{"id":4287,"date":"2022-05-31T12:29:05","date_gmt":"2022-05-31T12:29:05","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4287"},"modified":"2022-05-31T12:29:08","modified_gmt":"2022-05-31T12:29:08","slug":"onko-bmw-i8-hyva-auto","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/onko-bmw-i8-hyva-auto\/","title":{"rendered":"Onko BMW i8 hyv\u00e4 auto?"},"content":{"rendered":"\n

BMW i8 on plug-in-hybridiurheiluauto, jossa on kaksi ovea. Siit\u00e4 huolimatta siin\u00e4 on tilaa jopa nelj\u00e4lle henkil\u00f6lle, ja siin\u00e4 on hienostuneita ominaisuuksia. Kuten useimmissa BMW:ss\u00e4, my\u00f6s i8:ssa on useita ongelmia, eik\u00e4 se ole kovin luotettava. Mutta onko BMW i8 hyv\u00e4 auto?<\/p>\n\n\n\n

BMW i8 on hyv\u00e4 auto niille, jotka etsiv\u00e4t suorituskykyist\u00e4, polttoainetaloudellista, tyylik\u00e4st\u00e4, modernia ja turvallista autoa. Toisaalta se on huono auto, jos etsit edullista, halpaa yll\u00e4pidett\u00e4v\u00e4\u00e4 ja luotettavaa autoa. T\u00e4m\u00e4 johtuu siit\u00e4, ett\u00e4 sen aloituskustannukset ovat korkeat ja my\u00f6s huoltokustannukset ovat korkeat.<\/p>\n\n\n\n

BMW i8:n historia<\/h2>\n\n\n\n

BMW i8 oli osa BMW:n s\u00e4hk\u00f6istetty\u00e4 autokantaa, ja sit\u00e4 markkinoitiin BMW i -alimerkin alla. BMW aloitti t\u00e4m\u00e4n auton tuotannon huhtikuussa 2014, mutta sen valmistus lopetettiin kes\u00e4kuussa 2020. BMW i8 on plug-in-hybridiauto, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se toimii sek\u00e4 polttoaineella ett\u00e4 s\u00e4hk\u00f6ll\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 kaksiovinen coupe koottiin Saksin osavaltiossa Leipzigissa. BMW i3:n tavoin my\u00f6s siin\u00e4 on perhosovet, jotka ovat tyylikk\u00e4\u00e4t ja modernit. Huomaa, ett\u00e4 BMW i8:ssa on B38K15T0 1,5-litrainen I3-turbomoottori. Siin\u00e4 on my\u00f6s 93 kWh:n akku, joka tuottaa yli 23 mailia.<\/p>\n\n\n\n

BMW i8:n ominaisuudet<\/h2>\n\n\n\n

Ulkon\u00e4k\u00f6<\/h3>\n\n\n\n

BMW i8:ssa on futuristinen tyyli ja erinomaiset viimeistelyt. Ulkopuoli on hyv\u00e4nn\u00e4k\u00f6inen, ja sis\u00e4tilat ovat tyylikk\u00e4\u00e4t, mukavat ja hienostuneilla ominaisuuksilla varustetut. Joitakin ominaisuuksia, jotka erottuvat edukseen, ovat 20-tuumaiset py\u00f6r\u00e4t, LED-jarruvalot, musta BMW-s\u00e4leikk\u00f6, jossa on metallia muistuttava kehys, ja kevyesti s\u00e4vytetty lasi.<\/p>\n\n\n\n

Sis\u00e4tilojen osalta t\u00e4ss\u00e4 autossa on l\u00e4mmitett\u00e4v\u00e4t etuistuimet, s\u00e4hk\u00f6inen istuins\u00e4\u00e4t\u00f6, urheilullinen nahkainen ohjauspy\u00f6r\u00e4, 6-suuntaiset kuljettajan ja matkustajan istuimet sek\u00e4 t\u00e4ysperforoitu nahkaverhoilu.<\/p>\n\n\n\n

BMW i8:n akseliv\u00e4li on 110,2 tuumaa, pituus 184,6 tuumaa, leveys 76,5 tuumaa ja korkeus 51,1 tuumaa.<\/p>\n\n\n\n

Suorituskyky<\/h3>\n\n\n\n

Kuten aiemmin todettiin, BMW i8:ssa on polttomoottori ja akkupaketti. Se on varustettu v\u00e4lij\u00e4\u00e4hdytetyll\u00e4 turboahdetulla kaasu\/s\u00e4hk\u00f6isell\u00e4 rivimoottorilla, joka tuottaa maksimissaan 369 hv ja 420 lb-ft v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4. Lis\u00e4ksi se kiihtyy nopeudesta 0-100 km\/h 4,4 sekunnissa, ja sen huippunopeus on 155 km\/h.<\/p>\n\n\n\n

Nopeuden lis\u00e4ksi BMW i8:ssa on my\u00f6s nelivetoj\u00e4rjestelm\u00e4 ja 6-vaihteinen automaattivaihteisto. Sen kyyti on kuitenkin hieman j\u00e4ykk\u00e4, mink\u00e4 vuoksi monet urheiluautojen yst\u00e4v\u00e4t eiv\u00e4t pid\u00e4 siit\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Mukavuus ja tavaratila<\/h3>\n\n\n\n

Vaikka BMW i8:ssa on mukavat, ylelliset ja tilavat sis\u00e4tilat, siin\u00e4 ei ole runsaasti tavaratilaa. Siin\u00e4 on yhteens\u00e4 5,4 kuutiometri\u00e4, mik\u00e4 on hieman pieni verrattuna useimpiin kilpailijoihinsa. T\u00e4m\u00e4n seurauksena t\u00e4m\u00e4 auto sopii vain hauskanpitoon eik\u00e4 matkustamiseen tai piknikille.<\/p>\n\n\n\n

Range<\/h3>\n\n\n\n

BMW i8 on varustettu 7,1 kWh:n litiumioniakulla. Vuosien 2018-2020 mallit on kuitenkin varustettu 11,6 kWh:n litiumioniakulla. Ensimm\u00e4isen akun toimintas\u00e4de on jopa 23 mailia, kun taas toisen akun toimintas\u00e4de on jopa 34 mailia.<\/p>\n\n\n\n

Sen lis\u00e4ksi, ett\u00e4 i8:n toimintas\u00e4de on erinomainen verrattuna useimpiin kilpailijoihinsa, sen polttoainetehokkuus on 27 mpg, mik\u00e4 on poikkeuksellista.<\/p>\n\n\n\n

Hinta<\/h3>\n\n\n\n

BMW i8 ei ole tavallinen coupe tai urheiluauto. T\u00e4m\u00e4 johtuu siit\u00e4, ett\u00e4 sill\u00e4 on korkeat alkukustannukset, joihin monilla ihmisill\u00e4 ei ole varaa. BMW i8:n l\u00e4ht\u00f6hinta on noin 148 495 dollaria. Kun verrataan t\u00e4t\u00e4 hintaa sen kilpailijoihin, hinta on melko korkea.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

Mik\u00e4 BMW i8:ssa on niin erityist\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

BMW i8:n erikoisinta on se, ett\u00e4 se tuottaa kiihtyvyydess\u00e4\u00e4n urheiluauton numeroita. S\u00e4hk\u00f6moottorin 250 Nm:n v\u00e4\u00e4nt\u00f6momentin ja polttomoottorin 320 Nm:n ansiosta. Lis\u00e4ksi hybridiurheiluauto voi saavuttaa korkeat, jopa 75 kilometrin tuntinopeudet, mik\u00e4 on poikkeuksellista ja p\u00e4\u00e4st\u00f6t\u00f6nt\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Kuinka nopea BMW i8 on?<\/h3>\n\n\n\n

BMW i8 on yksi markkinoiden nopeimmista plug-in-hybridikupeista. T\u00e4m\u00e4 auto kiihtyy nopeudesta 0:sta nopeuteen 62 km\/h vain 4,4 sekunnissa. Lis\u00e4ksi sen huippunopeus on 155 km\/h, mik\u00e4 on erinomainen. Suoraviivaista suorituskyky\u00e4 ajatellen BMW i8 on siis samanlainen kuin hyv\u00e4uskoinen BMW M -auto.<\/p>\n\n\n\n

Mitk\u00e4 ovat BMW i8:n yleiset ongelmat?<\/h3>\n\n\n\n

Ennen kuin hankit BMW i8:n, on t\u00e4rke\u00e4\u00e4 tiet\u00e4\u00e4 joitakin ongelmia, joita saatat kohdata matkan varrella. Joitakin BMW i8:n yleisimpi\u00e4 ongelmia ovat turvatyynyongelmat, s\u00e4hk\u00f6ongelmat, moottorin ylikuumeneminen, viallinen anturi, polttoainevuoto ja suuret ovet.<\/p>\n\n\n\n

Onko BMW i8 hyv\u00e4 p\u00e4ivitt\u00e4inen kuljettaja?<\/h3>\n\n\n\n

Kyll\u00e4, BMW i8 on hyv\u00e4 p\u00e4ivitt\u00e4inen kuljettaja. T\u00e4m\u00e4 johtuu siit\u00e4, ett\u00e4 auto on polttoainetehokas, sill\u00e4 se toimii sek\u00e4 polttoaineella ett\u00e4 s\u00e4hk\u00f6ll\u00e4. Lis\u00e4ksi i8 on eritt\u00e4in mukava, siin\u00e4 on erinomainen n\u00e4kyvyys ja sit\u00e4 on helppo liikutella liikenteess\u00e4. Ainoa haaste, joka BMW i8:lla on, on hankaluus pys\u00e4k\u00f6inniss\u00e4. Sit\u00e4 lukuun ottamatta se on hyv\u00e4 p\u00e4ivitt\u00e4inen kuljettaja.<\/p>\n\n\n\n

Miksi BMW i8:n valmistus lopetettiin?<\/h3>\n\n\n\n

Kuten useimmat markkinoilla olevat autot, BMW i8 lopetettiin v\u00e4h\u00e4isen myynnin vuoksi. Lis\u00e4ksi se oli yksi BMW:n v\u00e4\u00e4rinymm\u00e4rretyimmist\u00e4 malleista. Lis\u00e4ksi jokaisella mallivuodella oli omat ongelmansa, jotka my\u00f6s vaikuttivat sen lopettamiseen.<\/p>\n\n\n\n

Esimerkiksi vuoden 2014 i8-mallissa oli polttoainevuotoon liittyvi\u00e4 ongelmia, kun taas vuoden 2015 mallissa oli viallinen anturi ja vuoden 2016 mallivuoden i8-mallissa oli turvatyynyongelmia.<\/p>\n\n\n\n

Johtop\u00e4\u00e4t\u00f6s<\/h2>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan BMW i8 on loistava pistokehybridi-urheiluauto. Se ei ainoastaan v\u00e4henn\u00e4 riippuvuutta polttoaineen k\u00e4yt\u00f6st\u00e4, vaan se my\u00f6s p\u00e4\u00e4st\u00e4\u00e4 v\u00e4hemm\u00e4n kaasuja ilmakeh\u00e4\u00e4n. Lis\u00e4ksi se toimii erinomaisesti, ja sen futuristinen muotoilu saa katsojat ihastelemaan, kun ajelet moottoritiell\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Kuten odotettua, BMW i8:ssa on my\u00f6s useita ongelmia, joita kiinnostuneiden ostajien ei kannata j\u00e4tt\u00e4\u00e4 huomiotta. Sen lis\u00e4ksi se on j\u00e4ykk\u00e4 ajettava ja sen alkukustannukset ovat melko korkeat. Kaiken kaikkiaan BMW i8 on edelleen erinomainen auto, vaikka se lopetettiinkin v\u00e4h\u00e4isen myynnin vuoksi.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

BMW i8 on plug-in-hybridiurheiluauto, jossa on kaksi ovea. Siit\u00e4 huolimatta siin\u00e4 on tilaa jopa nelj\u00e4lle henkil\u00f6lle, ja siin\u00e4 on hienostuneita ominaisuuksia. Kuten useimmissa BMW:ss\u00e4, my\u00f6s i8:ssa on useita ongelmia, eik\u00e4<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4288,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[6],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4287"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4287"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4287\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4289,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4287\/revisions\/4289"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4288"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4287"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4287"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4287"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}