{"id":4357,"date":"2022-06-03T09:38:29","date_gmt":"2022-06-03T09:38:29","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4357"},"modified":"2022-06-03T09:38:33","modified_gmt":"2022-06-03T09:38:33","slug":"audi-a3n-yleiset-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/audi-a3n-yleiset-ongelmat\/","title":{"rendered":"Audi A3:n yleiset ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

Audi A3 on yksi kaikkien aikojen myydyimmist\u00e4 Audi-malleista, koska se tarjoaa VW Golfiin verrattuna ylellisemm\u00e4n kokemuksen hinnalla, joka ei poikkea siit\u00e4 kovinkaan paljon. Audi A3 on nyt saatavilla joko sedanina tai tavallisena viistoper\u00e4n\u00e4, mik\u00e4 on my\u00f6s lis\u00e4nnyt Audi A3:n myynti\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Luotettavuuden osalta A3 oli aina suhteellisen hyv\u00e4 auto, mutta vain jos sit\u00e4 huollettiin tarpeeksi hyvin. Saksalaiset premium-autot ovat pahamaineisia luotettavuudestaan, jos niist\u00e4 ei pidet\u00e4 kunnolla huolta. Jos niit\u00e4 huolletaan, ne kest\u00e4v\u00e4t satojatuhansia kilometrej\u00e4, joten varmista, ett\u00e4 teet huolellisuutesi ja huolehdit siit\u00e4, jos haluat A3:n.<\/p>\n\n\n\n

Audi A3:n yleisimm\u00e4t ongelmat liittyv\u00e4t moottoriin, jousitukseen, DPF-suodattimeen (dieselautot), \u00f6ljyvuotoihin \/ liialliseen \u00f6ljynk\u00e4ytt\u00f6\u00f6n ja start-stop-j\u00e4rjestelm\u00e4n ongelmiin. On syyt\u00e4 mainita, ett\u00e4 suurin osa n\u00e4ist\u00e4 todella voidaan ratkaista ennaltaehk\u00e4isev\u00e4ll\u00e4 huollolla.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan Audi A3 voi olla luotettavampi kuin se on, mutta se ei ole niin huono kuin useimmat v\u00e4itt\u00e4v\u00e4t. Omistin kolme eri Audi A3 -mallia kolmesta eri sukupolvesta, eik\u00e4 minulla ollut koskaan mit\u00e4\u00e4n vakavia ongelmia lukuun ottamatta niit\u00e4, jotka johtuivat huollon puutteesta.<\/p>\n\n\n\n

Audi A3:n moottoriongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Audi A3 k\u00e4rsii erilaisista moottoriongelmista, kuten syttymish\u00e4iri\u00f6ist\u00e4 ja tehon menetyksest\u00e4, joita seuraa pel\u00e4tty tarkastusmoottorin merkkivalo. N\u00e4m\u00e4 johtuvat tyypillisesti moottorin k\u00e4\u00e4mivioista, joita on tapahtunut my\u00f6s minulle. Ongelma voidaan helposti ratkaista vain vaihtamalla ne, koska niit\u00e4 ei ole suunniteltu kest\u00e4m\u00e4\u00e4n ikuisesti.<\/p>\n\n\n\n

Todenn\u00e4k\u00f6isesti pahin mahdollinen Audi A3:n ongelma on se, ett\u00e4 moottori sammuu kokonaan, ja se on tunnettu ongelma 2,0 litran dieselmalleissa. Omistin muutaman t\u00e4llaisen ja jotkut yst\u00e4v\u00e4ni omistivat my\u00f6s, mutta en ole koskaan t\u00f6rm\u00e4nnyt keneenk\u00e4\u00e4n, joka olisi kokenut n\u00e4it\u00e4 ongelmia.<\/p>\n\n\n\n

Audi A3:n jousitusongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Audi A3:n tiedet\u00e4\u00e4n kehitt\u00e4v\u00e4n erilaisia jousitusongelmia sen j\u00e4lkeen, kun auto on ollut tien p\u00e4\u00e4ll\u00e4 muutaman vuoden. Niihin liittyy tyypillisesti joko kolahtelevia tai jyskytt\u00e4vi\u00e4 \u00e4\u00e4ni\u00e4, kun auto kulkee nopeuskuoppien yli, ja ne voidaan ratkaista helposti, jos vain vaihdat vaihdettavia osia.
Raidetankojen tiedet\u00e4\u00e4n rikkoutuvan jonkin ajan kuluttua, varsinkin jos ajetaan aggressiivisesti yli nopeuskuoppien. Minulla oli ongelmia jousituksen alueelta tulevien koputus\u00e4\u00e4nien kanssa, ja raidetankojen vaihtaminen n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 ratkaisseen ongelman. Kaiken kaikkiaan A3:n jousitus on luotettava, mutta suuremmalla ajokilometrim\u00e4\u00e4r\u00e4ll\u00e4 ajetuissa autoissa esiintyy todenn\u00e4k\u00f6isesti n\u00e4it\u00e4 ongelmia.<\/p>\n\n\n\n

Audi A3 DPF-suodattimen ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Yksi \u00e4rsytt\u00e4vimmist\u00e4 ongelmista, jonka kohtasin muutaman kerran Audi A3:n kanssa, ja kuulin my\u00f6s monilta muilta ihmisilt\u00e4, jotka kokivat DPF-suodattimen ongelmia useita kertoja omistuksensa aikana. Ongelma johtuu useimmiten siit\u00e4, ett\u00e4 autolla ajetaan kaupungissa lyhyempi\u00e4 matkoja, jolloin DPF-j\u00e4rjestelm\u00e4 ei p\u00e4\u00e4se saavuttamaan l\u00e4mp\u00f6tilaa, joka tarvitaan kaikkien haitallisten aineiden polttamiseen.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 aiheuttaa suodattimen tukkeutumisen ja aiheuttaa varoitusmerkin kojelaudassa. Tilanne voidaan ratkaista joko siten, ett\u00e4 haluttu l\u00e4mp\u00f6tila saavutetaan ajamalla nopeammin ja hieman aggressiivisemmin, tai se voidaan puhdistaa manuaalisesti, mik\u00e4 on joskus teht\u00e4v\u00e4, koska auto siirtyy k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6ss\u00e4 hitaaseen tilaan.<\/p>\n\n\n\n

Audi A3 \u00f6ljyvuodot ja liiallinen \u00f6ljynkulutus<\/h2>\n\n\n\n

Audi A3:n tiedet\u00e4\u00e4n sek\u00e4 vuotavan ett\u00e4 kuluttavan runsaasti \u00f6ljy\u00e4. N\u00e4m\u00e4 voivat johtua turboahtimen paineputken tiivisteen rikkoutumisesta ja monista muista letkuista ja tiivisteist\u00e4, joihin \u00f6ljy mahtuu. T\u00e4m\u00e4 voi olla todella vakava ongelma, koska \u00f6ljy\u00e4 tarvitaan moottorin voiteluun ja pit\u00e4m\u00e4\u00e4n se aina t\u00e4ydellisess\u00e4 k\u00e4ytt\u00f6kunnossa.<\/p>\n\n\n\n

Jos t\u00f6rm\u00e4\u00e4t Audi A3:n alla \u00f6ljylammikkoon, muista testata koko j\u00e4rjestelm\u00e4 vuotojen varalta ja huolehdi niist\u00e4 ennen kuin ne aiheuttavat moottorille vahinkoa.<\/p>\n\n\n\n

Audi A3:n start\/stop-j\u00e4rjestelm\u00e4n ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Monissa Audin malleissa n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 esiintyv\u00e4n paljon start-stop-j\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n liittyvi\u00e4 ongelmia, mutta A3 saattaa hyvinkin olla se, jossa niit\u00e4 esiintyy eniten. Olen kokenut muutaman kerran n\u00e4iden kanssa ongelmia, joissa ne voivat rasittaa k\u00e4ynnistysmoottoria, vaihtovirtageneraattoria, akkua ja jopa moottorin k\u00e4\u00e4mej\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Siksi olen poistanut start-stop-j\u00e4rjestelm\u00e4n pysyv\u00e4sti k\u00e4yt\u00f6st\u00e4, jotta minun ei tarvitse huolehtia sen korjaamisesta, jos se rikkoutuu.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko Audi A3 sen arvoinen?<\/h3>\n\n\n\n

Jos etsit pienikokoista autoa, jossa premium-tuntuma ja saavutettava hinta ovat t\u00e4ydellisesti tasapainossa, A3 on todella hyv\u00e4 valinta. Se ei ole suurin auto sis\u00e4lt\u00e4 ja ulkoa, mutta se tarjoaa riitt\u00e4v\u00e4sti tilaa niille, jotka eiv\u00e4t usein kuljeta kerralla useita matkustajia.<\/p>\n\n\n\n

Koko paketti on hyvin hinnoiteltu, ja A3:een saatava tekniikka on l\u00e4sn\u00e4 jopa kalleimmissa Audi-malleissa. Jos siis etsit suhteellisen kompaktia autoa, jolla voi tehd\u00e4 sek\u00e4 pitk\u00e4n ett\u00e4 lyhyen matkan matkoja, Audi A3 on hyv\u00e4 valinta.<\/p>\n\n\n\n

Onko Audi A3 parempi kuin VW Golf?<\/h3>\n\n\n\n

VW Golf on yksi markkinoiden suosituimmista autoista, erityisesti Euroopassa. Siksi k\u00e4ytettyjen VW Golf -mallien hinnat ovat todella samankaltaisia kuin k\u00e4ytetyn Audi A3:n hinta, jossa on samanlaiset kilometrit kellossa. Audi A3 on kuitenkin ehdottomasti premium-luokan auto.<\/p>\n\n\n\n

A3:a tarjotaan my\u00f6s sedan-muodossa, mik\u00e4 lis\u00e4\u00e4 A3:n vetovoimaa laajemman yleis\u00f6n keskuudessa, kun taas VW Golf on vain tavallinen viistoper\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Onko Audi RS3 hyv\u00e4 auto?<\/h3>\n\n\n\n

Audi RS3 on Audi A3:n huippumalli, jossa on loistava 5-sylinterinen moottori, joka kuulostaa ihan kuin Audi R8:n vauva. RS3 on luokkansa ehdoton ykk\u00f6nen, koska A45 Mercedes tarjoaa siihen verrattuna suhteellisen tyls\u00e4n 2,0 litran 4-sylinterisen.<\/p>\n\n\n\n

BMW ei muutenkaan koskaan pystynyt edes kilpailemaan RS3:n ja A45:n kanssa, joten uusin 1-sarja ei oikeastaan muuttanut asiaa. Kaiken kaikkiaan RS3 on yksi parhaista, ellei jopa paras kompakti suorituskykyauto, jonka voi ostaa t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Audi A3 on yksi kaikkien aikojen myydyimmist\u00e4 Audi-malleista, koska se tarjoaa VW Golfiin verrattuna ylellisemm\u00e4n kokemuksen hinnalla, joka ei poikkea siit\u00e4 kovinkaan paljon. Audi A3 on nyt saatavilla joko sedanina<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4358,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[4],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4357"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4357"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4357\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4359,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4357\/revisions\/4359"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4358"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4357"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4357"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4357"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}