{"id":4453,"date":"2022-06-16T08:33:56","date_gmt":"2022-06-16T08:33:56","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4453"},"modified":"2022-06-16T08:34:33","modified_gmt":"2022-06-16T08:34:33","slug":"bmw-ixn-yleiset-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/bmw-ixn-yleiset-ongelmat\/","title":{"rendered":"BMW ix:n yleiset ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

BMW IX on uusin lis\u00e4ys BMW:n kasvavaan s\u00e4hk\u00f6autovalikoimaan. T\u00e4m\u00e4 auto on tehokkaampi ja sill\u00e4 on parempi toimintas\u00e4de kuin BMW I3:lla. Se on my\u00f6s luotettavampi ja suorituskyvylt\u00e4\u00e4n parempi. Siihen liittyy kuitenkin my\u00f6s useita ongelmia, jotka kiinnostuneiden ostajien tulisi huomioida. Mutta mitk\u00e4 ovat BMW ix:n yleiset ongelmat?<\/p>\n\n\n\n

BMW IX -s\u00e4hk\u00f6katumaasturin yleisi\u00e4 ongelmia ovat Connect Drive -ongelmat, viallinen turvatyynyn toimintah\u00e4iri\u00f6iden merkkivalo, ohjauksen komplikaatiot ja hidas lataus. Suurin osa n\u00e4ist\u00e4 ongelmista on helppo korjata ja ne voidaan v\u00e4ltt\u00e4\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Koska BMW IX on ollut markkinoilla muutaman vuoden, ongelmia on rekister\u00f6ity vain v\u00e4h\u00e4n. Mutta kun autoon kertyy edelleen useita kilometrej\u00e4, ongelmia voi tulevaisuudessa tulla lis\u00e4\u00e4. Siksi BMW IX:n ongelmien luettelo voi kasvaa ajan my\u00f6t\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Mitk\u00e4 ovat BMW IX:n yleiset ongelmat?<\/h2>\n\n\n\n

Viallinen turvatyynyn toimintah\u00e4iri\u00f6n merkkivalo<\/h3>\n\n\n\n

T\u00e4h\u00e4n menness\u00e4 BMW on tehnyt hyv\u00e4\u00e4 ty\u00f6t\u00e4 luotettavien s\u00e4hk\u00f6autojen luomisessa. BMW IX -mallissa on kuitenkin t\u00e4h\u00e4n menness\u00e4 ollut yksi takaisinkutsu, joka johtui turvatyynyn toimintah\u00e4iri\u00f6n merkkivalosta, joka ei varoita kuljettajaa ongelmasta ja lis\u00e4\u00e4 loukkaantumisvaaraa onnettomuuden sattuessa.<\/p>\n\n\n\n

BMW antoi takaisinkutsun, koska he havaitsivat, ett\u00e4 turvatyynyn toimintah\u00e4iri\u00f6n merkkivalo ja n\u00e4ytt\u00f6viesti eiv\u00e4t v\u00e4ltt\u00e4m\u00e4tt\u00e4 syty, kun turvatyynyn ohjauksessa on ongelmia ep\u00e4tarkan ohjelmiston vuoksi.<\/p>\n\n\n\n

Ongelman korjaamiseksi BMW-j\u00e4lleenmyyjien on ohjelmoitava turvatyynyn ohjausyksik\u00f6n ohjelmisto uudelleen. T\u00e4m\u00e4 tehd\u00e4\u00e4n ilmaiseksi, koska kyseess\u00e4 on valmistusvirhe.<\/p>\n\n\n\n

Connect Drive -ongelmat<\/h3>\n\n\n\n

Toinen yleinen ongelma, josta BMW IX -k\u00e4ytt\u00e4j\u00e4t ovat raportoineet, on IX connect drive -ongelmat. T\u00e4m\u00e4 ongelma ilmenee yleens\u00e4 sen j\u00e4lkeen, kun auto on huollettu ja ohjelmisto p\u00e4ivitetty. Jotkut k\u00e4ytt\u00e4j\u00e4t ovat raportoineet, ett\u00e4 ’State of Charge’-tiedot ja ’Vehicle Finder’ lakkasivat p\u00e4ivittym\u00e4st\u00e4 sovelluksessa. T\u00e4m\u00e4n seurauksena he eiv\u00e4t voineet tarkistaa autonsa lataustilaa kotona.<\/p>\n\n\n\n

Toisissa tapauksissa k\u00e4ytt\u00e4j\u00e4t ilmoittivat, ett\u00e4 \u00e4\u00e4nentoisto pys\u00e4htyi. Ongelman korjaamiseksi sinun on asetettava yksityisyydensuojaan asetukseksi ei tietojen jakamista ja k\u00e4ynnistett\u00e4v\u00e4 sitten uudelleen mainos tietojen jakamisen asettamisesta ongelman ratkaisemiseksi. Sovelluksen poistaminen ja uudelleenasentaminen ei korjaa mit\u00e4\u00e4n. Lis\u00e4ksi auton toiminta voi kest\u00e4\u00e4 useita p\u00e4ivi\u00e4 tai viikkoja t\u00e4m\u00e4n tempun suorittamisen j\u00e4lkeen ennen kuin se palautuu normaaliksi.<\/p>\n\n\n\n

Ohjauksen komplikaatiot<\/h3>\n\n\n\n

Vaikka BMW i3:ssa ohjauskomplikaatiot olivat yleisi\u00e4, BMW ix:ss\u00e4 t\u00e4m\u00e4 ongelma esiintyy edelleen jossain m\u00e4\u00e4rin. Ennen kaikkea BMW loi oudon muotoisen ohjauksen, josta jotkut henkil\u00f6t eiv\u00e4t ehk\u00e4 pid\u00e4. Kuusikulmainen ohjaus on melko haastava k\u00e4ytt\u00e4\u00e4, jos olet tottunut perinteiseen ohjauspy\u00f6r\u00e4\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Sit\u00e4 paitsi, kun auto pys\u00e4htyy, ohjaus muuttuu kovaksi, mik\u00e4 tekee auton ohjaamisesta haastavaa. Joitakin ongelmia, jotka aiheuttavat BMW IX:n ohjauspy\u00f6r\u00e4n kovettumisen levossa, ovat alhainen ohjausnesteen m\u00e4\u00e4r\u00e4 ja alhainen paine eturenkaissa.<\/p>\n\n\n\n

Varmista siis ennen BMW EV:ll\u00e4 ajamista, ett\u00e4 ohjaustehostin on riitt\u00e4v\u00e4n matala ja renkaissa on riitt\u00e4v\u00e4sti painetta.<\/p>\n\n\n\n

Hidas lataus<\/h3>\n\n\n\n

Yleinen ongelma, joka BMW-s\u00e4hk\u00f6autoilla yleens\u00e4 on, on hidas lataus. Kyll\u00e4, s\u00e4hk\u00f6iset BMW:t latautuvat hitaammin Teslaan verrattuna. Esimerkiksi Tesla Model X:n t\u00e4yteen lataaminen kotona kest\u00e4\u00e4 noin 6-9 tuntia, kun taas BMW IX:ll\u00e4 kest\u00e4\u00e4 noin 11 tuntia. T\u00e4m\u00e4 on noin 5 tunnin ero.<\/p>\n\n\n\n

BMW on kuitenkin parantanut paljon, sill\u00e4 BMW IX vie v\u00e4hemm\u00e4n aikaa kuin BMW i3. BMW i3:n t\u00e4yteen lataaminen kotona kest\u00e4\u00e4 noin 20 tuntia. Vaikka BMW:n latausaika on Teslaa hitaampi, se p\u00e4ihitt\u00e4\u00e4 useimmat kilpailijansa.<\/p>\n\n\n\n

Lis\u00e4ksi BMW IX:n hidas lataus voi johtua huonosta laturista. Jos ep\u00e4ilet, ett\u00e4 laturissa on ongelma, kokeile k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 julkista laturia ongelman ratkaisemiseksi. Ja jos haluat ladata nopeammin, k\u00e4yt\u00e4 150 kW:n pikalatauspistett\u00e4, joka pystyy lataamaan 10 prosentista 80 prosenttiin vain 34 minuutissa.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

Onko BMW IX luotettava?<\/h3>\n\n\n\n

Kyll\u00e4, BMW IX on luotettava, sill\u00e4 siin\u00e4 ilmenee v\u00e4hemm\u00e4n ongelmia kuin useimmissa sen kilpailijoissa. Lis\u00e4ksi BMW IX sai EURO NCAP:lta viiden t\u00e4hden arvosanan t\u00f6rm\u00e4ystesteiss\u00e4. T\u00e4m\u00e4 osoittaa, ett\u00e4 se on paitsi luotettava my\u00f6s turvallinen ajaa.<\/p>\n\n\n\n

Onko BMW IX:n huolto kallista?<\/h3>\n\n\n\n

Ei, BMW IX:n yll\u00e4pito on melko edullista verrattuna sen polttomoottorik\u00e4ytt\u00f6iseen vastineeseen. Jos kuitenkin verrataan BMW IX:n yll\u00e4pitokustannuksia sen s\u00e4hk\u00f6autokilpailijoihin, huomaat, ett\u00e4 se on hieman kalliimpi varaosien ja huoltokustannusten vuoksi. Kaiken kaikkiaan se rekister\u00f6i v\u00e4hemm\u00e4n ongelmia, mik\u00e4 on plussaa.<\/p>\n\n\n\n

Kuinka kauan BMW IX kest\u00e4\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

Useimmat BMW EV:t kest\u00e4v\u00e4t niin kauan kuin niiden akut kest\u00e4v\u00e4t. BMW arvioi BMW IX:n akun kest\u00e4v\u00e4n 100 000 kilometri\u00e4. Kun 100 000 mailia on saavutettu, auton kantama pienenee, mutta se toimii edelleen. Jos haluat, ett\u00e4 auto toimii edelleen tehokkaasti, sinun on vaihdettava akku. T\u00e4m\u00e4n sanottuaan s\u00e4hk\u00f6autot voivat toimia pidemp\u00e4\u00e4n kuin polttomoottoriautot, kunhan akku on kunnossa.<\/p>\n\n\n\n

Onko BMW IX:n akun vaihtaminen kallista?<\/h3>\n\n\n\n

Kyll\u00e4, BMW IX -akun vaihtaminen on melko kallista. T\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 BMW ei ole viel\u00e4 paljastanut, kuinka paljon BMW IX BMW:n akun vaihto maksaa, mutta BMW I3:n akun vaihto maksaa noin 16 000 dollaria. N\u00e4in ollen BMW IX:n akun vaihtamisen kokonaiskustannukset voivat olla kalliimmat.<\/p>\n\n\n\n

Kumpi auto on luotettavampi – BMW IX vai I3?<\/h3>\n\n\n\n

Vaikka BMW IX on viel\u00e4 uusi markkinoilla, se on osoittautunut hieman luotettavammaksi kuin BMW i3. Lis\u00e4ksi se on hieman kehittyneempi kuin BMW i3. Toistaiseksi IX-mallissa on ollut vain yksi takaisinkutsu, kun taas BMW I3:ssa on ollut useita takaisinkutsuja, joista t\u00e4rkein on polttoaines\u00e4ili\u00f6n tuuletusputken ongelma.<\/p>\n\n\n\n

Johtop\u00e4\u00e4t\u00f6s<\/h2>\n\n\n\n

Yleisesti ottaen BMW IX on yksi markkinoiden luotettavimmista s\u00e4hk\u00f6autoista. Se rekister\u00f6i v\u00e4hemm\u00e4n ongelmia, ja sen huolto on halvempaa kuin joidenkin kilpailijoidensa. Koska t\u00e4m\u00e4 auto on kuitenkin viel\u00e4 uusi markkinoilla, joitakin lis\u00e4ongelmia saattaa ilmaantua, mutta toistaiseksi se on p\u00e4rj\u00e4nnyt hyvin.<\/p>\n\n\n\n

BMW iX arvostelu – T\u00e4m\u00e4 on se, p\u00e4\u00e4llikk\u00f6<\/h2>\n\n\n\n
\n