{"id":4281,"date":"2022-05-31T09:47:17","date_gmt":"2022-05-31T09:47:17","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4281"},"modified":"2022-05-31T09:47:20","modified_gmt":"2022-05-31T09:47:20","slug":"onko-audi-sq7-hyva-auto","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/onko-audi-sq7-hyva-auto\/","title":{"rendered":"Onko Audi SQ7 hyv\u00e4 auto?"},"content":{"rendered":"\n

Audi SQ7 on keskikokoinen tai t\u00e4ysikokoinen seitsem\u00e4npaikkainen luksusperhemaasturi, joka on suunniteltu niille, jotka haluavat suuren ja mukavan maasturin, mutta joka voi my\u00f6s lahdata kuumia viistoper\u00e4autoja. Jos olet yksi n\u00e4ist\u00e4 ihmisist\u00e4, sinun kannattaa tutustua Audi SQ7:\u00e4\u00e4n. Onko Audi SQ7 siis hyv\u00e4 auto?<\/p>\n\n\n\n

Audi SQ7 on todellakin todella hyv\u00e4 auto, koska se tarjoaa l\u00e4hes kaiken, mit\u00e4 autolta voi toivoa. SQ7 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 upealta, se on uskomattoman tilava, uskomattoman turvallinen ja sek\u00e4 ylellinen ett\u00e4 nopea. Se hoitaa perhevelvoitteet ja koulunk\u00e4ynnit paremmin kuin 90 prosenttia autoista ja on samalla tarpeeksi siisti erottuakseen yritysten parkkipaikoilla.<\/p>\n\n\n\n

SQ7:st\u00e4 on saatavana kaksi eri versiota, diesel-SQ7 p\u00e4\u00e4asiassa Euroopan markkinoille tai bensiinik\u00e4ytt\u00f6inen SQ7, josta tuli vuosi tai kaksi sitten ainoa SQ7, jonka voi ostaa. N\u00e4m\u00e4 moottorit ovat isoja, tehokkaita, hienostuneita ja vaivattomia. SQ7:ss\u00e4 on my\u00f6s Quattro AWD, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se selviytyy kaikenlaisessa maastossa.<\/p>\n\n\n\n

Arvoltaan SQ7 ei ole markkinoiden halvin suorituskykyinen katumaasturi, mutta se on tarpeeksi hyv\u00e4 maksaakseen niin paljon kuin se maksaa. Luotettavuus on hyv\u00e4, mutta se voisi olla parempi, koska k\u00e4ytt\u00f6- ja huoltokustannukset ovat eritt\u00e4in korkeat.<\/p>\n\n\n\n

Audi SQ7 – Voimansiirtoj\u00e4rjestelm\u00e4<\/h2>\n\n\n\n

Audi SQ7 on Audin seitsem\u00e4npaikkaisen katumaasturin huippumalli, jossa on joko 4,0 litran kaksoisturboahdettu V8, jossa on 507 hv uusimmassa SQ7:ss\u00e4, tai 4,0 litran TDI V8, jossa on 435 hv pre-facelift SQ7:ss\u00e4. Jotkut sanovat, ett\u00e4 dieselmoottori on hieman liian tavallinen, mutta n\u00e4m\u00e4 ihmiset eiv\u00e4t tied\u00e4, ett\u00e4 4,0 litran TDI tarjoaa h\u00e4mm\u00e4stytt\u00e4v\u00e4t 567 hevosvoiman v\u00e4\u00e4nt\u00f6momentin.<\/p>\n\n\n\n

Molemmat moottorit on yhdistetty momentinmuuttaja-automaattivaihteistoon ja Quattro AWD:hen, jotta SQ7:st\u00e4 tulisi todellinen SUV. Tehokkuus on paljon parempi dieselvaihtoehdon kanssa, sill\u00e4 4,0 litran kaasu-V8 siemaisee polttoainetta kahdella oljenkorreella.<\/p>\n\n\n\n

Bensiinik\u00e4ytt\u00f6inen SQ7 nopeutuu 0-100 km\/h noin nelj\u00e4ss\u00e4 sekunnissa, mik\u00e4 on j\u00e4rjet\u00f6nt\u00e4 l\u00e4hes 5 000 kilon painoiselle j\u00e4ttil\u00e4iselle, kun taas diesel SQ7 pystyy samaan noin 4,7 sekunnissa. Molemmat moottorit ovat h\u00e4mm\u00e4stytt\u00e4vi\u00e4 siin\u00e4, mit\u00e4 ne tekev\u00e4t, mutta bensiinimoottori V8 sopii SQ7:\u00e4\u00e4n paljon paremmin, varsinkin koska se kuulostaa uskomattomalta.<\/p>\n\n\n\n

Audi SQ7 – muotoilu ja alusta<\/h2>\n\n\n\n

Audi SQ7 on aina ollut parhaimman n\u00e4k\u00f6inen Q7-versio, jonka voi saada, mutta uusin 2022-bensiini-V8 SQ7 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 parhaalta. Faceliftia edelt\u00e4nyt SQ7 ei oikeastaan n\u00e4ytt\u00e4nyt kovinkaan paljon erilaiselta kuin tavallinen Q7, mutta faceliftin j\u00e4lkeinen SQ7 vie asioita eteenp\u00e4in, ja sit\u00e4 on vaikea erehty\u00e4 pit\u00e4m\u00e4\u00e4n tavallisena Q7:n\u00e4. Q7:n sis\u00e4tilat ovat h\u00e4mm\u00e4stytt\u00e4v\u00e4t, koska ne on kerroksittain p\u00e4\u00e4llystetty huippuluokan materiaaleilla ja kaikki on rakennettu h\u00e4mm\u00e4stytt\u00e4v\u00e4n hyvin.<\/p>\n\n\n\n

SQ7 eroaa tavallisesta Q7:st\u00e4 my\u00f6s ajo-osastolla, sill\u00e4 se on j\u00e4ykempi kuin normaali Q7, mink\u00e4 ansiosta koko katumaasturi on v\u00e4hemm\u00e4n altis rullaamaan mutkissa. Joka tapauksessa SQ7 on silti mukava katumaasturi, koska ei haluttu, ett\u00e4 se olisi liian j\u00e4ykk\u00e4, koska useimmat asiakkaat eiv\u00e4t ole kiinnostuneita siit\u00e4, eik\u00e4 Q7:n alustaa itsess\u00e4\u00e4n ole suunniteltu suorituskykyiseksi katumaasturiksi.<\/p>\n\n\n\n

Audi SQ7 – Luotettavuus ja yleisi\u00e4 ongelmia<\/h2>\n\n\n\n

Luotettavuuden osalta SQ7 voisi olla parempi, koska monet korjauskustannukset ovat niin korkeat kuin vain voivat olla. Suuret luksusmaasturit ovat tunnettuja korkeista huoltokustannuksista ja kalliista korjauksista\/vaihto-osista, eik\u00e4 SQ7 ole poikkeus. N\u00e4m\u00e4 autot tarvitsevat jatkuvaa huoltoa toimiakseen kunnolla, ja jos et tee sit\u00e4, SQ7 satuttaa lompakkoasi.<\/p>\n\n\n\n

Yleisimm\u00e4t SQ7:n ongelmat liittyv\u00e4t koputusanturiin, jousituksen holkkeihin, akseliniveliin, sytytyskeloihin ja N80-venttiiliin. SQ7:n tiedet\u00e4\u00e4n my\u00f6s kuluttavan renkaita hullun lailla, mik\u00e4 on tosiaankin huomionarvoista, koska uudet SQ7:n renkaat maksavat omaisuuden.<\/p>\n\n\n\n

Audi SQ7 – Arvo ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys<\/h2>\n\n\n\n

Vuoden 2022 Audi SQ7 alkaa noin 90 000 dollarista, mik\u00e4 ei ole halpaa, mutta on huomattavasti halvempaa kuin 106 000 dollarin BMW X5 M ja l\u00e4hes 20 000 dollaria kalliimpi Mercedes GLE 63. My\u00f6nnett\u00e4k\u00f6\u00f6n, ett\u00e4 BMW ja Mercedes tarjoavat molemmat paljon enemm\u00e4n tehoa, mutta ne ovat silti useimmissa suhteissa melko vertailukelpoisia SQ7:n kanssa.<\/p>\n\n\n\n

K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyydelt\u00e4\u00e4n SQ7 on X5:t\u00e4 ja GLE:t\u00e4 parempi, koska se on fyysisesti suurempi kuin n\u00e4m\u00e4 kaksi. Se tarjoaa my\u00f6s paljon istuin- ja kuormatilaa, ja lis\u00e4hy\u00f6tyn\u00e4 on seitsem\u00e4n k\u00e4ytett\u00e4viss\u00e4 olevaa istuinta. SQ7:\u00e4\u00e4n on helppo nousta sis\u00e4\u00e4n ja ulos, ja my\u00f6s n\u00e4kyvyys on todella hyv\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Miksi Audi teki dieselk\u00e4ytt\u00f6isen Audi SQ7:n?<\/h3>\n\n\n\n

Saattaa tuntua oudolta, ett\u00e4 Audi p\u00e4\u00e4tti, ett\u00e4 suorituskykyisten autojen pit\u00e4isi olla dieselk\u00e4ytt\u00f6isi\u00e4, mutta siihen on muutama syy. Ensinn\u00e4kin tehokkuus, sill\u00e4 diesel-SQ7:n kulutus on jopa 35MPG, kun taas bensiinik\u00e4ytt\u00f6isen SQ7:n kulutus on jopa 20MPG. Lis\u00e4ksi diesel-SQ7:ss\u00e4 on ehk\u00e4 v\u00e4hemm\u00e4n hevosvoimia, mutta v\u00e4\u00e4nt\u00f6momentissa se voittaa bensiini-SQ7:n.<\/p>\n\n\n\n

Diesel-SQ7 on yksinkertaisesti loogisempi pitk\u00e4n matkan suurnopeusauto, koska se kuluttaa paljon v\u00e4hemm\u00e4n polttoainetta. Audi p\u00e4\u00e4tti kuitenkin luopua diesel-SQ7:st\u00e4, koska ei ollut juuri mit\u00e4\u00e4n j\u00e4rke\u00e4 tehd\u00e4 kahta versiota SQ7:st\u00e4, joka ei ole hintansa vuoksi yht\u00e4 suosittu katumaasturi.<\/p>\n\n\n\n

Onko Audi SQ7 maastoauto?<\/h3>\n\n\n\n

Audi SQ7 on kaukana maasturista monestakin syyst\u00e4. Audin asiakkaat eiv\u00e4t ole lainkaan kiinnostuneita maastoajosta, ja siksi Audi valmistaa 0 maastoautoa ja 0 maastopakettia. On olemassa joitakin autoja, kuten A4:n ja A6:n Allroad-versiot, jotka on r\u00e4\u00e4t\u00e4l\u00f6ity enemm\u00e4n maastoon kuin maastoajoon.<\/p>\n\n\n\n

SQ7:ss\u00e4 on 22-tuumaiset py\u00f6r\u00e4t, mik\u00e4 riitt\u00e4\u00e4 ymm\u00e4rt\u00e4m\u00e4\u00e4n, ett\u00e4 sit\u00e4 ei ole suunniteltu kulkemaan muualla kuin kevyill\u00e4 sora- tai maateill\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Miksi Audi ei tee t\u00e4ysikokoista katumaasturia?<\/h3>\n\n\n\n

Olemme kaikki tietoisia siit\u00e4, ett\u00e4 BMW, Audi ja Mercedes ovat olleet vuosikymmeni\u00e4 toistensa kurkussa. Ne kilpailevat l\u00e4hes kaikissa segmenteiss\u00e4, paitsi t\u00e4ysikokoisten lippulaivamaastureiden segmentiss\u00e4, jossa Audi ei ole lainkaan l\u00e4sn\u00e4. Audi aikoo kuitenkin julkaista t\u00e4ysikokoisen lippulaivamallin Q9:n vuonna 2023, ja kaikki t\u00e4m\u00e4 muuttuu.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Audi SQ7 on keskikokoinen tai t\u00e4ysikokoinen seitsem\u00e4npaikkainen luksusperhemaasturi, joka on suunniteltu niille, jotka haluavat suuren ja mukavan maasturin, mutta joka voi my\u00f6s lahdata kuumia viistoper\u00e4autoja. Jos olet yksi n\u00e4ist\u00e4 ihmisist\u00e4,<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4282,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[4],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4281"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4281"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4281\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4283,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4281\/revisions\/4283"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4282"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4281"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4281"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4281"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}