{"id":4269,"date":"2022-05-31T09:43:26","date_gmt":"2022-05-31T09:43:26","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4269"},"modified":"2022-05-31T09:43:29","modified_gmt":"2022-05-31T09:43:29","slug":"paras-vuosi-audi-q5lle","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/paras-vuosi-audi-q5lle\/","title":{"rendered":"Paras vuosi Audi Q5:lle"},"content":{"rendered":"\n

Audi Q5 julkaistiin ensimm\u00e4isen kerran vuonna 2008, ja se on ollut tuotannossa siit\u00e4 l\u00e4htien. Kahdessa sukupolvessa ja kahdessa syklin puoliv\u00e4liss\u00e4 tehdyss\u00e4 p\u00e4ivityksess\u00e4 Q5:st\u00e4 on onnistuttu tekem\u00e4\u00e4n yksi, ellei jopa kaikkein halutuimmista Audin katumaastureista. Jotkin Q5:n sukupolvet eiv\u00e4t kuitenkaan p\u00e4rj\u00e4nneet yht\u00e4 hyvin kuin toiset, ja t\u00e4ss\u00e4 artikkelissa asetamme Audi Q5:n parhaat vuosimallit paremmuusj\u00e4rjestykseen.<\/p>\n\n\n\n

Paras Q5-mallivuosi n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 useimpien nettitaulukoiden ja omistajien tyytyv\u00e4isyyskyselyjen mukaan olevan 2017-malli. Vuoden 2017 Q5 on Q5:n toisen sukupolven ensimm\u00e4inen mallivuosi, ja se ansaitsee t\u00e4m\u00e4n ykk\u00f6spaikan sek\u00e4 siksi, ett\u00e4 se tarjoaa todella luotettavan kokemuksen ja samalla my\u00f6s suuren arvon.<\/p>\n\n\n\n

Audi Q5:n toiseksi paras mallivuosi on 2021, koska se on paras faceliftin j\u00e4lkeisen 2. sukupolven Q5-malli. Syy kakkossijaan on se, ett\u00e4 se on kaiken kaikkiaan kehittynein Audi Q5 ja halvin nykyisen sukupolven Q5.<\/p>\n\n\n\n

Jos pid\u00e4t Q5:n 1. sukupolvesta, paras vaihtoehto on ep\u00e4ilem\u00e4tt\u00e4 vuoden 2016 post-facelift Audi SQ5, jossa on 3,0 litran ahdettu V6-moottori. Syy, miksi juuri t\u00e4m\u00e4 1. sukupolven Q5 on kolmannella sijalla, on se, ett\u00e4 se on yksi uusimmista malleista, jossa on todenn\u00e4k\u00f6isesti kaikkien aikojen paras Q5-moottori.<\/p>\n\n\n\n

2017 Audi Q5<\/h2>\n\n\n\n

Vuoden 2017 Audi Q5 on ensimm\u00e4inen 2. sukupolven Q5-malli, joka toi Q5:n nykyaikaan. Kun se tuli markkinoille, monet eiv\u00e4t olleet ihastuneita sen ulkon\u00e4k\u00f6\u00f6n, mutta kukaan ei arvostellut 2017 Q5:t\u00e4 sis\u00e4tilojen laadun ja sisustuksen osalta.<\/p>\n\n\n\n

Syy siihen, miksi vuoden 2017 malli vie 1. sijan Audi Q5:n parhaana vuosimallina, on se, ett\u00e4 se tarjoaa parhaan arvon nykyaikaiselle Q5:lle ja on samalla yht\u00e4 luotettava kuin kaikki sit\u00e4 seuranneet Q5:n 2. sukupolven faceliftia edelt\u00e4neet mallit. Vuoden 2017 malli on nyt yksi suosituimmista Q5-malleista 2nd hand -markkinoilla juuri n\u00e4ist\u00e4 syist\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Vuoden 2017 Q5 on my\u00f6s auto, joka on saanut paljon kiitosta asiakkailtaan, ja vuoden 2017 Q5:n yleinen asiakastyytyv\u00e4isyystaulukko on yksi parhaista, mit\u00e4 Q5:lle on olemassa. Kaiken kaikkiaan vuoden 2017 Q5 tarjoaa erinomaista arvoa, sill\u00e4 se tasapainottelee uusimman Q5:n ja hieman vanhentuneen 1. sukupolven post-facelift Q5:n v\u00e4lill\u00e4. Se on hinnoiteltu juuri sopivasti, sill\u00e4 se tarjoaa kaiken, mit\u00e4 nykyaikaiselta katumaasturilta tarvitaan.<\/p>\n\n\n\n

2021 Audi Q5<\/h2>\n\n\n\n

Pienten puutteiden silitt\u00e4misen osalta vuoden 2021 Q5 edustaa hienoa kehityst\u00e4 vuoden 2017 Q5:st\u00e4, joka ei p\u00e4rj\u00e4nnyt muotoilun saralla kovinkaan hyvin. Monien mielest\u00e4 (itseni mukaan lukien) faceliftia edelt\u00e4nyt 2. sukupolven Q5 ei koskaan valloittanut mielikuvitusta t\u00e4ysin, ja olen edelleen sit\u00e4 mielt\u00e4, ett\u00e4 faceliftin j\u00e4lkeinen 1. sukupolven Q5 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 ulkoisesti paremmalta.<\/p>\n\n\n\n

Onneksi vuoden 2021 Q5 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 ulkoisesti paljon paremmalta, vaikka sis\u00e4tilojen muotoilu ei olekaan muuttunut kovin paljon. Lis\u00e4ksi vuoden 2021 Q5 esitteli ensimm\u00e4isen kerran Sportback-mallin, joka tarjoaa hieman lis\u00e4\u00e4 hohtoa jo ennest\u00e4\u00e4n huomiota her\u00e4tt\u00e4v\u00e4\u00e4n vakio-Q5:een.<\/p>\n\n\n\n

Toinen syy, miksi vuoden 2021 Q5 on n\u00e4in korkealle rankattu, on se, ett\u00e4 se on todella luotettava katumaasturi. Audilla on tapana parantaa mallejaan jatkuvasti, ja niiden faceliftin j\u00e4lkeiset mallit ovat yleens\u00e4 paljon luotettavampia, koska ne korjaavat useimmat puutteet auton elinkaaren aikana.<\/p>\n\n\n\n

2016 Audi SQ5<\/h2>\n\n\n\n

Syy, miksi valitsimme vuoden 2016 mallin t\u00e4m\u00e4n listan loppuun, on se, ett\u00e4 se onnistui viimeistelem\u00e4\u00e4n hyvin kypsyneen post-facelift Q5:n tekem\u00e4ll\u00e4 siit\u00e4 paljon luotettavamman ja paremmin yhteen ruuvattuna. Vuosi 2016 on Q5:n faceliftin j\u00e4lkeisen 1. sukupolven aivan viimeinen mallivuosi, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se on ylip\u00e4\u00e4t\u00e4\u00e4n kehittynein 1. sukupolven Q5.<\/p>\n\n\n\n

Syy, miksi valitsimme SQ5:n, on se, ett\u00e4 se on todellinen t\u00e4yden paketin auto. My\u00f6nnett\u00e4k\u00f6\u00f6n, ett\u00e4 on olemassa tehokkaampia ja halvempia moottoreita kuin 3,0 litran ahdettu V6, mutta mik\u00e4\u00e4n muu moottori ei ole yht\u00e4 hauska ajettava kuin t\u00e4m\u00e4. Audi teki t\u00e4ll\u00e4 aikakaudella my\u00f6s diesel-SQ5:n, mutta todellisen S-auton voimanl\u00e4hteen\u00e4 pit\u00e4isi olla bensamoottori.<\/p>\n\n\n\n

Vuoden 2016 Audi on my\u00f6s paremmin varusteltu kuin aiemmat sukupolvet, ja se on my\u00f6s yksi kaikkien aikojen komeimmista Q5-malleista. Audi todella toimitti faceliftin j\u00e4lkeisen Audi A5:n ja faceliftin j\u00e4lkeisen Audi Q5:n kanssa, sill\u00e4 n\u00e4m\u00e4 kaksi n\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t yh\u00e4 tuoreilta viel\u00e4 muutama vuosikymmen alkuper\u00e4isen julkaisun j\u00e4lkeenkin.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Mitk\u00e4 ovat huonoimmat vuodet Audi Q5:lle?<\/h3>\n\n\n\n

Kun halutaan valita Q5:n huonoimmat vuodet, on mainittava vuoden 2014 Q5, joka n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 olevan t\u00e4h\u00e4n menness\u00e4 ongelmallisin Q5. Omistajien tyytyv\u00e4isyystaulukoissa todetaan, ett\u00e4 vuoden 2014 Q5:ss\u00e4 on yksinkertaisesti liikaa ongelmia, jotta auto olisi niin miellytt\u00e4v\u00e4 kuin sen pit\u00e4isi olla. Ainoastaan Audin liiallisen \u00f6ljynkulutuksen aikakauden pahimmat ajat lis\u00e4siv\u00e4t auton k\u00e4ytt\u00f6kustannuksia melkoisesti.<\/p>\n\n\n\n

Auto k\u00e4rsi my\u00f6s viidest\u00e4 eri takaisinkutsusta. Vuoden 2012 Audi Q5 ei ole yht\u00e4\u00e4n sen parempi, koska se oli osa 6 eri takaisinkutsua, jotka koskivat yli 150 000 mallia. Omistin kuitenkin vuoden 2014 Audi Q5:n l\u00e4hes nelj\u00e4n vuoden ajan, eik\u00e4 minulla ollut yht\u00e4\u00e4n ongelmaa auton kanssa. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 asianmukainen huolto ja t\u00e4ydellinen huoltohistoria ovat usein t\u00e4rke\u00e4mpi\u00e4 kuin se, mit\u00e4 internetiss\u00e4 lukee.<\/p>\n\n\n\n

Onko Audi Q5 sen arvoinen?<\/h3>\n\n\n\n

Audi Q5 on ehdottomasti sen arvoinen, sill\u00e4 se on t\u00e4ydellisen kokoinen katumaasturiksi, koska se tarjoaa sinulle korotetun ajoasennon, jota me kaikki rakastamme, mutta ei kuitenkaan uhraa autoa pys\u00e4k\u00f6inniss\u00e4 ja ahtaampien aukkojen l\u00e4pi navigoinnissa.<\/p>\n\n\n\n

Q7 on yksinkertaisesti liian suuri useimmille ihmisille, kun taas Q3 ei ole koskaan ollut yht\u00e4 ylellinen kuin Q5, eik\u00e4 todenn\u00e4k\u00f6isesti tule koskaan olemaankaan.<\/p>\n\n\n\n

Onko Audi Q5 hyv\u00e4 perheauto?<\/h3>\n\n\n\n

Audi Q5 on yksi parhaista perheautoista, joita rahalla saa nyky\u00e4\u00e4n, koska se tarjoaa valtavasti perheyst\u00e4v\u00e4llisi\u00e4 ominaisuuksia ja on samalla mukava, ylellinen ja tilava. Q5 tarjoaa todella tasaisen ja pehmoisen ajo-ominaisuuden, ja sen turvallisuustiedot ovat erinomaiset.<\/p>\n\n\n\n

Siihen on helppo nousta sis\u00e4\u00e4n ja ulos, siin\u00e4 on suuret tavaratilat, siin\u00e4 on runsaasti turvatyynyj\u00e4 ja se tarjoaa suuren tavaratilan.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Audi Q5 julkaistiin ensimm\u00e4isen kerran vuonna 2008, ja se on ollut tuotannossa siit\u00e4 l\u00e4htien. Kahdessa sukupolvessa ja kahdessa syklin puoliv\u00e4liss\u00e4 tehdyss\u00e4 p\u00e4ivityksess\u00e4 Q5:st\u00e4 on onnistuttu tekem\u00e4\u00e4n yksi, ellei jopa kaikkein<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4270,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[4],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4269"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4269"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4269\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4271,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4269\/revisions\/4271"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4270"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4269"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4269"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4269"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}