{"id":4314,"date":"2022-06-01T10:24:36","date_gmt":"2022-06-01T10:24:36","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4314"},"modified":"2022-06-01T10:24:40","modified_gmt":"2022-06-01T10:24:40","slug":"onko-audi-sq8-hyva-auto","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/onko-audi-sq8-hyva-auto\/","title":{"rendered":"Onko Audi SQ8 hyv\u00e4 auto?"},"content":{"rendered":"\n

Audi SQ8 on yksi halutuimmista ja parhaimman n\u00e4k\u00f6isist\u00e4 Audin katumaastureista, joita nyky\u00e4\u00e4n voi ostaa rahalla, ja sen p\u00e4ihitt\u00e4\u00e4 vain sen tehokkaampi veli, Audi RSQ8. SQ8:ssa yhdistyv\u00e4t tyyli ja sis\u00e4lt\u00f6, mik\u00e4 muuttaa suhteellisen laiskan vakio-Audi Q8:n keskittyneemm\u00e4ksi ja j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4mm\u00e4ksi Audi SQ8:ksi. Onko Audi SQ8 siis hyv\u00e4 auto?<\/p>\n\n\n\n

Audi SQ8 on todellakin hyv\u00e4 auto, ja sit\u00e4 on vaikea kiist\u00e4\u00e4 mill\u00e4\u00e4n tavalla. Jotkut eiv\u00e4t ehk\u00e4 pid\u00e4 Q8:n ulkon\u00e4\u00f6st\u00e4, koska he eiv\u00e4t voi siet\u00e4\u00e4 coupe-maastureita, mutta muuten SQ8 on voittaja. Voit valita kahdesta eri moottorista, diesel SQ8:sta tai bensiinimoottorisesta SQ8:sta riippuen asuinpaikastasi ja mieltymyksist\u00e4si.<\/p>\n\n\n\n

SQ8:n muotoilu on aivan uskomaton, sill\u00e4 siin\u00e4 on voimakkaat kintereet, leve\u00e4 asento ja monia suorituskykyparannuksia, jotka erottavat SQ8:n tavallisesta Q8:sta. Luotettavuus on kohtuullinen, mutta se voisi olla parempi, koska SQ8 on kallis auto sek\u00e4 ostaa ett\u00e4 k\u00e4ytt\u00e4\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Arvoa on my\u00f6s vaikea niell\u00e4, koska SQ8:n hinta alkaa l\u00e4hes 100 000 dollarista, mutta markkinoilla on monia katumaastureita, jotka maksavat enemm\u00e4n, mutta eiv\u00e4t p\u00e4rj\u00e4\u00e4 SQ8:lle. K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys ei ole yht\u00e4 hyv\u00e4 kuin SQ7:ss\u00e4, mutta se on kompromissi siit\u00e4, ett\u00e4 ulkoinen muotoilu on niin aggressiivinen mutta tyylikk\u00e4\u00e4n n\u00e4k\u00f6inen.<\/p>\n\n\n\n

Audi SQ8 – Voimansiirtoj\u00e4rjestelm\u00e4<\/h2>\n\n\n\n

Audi SQ8 on saatavana kahdella eri moottorivaihtoehdolla, 4,0 litran V8-dieselill\u00e4, jossa on 435 hevosvoimaa ja 663 kilov\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4, tai 4,0 litran V8-bensiinimoottorilla, jossa on 507 hevosvoimaa ja 567 kilov\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4. Diesel SQ8:n nopeus 0-100 km\/h on noin 4,7 sekuntia, kun taas bensiini SQ8:n nopeus on noin 4 sekuntia. Molemmat tuntuvat tukevilta ja ovat hauskoja ajaa.<\/p>\n\n\n\n

Diesel-SQ8:lla ajaminen tuntuu samalta kuin suihkukoneen ohjaaminen, koska \u00e4killinen v\u00e4\u00e4nt\u00f6momentin lis\u00e4ys saa tuntemaan, ett\u00e4 ajat kuin tankkia. Bensiinimoottorinen SQ8 on keskittyneempi ja j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4mpi moottori suuremman tehon, korkeampikierroksisen moottorin ja \u00e4\u00e4nen ansiosta, jota ei yksinkertaisesti voi toistaa dieselmoottorilla tai pakokaasu\u00e4\u00e4nen generaattorilla.<\/p>\n\n\n\n

Molemmat on yhdistetty automaattiseen momentinmuunninvaihteistoon, jossa on 8 vaihdetta. Molemmat saavat my\u00f6s kuuluisan Audi Quattro AWD -j\u00e4rjestelm\u00e4n, jonka ansiosta n\u00e4it\u00e4 kahta voidaan k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 kaikenlaisissa s\u00e4\u00e4olosuhteissa. T\u00e4ss\u00e4 ei todellakaan ole mit\u00e4\u00e4n valittamista, paitsi ehk\u00e4 se, ett\u00e4 kyseess\u00e4 ei ole RSQ8.<\/p>\n\n\n\n

Audi SQ8 – muotoilu ja alusta<\/h2>\n\n\n\n

Ulkon\u00e4\u00f6n osalta SQ8:aa on todella vaikea v\u00e4heksy\u00e4, vaikka olisitkin joku, joka ei tyypillisesti ole kiinnostunut coupe-maastureista. SQ8 yksinkertaisesti n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 upealta, eik\u00e4 se tee coupe SUV -lookia niin aggressiivisesti kuin jotkut muut saksalaiset SUV:t tekev\u00e4t, mik\u00e4 saa Q8\/SQ8:n n\u00e4ytt\u00e4m\u00e4\u00e4n t\u00e4ydellisemm\u00e4lt\u00e4 ja v\u00e4hemm\u00e4n oudolta tietyiss\u00e4 kuvakulmissa. SQ8:n sis\u00e4tilat ovat h\u00e4mm\u00e4stytt\u00e4v\u00e4t sek\u00e4 tekniikan ett\u00e4 ylellisyyden n\u00e4k\u00f6kulmasta.<\/p>\n\n\n\n

SQ8:n jousitus ja alusta on viritetty ennen kaikkea mukavuuteen, mutta SQ8 on huomattavasti dynaamisempi kuin tavallinen Q8. Jos kuitenkin haluat todella dynaamisen Q8:n, RSQ8 on ainoa looginen vaihtoehto.<\/p>\n\n\n\n

Audi SQ8 – Luotettavuus ja yleiset ongelmatilanteet<\/h2>\n\n\n\n

Luotettavuuden osalta SQ8 on kunnollinen, kuten my\u00f6s SQ7, mutta molemmat voisivat olla parempia, koska niiden korjaaminen on usein piinallisen kallista. Ne ovat my\u00f6s eritt\u00e4in huoltovarmoja autoja, joiden yll\u00e4pito ja optimaalisessa kunnossa pit\u00e4minen maksaa valtavasti rahaa. T\u00e4m\u00e4 kuuluu kuitenkin asiaan, ja kaikki muut t\u00e4m\u00e4n segmentin katumaasturit ovat enemm\u00e4n tai v\u00e4hemm\u00e4n samanlaisia.<\/p>\n\n\n\n

Yleisimm\u00e4t Audi SQ8:n ongelmat liittyv\u00e4t jousitukseen, moottoriin, elektroniikkaan, auton haluttomuuteen k\u00e4ynnisty\u00e4 tai yll\u00e4pit\u00e4\u00e4 tasaista tehoa sek\u00e4 siihen, ett\u00e4 SQ8 kuluttaa rengassarjoja kuin hullu.<\/p>\n\n\n\n

Audi SQ8 – Arvo ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys<\/h2>\n\n\n\n

Kun kyse on arvosta, on vaikea perustella autoa, joka alkaa 100 000 dollarista, mutta SQ8 on todella Q8-malliston paras valinta. RSQ8 alkaa yli 120 000 dollarista, mik\u00e4 on viel\u00e4 vaikeampaa. SQ8 on kuitenkin hintansa arvoinen, koska se s\u00e4ilytt\u00e4\u00e4 arvonsa todella hyvin ja koska se on auto, jolle ei l\u00f6ydy vertaista muista markkinoilla olevista samanhintaisista coupe-SUV:ista.<\/p>\n\n\n\n

K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyydelt\u00e4\u00e4n SQ8:n pit\u00e4isi riitt\u00e4\u00e4 useimmille, mutta jos tarvitset seitsem\u00e4n istuinta ja suuremman tavaratilan, sinun on valittava SQ7.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa Audi SQ8?<\/h3>\n\n\n\n

Audi SQ8:n ostaminen on monille ihmisille yht\u00e4 lailla rahakysymys kuin el\u00e4m\u00e4ntyylikysymys. Syit\u00e4, miksi sinun pit\u00e4isi ostaa SQ8, ovat teho, ylellisyys, tyyli, mukavuus ja tekniikka autossa, joka pystyy kaikkeen ja voi olla t\u00e4ydellinen auto kaikkiin tarkoituksiin.<\/p>\n\n\n\n

Syit\u00e4, miksi sinun pit\u00e4isi j\u00e4tt\u00e4\u00e4 SQ8:n ostaminen v\u00e4liin, ovat ilmeisesti hinta, et pid\u00e4 sen ulkon\u00e4\u00f6st\u00e4 etk\u00e4 pid\u00e4 katumaastureista. Jos kyse olisi minun rahoistani, SQ8 olisi ehdottomasti parhaiden alle 100 000 dollarin luksusluokan suorituskykyisten katumaastureiden joukossa.<\/p>\n\n\n\n

Onko Audi SQ8 parempi kuin Audi SQ7?<\/h3>\n\n\n\n

Riippuu siit\u00e4, kenelt\u00e4 kysyt, sill\u00e4 ne, jotka pit\u00e4v\u00e4t laatikkomaisista katumaastureista, joissa on kolme istuinrivi\u00e4, valitsevat aina Q7:n Q8:n sijaan. Faceliftia edelt\u00e4nyt Q7 ei n\u00e4ytt\u00e4nyt kovinkaan hyv\u00e4lt\u00e4, kun taas nykyinen, faceliftin j\u00e4lkeinen Q7 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 paljon paremmalta. SQ7 ja SQ8 ovat kummankin suorituskykyisempi\u00e4 malleja, mutta Q8:ssa on enemm\u00e4n j\u00e4rke\u00e4 valita S-auto.<\/p>\n\n\n\n

SQ8 on parempi valinta, jos pid\u00e4t sen muotoilusta enemm\u00e4n kuin SQ7:n, sill\u00e4 se on n\u00e4iden kahden suurin ero. Molemmat ovat markkinoiden parhaita luksusmaastureita t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4, etk\u00e4 tule pettym\u00e4\u00e4n kumpaankaan.<\/p>\n\n\n\n

Kuinka kauan Audi SQ8 kest\u00e4\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

Se riippuu siit\u00e4, miten kohtelet sit\u00e4. Jos olet kova sit\u00e4 kohtaan ja haluat sen olevan tankki, se ei kest\u00e4 niin kauan kuin se voisi, varsinkin jos et huolla sit\u00e4 yht\u00e4 hyvin. Toisaalta, jos ajat sill\u00e4 normaalisti ja pid\u00e4t siit\u00e4 hyv\u00e4\u00e4 huolta, ei ole mit\u00e4\u00e4n syyt\u00e4, miksi SQ8 ei kest\u00e4isi ainakin muutamaa sataa tuhatta kilometri\u00e4.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Audi SQ8 on yksi halutuimmista ja parhaimman n\u00e4k\u00f6isist\u00e4 Audin katumaastureista, joita nyky\u00e4\u00e4n voi ostaa rahalla, ja sen p\u00e4ihitt\u00e4\u00e4 vain sen tehokkaampi veli, Audi RSQ8. SQ8:ssa yhdistyv\u00e4t tyyli ja sis\u00e4lt\u00f6, mik\u00e4<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4315,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[4],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4314"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4314"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4314\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4316,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4314\/revisions\/4316"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4315"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4314"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4314"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4314"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}