{"id":4412,"date":"2022-06-09T12:56:21","date_gmt":"2022-06-09T12:56:21","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4412"},"modified":"2022-06-09T12:56:24","modified_gmt":"2022-06-09T12:56:24","slug":"audi-a4n-yleiset-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/audi-a4n-yleiset-ongelmat\/","title":{"rendered":"Audi A4:n yleiset ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

Audi A4 on Audin valmistama kompaktikokoinen luksusperheen sedan ja yksi myydyimmist\u00e4 Audi-autoista yleens\u00e4. Ensimm\u00e4inen A4 esiteltiin vuonna 1994, ja se oli menestys heti ensimm\u00e4isest\u00e4 p\u00e4iv\u00e4st\u00e4 l\u00e4htien. A4 kilpailee BMW 3-sarjan ja Mercedes Benz C-luokan kaltaisten autojen kanssa.<\/p>\n\n\n\n

Luotettavuuden osalta Audi A4 onnistuu pit\u00e4m\u00e4\u00e4n p\u00e4\u00e4ns\u00e4 veden yl\u00e4puolella suurimman osan ajasta, mutta jotkut sukupolvet ovat parempia kuin toiset. A4 on auto, joka tarvitsee asianmukaista huoltoa, muuten se aiheuttaa kaikenlaisia ongelmia. A4:n yleisimm\u00e4t ongelmat liittyv\u00e4t sytytyskeloihin, sytytystulppiin ja sytytysjohtimiin.<\/p>\n\n\n\n

A4 k\u00e4rsii my\u00f6s moottori\u00f6ljyvuodoista, tyhjennysputken tyhjennyskokeista, joilla on taipumus tukkeutua, alipainevuodoista, happianturiongelmista tai katalysaattoriongelmista. Vanhemman A4:n bensiinimoottori k\u00e4rsii my\u00f6s imusarjaan kertyneest\u00e4 hiilest\u00e4, joka on puhdistettava tai moottori voi aiheuttaa ongelmia.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan A4 on kohtuullisen luotettava auto, jos sit\u00e4 huolletaan riitt\u00e4v\u00e4n hyvin. Jos sit\u00e4 ei huolleta, A4:n kanssa tulee todenn\u00e4k\u00f6isesti vastaan lukemattomia ongelmia, joista osa on vaikeampi korjata kuin toiset.<\/p>\n\n\n\n

Audi A4 – Sytytystulppa, sytytyskelat, sytytysjohtoongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Jos t\u00f6rm\u00e4\u00e4t Audi A4:n kojelaudassa pel\u00e4ttyyn moottorin tarkastusvaloon, on hyvin todenn\u00e4k\u00f6ist\u00e4, ett\u00e4 CEL-merkkivalo johtuu sytytystulpan syttymish\u00e4iri\u00f6st\u00e4, joka aiheutti moottorin syttymish\u00e4iri\u00f6n. Vuoden 2012 j\u00e4lkeiset A4-mallit ovat parempia, koska niiss\u00e4 ilmenee harvoin sytytysvirheit\u00e4 ennen kuin on ajettu v\u00e4hint\u00e4\u00e4n 100 000 kilometri\u00e4, mutta vanhempien mallien tiedet\u00e4\u00e4n sytytt\u00e4v\u00e4n paljon aikaisemmin.<\/p>\n\n\n\n

My\u00f6s sytytyskelat ja -langat ovat tunnetusti monien Audin bensiinimoottoreiden murheenkryyni, ja ainoa tapa korjata ne on vaihtaa ne, jos ne aiheuttavat ongelmia. Kun kyse on sytytyskeloista, ne on vaihdettava kerralla, koska se on aina paras toimintatapa.<\/p>\n\n\n\n

Audi A4 – \u00d6ljyvuodot<\/h2>\n\n\n\n

Edell\u00e4 mainitsemamme ongelmat vaivaavat enimm\u00e4kseen kaasumoottoreita, kun taas \u00f6ljyvuodot ja lis\u00e4\u00e4ntynyt \u00f6ljynkulutus vaivaavat sek\u00e4 diesel- ett\u00e4 kaasumoottoreita. \u00d6ljyvuodot johtuvat tyypillisesti venttiilikannen tiivisteen rikkoutuneesta tai kuluneesta tiivisteest\u00e4 tai jos jotkut letkut ovat vaurioituneet. Jos huomaat \u00f6ljytahroja A4:n alla, tee painetestaus, jotta n\u00e4et, onko vuoto olemassa.<\/p>\n\n\n\n

Sinun on my\u00f6s muistettava, ett\u00e4 eurooppalaisilla luksusautoilla on taipumus kuluttaa paljon \u00f6ljy\u00e4, kun ne ovat ajaneet kunnon kilometrej\u00e4. A4 ei poikkea t\u00e4st\u00e4. Siksi sinun pit\u00e4isi aina pit\u00e4\u00e4 \u00f6ljykannu takakontissa ja tarkistaa aina \u00f6ljytasot, sill\u00e4 et halua, ett\u00e4 moottori k\u00e4r\u00e4ht\u00e4\u00e4 \u00f6ljyn puutteen vuoksi.<\/p>\n\n\n\n

Audi A4 – Plenumin kuivien j\u00e4nteiden tukkeutumisongelmat<\/h2>\n\n\n\n

A4:n tiedet\u00e4\u00e4n k\u00e4rsiv\u00e4n siit\u00e4, ett\u00e4 auton s\u00e4hk\u00f6j\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n p\u00e4\u00e4see vett\u00e4 tukkeutuneiden tyhjennysputkien, kuten kattoluukun ymp\u00e4rill\u00e4 olevien, takia. Jos et puhdista n\u00e4it\u00e4 viem\u00e4reit\u00e4 s\u00e4\u00e4nn\u00f6llisesti, niist\u00e4 p\u00e4\u00e4see todenn\u00e4k\u00f6isesti vett\u00e4 sis\u00e4\u00e4n, mik\u00e4 voi aiheuttaa todella vakavia ongelmia, jotka ovat sek\u00e4 kalliita ett\u00e4 vaikeita korjata ja joiden korjaamiseen tarvitaan todenn\u00e4k\u00f6isesti kasa varaosia.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4llaiset ongelmat ovat nyky\u00e4\u00e4n yleisi\u00e4 monissa autoissa, joissa on kattoluukut\/kuukattoluukut, mutta joidenkin arvioiden mukaan A4 k\u00e4rsii veden sis\u00e4\u00e4np\u00e4\u00e4syongelmista enemm\u00e4n kuin useimmat muut autot.<\/p>\n\n\n\n

Audi A4 – Alipainevuodot, katalysaattoriongelmat, O2-anturi, hiukkassuodattimen suodatinongelmat.<\/h2>\n\n\n\n

Katalysaattori ja hiukkassuodatin on suunniteltu pit\u00e4m\u00e4\u00e4n p\u00e4\u00e4st\u00f6t kurissa ja tekem\u00e4\u00e4n A4:st\u00e4 paljon puhtaamman auton ja siten turvallisemman ymp\u00e4rist\u00f6n kannalta. 02-anturi on elint\u00e4rke\u00e4, jotta autosi toimii aina tehokkaasti, koska se jakaa ja hallitsee palotilaan tulevan ilman m\u00e4\u00e4r\u00e4\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Kaikkien n\u00e4iden j\u00e4rjestelmien on toimittava t\u00e4ydellisesti yhdess\u00e4, jotta A4:n p\u00e4\u00e4st\u00f6taso olisi mahdollisimman alhainen, mutta valitettavasti ne kaikki ovat alttiita ongelmille. DPF-suodatin on yksi rasittavimmista ongelmista, joita A4-dieselmoottorit kohtaavat.<\/p>\n\n\n\n

Audi A4 – Hiilisaostumat imusarjaan.<\/h2>\n\n\n\n

Vanhemmat Audi A4 -mallit, joissa on suuremmat 6- ja 8-sylinteriset moottorit, k\u00e4rsiv\u00e4t tunnetusti hiilikerrostumista, jotka ker\u00e4\u00e4ntyv\u00e4t imusarjan p\u00e4\u00e4lle. N\u00e4m\u00e4 kerrostumat voivat vaikuttaa autoon monin tavoin ja ilmenev\u00e4t yleens\u00e4 siten, ett\u00e4 moottori ei pysty tuottamaan maksimaalista tehoa.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4n ongelman ratkaisemiseksi sinun on puhdistettava n\u00e4m\u00e4 kerrostumat k\u00e4sin aina, kun ne alkavat aiheuttaa ongelmia.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko Audi A4 sen arvoinen?<\/h3>\n\n\n\n

Audi A4 on yksi myydyimmist\u00e4 Audi A4 -malleista syyst\u00e4. Se on kompakti perhesedan, joka saavuttaa t\u00e4ydellisen tasapainon suoran koon ja sis\u00e4tilan v\u00e4lill\u00e4, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se on yht\u00e4 lailla yritystason auto kuin tavallinen kuluttaja-auto. Jotkut sanovat, ett\u00e4 A4 on t\u00e4ydellisen kokoinen nykyaikaan, ja olen samaa mielt\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

A4:ss\u00e4 on my\u00f6s upeat moottorit ja kaikenlaisia ominaisuuksia, jotka tekev\u00e4t siit\u00e4 todellisen 2000-luvun luksusauton. N\u00e4in ollen on helppo p\u00e4\u00e4tell\u00e4, ett\u00e4 Audi A4 on todellakin sen arvoinen.<\/p>\n\n\n\n

Mit\u00e4 eroa on Audi A4:n ja Audi A5:n v\u00e4lill\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

A4:n ja A5:n v\u00e4liset erot rajoittuvat enimm\u00e4kseen ulkoiseen muotoiluun ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyyteen, sill\u00e4 niill\u00e4 on yhteiset moottorit, voimansiirto, sis\u00e4tilat ja monet muut voimansiirron ja voimansiirron osat. A5 on A4:n tyylikk\u00e4\u00e4mpi, nuorekkaampi ja tyylikk\u00e4\u00e4mpi versio, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 useimpien mielest\u00e4 paremmalta.<\/p>\n\n\n\n

A4 tarjoaa hieman enemm\u00e4n istumatilaa toisella istuinrivill\u00e4, kun taas A5 tarjoaa suuremman tavaratilan takaluukun ansiosta. A5 maksaa my\u00f6s hieman enemm\u00e4n kuin A4. Kaiken kaikkiaan A5 on tyylikk\u00e4\u00e4mpi vaihtoehto, kun taas A4 on j\u00e4rkev\u00e4mpi vaihtoehto.<\/p>\n\n\n\n

Kuinka kauan Audi A4 kest\u00e4\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

Audi A4 voi kest\u00e4\u00e4 todella pitk\u00e4\u00e4n, jos pid\u00e4t siit\u00e4 kunnolla huolta. On lukemattomia tapauksia, joissa omistajat ovat kehuskelleet A4:ns\u00e4 onnistuneen ylitt\u00e4m\u00e4\u00e4n yli 200 000, 300 000 tai jopa 500 000 kilometri\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Jos siis haluat A4:n kest\u00e4v\u00e4n niin kauan kuin on inhimillisesti mahdollista, pid\u00e4 siit\u00e4 vain kunnolla huolta, niin se kest\u00e4\u00e4.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Audi A4 on Audin valmistama kompaktikokoinen luksusperheen sedan ja yksi myydyimmist\u00e4 Audi-autoista yleens\u00e4. Ensimm\u00e4inen A4 esiteltiin vuonna 1994, ja se oli menestys heti ensimm\u00e4isest\u00e4 p\u00e4iv\u00e4st\u00e4 l\u00e4htien. A4 kilpailee BMW 3-sarjan<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4413,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[4],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4412"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4412"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4412\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4414,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4412\/revisions\/4414"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4413"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4412"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4412"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4412"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}