{"id":4317,"date":"2022-06-01T10:25:58","date_gmt":"2022-06-01T10:25:58","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4317"},"modified":"2022-06-01T10:26:01","modified_gmt":"2022-06-01T10:26:01","slug":"audi-rsq8n-yleiset-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/audi-rsq8n-yleiset-ongelmat\/","title":{"rendered":"Audi RSQ8:n yleiset ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

Audi RS Q8 on Audi RS -katumaasturin lippulaiva, joka on suunniteltu niille, jotka haluavat parhaan katumaasturin, jonka Audi t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 voi tarjota. RS Q8 on enemm\u00e4n tai v\u00e4hemm\u00e4n Lamborghini Urus saavutettavampaan hintaan, koska n\u00e4m\u00e4 kaksi jakavat monia osia kesken\u00e4\u00e4n. RS Q8 on suurin, tehokkain ja kallein katumaasturi, jonka Audi on koskaan valmistanut.<\/p>\n\n\n\n

Luotettavuuden osalta Audi RS Q8 vaikuttaa todella kunnolliselta autolta, mutta on joitakin asioita, joista kannattaa puhua. Ensinn\u00e4kin monet omistajat valittavat auton k\u00e4rsiv\u00e4n erilaisista s\u00e4hk\u00f6ongelmista auton sis\u00e4isten j\u00e4rjestelmien ja sis\u00e4valojen kanssa. Omistajat valittavat my\u00f6s siit\u00e4, ett\u00e4 auto menee hitaaseen tilaan ilman n\u00e4kyv\u00e4\u00e4 syyt\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Lis\u00e4ksi RSQ8:n tiedet\u00e4\u00e4n kuluttavan renkaita kuin hullu, mik\u00e4 on selv\u00e4 ongelma, koska nelj\u00e4 RS Q8:n rengasta maksaa pienen omaisuuden. Vaihteiston tiedet\u00e4\u00e4n joskus ep\u00e4r\u00f6iv\u00e4n ja laiskistuvan, ja RSQ8 oli my\u00f6s osa takaisinkutsua jousitusongelmien vuoksi.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan RS Q8 ei ole kaikkein yleisin Audi SUV tiell\u00e4, joten ei ole helppoa luetella kunnolla kaikkia sen vikoja. N\u00e4m\u00e4 ovat kuitenkin ne, jotka n\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t pit\u00e4v\u00e4n eniten meteli\u00e4 verkossa, ja siksi aiomme luetella ne t\u00e4ss\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Audi RS Q8:n s\u00e4hk\u00f6ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Audi RS Q8 on l\u00e4pikotaisin ylellinen katumaasturi, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se on pakattu t\u00e4yteen ylellisi\u00e4 ominaisuuksia ja mukavuuksia, jotka pit\u00e4v\u00e4t sinut sek\u00e4 turvassa ett\u00e4 viihdytt\u00e4v\u00e4t. T\u00e4llaisen monimutkaisuuden vuoksi on kuitenkin helppo unohtaa, ett\u00e4 monet n\u00e4ist\u00e4 ominaisuuksista voivat ep\u00e4onnistua. N\u00e4in on Q8:n kohdalla yleisesti ottaen, sill\u00e4 monet ihmiset ovat raportoineet sen k\u00e4rsiv\u00e4n \u00e4rsytt\u00e4vist\u00e4, mutta lievist\u00e4 ongelmista.<\/p>\n\n\n\n

Er\u00e4s omistaja valitti, ett\u00e4 kupuvalot eiv\u00e4t joko syty tarvittaessa tai eiv\u00e4t sammu lainkaan. Omistajat ovat valittaneet my\u00f6s auton kolminkertaisesta laajakuva-asetuksesta, jossa alempi n\u00e4ytt\u00f6 palautuu aina tehdasasetuksiin, kun auto k\u00e4ynnistet\u00e4\u00e4n, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 halutut toiminnot on vaihdettava joka kerta, kun auto k\u00e4ynnistet\u00e4\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Audi RS Q8:n suorituskykyongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Audi RS Q8 on 600-hevosvoimainen luksusmaasturi, jossa on AWD, joten on vaikea sanoa, ett\u00e4 siit\u00e4 puuttuisi tehoa. Jotkut omistajat ovat kuitenkin valittaneet, ett\u00e4 auto menee limp-tilaan ilman n\u00e4kyv\u00e4\u00e4 syyt\u00e4. Er\u00e4s Audin ty\u00f6ntekij\u00e4 sanoi, ett\u00e4 t\u00e4llaiset ongelmat liittyv\u00e4t l\u00e4mp\u00f6ongelmiin, mutta t\u00e4t\u00e4 on vaikea perustella, koska RS Q8:a testattiin laajasti \u00e4\u00e4rimm\u00e4isiss\u00e4 olosuhteissa ennen sen markkinoille tuloa.<\/p>\n\n\n\n

Jotkut ovat sanoneet, ett\u00e4 n\u00e4m\u00e4 ongelmat johtuvat kissoista, toiset ovat sanoneet, ett\u00e4 ne johtuvat turboahtimen ongelmista. T\u00e4m\u00e4 on ongelma, jonka yleens\u00e4 kohtaamme, kun yrit\u00e4mme arvioida kalliita ja melko rajoitetusti valmistettuja autoja. Verkossa ei ole riitt\u00e4v\u00e4sti tietoa, jotta voisimme varmuudella sanoa, mik\u00e4 on t\u00e4m\u00e4n ongelman syy.<\/p>\n\n\n\n

Audi RS Q8:n renkaiden kulumisongelmat<\/h2>\n\n\n\n

On muutamia syit\u00e4, miksi RS Q8 kuluttaa renkaita kuin hullu. Ensimm\u00e4inen syy on se, ett\u00e4 joitakin RS Q8 -malleja on vedetty takaisin virheellisen linjauksen vuoksi, mik\u00e4 voi tuhota renkaat RS Q8:n kaltaisessa raskaassa ja tehokkaassa autossa. Vaikka katsomasi malli olisi kunnossa, se kuluttaa renkaita kuin hullu, koska siin\u00e4 on 22-tuumaiset ja sit\u00e4 suuremmat vanteet ja autossa on yli 600 hv.<\/p>\n\n\n\n

On varmasti siisti\u00e4 ajaa RS Q8:n kaltaisella superurheilumaasturilla, mutta rasitukset, joita nuo rengasparat joutuvat kest\u00e4m\u00e4\u00e4n raskaissa kaarreajoissa, jarrutuksissa ja kiihdytyksiss\u00e4, ovat hulluja. Nelj\u00e4n renkaan sarja RS Q8:aan maksaa omaisuuden, varsinkin kun ne on vaihdettava kaikki kerralla.<\/p>\n\n\n\n

Audi RS Q8:n vaihteisto-ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

RS Q8:ssa on Tiptronic-momentinmuunninautomaattivaihteisto, joka yleens\u00e4 hoitaa teht\u00e4v\u00e4ns\u00e4 ilman suurempia ongelmia. On kuitenkin tapauksia, joissa vaihteisto ep\u00e4r\u00f6i, ei osaa valita oikeaa vaihdetta ja on usein h\u00e4mmentynyt siit\u00e4, milloin potkaista alas ja mik\u00e4 vaihde pit\u00e4\u00e4 valita.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 ei v\u00e4ltt\u00e4m\u00e4tt\u00e4 ole sin\u00e4ns\u00e4 ongelma, koska se johtuu l\u00e4hinn\u00e4 ohjelmistokalibroinnista, joka on luultavasti tehty suojaamaan autoa RS Q8:n valtavien v\u00e4\u00e4nt\u00f6momenttilukujen vuoksi.<\/p>\n\n\n\n

Audi RS Q8:n jousitusongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Olemme jo maininneet, ett\u00e4 RS Q8 k\u00e4rsii renkaiden kulumisesta sen valtavan painon ja suuren tehon vuoksi, mutta n\u00e4in on my\u00f6s jousituksen kohdalla. Etup\u00e4\u00e4n holkit joutuvat koville, kun auto jarruttaa ja kiihdytt\u00e4\u00e4 nopeasti, mik\u00e4 voi kuluttaa niit\u00e4 ennenaikaisesti.
RS Q8 oli my\u00f6s osa takaisinkutsua v\u00e4\u00e4rin kalibroidun taka-akselin vuoksi, joka aiheutti paljon rasitusta renkaille ja auton muulle jousitusj\u00e4rjestelm\u00e4lle.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko Audi RS Q8 sen arvoinen?<\/h3>\n\n\n\n

Kaikissa autoissa on ongelmia, riippumatta siit\u00e4, kuinka edullisia tai kalliita ne ovat, eik\u00e4 RS Q8 ole erilainen. Kukaan ei kuitenkaan voi kiist\u00e4\u00e4, etteik\u00f6 RS Q8 olisi yksi upeimmista katumaastureista, joita rahalla voi nyky\u00e4\u00e4n ostaa, koska se on.<\/p>\n\n\n\n

Yli 600 hevosvoimaa, upea ulkon\u00e4k\u00f6, loistava tekniikka, h\u00e4mm\u00e4stytt\u00e4v\u00e4 l\u00e4sn\u00e4olo tiell\u00e4 ja melko j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4 ajokokemus tekev\u00e4t RS Q8:sta niin viihdytt\u00e4v\u00e4n ja haluttavan kuin se on. Sen etupuolella ei ehk\u00e4 ole Lamborghini-merkki\u00e4, mutta jos suljet silm\u00e4si ajon aikana (mit\u00e4 ei pit\u00e4isi koskaan tehd\u00e4), saat anteeksi, jos luulet olevasi Lamborghini Uruksessa.<\/p>\n\n\n\n

Onko Audi RSQ8 parempi kuin Audi SQ8?<\/h3>\n\n\n\n

Audi SQ8 on RSQ8:n viritetty ja sivistyneempi versio, ja monet uskovat, ett\u00e4 se on parempi kuin RSQ8, koska se maksaa jopa 20 000 dollaria v\u00e4hemm\u00e4n ja tuntuu todella samankaltaiselta ajaa. Lis\u00e4ksi SQ8 on n\u00e4ist\u00e4 kahdesta my\u00f6s mukavampi vaihtoehto.<\/p>\n\n\n\n

Huippumallin ostaminen, jossa on kaikki, on kuitenkin todella erityinen tunne, eik\u00e4 SQ8 pysty vastaamaan siihen, vaikka se onkin todella hieno auto.<\/p>\n\n\n\n

Onko Audi RSQ8 paras Audi?<\/h3>\n\n\n\n

On turvallista sanoa, ett\u00e4 Audi RSQ8 on koko Audi-malliston nykyinen lippulaiva, koska se tarjoaa valtavasti tehoa, upean ulkon\u00e4\u00f6n, h\u00e4mm\u00e4stytt\u00e4v\u00e4\u00e4 tekniikkaa ja kaikkea muuta, mit\u00e4 2000-luvun lippulaivalta voi toivoa. Audi R8 saattaa olla Audin siistein auto, mutta RSQ8 on todellinen lippulaiva kaikin puolin.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Audi RS Q8 on Audi RS -katumaasturin lippulaiva, joka on suunniteltu niille, jotka haluavat parhaan katumaasturin, jonka Audi t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 voi tarjota. RS Q8 on enemm\u00e4n tai v\u00e4hemm\u00e4n Lamborghini Urus<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4318,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[4],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4317"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4317"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4317\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4319,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4317\/revisions\/4319"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4318"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4317"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4317"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4317"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}