{"id":4366,"date":"2022-06-06T10:54:42","date_gmt":"2022-06-06T10:54:42","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4366"},"modified":"2022-06-06T10:54:45","modified_gmt":"2022-06-06T10:54:45","slug":"bmw-m550in-yleiset-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/bmw-m550in-yleiset-ongelmat\/","title":{"rendered":"BMW M550I:n yleiset ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

BMW M550I on mukava, suorituskykyinen, tilava ja teknisesti edistyksellinen luksussedan. Siin\u00e4 on N63-moottori, joka on yksi markkinoiden tehokkaimmista BMW-moottoreista. Mutta kuten useimmissa luksusautoissa, my\u00f6s siin\u00e4 on tonneittain ongelmia, jotka k\u00e4ytt\u00e4jien tulisi tiet\u00e4\u00e4. Mitk\u00e4 ovat BMW M550I:n yleisimm\u00e4t ongelmat?<\/p>\n\n\n\n

BMW M550I:n yleisi\u00e4 ongelmia ovat ajoitusketjun vikaantuminen, polttoainesuuttimen vikaantuminen, sytytyskelan ongelmat, liiallinen \u00f6ljyn k\u00e4ytt\u00f6 ja sytytystulppien vikaantuminen. Muita ongelmia ovat vesipumpun vikaantuminen, venttiilinvarren tiivisteiden vuotaminen ja akun nopea tyhjeneminen. Kuten tavallista, useimmat n\u00e4ist\u00e4 ongelmista voidaan v\u00e4ltt\u00e4\u00e4 s\u00e4\u00e4nn\u00f6llisell\u00e4 huollolla ja korjauksella.<\/p>\n\n\n\n

Mitk\u00e4 ovat BMW M550I:n yleiset ongelmat?<\/h2>\n\n\n\n

Liiallinen \u00f6ljynkulutus<\/h3>\n\n\n\n

Ensimm\u00e4inen yleinen ongelma, jonka useimmat BMW M550i -k\u00e4ytt\u00e4j\u00e4t kohtaavat, on liiallinen \u00f6ljynkulutus. T\u00e4m\u00e4 ongelma johtuu moottorin rakenteesta, jossa turbot ovat keskell\u00e4 moottorin laaksoa. Lis\u00e4ksi tiivisteiden kuivuminen voi my\u00f6s aiheuttaa \u00f6ljyhukkaa, mik\u00e4 johtaa liialliseen \u00f6ljynkulutukseen.<\/p>\n\n\n\n

On arvioitu, ett\u00e4 t\u00e4m\u00e4 malli kuluttaa \u00f6ljy\u00e4 v\u00e4hint\u00e4\u00e4n 1 litra 600 mailia kohden, mik\u00e4 on paljon yli keskim\u00e4\u00e4r\u00e4isen 1 litran kulutuksen 1000 mailia kohden.<\/p>\n\n\n\n

Ajastusketjun vikaantuminen<\/h3>\n\n\n\n

Toinen yleinen ongelma, jota BMW M550I:n k\u00e4ytt\u00e4j\u00e4t kokevat, on ajoitusketjun vikaantuminen. BMW my\u00f6nsi, ett\u00e4 N63-moottorissa on ajoitusketjuongelma. Sen havaittiin venyv\u00e4n ja kuluvan ennenaikaisesti, mik\u00e4 aiheuttaa moottorin suorituskyvyn heikkenemist\u00e4. Jos huomaat, ett\u00e4 autossasi on t\u00e4m\u00e4 ongelma, korjaa se mahdollisimman pian, jotta v\u00e4lt\u00e4t kalliin moottoriremontin.<\/p>\n\n\n\n

Akun nopea tyhjeneminen<\/h3>\n\n\n\n

BMW N63 -moottorin ongelmana on akkujen sy\u00f6minen. Siksi valmistaja suosittelee akun vaihtamista jokaisen \u00f6ljynvaihdon yhteydess\u00e4. T\u00e4m\u00e4 ongelma tuli esiin sen j\u00e4lkeen, kun BMW yritti tehd\u00e4 N63-moottorista tehokkaan. Siit\u00e4 huolimatta, vaikka se auttoi autoa tehostumaan, se k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 paljon akkua, joka lopulta tyhjent\u00e4\u00e4 sen.<\/p>\n\n\n\n

Polttoainesuuttimen vika<\/h3>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 on yksi niist\u00e4 ongelmista, joista BMW M550i -k\u00e4ytt\u00e4j\u00e4t raportoivat t\u00e4m\u00e4n auton omistamisen alkuvaiheessa. Monet k\u00e4ytt\u00e4j\u00e4t ovat raportoineet polttoaineen ruiskutussuuttimen vikaantumisesta jo 20 000 kilometrin aikana. Joitakin merkkej\u00e4 huonosta tai vikaantuneesta polttoainesuuttimesta ovat heikko kiihtyvyys, moottorivirheet, karkea tyhj\u00e4k\u00e4ynti, mustat pakokaasun k\u00e4rjet ja moottorin tarkastusvalo.<\/p>\n\n\n\n

Jos huomaat jonkin edell\u00e4 mainituista merkeist\u00e4, tied\u00e4, ett\u00e4 on aika vaihtaa polttoaineen ruiskutuslaite. N\u00e4m\u00e4 voivat kuitenkin olla merkkej\u00e4 huonoista sytytystulpista tai sytytyskeloista.<\/p>\n\n\n\n

Sytytystulppien vikaantuminen<\/h3>\n\n\n\n

Jos BMW M550I -mallin sytytystulpat menev\u00e4t rikki, moottori alkaa sytty\u00e4 huonosti, moottori k\u00e4ynnistyy vaikeasti, tyhj\u00e4k\u00e4ynti on kova ja moottori kolisee. Se on yksi ensimm\u00e4isist\u00e4 ongelmista, joita BMW M550i -k\u00e4ytt\u00e4j\u00e4t kokevat. Se alkaa yleens\u00e4 tapahtua, kun on ajettu yli 30 000 kilometri\u00e4. Vaihda huonot sytytystulpat hyviin tehokkaan suorituskyvyn varmistamiseksi.<\/p>\n\n\n\n

Venttiilivarren tiivisteiden vuotaminen<\/h3>\n\n\n\n

BMW M550I:n venttiilien varsien tiivisteet pett\u00e4v\u00e4t, koska pakokaasu ja moottorin laaksossa olevat turbot tuottavat paljon l\u00e4mp\u00f6\u00e4. Merkkej\u00e4 venttiilivarren tiivisteiden vuotamisesta ovat liiallinen \u00f6ljyn k\u00e4ytt\u00f6 ja pakoputkista tuleva valkoinen savu. Jos sinulla on t\u00e4m\u00e4 ongelma, vaihda huonot venttiilivarren tiivisteet hyviin. Ainoa haaste on, ett\u00e4 sinun on pudotettava moottori.<\/p>\n\n\n\n

Sytytyskelojen ongelmat<\/h3>\n\n\n\n

Kuten sytytystulpat, my\u00f6s sytytyskelat alkavat hajota muutaman kilometrin ajamisen j\u00e4lkeen. On suositeltavaa tarkistaa sytytyskelat 45 000 kilometrin v\u00e4lein. Merkkej\u00e4 huonosta sytytyskelasta ovat moottorin syttymish\u00e4iri\u00f6t, huono polttoainetaloudellisuus, tehon menetys ja takapoltot. Vaihda BMW:n sytytyskelat 45 000 kilometrin v\u00e4lein.<\/p>\n\n\n\n

Vesipumpun vika<\/h3>\n\n\n\n

BMW M550I:n vesipumpun vikaantumisen t\u00e4rkein syy on kuluminen. Kun BMW:n ajokilometrej\u00e4 kertyy yli 80 000, vesipumppuongelmia alkaa todenn\u00e4k\u00f6isesti esiinty\u00e4. Jos huonoa vesipumppua ei vaihdeta, seurauksena voi olla moottorin j\u00e4\u00e4hdytysongelmia. Se on siis vaihdettava mahdollisimman pian.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

Onko BMW M550I luotettava?<\/h3>\n\n\n\n

Ei, BMW M550I on yksi markkinoiden v\u00e4hiten luotettavista autoista. Yleisesti ottaen BMW 5-sarja on v\u00e4hemm\u00e4n luotettava kuin useimmat BMW-sarjat. BMW M550I:ss\u00e4 on paljon ongelmia, ja lis\u00e4ksi sen varaosien hinnat ovat korkeat, samoin kuin huoltokustannukset. Ja koska siin\u00e4 on paljon edistyksellisi\u00e4 ominaisuuksia, monet asiat voivat helposti menn\u00e4 pieleen.<\/p>\n\n\n\n

Kuinka monen kilometrin j\u00e4lkeen BMW M550i:ss\u00e4 alkaa olla ongelmia?<\/h3>\n\n\n\n

Se riippuu siit\u00e4, miten hyvin huollat autoa. Jotkut BMW M550I:n k\u00e4ytt\u00e4j\u00e4t ovat raportoineet ongelmista jo 30 000 mailin kohdalla, kun taas toiset ovat kokeneet ongelmia 50 000 mailin j\u00e4lkeen. Jos autoa hoidetaan ja huolletaan asianmukaisesti, vakavia ongelmia voi alkaa esiinty\u00e4 jo 100 000 kilometrin kohdalla.<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4 on BMW M550i:n korkea ajokilometrim\u00e4\u00e4r\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

BMW M550i:n korkea ajokilometrim\u00e4\u00e4r\u00e4 on noin 150 000 mailia. T\u00e4m\u00e4 koskee kuitenkin hyvin huollettuja autoja, sill\u00e4 useimmissa M550i:iss\u00e4 alkaa olla vakavia ongelmia yli 100 000 kilometrin j\u00e4lkeen. Mutta asianmukaisella huollolla ja hoidolla ne voivat alkaa kehitt\u00e4\u00e4 ongelmia yli 150 000 kilometrin j\u00e4lkeen.<\/p>\n\n\n\n

Jos siis aiot ostaa k\u00e4ytetyn BMW M550i:n, hanki sellainen, jossa on alle 150 000 kilometri\u00e4. N\u00e4in sinun ei tarvitse k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 paljon rahaa korjauksiin ja huoltoon.<\/p>\n\n\n\n

Onko BMW M550I kallis yll\u00e4pit\u00e4\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

BMW 5-sarja on yksi BMW:n kalleimmista sedanien huollettavista. Ja koska BMW M550i on BMW 5-sarjan huippumalli, se on viel\u00e4 kalliimpi. K\u00e4ytt\u00e4j\u00e4 joutuu k\u00e4ytt\u00e4m\u00e4\u00e4n BMW M550i:n korjaamiseen ja yll\u00e4pitoon noin 1 200 dollaria vuodessa.<\/p>\n\n\n\n

Kumpi moottori on parempi – N63- vai B58-moottori?<\/h3>\n\n\n\n

Se riippuu siit\u00e4, mit\u00e4 etsit. N63-moottori on tehokkaampi ja hauskempi ajaa, mutta B58-moottori on luotettavampi ja siin\u00e4 on v\u00e4hemm\u00e4n ongelmia. Lis\u00e4ksi N63-moottori kuluttaa enemm\u00e4n polttoainetta ja \u00f6ljy\u00e4 kuin B58-moottori. S58 on B58-moottorin suorituskykyinen versio.<\/p>\n\n\n\n

Loppup\u00e4\u00e4telm\u00e4t<\/h2>\n\n\n\n

Nyt kun tunnet joitakin BMW M550I:n yleisimpi\u00e4 ongelmia, on eritt\u00e4in t\u00e4rke\u00e4\u00e4 pit\u00e4\u00e4 hyv\u00e4\u00e4 huolta BMW Executive Sedanista, jotta sen k\u00e4ytt\u00f6ik\u00e4 pitenee. Oikealla hoidolla ja kunnossapidolla voidaan v\u00e4ltt\u00e4\u00e4 suurin osa edell\u00e4 esiin nostamistamme ongelmista.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan BMW M550I on erinomainen, ylellinen, tyylik\u00e4s, mukava, turvallinen, tilava ja suorituskykyinen auto. P\u00e4invastoin, sill\u00e4 on korkea l\u00e4ht\u00f6hinta, se ei ole tehokas ja luotettava. Siit\u00e4 huolimatta se on ihanteellinen ihmisille, jotka ovat valmiita kuluttamaan nauttiakseen ylellisest\u00e4 ja suorituskykyisest\u00e4 autosta.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

BMW M550I on mukava, suorituskykyinen, tilava ja teknisesti edistyksellinen luksussedan. Siin\u00e4 on N63-moottori, joka on yksi markkinoiden tehokkaimmista BMW-moottoreista. Mutta kuten useimmissa luksusautoissa, my\u00f6s siin\u00e4 on tonneittain ongelmia, jotka k\u00e4ytt\u00e4jien<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4368,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[6],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4366"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4366"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4366\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4367,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4366\/revisions\/4367"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4368"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4366"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4366"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4366"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}