{"id":4450,"date":"2022-06-15T07:11:47","date_gmt":"2022-06-15T07:11:47","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4450"},"modified":"2022-06-15T07:11:50","modified_gmt":"2022-06-15T07:11:50","slug":"onko-porsche-718-boxster-hyva-auto","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/onko-porsche-718-boxster-hyva-auto\/","title":{"rendered":"Onko Porsche 718 Boxster hyv\u00e4 auto?"},"content":{"rendered":"\n

Porsche 718 Boxster on Porschen uusin 2-paikkainen Boxster-malli, jossa pyrit\u00e4\u00e4n yhdist\u00e4m\u00e4\u00e4n tehokkuus ja urheilullisuus antamalla Boxsteriin ensimm\u00e4ist\u00e4 kertaa 4-sylinterinen moottori. T\u00e4m\u00e4 her\u00e4tti melkoista kapinaa Porsche-harrastajien keskuudessa, mutta onneksi Porsche s\u00e4ilytti korkeakierroksiset 6-sylinteriset moottorit 718-huippumalleissa.<\/p>\n\n\n\n

Onko Porsche 718 Boxster siis hyv\u00e4 auto? Kyll\u00e4, Porsche 718 Boxster on todella hyv\u00e4 auto, ja sit\u00e4 voidaan helposti pit\u00e4\u00e4 yhten\u00e4, ellei jopa luokkansa parhaana autona. Ensinn\u00e4kin Boxster on saatavana muutamalla eri moottorilla, ja 911 GT3:sta per\u00e4isin oleva tasakuutosmoottori GTS- ja Spyder-malleissa on puhdasta autourheilua.<\/p>\n\n\n\n

Auto n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 upealta sek\u00e4 sis\u00e4lt\u00e4 ett\u00e4 ulkoa, ja siin\u00e4 on runsaasti laadukkaita materiaaleja. 718 Boxster ajaa paremmin kuin useimmat t\u00e4m\u00e4n segmentin autot, koska Porsche osaa tehd\u00e4 laadukkaan urheiluauton. 718:ssa ei ehk\u00e4 ole kiintokattoa, mutta se pysyy tasaisena mutkissa ilman merkitt\u00e4v\u00e4\u00e4 korin kallistelua.<\/p>\n\n\n\n

Luotettavuus on my\u00f6s kunnollinen, mutta on joitakin asioita, joista kannattaa puhua. K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys on my\u00f6s hyv\u00e4 2-paikkaiseksi roadsteriksi sek\u00e4 etu- ett\u00e4 takatilan ansiosta. Auto saattaa olla hieman liian ahdas pisimmille ihmisille, mutta keskikokoisten kuljettajien pit\u00e4isi p\u00e4rj\u00e4t\u00e4 ilman ongelmia.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 718 Boxster – Voimansiirtoj\u00e4rjestelm\u00e4<\/h2>\n\n\n\n

Porsche 718 Boxsterin moottorivalikoima alkaa tavallisella Boxsterilla, joka tarjoaa 2,0 litran 4-sylinterisen moottorin, jossa on 299 hv. Boxster S on sarjan kakkonen, jossa on 2,5 litran Boxsterin 4-sylinterinen moottori, jossa on 350 hv. My\u00f6s 718 Boxster T saa 2,0 litran moottorin, kuten l\u00e4ht\u00f6tason Boxsterissa, mik\u00e4 tarkoittaa 299 hv.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 718 GTS on keskimm\u00e4inen malli ja saa 2,5 litran Boxster-4-moottorin, jossa on 365 hv, mutta syklin puoliv\u00e4liss\u00e4 p\u00e4ivitetty GTS sai 4,0 litran GT3:sta per\u00e4isin olevan tasaisen 6-sylinterisen moottorin, jossa on 400 hv. Porsche 718 Boxsterin huippumalli on Boxster Spyder, jossa on my\u00f6s 4,0 litran 6-sylinterinen tasomoottori, jossa on 420 hv ja joka on todenn\u00e4k\u00f6isesti yksi kaikkien aikojen parhaista Boxster-malleista.<\/p>\n\n\n\n

Kaikki Boxster-mallit ovat takavetoisia ja keskimoottorilla varustettuja. Niit\u00e4 on saatavana joko 6-vaihteisella manuaalisella lyhytvaihteisella vaihteistolla tai kaksoiskytkinvaihteistolla Porsche PDK -laatikolla, jossa on laukaisunhallinta. Nelisylinteriset Boxster-mallit ovat ylivoimaisesti tehokkaimpia malleja, mutta se on niiden ainoa etu kuusisylinterisiin verrattuna.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 718 Boxster – muotoilu ja alusta<\/h2>\n\n\n\n

718 Boxster n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 samalta kuin kaikki aiemmat Boxster-mallit tunnistettavan siluetin ja hieman soikeiden ajovalojen ansiosta. Boxster saa pehme\u00e4n katon, jonka voi helposti vet\u00e4\u00e4 sis\u00e4\u00e4n, ja silloin auto n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 viel\u00e4 paremmalta. Sis\u00e4tiloissa on runsaasti laadukkaita materiaaleja, kuten nahkaa, alumiinia, hiilikuitua ja Alcantaraa.<\/p>\n\n\n\n

718 Boxsterin alusta on todenn\u00e4k\u00f6isesti yksi sen vahvuuksista, koska se on niin tasapainoinen auto. Kaikki 718:aa ajaneet sanoivat, ett\u00e4 auto on yksi parhaiten tasapainotetuista autoista. Jousitus on j\u00e4ykk\u00e4, mutta ei niin j\u00e4ykk\u00e4, ett\u00e4 p\u00e4ivitt\u00e4inen ajaminen k\u00e4rsisi.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 718 Boxster – Luotettavuus ja yleiset ongelmatilanteet<\/h2>\n\n\n\n

Porsche 718 Boxster on kohtuullisen luotettava auto, mutta se k\u00e4rsii tietyist\u00e4 mainitsemisen arvoisista ongelmista. Porschet ovat tunnetusti eritt\u00e4in huoltovarmoja autoja, eik\u00e4 718 Boxster poikkea t\u00e4st\u00e4. On kuitenkin my\u00f6s totta, ett\u00e4 Porschen varaosien k\u00e4ytt\u00f6ik\u00e4 on pidempi kuin useimpien merkkien, joten saat jotain vastinetta.<\/p>\n\n\n\n

Yleisimm\u00e4t Porsche 718 Boxsterin ongelmat liittyv\u00e4t vaihteistoon, varusteisiin, maalin laatuun, ylikuumenemiseen ja ilmastointiin. Muista huoltaa 718 Boxsterisi niin hyvin kuin voit, muuten se vikaantuu lopulta.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 718 Boxster – arvoa ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyytt\u00e4<\/h2>\n\n\n\n

Vuoden 2022 Boxster alkaa 62 200 dollarista, kun taas huippumalli Boxster Spyder maksaa 97 300 dollaria. Erikoispainos 25-vuotias Boxster GTS maksaa noin 1 000 dollaria enemm\u00e4n kuin Boxster Spyder. Kaiken kaikkiaan n\u00e4m\u00e4 ovat kalliita autoja, ja jotkut saattavat v\u00e4itt\u00e4\u00e4, ett\u00e4 ne ovat liian kalliita kokoonsa n\u00e4hden, mutta ne s\u00e4ilytt\u00e4v\u00e4t arvonsa todella hyvin, erityisesti 6-sylinteriset mallit.<\/p>\n\n\n\n

K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys on sek\u00e4 hyv\u00e4 ett\u00e4 huono asia, koska 718 on pienikokoinen auto, eik\u00e4 siihen voi pakata paljon mit\u00e4\u00e4n. Tarjolla oleva tila on pieni, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 pidemm\u00e4t kuljettajat voivat joutua kamppailemaan. Hyv\u00e4 puoli on, ett\u00e4 718:ssa on sek\u00e4 etu- ett\u00e4 takatila, mik\u00e4 tekee autosta entist\u00e4 k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisemm\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Mik\u00e4 Porsche 718 Boxster on paras?<\/h3>\n\n\n\n

Vaikka rajoitettu 25-vuotisjuhlavuoden Boxster GTS on kallein GTS-malli, jonka voit ostaa, Boxster Spyder on kaikkein paras malli, sill\u00e4 se tarjoaa eniten tehoa ja on hauskin auto ajaa. Lis\u00e4ksi Boxster Spyder on muutenkin Boxsterin huippumalli, joten on j\u00e4rkev\u00e4\u00e4, ett\u00e4 se on kaikista paras malli.<\/p>\n\n\n\n

My\u00f6s 25-vuotisjuhlamalli on hieno, mutta se ei eroa tavallisesta Boxster GTS:st\u00e4 kovinkaan paljon. Oli miten oli, kaikki 6-sylinteriset 718 Boxster -mallit ovat upeita, ja tuskin kukaan voi kiist\u00e4\u00e4 sit\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Mit\u00e4 eroa on Porsche Boxsterin ja Caymanin v\u00e4lill\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

N\u00e4iden kahden olennainen ero on se, ett\u00e4 Cayman on kovakattoinen 2-paikkainen urheiluauto ja Boxster on 2-paikkainen avoauto. T\u00e4m\u00e4 on olennaisesti t\u00e4rkein mekaaninen ero n\u00e4iden kahden v\u00e4lill\u00e4. Caymanin voi kuitenkin todeta olevan n\u00e4ist\u00e4 kahdesta j\u00e4ykempi vaihtoehto.<\/p>\n\n\n\n

Siksi voit ostaa GT4 RS Caymanin, joka on markkinoiden suorituskykyisin 718-malli. GT4 RS:n l\u00e4ht\u00f6hinta on 143 050 dollaria, mik\u00e4 riitt\u00e4\u00e4 kahden hyvin varustellun Boxsterin perustason mallin ostamiseen.<\/p>\n\n\n\n

Onko Porsche Boxster turvallinen auto?<\/h3>\n\n\n\n

Vaikka useimmat luulevat, ett\u00e4 Boxster ei ole turvallinen auto, se on. T\u00f6rm\u00e4ysorganisaatiot eiv\u00e4t usein testaa v\u00e4h\u00e4p\u00e4\u00e4st\u00f6isi\u00e4 autoja, mutta IIHS toteaa, ett\u00e4 Boxster ansaitsee erinomaisen viiden t\u00e4hden turvallisuusluokituksen l\u00e4hes kaikissa luokissa.<\/p>\n\n\n\n

Kyll\u00e4, Boxster ei ehk\u00e4 vaikuta tien turvallisimmalta autolta, mutta Porsche on tunnettu siit\u00e4, ett\u00e4 se valmistaa maailman ylimitoitetuimpia autoja, jotka voivat helposti h\u00e4m\u00e4t\u00e4 silm\u00e4\u00e4.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Porsche 718 Boxster on Porschen uusin 2-paikkainen Boxster-malli, jossa pyrit\u00e4\u00e4n yhdist\u00e4m\u00e4\u00e4n tehokkuus ja urheilullisuus antamalla Boxsteriin ensimm\u00e4ist\u00e4 kertaa 4-sylinterinen moottori. T\u00e4m\u00e4 her\u00e4tti melkoista kapinaa Porsche-harrastajien keskuudessa, mutta onneksi Porsche s\u00e4ilytti<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4451,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[12],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4450"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4450"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4450\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4452,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4450\/revisions\/4452"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4451"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4450"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4450"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4450"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}