{"id":4418,"date":"2022-06-09T12:57:30","date_gmt":"2022-06-09T12:57:30","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4418"},"modified":"2022-06-09T12:57:32","modified_gmt":"2022-06-09T12:57:32","slug":"paras-vuosi-audi-a4lle","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/paras-vuosi-audi-a4lle\/","title":{"rendered":"Paras vuosi Audi A4:lle"},"content":{"rendered":"\n

Audi A4 on ollut markkinoilla vuodesta 1994 l\u00e4htien, ja se on yksi myydyimmist\u00e4 Audi-malleista. T\u00e4m\u00e4 kompaktin kokoinen ylellinen perhesedan lupaa tarjota A6:n kaltaisiin malleihin liittyv\u00e4\u00e4 ylellisyytt\u00e4 olematta kuitenkaan liian suuri tai kallis. A4 on my\u00f6s kaiken kaikkiaan suhteellisen luotettava malli, mutta jotkin mallivuodet ovat parempia kuin toiset. Mik\u00e4 on siis Audi A4:n paras vuosimalli?<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4ytt\u00e4\u00e4 silt\u00e4, ett\u00e4 vuoden 2015 Audi A4 saa eniten kehuja, ja siksi se on paras k\u00e4ytetty Audi A4 ostettavaksi. Vuoden 2018 malli on aivan vuoden 2015 A4:n takana, koska se tarjoaa hieman uudistetun ulkon\u00e4\u00f6n ja muutamia p\u00e4ivityksi\u00e4 siell\u00e4 t\u00e4\u00e4ll\u00e4 ilman, ett\u00e4 se olisi yht\u00e4\u00e4n v\u00e4hemm\u00e4n luotettava. Kolmanneksi paras A4-mallivuosi on 2019, sill\u00e4 se on enemm\u00e4n tai v\u00e4hemm\u00e4n vuoden 2018 A4, jossa on tehty keskisyklin p\u00e4ivitys.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4ill\u00e4 kolmella on parhaat pisteet kaikista t\u00e4h\u00e4nastisista Audi A4 -malleista. Vanhemmat, vuotta 2015 edelt\u00e4v\u00e4t Audi A4 -mallit ovat nyt l\u00e4hes kahdeksan vuotta vanhoja, eiv\u00e4tk\u00e4 ne koskaan olleet kovin suosittuja, koska ne olivat enemm\u00e4n tai v\u00e4hemm\u00e4n samanlaisia kuin 2000-luvun puoliv\u00e4liss\u00e4 markkinoille tullut A4.<\/p>\n\n\n\n

Joka tapauksessa, jos olet kiinnostunut ostamaan k\u00e4ytetyn Audi A4:n, kannattaa harkita n\u00e4it\u00e4 kolmea vuosimallia, koska niiden arvostus n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 olevan kohdallaan ja useimmat ihmiset ovat niihin tyytyv\u00e4isimpi\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

2015 Audi A4<\/h2>\n\n\n\n

Vuoden 2015 Audi A4 edustaa yht\u00e4 Audi A4 -malliston historian suurimmista p\u00e4ivityksist\u00e4 edelliseen malliin verrattuna. Valittavana on monia moottoreita, ja kaikki ne vaikuttavat hienostuneilta ja riitt\u00e4v\u00e4n tehokkailta, jopa diesel-vaihtoehdot. Useimmat asiakastyytyv\u00e4isyystutkimukset arvioivat vuoden 2015 A4:n parhaaksi Audi A4 -vuodeksi sitten mallin ensiesittelyn vuonna 2015.<\/p>\n\n\n\n

Moottori, vaihteisto, s\u00e4hk\u00f6j\u00e4rjestelm\u00e4t ja jarrut saivat kaikki parhaat arvosanat, kun taas jousitus ja voimansiirtoj\u00e4rjestelm\u00e4 saivat vuonna 2015 huomattavasti heikommat pisteet. Jotkut raportoivat my\u00f6s ongelmista Bluetooth-yhteyden ja muiden infotainment-ominaisuuksien kanssa, mutta kaikki n\u00e4m\u00e4 ovat vain pikkuseikkoja.<\/p>\n\n\n\n

Vuoden 2015 A4 saa my\u00f6s ykk\u00f6ssijan, koska se edustaa parasta arvoa kaikista k\u00e4ytetyist\u00e4 Audi A4 -malleista. Se on Audi A4:n viidennen B9-sukupolven ensimm\u00e4inen mallivuosi, ja siksi se on se, jolla on edullisin hintalappu. Kaiken kaikkiaan vuosi 2015 on paras vuosi Audi A4:lle, koska siin\u00e4 yhdistyv\u00e4t paras arvo ja parhaat asiakastyytyv\u00e4isyyspisteet.<\/p>\n\n\n\n

2018 Audi A4<\/h2>\n\n\n\n

Vuoden 2018 Audi A4 edustaa kypsemp\u00e4\u00e4 versiota vuoden 2015 mallista, jonka asiakastyytyv\u00e4isyyspisteet ovat l\u00e4hes samat. Vuoden 2018 A4 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 kuitenkin saaneen jonkin verran kritiikki\u00e4 jarruista, tarkemmin sanottuna jarrupy\u00f6rist\u00e4, jotka ruostuvat helposti ja aiheuttavat jarrujen t\u00e4rin\u00e4\u00e4 ja heikent\u00e4v\u00e4t auton yleist\u00e4 mukavuusjalanj\u00e4lke\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Syy siihen, miksi 2015 on parempi kuin 2018, on my\u00f6s hinta, sill\u00e4 kolmen vuoden ero n\u00e4iden kahden v\u00e4lill\u00e4 merkitsee suhteellisen suurta hintahyppy\u00e4. T\u00e4m\u00e4 on ymm\u00e4rrett\u00e4v\u00e4\u00e4, koska auto on 3 vuotta uudempi, mutta kaiken kaikkiaan n\u00e4iden kahden v\u00e4lill\u00e4 ei ole kovinkaan paljon eroja, ja vain kovan luokan Audi-harrastajat pystyv\u00e4t havaitsemaan eron.<\/p>\n\n\n\n

Vuoden 2018 malli n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 saaneen parhaat pisteet polttoainej\u00e4rjestelm\u00e4n, voimansiirron, moottorin j\u00e4\u00e4hdytyksen ja auton sis\u00e4isen elektroniikan alueilla. Olemme jo maininneet jarrut vuoden 2018 A4:n suurimpana kipe\u00e4n\u00e4 kohtana, ja jos jarrut eiv\u00e4t olisi ongelma, 2018 olisi voinut helposti kilpailla vuoden 2015 kanssa ykk\u00f6ssijasta.<\/p>\n\n\n\n

2019 Audi A4<\/h2>\n\n\n\n

Vuoden 2019 Audi A4 kuuluu my\u00f6s B9-perheeseen, mutta se on syklin puoliv\u00e4lin p\u00e4ivitysmalli, joka kiillotti B9:\u00e4\u00e4 entisest\u00e4\u00e4n ja jopa ratkaisi joitakin ongelmia, kuten jarrujen roottorien korroosion, joka vaivasi aiempia malleja. Vuosi 2019 sai uudet kasvot, uudet valot, suuremman infotainment-n\u00e4yt\u00f6n, p\u00e4ivitetyn virtuaalisen ohjaamoj\u00e4rjestelm\u00e4n, uudemmat nimimerkit ja moottoripaletin yleisen hiomisen.<\/p>\n\n\n\n

Vaihteisto, moottori, jousitus ja polttoainej\u00e4rjestelm\u00e4 saavat parhaat tyytyv\u00e4isyyspisteet, kun taas sis\u00e4tilojen kolinat ja vinkut saavat toistaiseksi huonoimmat pisteet. Vaikka puoliv\u00e4lin p\u00e4ivitys ratkaisi korroosio-ongelman, vuoden 2019 A4:n jarruissa oli edelleen ongelmia, mutta jarruputkissa.<\/p>\n\n\n\n

Vuoden 2019 A4:n hinta on huomattavasti korkeampi kuin vuoden 2015 ja jopa vuoden 2018 mallin, koska kyseess\u00e4 on keskisyklin p\u00e4ivitys. Vuoden 2019 mallin mukana tulee kuitenkin melkoinen m\u00e4\u00e4r\u00e4 varusteita suoraan tehtaalta, mik\u00e4 lievent\u00e4\u00e4 hintaeroa hieman.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko Audi A4 perheauto?<\/h3>\n\n\n\n

Audi A4 on todellakin perheauto, ja monet pit\u00e4v\u00e4t sit\u00e4 parempana perheautona kuin sen t\u00e4rkeimpi\u00e4 kilpailijoita, Mercedes Benz C-luokkaa tai BMW 3-sarjaa. A4 tarjoaa sis\u00e4lt\u00e4 riitt\u00e4v\u00e4sti tilaa my\u00f6s vanhemmille perheille tilavien takaistuinten, todella tilavan tavaratilan ja monien perheyst\u00e4v\u00e4llisten ominaisuuksien ansiosta.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4it\u00e4 ovat muun muassa USB-portit, paljon s\u00e4ilytystiloja, hyv\u00e4 n\u00e4kyvyys, leve\u00e4sti avautuvat ovet, helppo sis\u00e4\u00e4np\u00e4\u00e4sy, riitt\u00e4v\u00e4sti tilaa lastenistuinten kiinnitt\u00e4miseen, IsoFix-kiinnityspisteet kaikilla matkustajan istuimilla ja paljon muuta.<\/p>\n\n\n\n

Onko Audi A4 turvallinen auto?<\/h3>\n\n\n\n

Audi A4 on aina ollut todella turvallinen auto, koska se saa jatkuvasti erinomaisen viiden t\u00e4hden turvallisuusluokituksen useimmilta autojen turvallisuutta mittaavilta kolaritestauslaitoksilta, kuten IIHS:lt\u00e4 tai Euro NCAP:lt\u00e4. Molemmat n\u00e4ist\u00e4 arvioivat l\u00e4hes kaikki A4-mallit 5 t\u00e4hte\u00e4 loistavan rakenteen laadun ja loistavien passiivisten t\u00f6rm\u00e4yssuojaj\u00e4rjestelmien ansiosta.<\/p>\n\n\n\n

My\u00f6s ohjelmistopuoli on hoidettu todella hyvin, mutta ongelma on se, ett\u00e4 n\u00e4iden j\u00e4rjestelmien p\u00e4ivitt\u00e4minen maksaa melko paljon rahaa.<\/p>\n\n\n\n

Onko Audi A4 parempi kuin BMW 3-sarja tai Mercedes C-luokka?<\/h3>\n\n\n\n

N\u00e4m\u00e4 kolme ovat k\u00e4yneet ly\u00f6ntivuoroja jo jonkin aikaa, ja n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 silt\u00e4, ett\u00e4 Audi A4 on se, joka tasapainottaa markkinavetovoimaansa, sill\u00e4 se on ylellisempi kuin BMW 3-sarja, mutta ei yht\u00e4 ylellinen kuin C-luokka. Toisaalta BMW 3-sarja on joukon urheilullisin, mutta C-luokka on v\u00e4hiten urheilullinen.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 Audi sijoittuu eri segmenteiss\u00e4 n\u00e4iden kahden v\u00e4lille. Se ei ehk\u00e4 loista niin monella alueella kuin kaksi muuta, mutta se ei my\u00f6sk\u00e4\u00e4n j\u00e4\u00e4 j\u00e4lkeen juuri miss\u00e4\u00e4n.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Audi A4 on ollut markkinoilla vuodesta 1994 l\u00e4htien, ja se on yksi myydyimmist\u00e4 Audi-malleista. T\u00e4m\u00e4 kompaktin kokoinen ylellinen perhesedan lupaa tarjota A6:n kaltaisiin malleihin liittyv\u00e4\u00e4 ylellisyytt\u00e4 olematta kuitenkaan liian suuri<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4419,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[4],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4418"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4418"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4418\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4420,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4418\/revisions\/4420"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4419"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4418"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4418"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4418"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}