{"id":4299,"date":"2022-05-31T12:33:50","date_gmt":"2022-05-31T12:33:50","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4299"},"modified":"2022-05-31T12:33:53","modified_gmt":"2022-05-31T12:33:53","slug":"bmw-e36n-yleiset-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/bmw-e36n-yleiset-ongelmat\/","title":{"rendered":"BMW E36:n yleiset ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

BMW E36 on luotettava ja suorituskykyinen pienikokoinen edustusauto, jossa on paljon korimalleja valittavana. Se on my\u00f6s polttoainetehokas, kest\u00e4v\u00e4 ja tarjoaa tasaisen ajon. Mutta kuten monissa BMW-autoissa, my\u00f6s t\u00e4ss\u00e4 autossa on useita ongelmia. Mitk\u00e4 ovat siis BMW E36:n yleisi\u00e4 ongelmia?<\/p>\n\n\n\n

BMW E36:n ongelmina ovat esimerkiksi ruoste, viallinen vesipumppu, karkea tyhj\u00e4k\u00e4ynti, huono venttiilikannen tiiviste, heikko taka-alarunko, jarruvalon virtapiirivika, s\u00e4hk\u00f6vika ja j\u00e4\u00e4hdyttimen vuodot. Toisin kuin useimmat BMW:n kompaktit edustusautot, t\u00e4m\u00e4 malli on helpompi ja halvempi korjata. Ja hyv\u00e4ll\u00e4 hoidolla useimmat n\u00e4ist\u00e4 ongelmista voidaan v\u00e4ltt\u00e4\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Mitk\u00e4 ovat BMW 336:n yleiset ongelmat?<\/h2>\n\n\n\n

Viallinen vesipumppu<\/h3>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 on yleinen ongelma vanhoissa BMW-malleissa. Koska useimmissa vanhoissa BMW-malleissa on muoviset juoksupy\u00f6r\u00e4t, jotka kuljettavat j\u00e4\u00e4hdytysnestett\u00e4 moottorin l\u00e4pi, n\u00e4m\u00e4 osat vioittuvat helposti. Ja jos se ei vikaannu, se rikkoutuu tai halkeaa. T\u00e4m\u00e4n seurauksena moottori ylikuumenee, vesipumppu sy\u00f6pyy, jolloin j\u00e4\u00e4hdytysneste vuotaa, ja aiheuttaa vinkuvan \u00e4\u00e4nen.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4n ongelman korjaamiseksi sinun on vaihdettava viallinen tai haljennut vesipumppu uuteen. Tarkasta aina autosi ja vaihda t\u00e4llaiset osat ajoissa, jotta v\u00e4lt\u00e4t vakavat ja kalliit korjaukset.<\/p>\n\n\n\n

Ruoste<\/h3>\n\n\n\n

Toinen yleinen ongelma, jota BMW E36 -omistajien tulisi olla valmiita k\u00e4sittelem\u00e4\u00e4n, on ruoste. BMW E36:n ruostetta syntyy konepellin, etulokasuojan ja takaluukun ymp\u00e4rille rekisterikilven alle. T\u00e4rkein syy ruostumiseen t\u00e4ss\u00e4 autossa on m\u00e4d\u00e4ntynyt tiiviste. Lahonneen tiivisteen vuoksi halutaan p\u00e4\u00e4st\u00e4 auton saumoihin.<\/p>\n\n\n\n

Jos ruostuneet osat ovat huonossa kunnossa, ne on ehk\u00e4 vaihdettava. Mutta jos ruoste ei ole hyvin levinnyt, saumat kannattaa tiivist\u00e4\u00e4 uudelleen.<\/p>\n\n\n\n

J\u00e4\u00e4hdyttimen vuodot<\/h3>\n\n\n\n

Kuten vesipumppu, my\u00f6s BMW E36:n j\u00e4\u00e4hdytin on valmistettu muovista. T\u00e4m\u00e4n seurauksena t\u00e4m\u00e4 osa hajoaa nopeammin. Kun BMW E36 -autosi on ajanut yli 130 000 kilometri\u00e4, sinun on odotettava t\u00e4t\u00e4 ongelmaa. J\u00e4\u00e4hdytin yhdess\u00e4 termostaatin kanssa on valmistettu muovista.<\/p>\n\n\n\n

Kun muovinen termostaatti ja j\u00e4\u00e4hdytin halkeavat, rikkoutuvat tai vioittuvat, ne aiheuttavat j\u00e4\u00e4hdytysnestevuodon, joka johtaa moottorin ylikuumenemiseen. Sinun on vaihdettava huono j\u00e4\u00e4hdytin ja termostaatti t\u00e4m\u00e4n ongelman korjaamiseksi.<\/p>\n\n\n\n

Jarruvalon virtapiirin virhe<\/h3>\n\n\n\n

Vaikka t\u00e4m\u00e4 ei olekaan kovin yleist\u00e4, jotkut BMW E36 325i -merkkisen auton omistajat ovat raportoineet, ett\u00e4 moottorin tarkastusvalo ilmoittaa ”jarruvalon virtapiirivirheest\u00e4”. T\u00e4m\u00e4 ongelma johtuu yleens\u00e4 huonosta jarrukytkimest\u00e4 tai ajoittaisesta polttimon pistorasian kosketusongelmasta. Pyyd\u00e4 mekaanikkoa korjaamaan n\u00e4m\u00e4 osat ongelman korjaamiseksi.<\/p>\n\n\n\n

Kova tyhj\u00e4k\u00e4ynti<\/h3>\n\n\n\n

BMW E36:ssa on kaksi asiaa, jotka yleens\u00e4 aiheuttavat karkean tyhj\u00e4k\u00e4ynnin. Ensimm\u00e4inen on likainen s\u00e4\u00e4t\u00f6venttiili. T\u00e4m\u00e4 voidaan korjata puhdistamalla s\u00e4\u00e4t\u00f6venttiili. Sen sijaan toinen syy karkeaan tyhj\u00e4k\u00e4yntiin on yleens\u00e4 ennen vuotta 1994 valmistetuissa E36-malleissa. Huonon tiivistyksen vuoksi rankkasateet voivat aiheuttaa tulvimista DME-tilaan, mik\u00e4 johtaa karkeaan tyhj\u00e4k\u00e4yntiin. Tiivist\u00e4 auto kunnolla, jotta n\u00e4in ei tapahdu.<\/p>\n\n\n\n

S\u00e4hk\u00f6vika<\/h3>\n\n\n\n

Useimmissa BMW-malleissa on s\u00e4hk\u00f6ongelmia. BMW E36 ei ole poikkeus. T\u00e4ss\u00e4 autossa on viallinen tavaratilan johdotus. Jotkut k\u00e4ytt\u00e4j\u00e4t ovat raportoineet autonsa syttyneen tuleen t\u00e4m\u00e4n vian vuoksi. Pyyd\u00e4 mekaanikkoa korjaamaan t\u00e4m\u00e4 ongelma ennen k\u00e4ytetyn BMW E36:n hankkimista.<\/p>\n\n\n\n

Huono venttiilikannen tiiviste<\/h3>\n\n\n\n

Venttiilikannen tiiviste on toinen BMW E36:n osa, jota on syyt\u00e4 tarkkailla. T\u00e4ss\u00e4 osassa alkaa olla ongelmia, kun sit\u00e4 on ajettu yli 50 000 kilometri\u00e4. Jos venttiilikannen tiiviste pett\u00e4\u00e4, \u00f6ljy\u00e4 voi alkaa vuotaa sylinterin p\u00e4\u00e4h\u00e4n. Kun n\u00e4in tapahtuu, saatat huomata palavaa \u00f6ljy\u00e4 ja n\u00e4hd\u00e4 sinist\u00e4 pakokaasusavua.<\/p>\n\n\n\n

Heikko taka-alarunko<\/h3>\n\n\n\n

BMW E36:n taka-alarunko heikkenee yleens\u00e4 modifioidun moottorin aiheuttaman suuremman v\u00e4\u00e4nt\u00f6momentin tai jousituksen suuremman kuormituksen ja radan v\u00e4\u00e4rink\u00e4yt\u00f6n vuoksi. Hyv\u00e4 uutinen on, ett\u00e4 ammattimaiset mekaanikot ovat korjanneet t\u00e4m\u00e4n ongelman luomalla alustaan kiinnityslevyj\u00e4 ja tekem\u00e4ll\u00e4 hitsauslevyj\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

Onko BMW E36 luotettava?<\/h3>\n\n\n\n

Kyll\u00e4, BMW E36 on yksi markkinoiden luotettavimmista kompaktista edustusautoista. Useimmat luotettavuuslaitokset ovat antaneet sille keskim\u00e4\u00e4r\u00e4ist\u00e4 paremman luotettavuusarvosanan. T\u00e4m\u00e4n auton huolto voi kuitenkin olla kallista, sill\u00e4 sen osat ovat melko kalliita. Lis\u00e4ksi siin\u00e4 ilmenee enemm\u00e4n ongelmia kuin useimmissa kilpailijoissaan.<\/p>\n\n\n\n

Kuinka monen kilometrin j\u00e4lkeen BMW 36:ssa alkaa olla ongelmia?<\/h3>\n\n\n\n

BMW E36:ssa alkaa olla ongelmia jo 50 000 kilometrin j\u00e4lkeen. T\u00e4m\u00e4 johtuu siit\u00e4, ett\u00e4 se koostuu monista muoviosista, jotka vaativat tarkkaa tarkastusta ja vaihtoa. Jotta v\u00e4ltytt\u00e4isiin vakavilta ongelmilta jo 100 000 mailin kohdalla, tarvitaan asianmukaista hoitoa ja huoltoa.<\/p>\n\n\n\n

Onko BMW E36 kallis huoltaa?<\/h3>\n\n\n\n

Se riippuu mallivuodesta. Siit\u00e4 huolimatta BMW E36:n yll\u00e4pito on silti kallista verrattuna sen kilpailijoihin. Keskim\u00e4\u00e4rin t\u00e4m\u00e4n auton yll\u00e4pitoon on k\u00e4ytett\u00e4v\u00e4 v\u00e4hint\u00e4\u00e4n 1 100 dollaria vuodessa. Ja jos sinulla on vakava ongelma, kustannukset voivat olla viel\u00e4 suuremmat.<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4 on luotettavin BMW E36 -mallivuosi?<\/h3>\n\n\n\n

BMW 318i vuosimallia 2002 on luotettavin BMW E36. AA Cars on antanut t\u00e4lle autolle luotettavuusarvosanaksi nelj\u00e4 viidest\u00e4. Sit\u00e4 paitsi siin\u00e4 oli 1,5-litrainen turboahdettu kolmisylinterinen moottori, joka antoi yli 141 hv.<\/p>\n\n\n\n

Jos kuitenkin ostat k\u00e4ytetyn vuoden 2002 BMW 318i:n, varmista, ett\u00e4 se on hyv\u00e4ss\u00e4 kunnossa ja sill\u00e4 on hyv\u00e4 historia.<\/p>\n\n\n\n

Loppup\u00e4\u00e4telm\u00e4t<\/h2>\n\n\n\n

BMW E36 on yksi hienoimmista BMW 3-sarjan autoista, joita on koskaan valmistettu. Kaikki BMW E36 -mallivuodet suoriutuivat hyvin. Jos kuitenkin aiot investoida BMW E36 -malliin, joudut k\u00e4sittelem\u00e4\u00e4n joitakin ongelmia. N\u00e4it\u00e4 ovat esimerkiksi ruoste, viallinen vesipumppu, huono venttiilikannen tiiviste, j\u00e4\u00e4hdyttimen vuodot, s\u00e4hk\u00f6vika, jarruvalon virtapiirin vika ja karkea tyhj\u00e4k\u00e4ynti.<\/p>\n\n\n\n

Vaikka BMW E36:ssa on useita ongelmia, se on silti eritt\u00e4in luotettava auto. Se kuuluu markkinoiden luotettavimpiin BMW-malleihin, koska siin\u00e4 on v\u00e4hemm\u00e4n ongelmia. Oikealla hoidolla ja huollolla 36 voi kest\u00e4\u00e4 pitk\u00e4\u00e4n.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

BMW E36 on luotettava ja suorituskykyinen pienikokoinen edustusauto, jossa on paljon korimalleja valittavana. Se on my\u00f6s polttoainetehokas, kest\u00e4v\u00e4 ja tarjoaa tasaisen ajon. Mutta kuten monissa BMW-autoissa, my\u00f6s t\u00e4ss\u00e4 autossa on<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4300,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[6],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4299"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4299"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4299\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4301,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4299\/revisions\/4301"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4300"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4299"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4299"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4299"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}