{"id":4385,"date":"2022-06-07T14:14:20","date_gmt":"2022-06-07T14:14:20","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4385"},"modified":"2022-06-07T14:14:24","modified_gmt":"2022-06-07T14:14:24","slug":"ford-bronco-raptor-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/ford-bronco-raptor-ongelmat\/","title":{"rendered":"Ford Bronco Raptor ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

Ford Bronco Raptor on Bronco-malliston huippumalli, ainakin toistaiseksi. Bronco Raptor ottaa tavallisen Bronco-mallin, suurentaa sit\u00e4 melkoisesti muhkeilla korin osilla, suurilla vanteilla ja renkailla, korottaa ajokorkeutta merkitt\u00e4v\u00e4sti ja lis\u00e4\u00e4 siihen 400 hv:n 3.0L EcoBoost V6 -moottorin, joka on Fordin mukaan ”t\u00e4ydellinen” Broncoon.<\/p>\n\n\n\n

Luotettavuuden osalta asiat eiv\u00e4t ole niin t\u00e4ydellisi\u00e4 kuin Ford toivoi, sill\u00e4 Broncossa on useita ongelmia keskeisten j\u00e4rjestelmien, kuten p\u00e4\u00e4asiassa moottorin, kanssa. Auto n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 k\u00e4rsiv\u00e4n my\u00f6s erilaisista varusteisiin liittyvist\u00e4 ongelmista, kuten sek\u00e4 pehme\u00e4st\u00e4 ett\u00e4 kovasta katosta. Lis\u00e4ksi my\u00f6s tiivisteet n\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t olevan ongelma, sill\u00e4 Bronco k\u00e4rsii veden sis\u00e4\u00e4np\u00e4\u00e4syst\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Bronco k\u00e4rsii my\u00f6s erilaisista jousitusongelmista, kuten puutteellisesti kiristetyist\u00e4 pulteista ja viallisista alemmista ohjaustangoista. My\u00f6s ylikuumeneminen n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 olevan ongelma, ja monet uskovat, ett\u00e4 Ford kiirehti Broncon tuotantoa niin paljon, ettei autoa testattu kunnolla.<\/p>\n\n\n\n

Lopuksi Bronco Raptor k\u00e4rsii my\u00f6s erilaisista s\u00e4hk\u00f6ongelmista, erityisesti infotainment-j\u00e4rjestelm\u00e4ss\u00e4 ja jopa monissa keskeisiss\u00e4 s\u00e4hk\u00f6isiss\u00e4 komponenteissa, jotka voivat aiheuttaa auton pys\u00e4htymisen tai virran katkeamisen.<\/p>\n\n\n\n

Ford Bronco Raptor – Moottoriongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Ford Bronco Raptor k\u00e4rsii moottoriin liittyvist\u00e4 ongelmista, joita esiintyy tyypillisesti Ford Explorer ST:n kaltaisissa autoissa, koska niiss\u00e4 on sama moottori ja vaihteisto. Ensimm\u00e4iset moottoria koskevat valitukset n\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t viittaavan yleiseen hienostuneisuuden puutteeseen, mutta my\u00f6s siihen, ett\u00e4 moottori voi t\u00e4rist\u00e4 suuremmissa nopeuksissa tai menett\u00e4\u00e4 tehonsa kokonaan.<\/p>\n\n\n\n

Jotkut toimittajat ovat valittaneet, ett\u00e4 auto ei tahdo k\u00e4ynnisty\u00e4, erityisesti l\u00e4mpim\u00e4mmiss\u00e4 ilmastoissa. On my\u00f6s lis\u00e4tt\u00e4v\u00e4, ett\u00e4 jotkut Ford-asiantuntijat arvelivat, ett\u00e4 polttoainepumppu on ensisijainen syy kaikkien n\u00e4iden ongelmien esiintymiseen ja ett\u00e4 Fordin pit\u00e4isi selvitt\u00e4\u00e4 ja ratkaista se ennen kuin Bronco Raptor tulee markkinoille t\u00e4ydess\u00e4 kapasiteetissa.<\/p>\n\n\n\n

Ford Bronco Raptor – varusteongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Ford Bronco on saatavana joko pehme\u00e4ll\u00e4 tai kovalla katolla, mutta n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 silt\u00e4, ett\u00e4 molemmat ovat ongelmallisia. Alkaen pehme\u00e4st\u00e4 katosta, monet Broncon vakituiset omistajat ovat todenneet, ett\u00e4 katon laatu on kyseenalainen ja ett\u00e4 on todella ep\u00e4todenn\u00e4k\u00f6ist\u00e4, ett\u00e4 pehme\u00e4 katto kest\u00e4isi huomattavan pitk\u00e4\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Kovakatto-ongelma on todenn\u00e4k\u00f6isesti eniten puhuttu ongelma uudessa Broncossa, sill\u00e4 Ford on hieman pihistellyt laadusta kovakattoa suunnitellessaan. Ihmiset valittavat, ett\u00e4 kattoa on vaikea kohdistaa ja ett\u00e4 tietyt osat ovat alttiita kuoriutumaan ja hajoamaan.<\/p>\n\n\n\n

Ford Bronco Raptor – Jousitusongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Ford Bronco Raptor on todellinen maastoauto, ja se k\u00e4y ilmi heti, kun sen n\u00e4kee. Broncon maastokelpoisuus on kuitenkin jonkin verran heikentynyt, koska Bronco k\u00e4rsii jousitusongelmista. Merkitt\u00e4vimm\u00e4t ongelmat liittyv\u00e4t erilaisiin valmistusvirheisiin, kuten v\u00e4\u00e4rin kiinnitettyihin pultteihin.<\/p>\n\n\n\n

My\u00f6s alemmat ohjausvarret ovat kyseenalaisia, koska monet Broncon omistajat ovat raportoineet ongelmista. T\u00e4llaiset ongelmat ovat kaikkein vaarallisimpia, sill\u00e4 ne voivat helposti johtaa kuolemaan. Ford on jo tehnyt Broncolle muutamia takaisinkutsuja, joista monet liittyiv\u00e4t suoraan viallisiin jousitusosiin.<\/p>\n\n\n\n

Ford Bronco Raptor – ylikuumenemisongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Upouusi auto ei usein ylikuumene, mutta Bronco varmasti ylikuumenee. Jotkut sanovat, ett\u00e4 Ford ei testannut uutta Broncoa perusteellisesti, koska se tuotiin kiireesti markkinoille, kun taas toiset uskovat, ett\u00e4 Ford ei vain tehnyt Broncon kanssa lainkaan hyv\u00e4\u00e4 ty\u00f6t\u00e4. Oli miten oli, monet toimittajat ja tulevat omistajat ovat raportoineet Broncon n\u00e4ytt\u00e4v\u00e4n ylikuumenemiseen liittyvi\u00e4 virheilmoituksia.<\/p>\n\n\n\n

Jotkut toimittajat ovat testanneet Bronco Raptoria, ja he sanovat, ett\u00e4 auto sai aikaan ”4WD System Disabled” -varoitusvalon, joka heikent\u00e4\u00e4 Broncon maastokyky\u00e4 t\u00e4ysin.<\/p>\n\n\n\n

Ford Bronco Raptor – S\u00e4hk\u00f6ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Ford Bronco Raptor on suhteellisen hyvin varusteltu auto, varsinkin verrattuna vanhaan Broncoon, jossa oli vain ohjauspy\u00f6r\u00e4 ja nelj\u00e4 rengasta. Ford ei kuitenkaan yleisesti ottaen ole mik\u00e4\u00e4n mestari, kun on kyse toimivista s\u00e4hk\u00f6isist\u00e4 velhoista, ja se n\u00e4kyy melko selv\u00e4sti uudessa Bronco Raptorissa.
Jotkin turvaj\u00e4rjestelm\u00e4t, kuten turvatyynyt ja etut\u00f6rm\u00e4ysvaroitin, olivat my\u00f6s ongelmallisia, ja Ford kutsuu ne takaisin. Infotainment-j\u00e4rjestelm\u00e4 voi h\u00e4iriinty\u00e4, kaistalla pysymisen avustin voi pett\u00e4\u00e4, ja koko auto voi menett\u00e4\u00e4 virran ja siirty\u00e4 pys\u00e4k\u00f6intitilaan.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko Ford Bronco Raptor sen arvoinen?<\/h3>\n\n\n\n

Ford Bronco Raptor maksaa per\u00e4ti 22 000 dollaria kuin seuraavaksi eniten Ford Bronco Wildtrak. Toki siin\u00e4 voi olla 400 hv ja se voi olla yksi tehokkaimmista myynniss\u00e4 olevista pienemmist\u00e4 katumaastureista, mutta Bronco Raptor ei oikeastaan ole alunperink\u00e4\u00e4n mik\u00e4\u00e4n pieni katumaasturi. Se on kasvanut melkoisesti Raptor-paketin my\u00f6t\u00e4, ja jotkut pit\u00e4v\u00e4t sit\u00e4 hieman liian suurena.<\/p>\n\n\n\n

Joka tapauksessa, jos rakastat Broncoa ja haluat uusimman ja kovimman Broncon, jonka rahalla saa, niin kyll\u00e4, se on sen arvoinen. Toisaalta, jos et ole Bronco-fani yleens\u00e4 tai pid\u00e4t vain ikonisesta Broncosta, uusi Bronco Raptor ei varmasti ole rahan arvoinen.<\/p>\n\n\n\n

Onko Ford Bronco Raptor parempi kuin Ford F150 Raptor?<\/h3>\n\n\n\n

Ford Bronco Raptor maksaa melko paljon saman verran kuin Ford F150 Raptor, joten on j\u00e4rkev\u00e4\u00e4 ajatella, ett\u00e4 monet potentiaaliset asiakkaat vertailevat n\u00e4it\u00e4 kahta mallia ja p\u00e4\u00e4tt\u00e4v\u00e4t, kumman hankkivat. Mielest\u00e4ni F150 on kokonaisuutena parempi auto, ja sen pit\u00e4isi olla ensimm\u00e4inen valinta.<\/p>\n\n\n\n

Ensinn\u00e4kin F150 Raptor on jo nyt hyv\u00e4ksi todettu auto, sill\u00e4 se on Yhdysvaltojen myydyin auto nro 1. Toiseksi siin\u00e4 on k\u00e4ytt\u00f6kelpoinen s\u00e4nky, ja vaikka se onkin suurempi, se on paljon k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisempi. Bronco on ehk\u00e4 parempi maasturi, mutta F150 on parempi kaikessa muussa.<\/p>\n\n\n\n

Aikooko Ford tarjota Broncoon V8-moottorin?<\/h3>\n\n\n\n

On monia ihmisi\u00e4, jotka eiv\u00e4t ole innostuneita ajatuksesta omistaa Bronco, jossa on V6-moottori. N\u00e4ytt\u00e4\u00e4 kuitenkin silt\u00e4, ett\u00e4 Ford on tuomassa markkinoille Ford Broncon, joka tarjoaa Mustang GT:st\u00e4 saatavan 5.0L V8:n. V8-moottorilla varustetun Broncon nimi on Bronco DR.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Ford Bronco Raptor on Bronco-malliston huippumalli, ainakin toistaiseksi. Bronco Raptor ottaa tavallisen Bronco-mallin, suurentaa sit\u00e4 melkoisesti muhkeilla korin osilla, suurilla vanteilla ja renkailla, korottaa ajokorkeutta merkitt\u00e4v\u00e4sti ja lis\u00e4\u00e4 siihen 400<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4388,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[31],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4385"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4385"}],"version-history":[{"count":3,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4385\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4389,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4385\/revisions\/4389"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4388"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4385"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4385"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4385"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}