{"id":4266,"date":"2022-05-30T11:04:56","date_gmt":"2022-05-30T11:04:56","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4266"},"modified":"2022-05-30T11:04:59","modified_gmt":"2022-05-30T11:04:59","slug":"mita-eroa-on-e-tronin-ja-q4-e-tronin-valilla","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/mita-eroa-on-e-tronin-ja-q4-e-tronin-valilla\/","title":{"rendered":"Mit\u00e4 eroa on e-tronin ja Q4 e-tronin v\u00e4lill\u00e4?"},"content":{"rendered":"\n

Audi e-tron oli Audin ensimm\u00e4inen s\u00e4hk\u00f6inen katumaasturi, joka julkaistiin vuonna 2018, kun taas Audi Q4 e-tron on Audin uusin s\u00e4hk\u00f6inen katumaasturi. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 e-tron oli se, joka mursi j\u00e4\u00e4n, kun kyse on Audin valtavirran s\u00e4hk\u00f6autoista, ja monet e-tronin mukana tulleet opit eiv\u00e4t ole l\u00e4sn\u00e4 Q4:ss\u00e4.
T\u00e4m\u00e4 on mielenkiintoinen vastakkainasettelu, koska vakio e-tron on kaikilta mitoiltaan suurempi, se on tehokkaampi, siin\u00e4 on korkealuokkaisempia sisustusmateriaaleja, se on ylellisempi ja se on my\u00f6s paljon tilavampi. Q4:ss\u00e4 on uudempaa tekniikkaa, nykyaikaisempi muotoilu sis\u00e4lt\u00e4 ja ulkoa sek\u00e4 helpommin saavutettavissa oleva hintalappu.<\/p>\n\n\n\n

e-tron tuntuu yksinkertaisesti laadukkaammalta tuotteelta, vaikka se on vanhempi auto. Jopa e-tronin alhaisemmat versiot tuntuvat korkeatasoisemmilta kuin Q4. Kun vasta uudistettu e-tron ilmestyy parin kuukauden kuluttua, Q4 menett\u00e4\u00e4 kaikki etunsa e-troniin verrattuna lukuun ottamatta hintaa.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan n\u00e4iden kahden v\u00e4lill\u00e4 on melko paljon eroja, ja vertailemme niit\u00e4 useiden tekij\u00f6iden osalta. Niin tai n\u00e4in, molemmat ovat vaikuttavia s\u00e4hk\u00f6autoja, ja ne ansaitsevat paikkansa markkinoilla, mutta suurin ero n\u00e4iden kahden v\u00e4lill\u00e4 on laatu.<\/p>\n\n\n\n

Audi e-tron VS Audi Q4 e-tron – Voimansiirtoj\u00e4rjestelm\u00e4<\/h2>\n\n\n\n

Iso e-tron tarjoaa kaksi eri akkuvaihtoehtoa, pienemm\u00e4n 71,2 kWh:n akun tai suuremman 95 kWh:n akun, joiden tehot vaihtelevat 313 ja 503 hv:n v\u00e4lill\u00e4. Isolla e-tronilla p\u00e4\u00e4see t\u00e4ydell\u00e4 latauksella 186-255 kilometri\u00e4, mik\u00e4 ei v\u00e4ltt\u00e4m\u00e4tt\u00e4 ole hyv\u00e4 luku 95 kWh:n akulla varustetulle autolle. Niin tai n\u00e4in, Audi sanoo, ett\u00e4 tuleva e-tron tulee tarjoamaan yli 350 mailia.<\/p>\n\n\n\n

My\u00f6s pienempi Q4 e-tron tulee kahdella akkukoolla, 55 kWh:n akulla tai 82 kWh:n akulla, joiden tehot vaihtelevat 170 ja 300 hevosvoiman v\u00e4lill\u00e4. Alkutason 55 kWh:n e-tronilla p\u00e4\u00e4see 212 mailia, kun taas 82 kWh:n akulla varustetulla Q4:ll\u00e4 p\u00e4\u00e4see noin 323 mailia, mik\u00e4 on paljon enemm\u00e4n kuin isolla e-tronilla, vaikka akku on paljon pienempi.<\/p>\n\n\n\n

e-tronin voi ladata t\u00e4yteen noin 30-45 minuutissa 150 kW:n laturilla akun koosta riippuen, kun taas pienemm\u00e4n Q4:n voi ladata 100 kW:n laturilla noin 30-40 minuutissa, eli n\u00e4m\u00e4 kaksi ovat samankaltaisia, mutta Q4 latautuu hieman nopeammin 150 kW:n laturilla.<\/p>\n\n\n\n

Audi e-tron VS Audi Q4 e-tron – muotoilu ja alusta<\/h2>\n\n\n\n

Olemme jo maininneet, ett\u00e4 tavallinen e-tron on kaikilta mittasuhteiltaan suurempi, ja se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 ja tuntuu ratin takana ehdottomasti tukevammalta autolta. Se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 hieman v\u00e4hemm\u00e4n futuristiselta, mutta se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 siistilt\u00e4, erityisesti Sportback-muodossa. Ison e-tronin sis\u00e4tilat ovat paremmat kuin Q4:ss\u00e4, sek\u00e4 laadun ett\u00e4 rakentamisen laadun osalta.<\/p>\n\n\n\n

Pienempi Q4 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 futuristisemmalta, ja on selv\u00e4\u00e4, ett\u00e4 se on uudempi auto. Sit\u00e4kin saa joko SUV- tai Sportback-muodossa, mutta sis\u00e4tilat eiv\u00e4t ole l\u00e4hesk\u00e4\u00e4n yht\u00e4 hyvin rakennetut eiv\u00e4tk\u00e4 ylelliset kuin isossa e-tronissa. Isossa e-tronissa on my\u00f6s ilmajousitus, joka tekee siit\u00e4 mukavamman, kun taas Q4 tuntuu hieman tavallisemmalta.<\/p>\n\n\n\n

Audi e-tron VS Audi Q4 e-tron – luotettavuus<\/h2>\n\n\n\n

Luotettavuuden osalta on korostettava, ett\u00e4 varhaiset e-tron-mallit ovat markkinoiden ongelmallisimpia s\u00e4hk\u00f6autoja, mutta uudemmat ovat verrattain parempia. Tuleva e-tronin p\u00e4ivitys tulee todenn\u00e4k\u00f6isesti korjaamaan viel\u00e4 enemm\u00e4n ongelmia, kun se vihdoin saapuu.<\/p>\n\n\n\n

On viel\u00e4 liian aikaista sanoa, onko Q4 luotettava auto vai ei, sill\u00e4 se tuli markkinoille vasta vuosi sitten. Se ei k\u00e4rsi vakavista ongelmista viel\u00e4 t\u00e4ss\u00e4 vaiheessa, mutta Q4:n edustaman laadun puutteen voi ehdottomasti tuntea toisin kuin ison e-tronin, joka tuntuu joka suhteessa tukevammalta ja paremmin rakennetulta.<\/p>\n\n\n\n

Audi e-tron VS Audi Q4 e-tron – Arvo ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys<\/h2>\n\n\n\n

Audi e-tronin l\u00e4ht\u00f6hinta on noin 20 000 dollaria korkeampi kuin Q4 e-tronin, joka maksaa noin 45 000 dollaria. Suuremmalla akkupaketilla ja t\u00e4ysin varustellulla sisustalla varustettu Q4 on kuitenkin l\u00e4hes identtinen tavallisen e-tronin kanssa. Q4 on k\u00e4ytt\u00f6kelpoisempi auto, ja se on arvokkaampi, jos olet huolissasi ajokilometreist\u00e4, mutta jos haluat paremman kokonaiskokemuksen, e-tron tarjoaa paremman arvon.<\/p>\n\n\n\n

K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyydelt\u00e4\u00e4n e-tron voittaa ilman ep\u00e4ilyksen h\u00e4iv\u00e4\u00e4k\u00e4\u00e4n, koska se tarjoaa enemm\u00e4n tilaa joka suhteessa. Se on pidempi, leve\u00e4mpi, korkeampi ja tarjoaa suuremman tavaratilan. Q4 on kelvollinen, mutta ei ison e-tronin tasolla.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Miksi minun pit\u00e4isi ostaa Audi Q4 e-tron Audi e-tron -katumaasturin sijaan?<\/h3>\n\n\n\n

Sinun kannattaa harkita Q4 e-tronin ostamista ison e-tron SUV:n sijaan, koska se on aluksi noin 20 000 dollaria halvempi, jolloin sinulla voi j\u00e4\u00e4d\u00e4 tarpeeksi rahaa ostaa Q4, jossa on suurempi akkupaketti, joka tuhoaa ehdottomasti ison e-tronin, kun kyse on kilometrim\u00e4\u00e4rist\u00e4. Q4 tarjoaa paljon enemm\u00e4n arvoa, jos olet joku, joka ajaa paljon kilometrej\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Kannattaa my\u00f6s harkita Q4:\u00e4\u00e4, jos haluaa Audin uusinta tekniikkaa ja auton, joka on juuri ilmestynyt. Q4 on todenn\u00e4k\u00f6isesti n\u00e4ist\u00e4 kahdesta autosta tulevaisuudenkest\u00e4v\u00e4mpi, koska uudistettu e-tron ei ole viel\u00e4 ilmestynyt.<\/p>\n\n\n\n

Miksi minun pit\u00e4isi ostaa iso Audi e-tron -katumaasturi Audi Q4 e-tronin sijaan?<\/h3>\n\n\n\n

Sinun kannattaa harkita ison e-tron SUV:n ostamista Q4 e-tronin sijaan, jos haluat auton, joka on ylellisempi, tilavampi, t\u00e4ynn\u00e4 laadukkaita materiaaleja ja joka tuntuu kaikin puolin erikoisemmalta. Iso e-tron ei ehk\u00e4 ole yht\u00e4 tehokas kuin Q4, mutta se todella tuntuu silt\u00e4, milt\u00e4 todellisen luksus-SUV:n pit\u00e4isi tuntua kolmen vuoden markkinoillaolon j\u00e4lkeen, kun taas upouusi Q4 ei tunnu.<\/p>\n\n\n\n

e-tron on nopeampi, tehokkaampi ja haluttavampi, ja kun p\u00e4ivitetty e-tron ilmestyy, Q4 ei pysty kilpailemaan ison e-tronin kanssa tekniikan, tehokkuuden tai tulevaisuudenkest\u00e4vyyden suhteen.<\/p>\n\n\n\n

Ovatko Audin s\u00e4hk\u00f6iset katumaasturit hyvi\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

Audi on tunnettu luksusmerkki, joka tarjoaa jatkuvasti korkealuokkaisia luksusmaastureita, mutta Audi ei ole viel\u00e4 tehnyt s\u00e4hk\u00f6ist\u00e4 katumaasturia, joka voisi todella kilpailla BMW IX:n kanssa. Sin\u00e4ns\u00e4 Audi ei tee markkinoiden parhaita s\u00e4hk\u00f6isi\u00e4 katumaastureita, mutta niiden tarjoamat katumaasturit ovat varmasti hyvi\u00e4 autoja.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Audi e-tron oli Audin ensimm\u00e4inen s\u00e4hk\u00f6inen katumaasturi, joka julkaistiin vuonna 2018, kun taas Audi Q4 e-tron on Audin uusin s\u00e4hk\u00f6inen katumaasturi. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 e-tron oli se, joka mursi j\u00e4\u00e4n,<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4267,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[4],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4266"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4266"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4266\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4268,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4266\/revisions\/4268"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4267"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4266"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4266"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4266"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}