{"id":4390,"date":"2022-06-07T14:15:03","date_gmt":"2022-06-07T14:15:03","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4390"},"modified":"2022-06-07T14:15:06","modified_gmt":"2022-06-07T14:15:06","slug":"onko-ford-bronco-raptor-hyva-auto","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/onko-ford-bronco-raptor-hyva-auto\/","title":{"rendered":"Onko Ford Bronco Raptor hyv\u00e4 auto?"},"content":{"rendered":"\n

Ford Bronco Raptor on Ford Broncon suorituskykyinen huippumalli, joka on tehty niille, jotka haluavat, ett\u00e4 heid\u00e4n maastoautonsa pystyy kulkemaan l\u00e4hes kaikissa kuviteltavissa olevissa maastoissa. My\u00f6nnett\u00e4k\u00f6\u00f6n, ett\u00e4 Bronco Raptorilla ei voi ajaa rakennusten ja siltojen yli, mutta sill\u00e4 voi ajaa kivien, hiekkadyynien, jyrkkien rinteiden, lumen, veden ja kaiken muun yli.<\/p>\n\n\n\n

Onko Ford Bronco Raptor siis hyv\u00e4 auto? No, se riippuu. Jos pid\u00e4t Broncon ulkon\u00e4\u00f6st\u00e4 ja haluat pienikokoisen, mutta kyvykk\u00e4\u00e4n maastoauton, Ford Bronco Raptoria on vaikea kiist\u00e4\u00e4. Moottori on riitt\u00e4v\u00e4n tehokas, se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 hyv\u00e4lt\u00e4, se tarjoaa ylh\u00e4\u00e4lt\u00e4 alas -el\u00e4myksen, on kohtuullisen luotettava, hyvin varustettu ja yll\u00e4tt\u00e4v\u00e4n k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llinen kompaktiksi katumaasturiksi.<\/p>\n\n\n\n

Saat 3,0 litran EcoBoost-moottorin, jossa on 418 hevosvoimaa ja 415 hevosvoiman v\u00e4\u00e4nt\u00f6momentti, mik\u00e4 on jopa t\u00e4ysikokoiselle kokoluokalle melkoinen m\u00e4\u00e4r\u00e4. Bronco-nimimerkki on ikoninen legendaarisen 1. sukupolven Broncon ansiosta. Uusi perii samankaltaisia muotoilun piirteit\u00e4, mutta koko auto n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 nykyaikaisemmalta, ja siihen on lis\u00e4tty reilu annos maasto-ominaisuuksia.<\/p>\n\n\n\n

Bronco Raptor n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 pit\u00e4v\u00e4n hyvin pintansa luotettavuuden osalta, ja hinnoittelu on l\u00e4hes samalla tasolla F150 Raptorin kanssa. K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys on pieneksi katumaasturiksi kohtuullinen, sill\u00e4 Broncossa on riitt\u00e4v\u00e4sti istuintilaa ja suhteellisen suuri tavaratila.<\/p>\n\n\n\n

Ford Bronco Raptor – Voimansiirtoj\u00e4rjestelm\u00e4<\/h2>\n\n\n\n

Bronco Raptorissa on V6-turbomoottori, jossa on 418 hv ja 415 lb-ft v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4, mink\u00e4 pit\u00e4isi riitt\u00e4\u00e4 useimmille. Monet tosiaan halusivat Bronco Raptoriin 5,0 litran V8-moottorin, mutta Ford sanoi, ett\u00e4 Coyote V8 tulee saataville Bronco DR:n my\u00f6t\u00e4. Ennen kuin otat lompakkosi esiin, DR tulee olemaan rajoitettu ei-katulaillinen malli.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 moottori on yhdistetty 10-vaihteiseen automaattivaihteistoon, joka on samanlainen kuin Ford Explorer ST:ss\u00e4. Explorer ST:ss\u00e4 ja Broncossa on sama voimansiirto, ja Broncoon on tehty pieni moottorin viritys, joka lis\u00e4\u00e4 Broncoon 18 hv lis\u00e4\u00e4. T\u00e4m\u00e4 voimansiirto pystyy kulkemaan kaikenlaisessa maastossa, ja Ford sanoi, ett\u00e4 heid\u00e4n mielest\u00e4\u00e4n t\u00e4m\u00e4 voimansiirto sopii Bronco Raptoriin parhaiten.<\/p>\n\n\n\n

Mit\u00e4 tulee tehokkuuteen, Bronco Raptor pystyy tuottamaan enint\u00e4\u00e4n noin 15MPG, mik\u00e4 ei ole mik\u00e4\u00e4n kehuttava asia. Se on kuitenkin parempi kuin Broncon l\u00e4hin kilpailija, 470 hv:n Jeep Wrangler Rubicon, joka kulkee 14MPG.<\/p>\n\n\n\n

Ford Bronco Raptor – muotoilu ja alusta<\/h2>\n\n\n\n

Bronco Raptor n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 tavallista Broncoa ilke\u00e4mm\u00e4lt\u00e4 ja voimakkaammalta, koska siin\u00e4 on k\u00e4ytetty paljon aggressiivisempaa ulkomuotoa. Valtavien pit\u00e4vien renkaiden ansiosta Bronco pystyy kiipe\u00e4m\u00e4\u00e4n kivien yli ilman huolta l\u00e4pimurrosta. Etuosa on saanut uuden puskurin, uuden keinupaneelin ja hieman ilke\u00e4mm\u00e4n konepellin. Broncon sis\u00e4tilat eiv\u00e4t eroa kovinkaan paljon tavallisesta Broncosta.<\/p>\n\n\n\n

Ajokokemuksessa Bronco tuntuu eroavan eniten tavallisesta Broncosta, koska lis\u00e4tehon tuntee, mutta my\u00f6s lihavammat renkaat. Bronco ei ole tien mukavin auto, mutta Ford ei ole koskaan tarkoittanut sit\u00e4 sellaiseksi.<\/p>\n\n\n\n

Ford Bronco Raptor – Luotettavuus ja yleiset ongelmatilanteet<\/h2>\n\n\n\n

Luotettavuuden suhteen Broncoa on vaikea sijoittaa. Syy t\u00e4h\u00e4n on yksinkertainen: Bronco ei ole ollut markkinoilla tarpeeksi kauan, jotta voisimme p\u00e4\u00e4tt\u00e4\u00e4, kest\u00e4\u00e4k\u00f6 se vai ei. Olemme kuitenkin jo n\u00e4hneet, ett\u00e4 Ford Explorer ST:n voimansiirto n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 kest\u00e4v\u00e4n hyvin, joten ei ole mit\u00e4\u00e4n syyt\u00e4 uskoa, ett\u00e4 Bronco Raptor olisi erilainen.<\/p>\n\n\n\n

Toisaalta sek\u00e4 pehme\u00e4\u00e4n ett\u00e4 kovaan kattoon, elektroniikkaan, jousitukseen ja yleiseen rakentamisen laatuun liittyy joitakin ongelmia. Niin tai n\u00e4in, meid\u00e4n on odotettava ja katsottava, onko Bronco Raptorista mit\u00e4\u00e4n hy\u00f6ty\u00e4 muutaman vuoden ajan.<\/p>\n\n\n\n

Ford Bronco Raptor – Arvo ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys<\/h2>\n\n\n\n

70 000 dollaria pienest\u00e4 Fordin katumaasturista on melko paljon rahaa, ja Ford toivoo, ett\u00e4 se myy n\u00e4it\u00e4 paljon. Toisaalta Bronco Raptor s\u00e4ilytt\u00e4\u00e4 arvonsa todella hyvin, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 sen ostaminen ja myyminen my\u00f6hemmin ei ole \u00e4\u00e4rimm\u00e4isen tuskallista. Toisaalta Ford F150 maksaa melko paljon, ja pid\u00e4n siit\u00e4 enemm\u00e4n kuin Broncosta.<\/p>\n\n\n\n

K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyydelt\u00e4\u00e4n Bronco on ihan ok. Se tarjoaa kokoonsa n\u00e4hden kohtuullisen istumatilan, mutta t\u00e4ss\u00e4 segmentiss\u00e4 on k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisempi\u00e4kin autoja. Kaiken kaikkiaan n\u00e4kyvyys on erinomainen, ja Broncoon on my\u00f6s eritt\u00e4in helppo kiivet\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa Ford Bronco Raptor?<\/h3>\n\n\n\n

Jos etsit kompaktia, mutta kyvyk\u00e4st\u00e4 maasturimaasturia, Jeep Wrangler Rubicon oli ennen paras vaihtoehto. Nyky\u00e4\u00e4n voit valita my\u00f6s Ford Bronco Raptorin, joka n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 realistisesti paremmalta, on ikonisempi ja on parempi p\u00e4ivitt\u00e4inen kuljettaja. Sin\u00e4ns\u00e4 Ford Bronco Raptor on sen arvoinen, jos olet t\u00e4llaisen auton per\u00e4ss\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Toisaalta, jos et ole off-road-tyyppi\u00e4, mutta rakastat vain Bronco Raptorin ulkon\u00e4k\u00f6\u00e4, sinun on pidett\u00e4v\u00e4 mieless\u00e4si, ett\u00e4 Bronco ei ole kaikkein mukavin eik\u00e4 rentouttavin 70 000 dollarin maasturi.<\/p>\n\n\n\n

Onko Ford Bronco Raptor parempi kuin Ford F150 Raptor?<\/h3>\n\n\n\n

Kun tarkastelet n\u00e4iden kahden hinnoittelua, huomaat nopeasti, ett\u00e4 uusi Bronco Raptor on noin 2 000 dollaria kalliimpi kuin F150 Raptor. F150 saa suuremman tilavuuden ja 450 hv:n moottorin, ja se on parempi jokap\u00e4iv\u00e4inen kuljettaja, koska siin\u00e4 on v\u00e4hemm\u00e4n aggressiiviset renkaat ja se on yleisesti ottaen miellytt\u00e4v\u00e4mpi auto tiell\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Bronco on parempi maastoajoneuvo, koska F150:een on k\u00e4ytett\u00e4v\u00e4 v\u00e4hint\u00e4\u00e4n 8 000 dollaria p\u00e4ivityksiin, jotta se olisi yht\u00e4 suorituskykyinen kuin Bronco Raptor tehtaalta. Ota Bronco, jos pid\u00e4t sen muotoilusta ja maastossa liikkumisesta, mutta ota F150 kaikkeen muuhun.<\/p>\n\n\n\n

Paljonko Ford Bronco Raptor maksaa t\u00e4ysin varustettuna?<\/h3>\n\n\n\n

Jos haluat Frond Broncon, jossa on kaikki, mit\u00e4 siihen voi saada, varaudu maksamaan 83 000 dollaria ennen j\u00e4lleenmyyj\u00e4n lis\u00e4maksuja. Kaiken kaikkiaan 83 000 dollarin hintalappu Ford Broncosta tuntuu hieman hullulta, mutta Ford toivoo, ett\u00e4 n\u00e4m\u00e4 myyv\u00e4t kuin hullut, joten meid\u00e4n on kai odotettava ja katsottava.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Ford Bronco Raptor on Ford Broncon suorituskykyinen huippumalli, joka on tehty niille, jotka haluavat, ett\u00e4 heid\u00e4n maastoautonsa pystyy kulkemaan l\u00e4hes kaikissa kuviteltavissa olevissa maastoissa. My\u00f6nnett\u00e4k\u00f6\u00f6n, ett\u00e4 Bronco Raptorilla ei voi<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4391,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[31],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4390"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4390"}],"version-history":[{"count":2,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4390\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4393,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4390\/revisions\/4393"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4391"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4390"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4390"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4390"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}