{"id":4284,"date":"2022-05-31T12:28:19","date_gmt":"2022-05-31T12:28:19","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4284"},"modified":"2022-05-31T12:28:22","modified_gmt":"2022-05-31T12:28:22","slug":"bmw-i8n-yleiset-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/bmw-i8n-yleiset-ongelmat\/","title":{"rendered":"BMW i8:n yleiset ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

Pienimm\u00e4ll\u00e4 polttomoottorilla varustettu BMW i8 oli enemm\u00e4nkin esittelyauto kuin urheiluauto. Kaiken lis\u00e4ksi se oli maailman ensimm\u00e4inen sarjatuotannossa oleva auto, joka oli varustettu innovatiivisilla laserajovaloilla. Mutta kuten kaikilla autoilla, my\u00f6s BMW i8:lla oli useita ongelmia.<\/p>\n\n\n\n

Mutta mitk\u00e4 ovat BMW i8:n yleisi\u00e4 ongelmia? BMW i8:ssa on ongelmia, kuten polttoainevuodot, viallinen anturi, turvatyynyongelmat, moottorin ylikuumeneminen, suuret ovet ja s\u00e4hk\u00f6ongelmat. Yleisesti ottaen BMW i8 oli hieno auto, jossa oli v\u00e4h\u00e4n saasteita, koska se on plug-in-hybridiauto.<\/p>\n\n\n\n

Mitk\u00e4 ovat BMW i8:n yleiset ongelmat?<\/h2>\n\n\n\n

Polttoainevuoto<\/h3>\n\n\n\n

Yksi BMW i8:n yleisimmist\u00e4 ongelmista on polttoainevuoto. T\u00e4m\u00e4 ongelma johtuu siit\u00e4, ett\u00e4 pultti, jota hy\u00f6dynnet\u00e4\u00e4n maakaapelin liitt\u00e4miseen s\u00e4ili\u00f6n ja auton alustan v\u00e4lille, ei ole hitsattu valmistuksen aikana tarvittavalla tavalla. T\u00e4m\u00e4n vuoksi polttoaines\u00e4ili\u00f6\u00f6n voi tulla polttoainevuoto.<\/p>\n\n\n\n

Pelottavaa on se, ett\u00e4 polttoainevuoto voi johtaa tulipaloon, jos syttymisl\u00e4hde on olemassa. Huomaa, ett\u00e4 t\u00e4m\u00e4 ongelma on yleisempi vuoden 2014 BMW i8 -malleissa, jotka on valmistettu 16. toukokuuta 2014 ja 16. syyskuuta 2014 v\u00e4lisen\u00e4 aikana. Raportoitiin, ett\u00e4 yli 223 BMW i8 -mallissa oli t\u00e4m\u00e4 ongelma, ja osa niist\u00e4 vedettiin takaisin.<\/p>\n\n\n\n

Suuret ovet<\/h3>\n\n\n\n

BMW i8:n perho-ovet ovat tyylikk\u00e4\u00e4t ja tyylikk\u00e4\u00e4t, mutta ne voivat my\u00f6s olla suuri ongelma, erityisesti pys\u00e4k\u00f6idess\u00e4 julkisiin puistoihin, joissa on vain v\u00e4h\u00e4n liikkumatilaa. Useimmat BMW i8:n omistajat ovat valittaneet ongelmista perho-ovien avaamisessa, koska ne vaativat paljon tilaa.<\/p>\n\n\n\n

Jos siis aiot pys\u00e4k\u00f6id\u00e4 i8:n parkkipaikalle, saatat joutua pys\u00e4k\u00f6im\u00e4\u00e4n jonon p\u00e4\u00e4h\u00e4n, jotta oven avaaminen on helppoa.<\/p>\n\n\n\n

S\u00e4hk\u00f6ongelmat<\/h3>\n\n\n\n

Toinen yleinen ongelma useimmissa BMW i8:ssa on s\u00e4hk\u00f6ongelmat. Huomaa, ett\u00e4 suurin osa BMW i8:n omistajien kohtaamista s\u00e4hk\u00f6ongelmista liittyy BMW i8:n korkeaj\u00e4nniteakkuun. Kun n\u00e4m\u00e4 ongelmat ilmenev\u00e4t, varoitusvalot syttyv\u00e4t. Kaikissa BMW i8 -malleissa ei kuitenkaan ole t\u00e4t\u00e4 ongelmaa, sill\u00e4 se koskee vain muutamia valittuja vuosimalleja.<\/p>\n\n\n\n

Turvatyynyongelma<\/h3>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 ongelma on yleinen BMW i8:ssa, joka on ollut onnettomuudessa. Jos autosi on ollut onnettomuudessa eik\u00e4 koodeja ole nollattu, sinulla on turvatyynyongelmia. Huomaa, ett\u00e4 p\u00e4\u00e4lle tulevat virhekoodit aiheuttavat turvav\u00f6iden lukkiutumisen ja turvatyynyjen pett\u00e4misen. Sinun on korjattava t\u00e4m\u00e4 ongelma tekem\u00e4ll\u00e4 turvatyynymoduulin nollaus.<\/p>\n\n\n\n

Viallinen anturi<\/h3>\n\n\n\n

Moottorin j\u00e4\u00e4hdytysnesteen l\u00e4mp\u00f6tila-anturi on t\u00e4rke\u00e4 osa moottoriasi. Jos se on siis vaurioitunut, kulunut tai rikki, se voi aiheuttaa useita ongelmia. Joitakin merkkej\u00e4 viallisesta anturista ovat varoitukset valojen syttymisest\u00e4, moottorin heikko suorituskyky ja moottorin ylikuumeneminen.<\/p>\n\n\n\n

Jos huomaat, ett\u00e4 moottorin j\u00e4\u00e4hdytysnesteen l\u00e4mp\u00f6tila-anturi on viallinen, se on vaihdettava mahdollisimman pian uusien ongelmien v\u00e4ltt\u00e4miseksi.<\/p>\n\n\n\n

Moottorin ylikuumeneminen<\/h3>\n\n\n\n

On t\u00e4rke\u00e4\u00e4 pit\u00e4\u00e4 moottoriasi silm\u00e4ll\u00e4, jotta autosi k\u00e4ytt\u00f6ik\u00e4 pitenee. N\u00e4in ollen moottorin ylikuumeneminen on toinen yleinen ongelma, johon BMW i8 -k\u00e4ytt\u00e4jien on oltava valmiita. Joitakin syit\u00e4 BMW i8:n moottorin ylikuumenemiseen ovat j\u00e4\u00e4hdytysnestevuoto, termostaatin tai j\u00e4\u00e4hdyttimen vikaantuminen.<\/p>\n\n\n\n

Varmista, ett\u00e4 vaihdat huonot osat, jotta moottori ei vaurioidu entisest\u00e4\u00e4n. Kun moottori ylikuumenee pitk\u00e4\u00e4n, se voi kuolla tai hajota, mik\u00e4 voi lopulta tulla kalliiksi korjata.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

Onko BMW i8 luotettava auto?<\/h3>\n\n\n\n

BMW:n tiedet\u00e4\u00e4n tarjoavan joitakin markkinoiden ep\u00e4luotettavimpia autoja. BMW i8 on kuitenkin melko luotettava, sill\u00e4 se rekister\u00f6i muutamia ongelmia. T\u00e4m\u00e4n auton omistaminen on kuitenkin edelleen melko haastavaa, sill\u00e4 korjaus-, huolto- ja varaosakustannukset ovat melko korkeat.<\/p>\n\n\n\n

Kuinka pitk\u00e4 on BMW i8:n akun k\u00e4ytt\u00f6ik\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

Vaikka BMW tarjoaa autolle tavallisen kolmen vuoden ja rajoittamattoman kilometrim\u00e4\u00e4r\u00e4n takuun, se kattaa suurj\u00e4nniteakun 8 vuoden tai 100 000 kilometrin ajan. BMW i8:n akku kest\u00e4\u00e4 siis yli 8 vuotta, mutta se ei ole en\u00e4\u00e4 yht\u00e4 tehokas kuin aiemmin, kun se on ajanut yli 100 000 kilometri\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Onko BMW i8:n huolto kallista?<\/h3>\n\n\n\n

BMW i8 on yksi markkinoiden luotettavimmista BMW-malleista. Sen korjaaminen ja yll\u00e4pit\u00e4minen on kuitenkin edelleen kallista kalliiden osien ja korkeiden huoltokustannusten vuoksi. Lis\u00e4ksi jotkin osat saatetaan joutua hankkimaan Saksasta, mik\u00e4 voi lis\u00e4t\u00e4 kustannuksia. Kaiken kaikkiaan se on yksi halvimmista plug-in-hybridiautoista yll\u00e4pit\u00e4\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

BMW i8:n yll\u00e4pito maksaa keskim\u00e4\u00e4rin noin 979 dollaria. T\u00e4m\u00e4 voi kuitenkin vaihdella mallin, vuoden, i\u00e4n ja sijainnin mukaan.<\/p>\n\n\n\n

Kuinka monta kilometri\u00e4 BMW i8 kest\u00e4\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

BMW i8 voi kest\u00e4\u00e4 yli 150 000 kilometri\u00e4. On kuitenkin t\u00e4rke\u00e4\u00e4 tiet\u00e4\u00e4, ett\u00e4 korkeaj\u00e4nniteakun teho heikkenee, kun auto on ajanut 100 000 mailia. Joten 100 000-150 000 mailin v\u00e4lill\u00e4 sinun on ehk\u00e4 vaihdettava akku, jotta voit nauttia auton k\u00e4ytt\u00e4misest\u00e4 s\u00e4hk\u00f6ll\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Kuinka paljon BMW i8:n akun vaihto maksaa?<\/h3>\n\n\n\n

BMW i8 plug-in-hybridin suurj\u00e4nniteakun vaihtaminen maksaa 2 677-3 020 dollaria. Alkukustannusten lis\u00e4ksi sen vaihtokustannukset ovat 1320-1 665 dollaria. Lopuksi osat maksavat noin 1 355 dollaria. Huomaa, ett\u00e4 n\u00e4m\u00e4 kustannukset eiv\u00e4t sis\u00e4ll\u00e4 veroja tai maksuja. Lis\u00e4ksi ne vaihtelevat BMW i8 -mallivuoden mukaan.<\/p>\n\n\n\n

Johtop\u00e4\u00e4t\u00f6s<\/h2>\n\n\n\n

Vaikka BMW i8:lla on useita ongelmia, useimmat niist\u00e4 voidaan v\u00e4hent\u00e4\u00e4 tai ehk\u00e4ist\u00e4 pit\u00e4m\u00e4ll\u00e4 autostasi hyv\u00e4\u00e4 huolta. Varmista, ett\u00e4 noudatat valmistajan suosittelemia m\u00e4\u00e4r\u00e4aikaishuoltoja. Lis\u00e4ksi korjaa ongelmat ajoissa, jotta ne eiv\u00e4t k\u00e4rjisty ja p\u00e4\u00e4dy kalliisiin korjauksiin.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan BMW i8 on mukava ja ylellinen auto, jossa on huippuluokan ominaisuuksia. Se s\u00e4\u00e4st\u00e4\u00e4 my\u00f6s ymp\u00e4rist\u00f6\u00e4, sill\u00e4 se ei p\u00e4\u00e4st\u00e4 paljon kaasuja ilmakeh\u00e4\u00e4n, koska se on plug-in-hybridiauto.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Pienimm\u00e4ll\u00e4 polttomoottorilla varustettu BMW i8 oli enemm\u00e4nkin esittelyauto kuin urheiluauto. Kaiken lis\u00e4ksi se oli maailman ensimm\u00e4inen sarjatuotannossa oleva auto, joka oli varustettu innovatiivisilla laserajovaloilla. Mutta kuten kaikilla autoilla, my\u00f6s BMW<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4285,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[6],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4284"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4284"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4284\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4286,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4284\/revisions\/4286"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4285"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4284"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4284"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4284"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}