{"id":4382,"date":"2022-06-07T10:01:23","date_gmt":"2022-06-07T10:01:23","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4382"},"modified":"2022-06-07T10:01:26","modified_gmt":"2022-06-07T10:01:26","slug":"onko-audi-rs3-hyva-auto","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/onko-audi-rs3-hyva-auto\/","title":{"rendered":"Onko Audi RS3 hyv\u00e4 auto?"},"content":{"rendered":"\n

Audi RS3 on Audi A3:n huippumalli, joka on varustettu loistavalla 2,5 litran 5-sylinterisell\u00e4 turbomoottorilla. T\u00e4m\u00e4 moottori on periaatteessa Audi R8 V10 -moottori, joka on leikattu kahtia, ja siksi se kuulostaa l\u00e4hes yht\u00e4 loistavalta kuin R8. Uusin Audi RS3 on vakavin RS3 t\u00e4h\u00e4n menness\u00e4 yli 400 hv:n ja monien p\u00e4ivitysten ansiosta tavalliseen A3:een verrattuna. Onko Audi RS3 siis hyv\u00e4 auto?<\/p>\n\n\n\n

Audi RS3 on itse asiassa todella hyv\u00e4 auto, koska siin\u00e4 yhdistyv\u00e4t Audi Sport -divisioonan ja uuden A3:n parhaat puolet, mik\u00e4 tekee siit\u00e4 todella houkuttelevan paketin. RS3 on segmenttins\u00e4 luokkaykk\u00f6nen muotoilun, moottorin ja yleisen ajotuntuman osalta, sill\u00e4 A45 AMG ei yksinkertaisesti p\u00e4\u00e4se siihen k\u00e4siksi 2,0 litran nelisylinterisell\u00e4 moottorillaan.<\/p>\n\n\n\n

RS3 on saatavana joko viistoper\u00e4- tai sedan-muodossa, mit\u00e4 ei my\u00f6sk\u00e4\u00e4n l\u00f6ydy Mercedeksest\u00e4. RS3 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 aggressiiviselta, mutta mittasuhteet sopivat pienemp\u00e4\u00e4n alustaan todella hyvin. Sis\u00e4tiloissa on my\u00f6s paljon laadukkaita materiaaleja, joiden ansiosta auto vaikuttaa yht\u00e4 ylelliselt\u00e4 kuin jotkut kalliimmat Audi-mallit.<\/p>\n\n\n\n

Luotettavuus on kunnollinen, mutta on joitakin asioita, joista kannattaa puhua. N\u00e4iden arvot ovat vahvat my\u00f6s 2nd hand -markkinoilla. K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys on sama kuin tavallisessa A3:ssa, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 sill\u00e4 ei voi kuljettaa nelj\u00e4\u00e4 aikuista mukavasti, mutta se riitt\u00e4\u00e4 hyvin satunnaisille lyhyemmille matkoille.<\/p>\n\n\n\n

Audi RS3 – Voimansiirtoj\u00e4rjestelm\u00e4<\/h2>\n\n\n\n

Audi RS3:n voimansiirto koostuu loistavasta 2,5-litraisesta 5-sylinterisest\u00e4 turbomoottorista, joka tarjoaa 400 hv ja 368 l\/min v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4. Moottori on vapaakierroksinen ja se tuntuu kuin R8:n vauvamoottori. RS3:n nopeus 0-100 km\/h on noin 3,5 sekuntia, mik\u00e4 asettaa sen vakavasti otettavaan kilpailuasemaan jopa viisi kertaa kalliimpien autojen kanssa.<\/p>\n\n\n\n

Moottori on yhdistetty hienostuneeseen ja suhteellisen saumattomaan 7-vaihteiseen kaksoiskytkin S-Tronic -vaihteistoon ja Audin ikoniseen Quattro AWD -j\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n. T\u00e4m\u00e4n ansiosta RS3 pystyy laskemaan voimansa alas riippumatta siit\u00e4, millainen s\u00e4\u00e4 ulkona on. My\u00f6s hy\u00f6tysuhde on kunnollinen, sill\u00e4 RS3 pystyy kuluttamaan jopa 30MPG, mik\u00e4 on hienoa 400hv AWD-autolle.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan RS3:n voimansiirto on ep\u00e4ilem\u00e4tt\u00e4 luokkansa paras, koska se on todella ainutlaatuinen. Mik\u00e4\u00e4n muu auto t\u00e4ss\u00e4 segmentiss\u00e4 ei tarjoa mit\u00e4\u00e4n parempaa kuin 2,0 litran 4-sylinterinen turbomoottori, eik\u00e4 yksik\u00e4\u00e4n moottori kuulosta yht\u00e4 hyv\u00e4lt\u00e4 kuin RS3:n 5-sylinterinen, eiv\u00e4t edes monet V6-moottorit.<\/p>\n\n\n\n

Audi RS3 – muotoilu ja alusta<\/h2>\n\n\n\n

Audi RS3 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 aggressiiviselta joka kulmasta, kiitos lukuisien tehtaalta saatavien p\u00e4ivitysten, kuten vahvistetun korisarjan, matalaprofiilisten vanteiden, suurten jarrujen ja parin valtavan RS-ovaalipakoputken. My\u00f6s etus\u00e4leikk\u00f6 on p\u00e4ivitetty n\u00e4ytt\u00e4m\u00e4\u00e4n urheilullisemmalta, samoin kuin koko sis\u00e4tilat, erityisesti ohjauspy\u00f6r\u00e4 ja urheiluistuimet.<\/p>\n\n\n\n

RS3 on paljon keskitetympi kuin tavallinen A3, mutta se ei tunnu liian ep\u00e4mukavalta. S3 on ehk\u00e4 hieman tavallisempi ja mukavampi, mutta RS3 on kaikin puolin parempi. Se kokee vain v\u00e4h\u00e4n korin kallistelua, ja RS3:een yleens\u00e4 liitetty aliohjautuvuus tuntuu vain, jos sit\u00e4 painaa eritt\u00e4in kovaa.<\/p>\n\n\n\n

Audi RS3 – Luotettavuus ja yleiset ongelmatilanteet<\/h2>\n\n\n\n

RS3 on kohtuullisen luotettava auto, mutta se tarvitsee jatkuvaa ja perusteellista huoltoa. N\u00e4m\u00e4 autot on tehty kest\u00e4m\u00e4\u00e4n paljon v\u00e4\u00e4rink\u00e4yt\u00f6ksi\u00e4, ja ne on s\u00e4\u00e4dett\u00e4v\u00e4 t\u00e4ydellisesti, jotta ne kest\u00e4isiv\u00e4t. RS3 on kalliimpi ajaa verrattuna sek\u00e4 S3:een ett\u00e4 erityisesti tavalliseen A3:een, mutta moottorin ansiosta se on kaiken sen arvoista.<\/p>\n\n\n\n

Yleisimm\u00e4t RS3:n ongelmat liittyv\u00e4t ep\u00e4r\u00f6iv\u00e4\u00e4n moottoriin, mahdollisesti vialliseen polttoainepumppuun ja polttoaineen ohjausmoduuliin, s\u00e4hk\u00f6- ja MMI-j\u00e4rjestelm\u00e4n ongelmiin sek\u00e4 takimmaisten yl\u00e4kiinnikkeiden pett\u00e4miseen.<\/p>\n\n\n\n

Audi RS3 – Arvo ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys<\/h3>\n\n\n\n

Vuoden 2022 RS3:n l\u00e4ht\u00f6hinta on noin 60 000 dollaria, mik\u00e4 on valtava summa Audi A3:sta maksettavaksi, mutta RS3:lla on vain v\u00e4h\u00e4n yht\u00e4l\u00e4isyyksi\u00e4 tavalliseen A3:een. On t\u00e4ysin j\u00e4rkev\u00e4\u00e4 maksaa 60 000 dollaria RS3:sta, jos haluat pienemm\u00e4n suorituskykyisen auton, joka tarjoaa my\u00f6s ylellisyytt\u00e4 ja tyyli\u00e4. Jos t\u00e4m\u00e4ntyyppiset autot eiv\u00e4t kiinnosta sinua, sinun kannattaa j\u00e4tt\u00e4\u00e4 RS3 kokonaan v\u00e4liin.<\/p>\n\n\n\n

K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyydelt\u00e4\u00e4n RS3 ei poikkea tavallisesta A3:sta, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 takapenkit ovat ahtaat, mutta takakontti on kohtuullisen suuri. N\u00e4kyvyys on my\u00f6s kunnollinen, ja autoon on suhteellisen helppo nousta sis\u00e4\u00e4n ja ulos.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko Audi RS3 hyv\u00e4 perheauto?<\/h3>\n\n\n\n

Jos sinulla on nuorempi perhe, RS3 voi palvella sinua todella hyvin, koska se voi olla hiljainen ja rauhallinen, kun haluat sen olevan, mutta se voi olla my\u00f6s hurja, kun olet yksin. RS3:ssa ei v\u00e4ltt\u00e4m\u00e4tt\u00e4 pysty kuljettamaan mukavasti nelj\u00e4\u00e4 aikuista, ja siksi n\u00e4it\u00e4 ostavat tyypillisesti nuoremmat ihmiset ja ne, joilla on nuorempi perhe.<\/p>\n\n\n\n

RS3:ssa on joitakin hy\u00f6dyllisi\u00e4 perheyst\u00e4v\u00e4llisi\u00e4 ominaisuuksia, kuten paljon USB-portteja kaikille matkustajille, paljon lokeroita, helposti saavutettavat IsoFix-kiinnityspisteet, lapsilukot ja leve\u00e4sti avautuvat ovet. My\u00f6s tavaratila on auton kokoon n\u00e4hden suuri.<\/p>\n\n\n\n

Onko Audi RS3:n kaltaisissa autoissa j\u00e4rke\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

Tavallinen Audi A3 sedan maksaa noin 35 000 dollaria ja Audi S3 alkaa noin 45 000 dollarista. Voit varustaa S3 Prestigen t\u00e4ysin noin 53 000 dollarilla, ja siit\u00e4 j\u00e4\u00e4 viel\u00e4 7 000 dollaria. T\u00e4ysin varusteltu RS3 maksaa todenn\u00e4k\u00f6isesti yli 70 000 dollaria, mik\u00e4 on j\u00e4rjet\u00f6n m\u00e4\u00e4r\u00e4 siit\u00e4, mik\u00e4 on pohjimmiltaan Audi A3 sedan.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 her\u00e4tt\u00e4\u00e4 kysymyksen siit\u00e4, onko RS3:n kaltaisissa autoissa ylip\u00e4\u00e4t\u00e4\u00e4n mit\u00e4\u00e4n j\u00e4rke\u00e4. Kun kuitenkin kokeilet sit\u00e4 ja huomaat, miten erikoinen auto todella on, muutat todenn\u00e4k\u00f6isesti mielt\u00e4si.<\/p>\n\n\n\n

Voinko saada Audi RS3 Sportbackin Yhdysvalloissa?<\/h3>\n\n\n\n

Audi on yksi niist\u00e4 merkeist\u00e4, jotka eiv\u00e4t tarjoa monia malleja Yhdysvaltain markkinoille, koska ne eiv\u00e4t n\u00e4e tarpeeksi kiinnostusta. Yksi n\u00e4ist\u00e4 malleista on Audi A3 Sportback (viistoper\u00e4), mik\u00e4 tarkoittaa my\u00f6s sit\u00e4, ett\u00e4 tulevaa RS3 Sportbackia ei ole saatavilla Yhdysvalloissa, vaan ainoastaan sedan-malli.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Audi RS3 on Audi A3:n huippumalli, joka on varustettu loistavalla 2,5 litran 5-sylinterisell\u00e4 turbomoottorilla. T\u00e4m\u00e4 moottori on periaatteessa Audi R8 V10 -moottori, joka on leikattu kahtia, ja siksi se kuulostaa<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4383,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[4],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4382"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4382"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4382\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4384,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4382\/revisions\/4384"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4383"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4382"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4382"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4382"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}