{"id":4457,"date":"2022-06-16T08:35:26","date_gmt":"2022-06-16T08:35:26","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4457"},"modified":"2022-06-16T08:35:29","modified_gmt":"2022-06-16T08:35:29","slug":"onko-bmw-ix-hyva-auto","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/onko-bmw-ix-hyva-auto\/","title":{"rendered":"Onko BMW ix hyv\u00e4 auto?"},"content":{"rendered":"\n

BMW IX antaa muille huippuluokan EV-maastureille, kuten Tesla Model X:lle, Mercedes EQC:lle, Audi e-Tronille ja Jaguar I-Pacelle kyyti\u00e4. T\u00e4m\u00e4 auto on erinomainen, sill\u00e4 se tarjoaa erinomaisen toimintas\u00e4teen, mukavuutta, huippuluokan teknisi\u00e4 ominaisuuksia ja se on nopea. Mutta onko BMW IX hyv\u00e4 auto?<\/p>\n\n\n\n

Totta kai on! BMW IX on hyv\u00e4 auto, koska sen k\u00e4ytt\u00f6 on halvempaa kuin polttomoottorilla toimivien kollegojensa. Se my\u00f6s v\u00e4hent\u00e4\u00e4 saasteita v\u00e4hent\u00e4m\u00e4ll\u00e4 kasvihuonekaasup\u00e4\u00e4st\u00f6j\u00e4 tai olemalla p\u00e4\u00e4st\u00e4m\u00e4tt\u00e4 niit\u00e4. Lis\u00e4ksi BMW IX on halvempi yll\u00e4pit\u00e4\u00e4, luotettavampi ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisempi kuin useimmat kilpailijansa.<\/p>\n\n\n\n

Kuten muissakin BMW:n s\u00e4hk\u00f6autoissa, my\u00f6s IX:ss\u00e4 on muutamia asioita, joista omistajien tai kiinnostuneiden ostajien tulisi olla huolissaan. N\u00e4m\u00e4 ongelmat ovat kuitenkin helposti hallittavissa, ja asianmukainen hoito ja huolto auttavat pident\u00e4m\u00e4\u00e4n auton k\u00e4ytt\u00f6ik\u00e4\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

BMW IX:n historia<\/h2>\n\n\n\n

BMW IX on BMW:n valmistama keskikokoinen ylellinen crossover-maasturi. T\u00e4m\u00e4 akkus\u00e4hk\u00f6auto on ollut tuotannossa vuodesta 2021 t\u00e4h\u00e4n p\u00e4iv\u00e4\u00e4n asti. Se on my\u00f6s nelj\u00e4s i-alabr\u00e4ndin malli, kun BMW i3 on ensimm\u00e4inen malli. Auto kulkee kaksoismoottorilla ja nelivetoj\u00e4rjestelm\u00e4ll\u00e4, jossa on 5-ovet.<\/p>\n\n\n\n

BMW IX on rakennettu r\u00e4\u00e4t\u00e4l\u00f6ityyn s\u00e4hk\u00f6isen voimansiirron arkkitehtuuriin ja alumiiniseen avaruusrunkoon, joka vahvistaa sis\u00e4ist\u00e4 hiilikuitumuovia. Vaikka s\u00e4hk\u00f6inen alusta on uusi, se on modulaarisella CLAR-alustalla.<\/p>\n\n\n\n

BMW IX:n ominaisuudet<\/h2>\n\n\n\n

Ulkon\u00e4k\u00f6<\/h3>\n\n\n\n

BMW IX:n ulkon\u00e4k\u00f6 on melkoinen pettymys. Vaikka BMW halusi tehd\u00e4 t\u00e4st\u00e4 EV:st\u00e4 erilaisen n\u00e4k\u00f6isen kuin polttomoottorilla varustetut kollegansa, se p\u00e4\u00e4tyi tarjoamaan ep\u00e4miellytt\u00e4v\u00e4n muotoilun. T\u00e4m\u00e4n lis\u00e4ksi BMW IX on mukava auto, jonka matkustamo on huippuluokkaa ja viimeistely erinomainen. Kaikki ei siis ole viel\u00e4 menetetty.<\/p>\n\n\n\n

Suorituskyky<\/h3>\n\n\n\n

Suorituskyvyn osalta BMW IX on peto maantiell\u00e4. Koska siin\u00e4 on kaksoismoottorit, t\u00e4m\u00e4 auto on eritt\u00e4in tehokas ja j\u00e4tt\u00e4\u00e4 useimmat vastustajansa suorituskyvylt\u00e4\u00e4n k\u00e4\u00e4pi\u00f6iksi. Siin\u00e4 on kolme varustevaihtoehtoa: xDrive40, xDrive50 ja M60-suorituskykymalli.<\/p>\n\n\n\n

M60-suorituskykymalli on tehokkain, sill\u00e4 sen teho on enimmill\u00e4\u00e4n 619 hv ja v\u00e4\u00e4nt\u00f6momentti 749-811 lb-ft.<\/p>\n\n\n\n

Mukavuus ja tavaratila<\/h3>\n\n\n\n

BMW IX on tilava ja sen sis\u00e4tilat ovat ihastuttavat. Siihen mahtuu jopa viisi henkil\u00f6\u00e4, ja siin\u00e4 on useita huippuluokan ominaisuuksia. Niit\u00e4 ovat muun muassa suuri kaareva kosketusn\u00e4yt\u00f6llinen mittaristo, panoraamakatto, l\u00e4mmitett\u00e4v\u00e4t s\u00e4hk\u00f6toimiset etuistuimet ja nahkaverhoilu. Siin\u00e4 on my\u00f6s kunnollinen tavaratila, mutta siit\u00e4 puuttuu eturuumavaraus, kuten useimmista EV-autoista.<\/p>\n\n\n\n

Kantama ja polttoainetaloudellisuus<\/h3>\n\n\n\n

Yksi syy siihen, miksi monet ihmiset ep\u00e4r\u00f6iv\u00e4t omaksua s\u00e4hk\u00f6autoja, on toimintas\u00e4de. BMW on kuitenkin tehnyt hyv\u00e4\u00e4 ty\u00f6t\u00e4 luotettavan ja edistyksellisen akkuteknologian kehitt\u00e4misess\u00e4. BMW X:ss\u00e4 on 105,2 kWh:n litiumioniakku, jonka maksimiet\u00e4isyys on 315 kilometri\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Lis\u00e4ksi sen EPA-luokitus on erinomainen: 86 mpg kaupungissa, 85 mpg maantiell\u00e4 ja yhdistetty 86 mpg. Et siis tuhlaa rahaa autosi tankkaamiseen tai huoltoasemalla jonottamiseen.<\/p>\n\n\n\n

Turvallisuusominaisuudet<\/h3>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 on turvallinen auto, sill\u00e4 siin\u00e4 on edistykselliset turvallisuusominaisuudet. Joitakin merkitt\u00e4vi\u00e4 ominaisuuksia ovat muun muassa autonominen h\u00e4t\u00e4jarrutus, kaistanpitoavustin, pys\u00e4k\u00f6intianturit, automaattiset kaukovalot, mukautuva vakionopeudens\u00e4\u00e4din ja kaistavahti.<\/p>\n\n\n\n

Hinta<\/h3>\n\n\n\n

BMW IX on yksi luokkansa kalleimmista EV-maastureista. Sen perushinta on noin 77 000 dollaria, mik\u00e4 on kalliimpi kuin kaikkien sen kilpailijoiden. Esimerkiksi Jaguar I-Pacen perushinta on 71 000 dollaria, kun taas Volvo C40:n perushinta on 59 800 dollaria.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

Kannattaako BMW IX ostaa?<\/h3>\n\n\n\n

Jos etsit BMW I3:a tehokkaampaa, isompaa, kehittyneemp\u00e4\u00e4, turvallisempaa ja suorituskykyisemp\u00e4\u00e4 EV:t\u00e4, t\u00e4m\u00e4 on hyv\u00e4 valinta. Se on my\u00f6s tehokkaampi ja tilavampi kuin BMW I3. Jos kuitenkin olet pienell\u00e4 budjetilla tai haluat tyylikk\u00e4\u00e4mm\u00e4n n\u00e4k\u00f6isen auton, t\u00e4m\u00e4 ei ehk\u00e4 ole ihanteellinen valinta sinulle.<\/p>\n\n\n\n

Mitk\u00e4 ovat BMW IX:n yleiset ongelmat?<\/h3>\n\n\n\n

Koska BMW IX on viel\u00e4 uusi lapsi korttelissa, t\u00e4h\u00e4n menness\u00e4 on rekister\u00f6ity vain muutamia ongelmia. Mutta kun autoon kertyy edelleen useita kilometrej\u00e4, matkan varrella saattaa havaita lis\u00e4\u00e4 ongelmia. T\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 BMW IX:n yleisi\u00e4 ongelmia ovat viallinen turvatyynyn toimintah\u00e4iri\u00f6n merkkivalo, ohjauksen hankaluudet, kytkent\u00e4ongelmat ja hidas lataus.<\/p>\n\n\n\n

Kuinka nopea BMW IX on?<\/h3>\n\n\n\n

BMW IX on huippunopea, sill\u00e4 se toimii kahdella s\u00e4hk\u00f6moottorilla; yksi kummallakin akselilla. N\u00e4m\u00e4 kaksi moottoria tuottavat poikkeuksellisen suuren tehon, jonka ansiosta auto kiihtyy nopeudesta 0-100 km\/h 4,0 sekunnissa. Lis\u00e4ksi ne tuottavat huippunopeuden 124 mph, joka on poikkeuksellinen ja parempi kuin useimpien kilpailijoidensa nopeus.<\/p>\n\n\n\n

Huomaa, ett\u00e4 edell\u00e4 mainittu huippunopeus koskee BMW IX xDrive50 -mallia. M60 on paljon nopeampi ja tehokkaampi kuin xDrive50. Se kiihtyy nopeudesta 0-100 km\/h 3,6 sekunnissa, ja sen huippunopeus on 155 km\/h.<\/p>\n\n\n\n

Onko BMW IX suurempi kuin IX3?<\/h3>\n\n\n\n

Kyll\u00e4, BMW IX on suurempi kuin BMW IX3. Lis\u00e4ksi se on my\u00f6s korkeampi ja siin\u00e4 on isommat py\u00f6r\u00e4t kuin IX3:ssa. Lis\u00e4ksi BMW IX on kalliimpi, mutta sen valikoima ja teho ovat paremmat kuin IX3:n. BMW IX:ss\u00e4 on kaksi s\u00e4hk\u00f6moottoria, kun taas BMW IX3:ssa on yksi s\u00e4hk\u00f6moottori.<\/p>\n\n\n\n

Lis\u00e4ksi BMW IX tuottaa enint\u00e4\u00e4n 326 hv, kun taas IX3 tuottaa enint\u00e4\u00e4n 286 hv. BMW IX on suurempi, sill\u00e4 sen akseliv\u00e4li on 3000 mm, pituus 4953 mm, leveys 1967 mm ja korkeus 1695 mm. IX3:n akseliv\u00e4li on 2864 mm, pituus 4734 mm, leveys 1891 mm ja korkeus 1668 mm.<\/p>\n\n\n\n

Pit\u00e4\u00e4k\u00f6 BMW IX arvonsa?<\/h3>\n\n\n\n

Kuten useimpien s\u00e4hk\u00f6autojen, BMW IX:nkin arvioidaan menett\u00e4v\u00e4n arvonsa keskim\u00e4\u00e4r\u00e4ist\u00e4 nopeammin. Forbes arvioi, ett\u00e4 s\u00e4hk\u00f6autot menett\u00e4v\u00e4t alkuper\u00e4isest\u00e4 arvostaan v\u00e4hint\u00e4\u00e4n 5700 dollaria omistusvuotta kohden. Ja koska BMW:n arvo alenee nopeammin kuin useimpien kilpailijoidensa, BMW IX ei pid\u00e4 arvoaan 5 vuoden omistusajan j\u00e4lkeen.<\/p>\n\n\n\n

Yhteenveto<\/h2>\n\n\n\n

BMW IX on yksi markkinoiden parhaista EV-maastureista. Sen ylimm\u00e4t versiot tarjoavat erinomaisen akkuteknologian ansiosta paremman toimintas\u00e4teen kuin jopa Tesla Model X. Lis\u00e4ksi se on varustettu huipputeknisill\u00e4 ominaisuuksilla, ja siin\u00e4 on kauniit sis\u00e4tilat ja tilavat istuimet. Sen l\u00e4ht\u00f6hinta on kuitenkin korkea, eik\u00e4 ulkon\u00e4k\u00f6 ole kovin hyv\u00e4.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

BMW IX antaa muille huippuluokan EV-maastureille, kuten Tesla Model X:lle, Mercedes EQC:lle, Audi e-Tronille ja Jaguar I-Pacelle kyyti\u00e4. T\u00e4m\u00e4 auto on erinomainen, sill\u00e4 se tarjoaa erinomaisen toimintas\u00e4teen, mukavuutta, huippuluokan teknisi\u00e4<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4458,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[6],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4457"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4457"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4457\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4459,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4457\/revisions\/4459"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4458"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4457"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4457"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4457"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}