{"id":4409,"date":"2022-06-09T08:09:41","date_gmt":"2022-06-09T08:09:41","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4409"},"modified":"2022-06-09T08:09:45","modified_gmt":"2022-06-09T08:09:45","slug":"onko-ford-maverick-hyva-auto","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/onko-ford-maverick-hyva-auto\/","title":{"rendered":"Onko Ford Maverick hyv\u00e4 auto?"},"content":{"rendered":"\n

Ford Maverick on Fordin uusi kompakti lava-auto, joka sijoittuu F-sarjan kuorma-autojen ja Ford Ranger -sarjan alapuolelle. Maverick esiteltiin noin vuosi sitten ja on siit\u00e4 l\u00e4htien myynyt kuin hullu. Syy Maverickin suosioon on se, ett\u00e4 Ford tarjoaa nyt todellisen Ford-pickup-kokemuksen alle 20 000 dollarin l\u00e4ht\u00f6hinnalla. Onko Ford Maverick siis hyv\u00e4 auto?<\/p>\n\n\n\n

Ford Maverick on todellakin hyv\u00e4 auto niille, jotka pit\u00e4v\u00e4t yksinkertaisista ja maanl\u00e4heisist\u00e4 kuorma-autoista, jotka voivat olla sek\u00e4 p\u00e4ivitt\u00e4isi\u00e4 kuljettajia ett\u00e4 ty\u00f6koneita. Maverickiss\u00e4 on yksinkertainen nelisylinterinen rivimoottori, joka lupaa tehokkuutta ja riitt\u00e4v\u00e4sti vetovoimaa useimmille. Maverickin voimansiirto ei ehk\u00e4 ole kaikkein j\u00e4nnitt\u00e4vin, mutta se hoitaa varmasti teht\u00e4v\u00e4ns\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Muotoilullisesti Maverick n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 mukavalta, yksinkertaiselta kuorma-autolta ilman liian rohkeita muotoilullisia yksityiskohtia. T\u00e4m\u00e4 koskee my\u00f6s sis\u00e4tiloja, ja Maverick tarjoaa my\u00f6s hyv\u00e4n sis\u00e4ergonomian. Se kulkee kuin tavallinen kuorma-auto, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se ei ole kovin dynaaminen, mutta se ei my\u00f6sk\u00e4\u00e4n ole muhkea.<\/p>\n\n\n\n

Luotettavuus n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 olevan kunnossa, sill\u00e4 Ford korjaa jatkuvasti monia ongelmia, jotka vaivasivat aivan ensimm\u00e4isi\u00e4 Maverick-malleja. K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys ei ole yht\u00e4 hyv\u00e4 kuin Rangerissa tai F-sarjassa, mutta Maverickiss\u00e4 on silti kookas s\u00e4nky ja sis\u00e4tilat riitt\u00e4v\u00e4t viidelle aikuiselle.<\/p>\n\n\n\n

Ford Maverick – Voimansiirtoj\u00e4rjestelm\u00e4<\/h2>\n\n\n\n

Maverick-mallisto alkaa 2,5 litran Duratec-nelisylinterisell\u00e4 hybridimoottorilla, jonka yhdistetty teho on 190 hv 155 lb-ft v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4. T\u00e4m\u00e4 moottori on vakiovaruste kaikissa Maverick-malleissa, mutta voit maksaa lis\u00e4maksusta 2,0 litran EcoBoost-turboahdetun 4-sylinterisen moottorin, jossa on 250 hv ja 277 lb-ft v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4, jos haluat enemm\u00e4n vetovoimaa etk\u00e4 ole hybridimoottoreiden yst\u00e4v\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Dieselmoottoreita ei ole saatavana, mit\u00e4 voidaan pit\u00e4\u00e4 haittapuolena, kun kyseess\u00e4 ovat dieselkuorma-autojen vannoutuneet omistajat. Molemmat moottorit on yhdistetty 8-vaihteiseen CVT-automaattivaihteistoon. Maverickin vakiovarusteena on FWD-j\u00e4rjestelm\u00e4, mutta voit saada valinnaisen AWD-j\u00e4rjestelm\u00e4n, jos valitset EcoBoost-moottorin.<\/p>\n\n\n\n

Maverick voi vet\u00e4\u00e4 jopa 4 000 kiloa, ja sen maksimikuormituskapasiteetti on 1 500 kiloa. Ford sanoo, ett\u00e4 Maverickin kulutus on jopa 40MPG, mik\u00e4 on nykyaikaiselle pickup-kuorma-autolle ennenn\u00e4kem\u00e4t\u00f6nt\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Ford Maverick – muotoilu ja alusta<\/h2>\n\n\n\n

Maverick ei tule voittamaan mit\u00e4\u00e4n palkintoja ulkoisen muotoilun osalta, mutta se ei my\u00f6sk\u00e4\u00e4n loukkaa ket\u00e4\u00e4n. Kuorma-auto on yksinkertainen ja siin\u00e4 on klassinen runkosiluetti ilman \u00e4\u00e4rimm\u00e4isi\u00e4 muotoilullisia yksityiskohtia tai isoja lihaksikkaita renkaita. Tavallisessa XL-versiossa on ter\u00e4ksiset vanteet ja suhteellisen tyls\u00e4 muotoilu, kun taas huippumalli Lariat n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 paljon paremmalta.<\/p>\n\n\n\n

Maverickin sis\u00e4tilat ovat yht\u00e4 yksinkertaiset kuin ulkokuori, mutta t\u00e4ysin varusteltuun Lariat-malliin saa aika paljon tavaraa. Maverick ajaa niin kuin n\u00e4ytt\u00e4\u00e4kin – yksinkertaisesti. Mit\u00e4\u00e4n erityist\u00e4 kehuttavaa tai kritisoitavaa ei ole. Maverick tekee ty\u00f6ns\u00e4 helposti ja todenn\u00e4k\u00f6isesti tyydytt\u00e4\u00e4 useimmat kompaktin pickupin asiakkaat.<\/p>\n\n\n\n

Ford Maverick – Luotettavuus ja yleiset ongelmatilanteet<\/h2>\n\n\n\n

Kun Maverick tuli markkinoille, ihmiset olivat suhteellisen vihaisia, koska kuorma-autossa oli paljon ongelmia ja per\u00e4kk\u00e4isi\u00e4 takaisinkutsuja. Nyt n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 silt\u00e4, ett\u00e4 Maverick on paljon parempi ja ett\u00e4 sen pit\u00e4isi pysty\u00e4 hoitamaan teht\u00e4v\u00e4ns\u00e4 j\u00e4tt\u00e4m\u00e4tt\u00e4 sinua pulaan.<\/p>\n\n\n\n

Yleisimm\u00e4t Ford Maverickin ongelmat liittyv\u00e4t moottoriin, vaihteistoon, turvaj\u00e4rjestelmiin, s\u00e4hk\u00f6ihin ja polttoainej\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n. Suurin osa n\u00e4ist\u00e4 on ratkaistu erilaisilla takaisinkutsuilla, mutta sinun kannattaa silti olla tarkkana, koska Maverick on todella uusi. Siksi emme voi sanoa, miten se p\u00e4rj\u00e4\u00e4 pitk\u00e4ll\u00e4 aikav\u00e4lill\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Ford Maverick – Arvo ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys<\/h2>\n\n\n\n

Kuten alussa mainittiin, Ford Maverick XL:n hinnat alkavat vain 19 995 dollarista, mik\u00e4 ei ole totuttu n\u00e4kemys. Seuraavana tuleva Maverick XLT alkaa 22 280 dollarista, ja se lis\u00e4\u00e4 muun muassa 17-tuumaiset vanteet, avaimeton avaus, s\u00e4hk\u00f6toimiset peilit ja saatavana olevan XLT Luxury -paketin. Huippumalli Lariat alkaa 25 490 dollarista, ja siihen saa LED-ajovalot, s\u00e4hk\u00f6toimiset istuimet, kaksialueisen ilmastointilaitteen ja suuremmat 18-tuumaiset py\u00f6r\u00e4t.<\/p>\n\n\n\n

Maverick on suhteellisen k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llinen kuorma-auto, kun otetaan huomioon, ett\u00e4 se on pienin Fordin kuorma-auto, jonka voi saada. Se tarjoaa kohtuullisen paljon tilaa sek\u00e4 kuorma-autossa ett\u00e4 matkustamossa. N\u00e4kyvyys on hyv\u00e4, ja autoon on todella helppo nousta sis\u00e4\u00e4n ja ulos suuremman maavaran ansiosta.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko Ford Maverick maastoauto?<\/h3>\n\n\n\n

Ford Maverickin vakiomalli on FWD, siin\u00e4 on suhteellisen heikot 190 hv, eik\u00e4 se hy\u00f6dy mist\u00e4\u00e4n maasto-ominaisuuksista. Jos valitset Lariat-huippumallin ja k\u00e4yt\u00e4t ylim\u00e4\u00e4r\u00e4ist\u00e4 rahaa FX4-pakettiin, se tekee Maverickista melko kyvykk\u00e4\u00e4n kuorma-auton. Siin\u00e4 ei ole matalalukuvaihteistoa eik\u00e4 lukittavaa differsiota.<\/p>\n\n\n\n

FX4-paketilla saa j\u00e4re\u00e4mm\u00e4t renkaat, korin alla olevat suojalevyt, maastoajotilat ja muutamia graafisia lis\u00e4varusteita. On syyt\u00e4 mainita, ett\u00e4 FX4-paketti on saatavana vain, jos valitset EcoBoost-moottorin ja AWD-j\u00e4rjestelm\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Onko Ford Maverick liian pieni?<\/h3>\n\n\n\n

Ford Maverick on noin sentin pidempi kuin kolmirivinen Explorer-maasturi. Toki Maverickin s\u00e4nky on mittava, mutta se ei haittaa Maverickin sis\u00e4tiloja. Kaiken kaikkiaan olisi v\u00e4\u00e4rin ajatella, ett\u00e4 Maverick olisi liian pieni, sill\u00e4 siihen mahtuu mukavasti 5 aikuista ja s\u00e4nkyyn voi pakata paljon tavaraa.<\/p>\n\n\n\n

Jos olet tottunut ajamaan Fordin F-sarjan kuorma-autoilla, saat anteeksi, jos ajattelet, ett\u00e4 Maverick on liian pieni. Niin tai n\u00e4in, useimmat ihmiset pit\u00e4v\u00e4t Mavericki\u00e4 riitt\u00e4v\u00e4n suurena.<\/p>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa Ford Maverick?<\/h3>\n\n\n\n

Jos sinulla on pieni budjetti, mutta haluat upouuden kuorma-auton, joka pystyy siihen, mihin useimmat kuorma-autot pystyv\u00e4t, Maverick on hyv\u00e4 valinta. Se ei ehk\u00e4 ole tehokkain eik\u00e4 j\u00e4nnitt\u00e4vin kuorma-auto, jota Ford on koskaan tehnyt, mutta kukaan ei voi kiist\u00e4\u00e4 Maverickin todellista arvonn\u00e4kym\u00e4\u00e4.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Ford Maverick on Fordin uusi kompakti lava-auto, joka sijoittuu F-sarjan kuorma-autojen ja Ford Ranger -sarjan alapuolelle. Maverick esiteltiin noin vuosi sitten ja on siit\u00e4 l\u00e4htien myynyt kuin hullu. Syy Maverickin<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4410,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[31],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4409"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4409"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4409\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4411,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4409\/revisions\/4411"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4410"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4409"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4409"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4409"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}