{"id":4429,"date":"2022-06-13T10:45:48","date_gmt":"2022-06-13T10:45:48","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4429"},"modified":"2022-06-13T10:46:32","modified_gmt":"2022-06-13T10:46:32","slug":"bmw-m440in-yleiset-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/bmw-m440in-yleiset-ongelmat\/","title":{"rendered":"BMW M440i:n yleiset ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

BMW M440i on tyylik\u00e4s ja tehokas coupe. Se on my\u00f6s mukava, polttoainetaloudellinen ja helppo ajaa. Mutta kuten useimmissa markkinoilla olevissa luksusautoissa, my\u00f6s siin\u00e4 on useita ongelmia, jotka kiinnostuneiden ostajien tulisi tiet\u00e4\u00e4. Mitk\u00e4 ovat siis BMW M440i -auton yleisimm\u00e4t ongelmat?<\/p>\n\n\n\n

BMW M440i:n yleisi\u00e4 ongelmia ovat j\u00e4\u00e4hdytysnesteen menetys, viallinen venttiilikannen tiiviste, moottoriongelmat, VANOS-solenoidien ongelmat ja viallinen \u00f6ljynsuodatin. Yleisesti ottaen BMW B58 on yksi luotettavimmista ja kest\u00e4vimmist\u00e4 BMW-moottoreista.<\/p>\n\n\n\n

Mitk\u00e4 ovat BMW M440i:n yleiset ongelmat?<\/h2>\n\n\n\n

Viallinen venttiilikannen tiiviste<\/h3>\n\n\n\n

Kuten useimmissa BMW-malleissa, BMW M440i:n venttiilikannen tiiviste on valmistettu kumista. Siksi se kuluu loppuun 70 000-100 000 kilometrin v\u00e4lill\u00e4. Venttiilikannen tiivisteen lis\u00e4ksi venttiilikansi on valmistettu muovista, joten se my\u00f6s kuluu nopeammin.<\/p>\n\n\n\n

Joitakin viallisen tai kuluneen venttiilikannen tiivisteen aiheuttamia yleisi\u00e4 ongelmia ovat alhainen moottori\u00f6ljyn merkkivalo, palavan \u00f6ljyn haju, savu venttiilikannen alueelta ja \u00f6ljyvuoto sytytystulpissa. Kun venttiilikannen tiiviste on kulunut, se vuotaa \u00f6ljy\u00e4. Vaihda huono venttiilikannen tiiviste ongelman korjaamiseksi.<\/p>\n\n\n\n

J\u00e4\u00e4hdytysnesteen menetys<\/h3>\n\n\n\n

Toinen yleinen ongelma, jonka BMW M440i -omistajat kokevat, on j\u00e4\u00e4hdytysnesteen h\u00e4vi\u00e4minen. Useimmat k\u00e4ytt\u00e4j\u00e4t ovat valittaneet j\u00e4\u00e4hdytysnesteen vuotamisesta ilman merkitt\u00e4vi\u00e4 ongelmia. Siit\u00e4 huolimatta j\u00e4\u00e4hdytysnesteen vuotoa aiheuttavat muun muassa turbo-ongelmat, tiivisteiden vuodot ja vesipumpun viat.<\/p>\n\n\n\n

Yleisi\u00e4 merkkej\u00e4 j\u00e4\u00e4hdytysnesteen menetyksest\u00e4 ovat moottorin ylikuumeneminen, j\u00e4\u00e4hdytysnesteen sekoittuminen \u00f6ljyyn, n\u00e4kyv\u00e4t vuodot, viallinen j\u00e4\u00e4hdytysnestes\u00e4ili\u00f6n korkki ja paineistettu j\u00e4\u00e4hdytin. T\u00e4m\u00e4n ongelman korjaamiseksi sinun on ensin paikannettava ongelma. Ja jos korjaat taustalla olevan ongelman, j\u00e4\u00e4hdytysnesteen menetyst\u00e4 ei tule.<\/p>\n\n\n\n

VANOS-solenoidien ongelmat<\/h3>\n\n\n\n

VANOS eli muuttuva venttiilien ajoitus on ollut ongelma BMW-autoissa siit\u00e4 l\u00e4htien, kun se otettiin k\u00e4ytt\u00f6\u00f6n vuonna 1992. Lis\u00e4ksi useimmat VANOS-ongelmat liittyv\u00e4t VANOS-solenoideihin. Joitakin merkkej\u00e4 huonoista VANOS-solenoideista ovat karkea tyhj\u00e4k\u00e4ynti, huono polttoainetehokkuus, tehon menetys, moottorin ep\u00e4r\u00f6inti, VANOS-vikakoodit, vialliset sytytystulpat ja vialliset sytytyskelat.<\/p>\n\n\n\n

Viallisen tai huonon VANOS-solenoidin korjaaminen on hankala teht\u00e4v\u00e4 sen sijainnin vuoksi. Toisin kuin N54- ja N55-moottoreissa, B58-moottorin VANOS-solenoidit sijaitsevat moottorin takaosassa, joten niihin on vaikea p\u00e4\u00e4st\u00e4 k\u00e4siksi. Siksi huonojen VANOS-solenoidien poistaminen ja vaihtaminen hyviin vie aikaa, mutta my\u00f6s maksaa enemm\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Moottorin ongelmat<\/h3>\n\n\n\n

Yleinen moottoriongelma BMW M440i:ss\u00e4 on, ett\u00e4 moottori ei k\u00e4ynnisty. T\u00e4m\u00e4 on yleist\u00e4 kaikissa BMW:n malleissa. Joitakin syit\u00e4 ovat akkuongelmat, huono vaihtovirtageneraattori tai huono k\u00e4ynnistin. Pyyd\u00e4 kokenut mekaanikko tarkastuttamaan auto, jotta ongelma voidaan paikallistaa ja korjata.<\/p>\n\n\n\n

Viallinen \u00f6ljynsuodatin<\/h3>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 ongelma oli yll\u00e4tys, sill\u00e4 se ei ole yleinen useimmissa BMW-malleissa. BMW:n B58-moottorissa, jolla M440i on varustettu, on \u00f6ljynsuodatin, joka on altis leikkautumaan pohjasta. Kun se siis vioittuu, osa \u00f6ljynsuodattimesta j\u00e4\u00e4 jumiin \u00f6ljynsuodatinkotelon pohjaan.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4n ongelman korjaamiseksi sinun on vaihdettava koko \u00f6ljynsuodatinkotelo. Jos autollasi on takuu, voit vied\u00e4 auton BMW-huoltoon ja korjata sen. On kuitenkin t\u00e4rke\u00e4\u00e4 vaihtaa \u00f6ljynsuodatin jokaisen \u00f6ljynvaihdon yhteydess\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

Onko BMW M440i luotettava?<\/h3>\n\n\n\n

BMW M440i on ehk\u00e4 tyylik\u00e4s ja tehokas auto, mutta se ei ole luotettava. Useimmat luotettavuuslaitokset antavat sille keskim\u00e4\u00e4r\u00e4isen arvosanan, joka on kohtuullinen mutta j\u00e4\u00e4 useimpia kilpailijoitaan heikommaksi. BMW tuotemerkkin\u00e4 on kuitenkin parantanut vuosien varrella luotettavuuttaan. BMW M440i raportoi enemm\u00e4n ongelmia kuin useimmat kilpailijansa.<\/p>\n\n\n\n

Mink\u00e4 ajan kuluttua BMW M440i:ss\u00e4 alkaa olla ongelmia?<\/h3>\n\n\n\n

Se riippuu siit\u00e4, miten hyvin hoidat autoasi. Kuten useimmissa BMW-malleissa, sytytystulpat ja sytytyskelat on vaihdettava 30 000-50 000 kilometrin v\u00e4lill\u00e4. T\u00e4m\u00e4n laiminly\u00f6nti voi johtaa vakaviin ongelmiin. Asianmukaisella hoidolla ja kunnossapidolla t\u00e4ss\u00e4 autossa ei kuitenkaan pit\u00e4isi alkaa esiinty\u00e4 vakavia ongelmia, kun se on ajanut 100 000 mailia.<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4 on BMW M440i:n korkea kilometriarvo?<\/h3>\n\n\n\n

Vaikka BMW M440i on ollut markkinoilla alle kymmenen vuotta, siin\u00e4 on kest\u00e4v\u00e4 moottori. T\u00e4m\u00e4n seurauksena t\u00e4m\u00e4 auto voi kest\u00e4\u00e4 yli 200 000 kilometri\u00e4, jos sit\u00e4 huolletaan hyvin. On kuitenkin viel\u00e4 liian aikaista tiet\u00e4\u00e4, kuinka paljon kilometrej\u00e4 t\u00e4m\u00e4 auto pystyy ajamaan, koska se on ollut markkinoilla alle kymmenen vuotta.<\/p>\n\n\n\n

Onko BMW M440i:n huolto kallista?<\/h3>\n\n\n\n

Kyll\u00e4, BMW M440i:n yll\u00e4pito on melko kallista. T\u00e4m\u00e4n coup\u00e9n vuosittaiset yll\u00e4pitokustannukset ovat noin 645 dollaria, mik\u00e4 on enemm\u00e4n kuin alalla keskim\u00e4\u00e4rin. Lis\u00e4ksi BMW M440i -varaosien ostokustannukset ovat my\u00f6s korkeat. Ja jos t\u00e4h\u00e4n lis\u00e4t\u00e4\u00e4n huoltokustannukset, M440i on yksi luokkansa kalleimmista autoista yll\u00e4pit\u00e4\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Kumpi moottori on luotettavampi – B58 vai N55?<\/h3>\n\n\n\n

N\u00e4iden kahden moottorin vertailu on jokseenkin haastavaa. B58-moottori on ollut markkinoilla muutaman vuoden, mutta N55-moottori on ollut markkinoilla jo yli kymmenen vuotta. N55-moottoria valmistettiin vuonna 2009, kun taas B58-moottoria alettiin valmistaa vuonna 2015, ja se korvasi N55-moottorin.<\/p>\n\n\n\n

N55-moottorissa on siis toistaiseksi raportoitu enemm\u00e4n ongelmia kuin B58-moottorissa. Kaiken kaikkiaan N55-moottori raportoi nelj\u00e4n ensimm\u00e4isen tuotantovuoden aikana enemm\u00e4n ongelmia kuin B58-moottori. N\u00e4in ollen B58:n on m\u00e4\u00e4r\u00e4 olla luotettavampi kuin N55-moottorin.<\/p>\n\n\n\n

Lopputulos<\/h2>\n\n\n\n

Kun tied\u00e4t ongelmat, joita todenn\u00e4k\u00f6isesti kohtaat hankkiessasi BMW M440i:n, voit pit\u00e4\u00e4 autostasi hyv\u00e4\u00e4 huolta. BMW M440i on varustettu B58-moottorilla, joka on viel\u00e4 uusi, mutta jossa ei ole raportoitu yht\u00e4 paljon ongelmia kuin N54- ja N55-moottoreissa niiden ensimm\u00e4isten vuosien aikana.<\/p>\n\n\n\n

Sit\u00e4 paitsi suurin osa ongelmista on helppo korjata, eiv\u00e4tk\u00e4 ne ole kovin kalliita. Jos siis haluat pident\u00e4\u00e4 coupen k\u00e4ytt\u00f6ik\u00e4\u00e4, varmista, ett\u00e4 noudatat BMW:n suosittelemia m\u00e4\u00e4r\u00e4aikaishuoltoja. Kaiken kaikkiaan M440i on erinomainen auto, joka tarjoaa fantastista suorituskyky\u00e4, turvallisuutta ja mukavuutta.<\/p>\n\n\n\n

VIDEO: Ongelmat BMW M440i:n 6 kuukauden omistuksen j\u00e4lkeen: Omistajuuskatsaus<\/h2>\n\n\n\n
\n