{"id":4360,"date":"2022-06-06T10:52:28","date_gmt":"2022-06-06T10:52:28","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4360"},"modified":"2022-06-06T10:52:32","modified_gmt":"2022-06-06T10:52:32","slug":"bmw-m235in-yleiset-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/bmw-m235in-yleiset-ongelmat\/","title":{"rendered":"BMW M235I:n yleiset ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

BMW M235I on hauska ajettava, sill\u00e4 siin\u00e4 on erinomainen ohjaus ja k\u00e4sitelt\u00e4vyys. Sen urheilullinen muotoilu on my\u00f6s houkutteleva, mik\u00e4 tekee siit\u00e4 mukavan auton omistaa. Mutta kuten useimmissa luksusautoissa, my\u00f6s M235I:ss\u00e4 on useita ongelmia. Mutta mitk\u00e4 ovat BMW M235I:n yleiset ongelmat?<\/p>\n\n\n\n

BMW M235I:n yleisi\u00e4 ongelmia ovat moottorivika, VANOS-solenoidin vika, vesipumpun vika, huonot jarrupalat, voimansiirto-ongelmat, venttiilikannen \u00f6ljyvuoto, s\u00e4hk\u00f6ongelmat ja \u00f6ljynsuodatinkotelon tiivisteen vuoto. Huomaa, ett\u00e4 useimmat n\u00e4ist\u00e4 ongelmista voidaan v\u00e4ltt\u00e4\u00e4 asianmukaisella hoidolla ja huollolla.<\/p>\n\n\n\n

Mitk\u00e4 ovat BMW M235I:n yleisi\u00e4 ongelmia?<\/h2>\n\n\n\n

Moottorivika<\/h3>\n\n\n\n

BMW M235I on varustettu N55-moottorilla, joka on yksi markkinoiden luotettavimmista moottoreista. K\u00e4ytt\u00e4j\u00e4t ovat raportoineet moottorivioista eri syist\u00e4. Yksi moottorin vikaantumisen t\u00e4rkeimmist\u00e4 syist\u00e4 on likaiset, vaurioituneet tai vanhat sytytystulpat. T\u00e4m\u00e4 aiheuttaa my\u00f6s moottorin syttymish\u00e4iri\u00f6it\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Toinen merkitt\u00e4v\u00e4 ongelma, joka aiheuttaa N55-moottorin vikaantumisen, on laakerivika. Laakerit vikaantuvat yleens\u00e4 voitelun tai \u00f6ljynvaihdon puutteen vuoksi. Lis\u00e4ksi laakereiden korjaaminen on jokseenkin kallista, sill\u00e4 saatat joutua k\u00e4ytt\u00e4m\u00e4\u00e4n v\u00e4hint\u00e4\u00e4n 8 000 dollaria. Lis\u00e4ksi saatat joutua vaihtamaan huonot sytytystulpat moottorin vian korjaamiseksi.<\/p>\n\n\n\n

Vesipumpun vika<\/h3>\n\n\n\n

Vesipumppu on t\u00e4rke\u00e4 osa moottoria. Se on vastuussa j\u00e4\u00e4hdytysnesteen kierr\u00e4tt\u00e4misest\u00e4 koko j\u00e4\u00e4hdytysj\u00e4rjestelm\u00e4ss\u00e4 moottorin l\u00e4mp\u00f6tilojen j\u00e4\u00e4hdytt\u00e4miseksi. Vesipumppu kuitenkin vikaantuu my\u00f6s jonkin aikaa kest\u00e4neen k\u00e4yt\u00f6n j\u00e4lkeen. Lis\u00e4ksi vesipumppu voi pett\u00e4\u00e4 huonon termostaatin vuoksi. Joitakin merkkej\u00e4 huonosta vesipumpusta ovat moottorin ylikuumeneminen ja tuulettimen k\u00e4ynti t\u00e4ydell\u00e4 nopeudella.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4n ongelman korjaamiseksi sinun on vaihdettava sek\u00e4 vesipumppu ett\u00e4 termostaatti. On t\u00e4rke\u00e4\u00e4 asentaa laadukas vesipumppu, jos haluat sen kest\u00e4v\u00e4n yli 40 000 kilometri\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

VANOS-solenoidin vika<\/h3>\n\n\n\n

VANOS eli muuttuva nokka-akselin ajoitusj\u00e4rjestelm\u00e4 auttaa parantamaan tyhj\u00e4k\u00e4ynti\u00e4 ja tasaista tehoa. T\u00e4st\u00e4 huolimatta t\u00e4m\u00e4 osa vikaantuu kulumisen vuoksi useiden kilometrien ajamisen j\u00e4lkeen. Joitakin VANOS-solenoidin vian merkkej\u00e4 ovat karkea tyhj\u00e4k\u00e4ynti, limp-tila sek\u00e4 tehon ja v\u00e4\u00e4nt\u00f6momentin menetys. Voit korjata t\u00e4m\u00e4n ongelman kunnolla vaihtamalla vikaantuneen VANOSin eik\u00e4 vain puhdistamalla sen.<\/p>\n\n\n\n

Vaihteisto-ongelmat<\/h3>\n\n\n\n

BMW M235I:n vaihteisto voi helposti pilaantua tai pett\u00e4\u00e4. T\u00e4m\u00e4 johtuu siit\u00e4, ett\u00e4 vaihteiston vikaantumista edist\u00e4v\u00e4t useat asiat, kuten moottorin ylikuumeneminen, liukuminen, vuotojen aiheuttama nesteiden puute ja oireileva melu. Merkkej\u00e4 huonosta vaihteistosta ovat vinkuvat, kolisevat ja humisevat \u00e4\u00e4net.<\/p>\n\n\n\n

Vaihteisto-ongelmien korjaamiseksi sinun on paikannettava ongelma ja vaihdettava kyseinen osa tai osat.<\/p>\n\n\n\n

Venttiilikannen\/venttiilikannen tiivisteen \u00f6ljyvuoto<\/h3>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 on yksi yleisimmist\u00e4 ongelmista, joista BMW M235I:n k\u00e4ytt\u00e4j\u00e4t ovat valittaneet. Venttiilikannen kumitiiviste ja muovinen venttiilikansi kuuluvat BMW:n osiin, jotka hajoavat nopeammin. Kun n\u00e4m\u00e4 osat siis murtuvat, ne alkavat vuotaa \u00f6ljy\u00e4. Ne voidaan kuitenkin korjata vaihtamalla huono venttiilikansi ja venttiilikannen tiiviste.<\/p>\n\n\n\n

\u00d6ljynsuodatinkotelon tiivisteen vuotaminen<\/h3>\n\n\n\n

Vaikka t\u00e4m\u00e4 ongelma on yleinen BMW M235I -mallissa, se ei ole kovin vakava tai kallis korjata. Huono \u00f6ljynsuodatinkotelon tiiviste on kuitenkin vaihdettava ajoissa, jotta moottorin muut osat eiv\u00e4t vaurioidu. \u00d6ljynsuodatinkotelon tiiviste vuotaa kulumisen vuoksi. Vaihda huono \u00f6ljynsuodatinkotelon tiiviste ongelman korjaamiseksi.<\/p>\n\n\n\n

Huonot jarrupalat<\/h3>\n\n\n\n

Jarrupalat ovat ensimm\u00e4isi\u00e4 osia, jotka kuluvat NMW M235I:ss\u00e4. Ne on tarkastettava 30 000 kilometrin v\u00e4lein, jotta voidaan varmistaa niiden moitteeton toiminta. Jos jarrupalat ovat vaurioituneet tai kuluneet, ne luistavat ja pett\u00e4v\u00e4t, mik\u00e4 on vaarallista kuljettajalle ja matkustajille. Vaihda huonot jarrupalat uusiin.<\/p>\n\n\n\n

S\u00e4hk\u00f6ongelmat<\/h3>\n\n\n\n

T\u00e4rkein s\u00e4hk\u00f6ongelma, jonka BMW M235I:n omistajat kokevat, on johtojen palaminen. T\u00e4m\u00e4 tapahtuu, koska maadoitusjohto ei kest\u00e4 virtaa ja p\u00e4\u00e4tyy palamaan tappiliittimess\u00e4, jolloin jarrun varoitusvalot syttyv\u00e4t peruutusvaloihin. Huomaa, ett\u00e4 t\u00e4m\u00e4 tapahtuu oikeassa takavalojen johdinsarjassa.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4n ongelman korjaamiseksi sinun on kiinnitett\u00e4v\u00e4 toinen maajohto. Vie auto mekaanikolle, jos autossasi on t\u00e4m\u00e4 ongelma.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

Onko BMW M235I:n huolto kallista?<\/h3>\n\n\n\n

Kyll\u00e4, BMW M235I:n yll\u00e4pito on melko kalliimpaa kuin tavallisen auton. T\u00e4m\u00e4 johtuu siit\u00e4, ett\u00e4 se ilmoittaa enemm\u00e4n ongelmia kuin keskim\u00e4\u00e4r\u00e4inen auto ja my\u00f6s korjaus- ja huoltopalvelujen kustannukset ovat korkeat. Lis\u00e4ksi BMW:n osat ovat kalliimpia kuin useimpien sen kilpailijoiden osat, mik\u00e4 my\u00f6s nostaa huoltokustannuksia.<\/p>\n\n\n\n

Kuinka monen ajokilometrin j\u00e4lkeen BMW M235I:ss\u00e4 alkaa esiinty\u00e4 ongelmia?<\/h3>\n\n\n\n

BMW M235Ii:ss\u00e4 on yksi markkinoiden luotettavimmista moottoreista. Jos autoa huolletaan hyvin, siin\u00e4 ei v\u00e4ltt\u00e4m\u00e4tt\u00e4 ilmene suurempia ongelmia ennen kuin se on ajanut yli 100 000 kilometri\u00e4. K\u00e4ytt\u00e4j\u00e4 voi kuitenkin kokea pieni\u00e4 ongelmia jo 30 000 mailin kohdalla.<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4 on BMW M235I:n korkea ajokilometrim\u00e4\u00e4r\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

Kaikissa k\u00e4ytetyiss\u00e4 BMW M235I:ss\u00e4, joissa on yli 100 000 kilometri\u00e4, on korkea kilometriarvo. T\u00e4m\u00e4 johtuu siit\u00e4, ett\u00e4 M235I-malleihin alkaa kehitty\u00e4 vakavia ongelmia 100 000 kilometrin j\u00e4lkeen. Kuitenkin jotkut autot huolletaan ja ajetaan oikein, joten ne kest\u00e4v\u00e4t pidemp\u00e4\u00e4n ja niiss\u00e4 on v\u00e4hemm\u00e4n ongelmia, my\u00f6s pitk\u00e4ll\u00e4 aikav\u00e4lill\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Jos olet kuitenkin ostamassa k\u00e4ytetty\u00e4 BMW M235I -autoa, on t\u00e4rke\u00e4\u00e4 ostaa sellainen, jonka mittarilukema on alle 100 000 kilometri\u00e4, jotta et t\u00f6rm\u00e4\u00e4 moniin vakaviin ongelmiin muutaman omistusvuoden j\u00e4lkeen.<\/p>\n\n\n\n

Onko N55-moottori kest\u00e4v\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

Vaikka useimmat BMW:n moottorit eiv\u00e4t ole kovin luotettavia, BMW N55 on yksi luokkansa luotettavimmista moottoreista. Jos huollat moottorin hyvin, se kest\u00e4\u00e4 yli 150 000 kilometri\u00e4. Jotkut k\u00e4ytt\u00e4j\u00e4t ovat kuitenkin kertoneet moottorinsa kest\u00e4neen yli 250 000 kilometri\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Johtop\u00e4\u00e4t\u00f6s<\/h2>\n\n\n\n

BMW M235I voi olla upea ja tyylik\u00e4s coupe ajettavaksi, mutta siin\u00e4 on useita seikkoja, jotka ostajien on hyv\u00e4 tiedostaa ennen investointia. Siit\u00e4 huolimatta suurin osa BMW M235I:n ongelmista voidaan v\u00e4ltt\u00e4\u00e4 pit\u00e4m\u00e4ll\u00e4 autosta hyv\u00e4\u00e4 huolta.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

BMW M235I on hauska ajettava, sill\u00e4 siin\u00e4 on erinomainen ohjaus ja k\u00e4sitelt\u00e4vyys. Sen urheilullinen muotoilu on my\u00f6s houkutteleva, mik\u00e4 tekee siit\u00e4 mukavan auton omistaa. Mutta kuten useimmissa luksusautoissa, my\u00f6s M235I:ss\u00e4<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4361,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[6],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4360"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4360"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4360\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4362,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4360\/revisions\/4362"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4361"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4360"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4360"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4360"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}