{"id":4344,"date":"2022-06-02T13:20:28","date_gmt":"2022-06-02T13:20:28","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4344"},"modified":"2022-06-02T13:20:32","modified_gmt":"2022-06-02T13:20:32","slug":"onko-bmw-m240-hyva-auto","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/onko-bmw-m240-hyva-auto\/","title":{"rendered":"Onko BMW M240 hyv\u00e4 auto?"},"content":{"rendered":"\n

BMW 2-sarja muodostettiin, kun BMW p\u00e4\u00e4tti erottaa BMW 1-sarjan 2-oviset mallit uudeksi sarjaksi. My\u00f6hemmin 2-sarja lanseerattiin 2-ovisena coup\u00e9- ja avoautona vuonna 2014, ja se perustui takavetoiseen alustaan. N\u00e4in ollen, onko BMW M240 hyv\u00e4 auto?<\/p>\n\n\n\n

Kyll\u00e4, BMW M240 on yksi markkinoiden parhaista BMW:n pienikokoisista edustusautoista. Vaikka se on coupe, se on k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llinen, tilava, mukava, luotettava, turvallinen ja tehokas. Kuten useimmissa BMW-malleissa, my\u00f6s t\u00e4ss\u00e4 mallissa on muutamia ongelmia, mutta niit\u00e4 ei ole niin paljon kuin muissa BMW-malleissa.<\/p>\n\n\n\n

BMW M240:n historia<\/h2>\n\n\n\n

BMW M240 on osa BMW 2-sarjaa. BMW aloitti 2-sarjan valmistuksen vuonna 2014. Se aloitti coupe- ja avoautoversiolla. Coup\u00e9, josta k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n my\u00f6s nimityst\u00e4 F22, on E82 1-sarjan seuraaja, kun taas avoauto, josta k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n my\u00f6s nimityst\u00e4 F23, on E88 1-sarjan avoauton seuraaja.<\/p>\n\n\n\n

Vaikka BMW M240 kuului BMW 2-sarjaan, se julkaistiin muutama vuosi my\u00f6hemmin ensimm\u00e4isen M240:n esittelyn j\u00e4lkeen. T\u00e4m\u00e4 malli julkaistiin vuonna 2016, ja siit\u00e4 tuli kaksi versiota; M240i ja M240i XDrive. K\u00e4ytt\u00e4j\u00e4ll\u00e4 on siis mahdollisuus valita joko perusversio tai suorituskykyinen versio.<\/p>\n\n\n\n

BMW M240:n ominaisuudet<\/h3>\n\n\n\n

Ulkon\u00e4k\u00f6
Ulkon\u00e4\u00f6lt\u00e4\u00e4n BMW M240 on hyvin rakennettu ja vetoaa urheilullista muotoilua rakastaviin ihmisiin. Lis\u00e4ksi siin\u00e4 on 19-tuumaiset alumiinivanteet, suuri munuaisritil\u00e4 ja paljon muuta. My\u00f6s sis\u00e4tilat on hyvin toteutettu ja niiss\u00e4 on huippuluokan ominaisuuksia, kuten nahkainen ohjauspy\u00f6r\u00e4, handsfree-nostoluukku, premium-synteettiset istuimet, kattoluukku ja paljon muuta.<\/p>\n\n\n\n

Suorituskyky<\/h3>\n\n\n\n

BMW M240 ei ole pelk\u00e4st\u00e4\u00e4n urheilullisen n\u00e4k\u00f6inen, vaan se toimii my\u00f6s erinomaisesti. T\u00e4ss\u00e4 pienikokoisessa autossa on 3,0-litrainen rivi-6-moottori, 8-vaihteinen automaattivaihteisto ja nelivetoj\u00e4rjestelm\u00e4. Tehokas moottori tuottaa maksimissaan jopa 382 hv ja 369 lb-ft v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Riippumatta siit\u00e4, mink\u00e4 BMW M240 -varustuksen valitset, saat silti saman suorituskyvyn. T\u00e4m\u00e4n auton huippunopeus on 155 km\/h, ja se kiihtyy 0-100 vain 4,1 sekunnissa. Se on siis varsin nopea ja pystyy kilpailemaan edullisesti kilpailijoitaan vastaan. My\u00f6s k\u00e4sittely on helppoa ja hauskaa.<\/p>\n\n\n\n

Mukavuus ja tavaratila<\/h3>\n\n\n\n

Kuten useimmissa coupeissa, BMW M240:ss\u00e4 on nelj\u00e4 istuinta. T\u00e4m\u00e4 on siunaus ja kirous samaan aikaan. Se on siunaus, sill\u00e4 se tarjoaa enemm\u00e4n tilaa ja mukavuutta. Toisaalta se on my\u00f6s kirous, sill\u00e4 siihen mahtuu vain nelj\u00e4 eik\u00e4 viitt\u00e4 henkil\u00f6\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Siit\u00e4 huolimatta, jos olet perheellinen ihminen, tulet rakastamaan t\u00e4t\u00e4 autoa, ja voit k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 sit\u00e4 lastesi viemiseen kouluun tai useiden asioiden hoitamiseen. Kiitos kunnollisen tavaratilan tilavuuden, joka on 10 kuutiometri\u00e4 tilaa. T\u00e4m\u00e4 on parempi kuin mit\u00e4 useimmat coupet tarjoavat.<\/p>\n\n\n\n

Polttoainetehokkuus<\/h3>\n\n\n\n

Yksi luksusauton ostamisen haittapuolista on huono hy\u00f6tysuhde. N\u00e4in ei ole M240:n kohdalla, sill\u00e4 sen EPA-luokitus on 23 mpg kaupungissa, 32 mpg maantiell\u00e4 ja 28 mpg yhdistettyn\u00e4. Sen hy\u00f6tysuhde on siis sama kuin Mercedes-Benzin A-luokan, mutta Audi A3 on 31 mpg yhdistetyll\u00e4 tehollaan silti tehokkaampi.<\/p>\n\n\n\n

Siit\u00e4 huolimatta BMW M240i XDrive -mallin k\u00e4ytt\u00e4j\u00e4t ovat viel\u00e4 v\u00e4hemm\u00e4n tehokkaita, sill\u00e4 sen yhdistetty kulutus on 26 mpg.<\/p>\n\n\n\n

Hinta<\/h3>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 on yksi haastavimmista osista BMW M240:n omistamisessa. Perushinta on noin 37 400 dollaria, joten t\u00e4m\u00e4 auto on kalliimpi kuin Audi A3, 35 900 dollaria, ja Mercedes-Benz A-Klasse, 35 000 dollaria. Se on kuitenkin suorituskyvylt\u00e4\u00e4n parempi kuin n\u00e4m\u00e4 kaksi mallia. P\u00e4invastoin, n\u00e4m\u00e4 kaksi mallia n\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t ja tuntuvat ylellisemmilt\u00e4 kuin M240.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

Onko BMW M240 ostamisen arvoinen?<\/h3>\n\n\n\n

Kyll\u00e4, BMW M240 on ostamisen arvoinen sen erinomaisen suorituskyvyn, luotettavuuden ja polttoainetaloudellisuuden vuoksi. Lis\u00e4ksi t\u00e4m\u00e4 coupe on sisaruksiaan edullisempi huoltaa, sill\u00e4 se rekister\u00f6i v\u00e4hemm\u00e4n ongelmia. Ainoa haaste, jonka k\u00e4ytt\u00e4j\u00e4t kokevat t\u00e4m\u00e4n auton kohdalla, on se, ett\u00e4 sen varaosat voivat olla kalliita.<\/p>\n\n\n\n

Mitk\u00e4 ovat BMW M240:n yleiset ongelmat?<\/h3>\n\n\n\n

BMW M240 voi olla mukava coupe, mutta siihen liittyy my\u00f6s erilaisia ongelmia, jotka kiinnostuneiden ostajien tulisi tiet\u00e4\u00e4. Joitakin yleisi\u00e4 ongelmia, joita k\u00e4ytt\u00e4j\u00e4t kohtaavat, ovat s\u00e4hk\u00f6ongelmat, jousitusongelmat, \u00f6ljyvuodot, j\u00e4\u00e4hdytysj\u00e4rjestelm\u00e4n vuodot, huonosti asennetut kilvet, moottoriongelmat, vaurioituneet turvatyynyt ja vaihteisto-ongelmat.<\/p>\n\n\n\n

Kuinka nopea BMW M240 on?<\/h3>\n\n\n\n

BMW M240:n voimanl\u00e4hteen\u00e4 on turboahdettu 3,0-litrainen rivikuutosmoottori, joka tuottaa maksimissaan 382 hv ja 369 lb-ft v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4. T\u00e4m\u00e4n lis\u00e4ksi se tuottaa 155 kilometrin tuntinopeuden ja kiihtyy 0-100 vain 4,1 sekunnissa. T\u00e4m\u00e4 on poikkeuksellista, kun otetaan huomioon, ett\u00e4 kyseess\u00e4 on BMW 2-sarjan malli.<\/p>\n\n\n\n

Pit\u00e4\u00e4k\u00f6 BMW M240 arvonsa?<\/h3>\n\n\n\n

Muihin BMW-malleihin verrattuna BMW M240 pit\u00e4\u00e4 arvonsa hyvin. Useimmat sen kilpailijat muista merkeist\u00e4 pit\u00e4v\u00e4t kuitenkin arvonsa paremmin. Esimerkiksi 3 vuoden omistusajan j\u00e4lkeen BMW M240i s\u00e4ilytt\u00e4\u00e4 noin 60 % MSRP-arvostaan. T\u00e4m\u00e4 on parempi kuin useimmat markkinoilla olevat BMW-mallit.<\/p>\n\n\n\n

Kuinka kauan BMW M240 kest\u00e4\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

BMW M240 on yksi markkinoiden luotettavimmista BMW-malleista. Jos omistaja pit\u00e4\u00e4 t\u00e4st\u00e4 autosta hyv\u00e4\u00e4 huolta, se voi kest\u00e4\u00e4 yli 250 000 kilometri\u00e4. Vakavia ongelmia alkaa kuitenkin esiinty\u00e4, kun auto on ajanut yli 120 000 kilometri\u00e4. Sit\u00e4 paitsi BMW M240 on luotettavasta B58-moottorista johtuen halvempi huoltaa kuin muut BMW 2-sarjan autot.<\/p>\n\n\n\n

Johtop\u00e4\u00e4t\u00f6s<\/h2>\n\n\n\n

Jos etsit ylellist\u00e4, luotettavaa ja suorituskykyist\u00e4 coupea, BMW M240 on paras vaihtoehto. T\u00e4m\u00e4 auto on hyvin rakennettu, nopea, mukava, polttoainetaloudellinen ja turvallinen. Alkuper\u00e4iskustannukset ovat kuitenkin melko korkeat, ja sen yll\u00e4pit\u00e4minen voi olla hieman kalliimpaa verrattuna sen kilpailijoihin, kuten Audi A3:een tai Mercedes-Benz A-Klasseen.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan se on hauska auto, jolla on ja jolla on mukava ajaa. Se on hyvin k\u00e4sitelt\u00e4v\u00e4 ja ohjaus on herkk\u00e4. Vaikka siihen mahtuu jopa nelj\u00e4 aikuista, se voi silti olla mukava perheauto, koska siin\u00e4 on suuri tavaratila.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

BMW 2-sarja muodostettiin, kun BMW p\u00e4\u00e4tti erottaa BMW 1-sarjan 2-oviset mallit uudeksi sarjaksi. My\u00f6hemmin 2-sarja lanseerattiin 2-ovisena coup\u00e9- ja avoautona vuonna 2014, ja se perustui takavetoiseen alustaan. N\u00e4in ollen, onko<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4345,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[6],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4344"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4344"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4344\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4346,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4344\/revisions\/4346"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4345"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4344"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4344"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4344"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}