto, sill\u00e4 monien mielest\u00e4 se tarjoaa paremman kokemuksen kuin jotkut kalliimmat ja suuremmat s\u00e4hk\u00f6autot.<\/p>\n\n\n\n

K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyydelt\u00e4\u00e4n Q4 ei ole yht\u00e4 tilava kuin Q5, mutta siin\u00e4 ei ole suurta keskitunnelia, joka sy\u00f6 takimmaisen keskipaikan jalkatilaa. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 toinen istuinrivi on t\u00e4ysin esteet\u00f6n, mik\u00e4 on varmasti hyv\u00e4 asia, jos kuljetat usein useita takamatkustajia.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa Audi Q4 e-tron?<\/h3>\n\n\n\n

Jos etsit ylellist\u00e4 s\u00e4hk\u00f6autoa, jonka hinta ei ole t\u00e4htitieteellinen, mutta joka tarjoaa kaiken, mit\u00e4 suuret luksusmerkit voivat tarjota, Q4 saattaa olla juuri sinun makuusi. On joitakin kohtia, joissa Q4 ei ole paras mahdollinen, kuten joidenkin rakennusmateriaalien laatu, mutta kaiken kaikkiaan auto tyydytt\u00e4\u00e4 vaativimmankin saksalaisen edustusauton harrastajan.<\/p>\n\n\n\n

Q4:n toimintas\u00e4de riitt\u00e4\u00e4 useimmille, ja se tarjoaa my\u00f6s kohtuullisen tehokkaat moottorit. Audi tulee todenn\u00e4k\u00f6isesti jossain vaiheessa tarjoamaan RS-version, joka tarjoaa yli 400 hv. Kaiken kaikkiaan Q4 vaikuttaa hyv\u00e4lt\u00e4 ostokselta, mutta jos haluat nopeamman EV:n, sinun on odotettava RS-mallia hieman kauemmin.<\/p>\n\n\n\n

Onko Audi Q4 e-tron turvallinen auto?<\/h3>\n\n\n\n

Maailman uskottavimpien t\u00f6rm\u00e4ystestausorganisaatioiden mukaan Q4 ansaitsee erinomaisen viiden t\u00e4hden turvallisuusluokituksen sek\u00e4 aikuisten ett\u00e4 lasten turvallisuuden osalta. T\u00e4m\u00e4 ei tule yll\u00e4tyksen\u00e4, sill\u00e4 useimmat 2020- ja siit\u00e4 eteenp\u00e4in olevat autot ovat viiden t\u00e4hden luokituksen saaneita, mutta saksalainen luksuskolmikko yritt\u00e4\u00e4 aina tehd\u00e4 autojaan turvallisemmiksi.<\/p>\n\n\n\n

Q4:\u00e4\u00e4n on saatavana runsaasti kuljettajaa avustavia ominaisuuksia, jotka lis\u00e4\u00e4v\u00e4t auton turvallisuutta huomattavasti. Useimmat n\u00e4ist\u00e4 ovat kuitenkin lis\u00e4varusteita, ja ne maksavat paljon rahaa, jos haluat ne Q4-autoosi. Kaiken kaikkiaan Q4 on turvallinen sek\u00e4 n\u00e4iden ominaisuuksien kanssa ett\u00e4 ilman niit\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Onko Audi Q4 parempi kuin Audi e-tron?<\/h3>\n\n\n\n

Q4 e-tron on pienempi kuin tavallinen e-tron, mutta se on uudempi, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se on paljon tehokkaampi ja t\u00e4ynn\u00e4 Audin uusimpia ominaisuuksia. Siksi Q4 on parempi auto, mutta e-tron on l\u00e4hikuukausina vaihtumassa tai saamassa keskisyklin p\u00e4ivityksen.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4in ollen sinun kannattaa odottaa ennen kuin p\u00e4ivitetty\/uusi e-tron tulee markkinoille ennen kuin teet p\u00e4\u00e4t\u00f6ksen.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Audi Q4 e-tronin on tarkoitus olla yksi suosituimmista Audi EV:ist\u00e4 tulevina vuosina, ja toistaiseksi se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 olevan totta. Q4 e-tron julkaistiin jo vuonna 2021, ja se perustuu VAG MEB -alustaan,<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4264,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[4],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4263"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4263"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4263\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4265,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4263\/revisions\/4265"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4264"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4263"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4263"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4263"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}