{"id":4320,"date":"2022-06-01T10:26:47","date_gmt":"2022-06-01T10:26:47","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4320"},"modified":"2022-06-01T10:26:50","modified_gmt":"2022-06-01T10:26:50","slug":"onko-audi-rs-q8-hyva-auto","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/onko-audi-rs-q8-hyva-auto\/","title":{"rendered":"Onko Audi RS Q8 hyv\u00e4 auto?"},"content":{"rendered":"\n

Audi RS Q8 on Audi Q8:n huippumalli, joka kukoistaa ylivoimaisuudessa. Se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 upealta sek\u00e4 sis\u00e4lt\u00e4 ett\u00e4 ulkoa, se tarjoaa yli 600 hevosvoimaa, siin\u00e4 on Audin uusinta tekniikkaa ja se on \u00e4\u00e4rimm\u00e4isen mukava ja ylellinen. N\u00e4in monien superlatiivien perusteella on helppo p\u00e4\u00e4tell\u00e4, ett\u00e4 RS Q8 on Audin katumaasturimalliston todellinen lippulaiva. Onko Audi RS Q8 siis hyv\u00e4 auto?<\/p>\n\n\n\n

Kyll\u00e4, se on. Se saattaa maksaa yht\u00e4 paljon kuin kahden l\u00e4ht\u00f6tason Audi Q8, mutta se saa parasta kaikesta, mit\u00e4 Audilla on tarjota. Konepellin alla oleva V8-moottori on tarpeeksi tehokas, jotta RS Q8 voi tuhota jopa joitakin sarjan superautoja. RS Q8:n muotoilu muistuttaa Lamborghini Urusin muotoilua, koska n\u00e4m\u00e4 kaksi jakavat kesken\u00e4\u00e4n monia osia.<\/p>\n\n\n\n

Luotettavuuden suhteen RS Q8 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 pit\u00e4v\u00e4n hyvin pintansa, mutta on joitakin asioita, joista kannattaa puhua. Arvoltaan on vaikea perustella autoa, jonka hinta alkaa 120 000 dollarista ilman monia lis\u00e4varusteita, mutta tuohon hintaan ei voi ostaa montaa autoa, joka voisi todella kilpailla RS Q8:n kanssa.<\/p>\n\n\n\n

K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys on loistava, koska Q8:n alusta tarjoaa paljon istuintilaa ja suuren tavaratilan. Takaistuimia ei ole uhrattu muotoilun vuoksi, kuten joissakin RS Q8:n kilpailijoissa. Autoon on my\u00f6s helppo nousta sis\u00e4\u00e4n ja ulos, ja n\u00e4kyvyys on niin hyv\u00e4 kuin se coupe-maasturille voi olla.<\/p>\n\n\n\n

Audi RS Q8 – Voimansiirtoj\u00e4rjestelm\u00e4<\/h2>\n\n\n\n

RS Q8:n 4,0 litran twin-turbo V8-moottorin teho on yli 600 hv ja v\u00e4\u00e4nt\u00f6momentti 590 lb-ft, mik\u00e4 riitt\u00e4\u00e4 vauhdittamaan t\u00e4m\u00e4n 5 000-kiloisen j\u00e4ttil\u00e4isen noin 3,7 sekunnissa nollasta sataan tunnissa, mik\u00e4 on hullua. Vertailun vuoksi mainittakoon, ett\u00e4 715 hv:n tehoinen 5,2-litrainen V12-kaksoisturbovetoinen Aston Martin DBS Superleggera saavuttaa my\u00f6s nopeuden 0-100 km\/h 3,7 sekunnissa, mutta se maksaa 315 300 dollaria.<\/p>\n\n\n\n

RS Q8 on pysyv\u00e4 AWD Quattro-auto, mink\u00e4 vuoksi se pystyy noihin 0-100 km\/h -aikoihin. Moottori on yhdistetty 8-vaihteiseen automaattivaihteistoon, ja RS Q8:n parhaat MPG-tulokset ovat jossain 20MPG:n tienoilla yhdistettyn\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan RS Q8:n voimansiirto on l\u00e4hes identtinen Lamborghini Uruksen voimansiirron kanssa, joka maksaa kaksi kertaa enemm\u00e4n kuin RS Q8. Kun asiaa tarkastellaan t\u00e4st\u00e4 n\u00e4k\u00f6kulmasta, on helppo ymm\u00e4rt\u00e4\u00e4, miksi niin monet pit\u00e4v\u00e4t RS Q8:a yhten\u00e4 markkinoiden parhaista katumaastureista yleens\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Audi RS Q8 – muotoilu ja alusta<\/h2>\n\n\n\n

Audi RS Q8 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 upealta sek\u00e4 sis\u00e4lt\u00e4 ett\u00e4 ulkoa, sill\u00e4 se tarjoaa kaiken, mit\u00e4 Audin muotoiluosasto voi tarjota. Auto eroaa tavallisesta Q8:sta suurten ilmanottoaukkojen, hiilikuidun, valtavien soikeiden pakoputkien, matalamman ajokorkeuden ja v\u00e4hint\u00e4\u00e4n 22-tuumaisten vanteiden ansiosta. My\u00f6s sis\u00e4tilat on piristetty paljon hiilikuidun, Alcantaran ja alumiinin ansiosta.<\/p>\n\n\n\n

RS Q8:n ajokokemus on paljon keskittyneempi kuin tavallisessa Q8:ssa, mutta RS Q8 on hyvin vaimennettu, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se ei ole liian j\u00e4ykk\u00e4. Autossa on my\u00f6s aktiiviset jarrutehosteet, jotka pit\u00e4v\u00e4t auton tasaisena mutkissa ja tekev\u00e4t siten autosta paljon dynaamisemman ja samalla paremmin k\u00e4sitelt\u00e4v\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Audi RS Q8 – Luotettavuus ja yleiset ongelmatilanteet<\/h2>\n\n\n\n

RS Q8:n luotettavuus on kunnollinen, mutta se voisi olla parempi, sill\u00e4 joitakin ongelmia ilmenee yh\u00e4 uudelleen ja uudelleen. Niinkin kalliissa autossa kuin RS Q8:ssa pit\u00e4isi ja ei saisi olla vikoja, koska se on uskomattoman monimutkainen, mutta my\u00f6s uskomattoman kallis, eik\u00e4 ihmisten pit\u00e4isi olla huolissaan siit\u00e4, ett\u00e4 tavaroita hajoaa koko ajan, jos he maksavat valtavia summia rahaa.<\/p>\n\n\n\n

Yleisimm\u00e4t RS Q8:aa vaivaavat ongelmat liittyv\u00e4t auton s\u00e4hk\u00f6ihin, moottoriin, jousitukseen, renkaiden ennenaikaiseen kulumiseen ja suorituskykyyn liittyviin ongelmiin. Useimmat n\u00e4ist\u00e4 ovat vain pikkujuttuja, mutta voivat olla \u00e4rsytt\u00e4vi\u00e4, kun taas suorituskykyongelmat voivat olla paljon vakavampia.<\/p>\n\n\n\n

Audi RS Q8 – Arvo ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys<\/h2>\n\n\n\n

RS Q8 on kallis, eik\u00e4 sit\u00e4 voi mitenk\u00e4\u00e4n kiert\u00e4\u00e4, mutta toisaalta RS Q8 tarjoaa jotain, mit\u00e4 harva katumaasturi pystyy tarjoamaan. Se on yksi halutuimmista saksalaisista katumaastureista, ja se my\u00f6s s\u00e4ilytt\u00e4\u00e4 arvonsa todella hyvin. J\u00e4lleenmyyj\u00e4t Yhdysvalloissa myyv\u00e4t n\u00e4it\u00e4 autoja kalliilla hinnoilla, mik\u00e4 toivottavasti hidastuu, koska n\u00e4m\u00e4 hinnat voivat olla naurettavia.<\/p>\n\n\n\n

K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyyden osalta RS Q8 on sama kuin tavallinen Q8, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 siin\u00e4 on viisi istumapaikkaa ja suhteellisen suuri tavaratila. RS Q8:aan on helppo nousta sis\u00e4\u00e4n ja ulos, n\u00e4kyvyys on kunnollinen, ja se on my\u00f6s todella hyv\u00e4 perheauto.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko Audi RS Q8 parempi kuin Mercedes GLE 63 Coupe ja BMW X6M?<\/h3>\n\n\n\n

N\u00e4m\u00e4 kolme ovat suoranaisia kilpailijoita t\u00e4ss\u00e4 segmentiss\u00e4, ja ne voivat vaihtaa iskuja l\u00e4hes kaikissa luokissa. Mercedes GLE 63 Coupe tarjoaa 603 hv ja se maksaa 117 050 dollaria, kun taas BMW X6M Competition maksaa suunnilleen saman verran kuin kaksi muuta, mutta se tarjoaa 625 hv ja on n\u00e4ist\u00e4 kolmesta nopein.<\/p>\n\n\n\n

Se, kumpi n\u00e4ist\u00e4 kolmesta on paras, riippuu suurimmaksi osaksi merkkiuskollisuudesta, mutta mielest\u00e4ni RS Q8 ja X6 M ovat parempia kuin GLE 63 S Coupe. Ne n\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t paremmilta, ne eiv\u00e4t ole sis\u00e4lt\u00e4 yht\u00e4 huonoja ja ne ovat yleisesti ottaen siistimpi\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Onko Audi RS Q8 hyv\u00e4 ostos?<\/h3>\n\n\n\n

Audi RS Q8 maksaa paljon rahaa, ja sit\u00e4 on vaikea perustella. T\u00e4ss\u00e4 hintaluokassa ei kuitenkaan yksinkertaisesti ole kovin montaa autoa, joka pystyy tarjoamaan sit\u00e4, mit\u00e4 RS Q8 tarjoaa. Sin\u00e4ns\u00e4 RS Q8:n ostaminen on j\u00e4rkev\u00e4\u00e4, jos sinulla on siihen mukavasti varaa.<\/p>\n\n\n\n

Jos budjetti venyy, mik\u00e4\u00e4n auto ei ole sen arvoinen, sill\u00e4 parhaan auton omistaminen ei ole maailman t\u00e4rkein asia. Oli tilanteesi mik\u00e4 tahansa, RS Q8 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 myyv\u00e4n todella hyvin, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se on todellakin rahansa arvoinen.<\/p>\n\n\n\n

Kuinka nopea Audi RS Q8 on?<\/h3>\n\n\n\n

Olemme jo maininneet, ett\u00e4 RS Q8:n nopeus 0-100 km\/h on noin 3,7 sekuntia, mutta sen maksiminopeus on noin 190 km\/h, jos se on t\u00e4ysin rajoittamaton. 11,6 sekunnin nelj\u00e4nnesmailiaika on todella hyv\u00e4 tulos 5 000 kilon suorituskykyiselle katumaasturille, sill\u00e4 my\u00f6s McLaren SLR Roadster ajaa nelj\u00e4nnesmailin 11,6 sekunnissa.<\/p>\n\n\n\n

My\u00f6s Mercedes GTR AMG Coupe saavuttaa nelj\u00e4nnesmailin 11,6 sekunnissa, samoin Nissan GT-R R35 vuodelta 2013. N\u00e4m\u00e4 kaikki ovat vaikuttavia suorituskykyisi\u00e4 autoja, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 RS Q8 on my\u00f6s todella nopea auto.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Audi RS Q8 on Audi Q8:n huippumalli, joka kukoistaa ylivoimaisuudessa. Se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 upealta sek\u00e4 sis\u00e4lt\u00e4 ett\u00e4 ulkoa, se tarjoaa yli 600 hevosvoimaa, siin\u00e4 on Audin uusinta tekniikkaa ja se on<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4321,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[4],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4320"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4320"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4320\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4322,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4320\/revisions\/4322"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4321"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4320"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4320"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4320"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}