{"id":4460,"date":"2022-06-16T08:36:46","date_gmt":"2022-06-16T08:36:46","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4460"},"modified":"2022-06-16T08:36:49","modified_gmt":"2022-06-16T08:36:49","slug":"bmw-m8n-yleiset-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/bmw-m8n-yleiset-ongelmat\/","title":{"rendered":"BMW M8:n yleiset ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

BMW M8 on tehokas ja suorituskykyinen coupe. Sit\u00e4 on saatavana my\u00f6s avoautona ja 4-ovisena gran coupe-mallina. T\u00e4m\u00e4 auto on my\u00f6s edistyksellinen, mukava ja turvallinen. Siin\u00e4 on kuitenkin my\u00f6s useita ongelmia, jotka kiinnostuneiden ostajien tulisi tiet\u00e4\u00e4. Mitk\u00e4 ovat siis BMW M8:n yleisi\u00e4 ongelmia?<\/p>\n\n\n\n

BMW M8:n yleisi\u00e4 ongelmia ovat puutteellinen ruuvaus, viallinen turvavy\u00f6n lukon tunnistus, viallinen hydrauliyksikk\u00f6, liiallinen \u00f6ljyn k\u00e4ytt\u00f6, huonot sytytystulpat, ep\u00e4onnistuneet sytytyskelat ja \u00f6ljyvuodot. N\u00e4m\u00e4 ongelmat on helppo korjata, ja useimmat niist\u00e4 voidaan v\u00e4ltt\u00e4\u00e4 asianmukaisella hoidolla ja huollolla.<\/p>\n\n\n\n

Mitk\u00e4 ovat BMW M8:n yleiset ongelmat?<\/h2>\n\n\n\n

Riitt\u00e4m\u00e4t\u00f6n ruuvaus<\/h3>\n\n\n\n

Vaikka BMW M8 on ollut markkinoilla alle 5 vuotta, sill\u00e4 on jo ollut joitakin takaisinkutsuja. Yksi syy BMW:n t\u00e4m\u00e4n mallin takaisinvetoon oli puutteellinen ruuvaus. Koska joissakin 2018-2019 BMW M8 -malleissa ei ole riitt\u00e4v\u00e4\u00e4 ruuvausta, korkeapainepumppu voi irrota ja aiheuttaa polttoainevuodon.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4n seurauksena t\u00e4m\u00e4 voi johtaa moottorivikaan ja lis\u00e4t\u00e4 auton syttymisvaaraa. BMW kutsui takaisin useimmat 18. hein\u00e4kuuta 2018 ja 24. kes\u00e4kuuta 2019 v\u00e4lisen\u00e4 aikana valmistetut BMW M8 -mallit. Ennen kuin hankit t\u00e4n\u00e4 aikana valmistetun k\u00e4ytetyn mallin, sinun kannattaa siis varmistaa, onko omistaja korjannut ongelman.<\/p>\n\n\n\n

Turvavy\u00f6n lukituksen virheellinen tunnistus<\/h3>\n\n\n\n

Toinen ongelma, joka sai BMW:n kutsumaan M8:n takaisin, oli viallinen turvavy\u00f6n lukon tunnistus. T\u00e4m\u00e4 ongelma rekister\u00f6itiin vuosina 2019-2020 valmistetuissa BMW M8 -malleissa. Ongelman p\u00e4\u00e4asiallinen syy on lyhyt kaapeli, joka yhdist\u00e4\u00e4 hallianturin ja turvavy\u00f6n lukon.<\/p>\n\n\n\n

Koska t\u00e4m\u00e4 kaapeli on eritt\u00e4in lyhyt, anturi saattaa irrottaa lukon, mik\u00e4 johtaa turvavy\u00f6n lukon virheelliseen tunnistukseen, mik\u00e4 est\u00e4\u00e4 turvaj\u00e4rjestelm\u00e4n toiminnan ja turvatyynyn laukeamisen. Pitk\u00e4ll\u00e4 aikav\u00e4lill\u00e4 t\u00e4m\u00e4 lis\u00e4\u00e4 loukkaantumisriski\u00e4 onnettomuuden sattuessa.<\/p>\n\n\n\n

Viallinen hydrauliyksikk\u00f6<\/h3>\n\n\n\n

BMW kutsui takaisin 14. joulukuuta 2018 ja 1. helmikuuta 2021 v\u00e4lisen\u00e4 aikana valmistettuja M8-malleja jarruj\u00e4rjestelm\u00e4n viallisen hydrauliyksik\u00f6n vuoksi. T\u00e4m\u00e4 ongelma voi johtaa rajalliseen jarrutustukeen ja pidemp\u00e4\u00e4n jarrutusmatkaan. Kun t\u00e4m\u00e4 ongelma ilmenee, se aiheuttaa sen, ett\u00e4 ABS-j\u00e4rjestelm\u00e4 ei kytkeydy p\u00e4\u00e4lle onnettomuustilanteessa. T\u00e4m\u00e4n seurauksena loukkaantumisvaara kasvaa.<\/p>\n\n\n\n

Jos siis aiot ostaa vuosina 2018-2021 valmistetun BMW M8:n, sinun on syyt\u00e4 varmistaa, ett\u00e4 omistaja on korjannut t\u00e4m\u00e4n ongelman ennen kuin maksat autosta.<\/p>\n\n\n\n

Liiallinen \u00f6ljyn k\u00e4ytt\u00f6<\/h3>\n\n\n\n

BMW-mallit eiv\u00e4t ainoastaan k\u00e4yt\u00e4 paljon \u00f6ljy\u00e4, vaan ne k\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t my\u00f6s erityist\u00e4 ja kallista \u00f6ljy\u00e4. Koska BMW M8:ssa on S63 twin-turbo V8-moottori, se polttaa paljon \u00f6ljy\u00e4. T\u00e4m\u00e4n seurauksena \u00f6ljy kuluu nopeammin loppuun, ja se voi my\u00f6s vaurioittaa osia, kuten tiivisteit\u00e4 ja tiivisteit\u00e4, ja aiheuttaa \u00f6ljyvuotoja.<\/p>\n\n\n\n

Olipa BMW M8 -autosi uusi tai k\u00e4ytetty, se kuluttaa silti paljon \u00f6ljy\u00e4. Paras tapa pit\u00e4\u00e4 se tehokkaana ja optimaalisesti toimivana on varmistaa \u00f6ljyn uusiminen 15 000-30 000 kilometrin v\u00e4lein. Lis\u00e4ksi moottoriin on aina t\u00e4ytett\u00e4v\u00e4 oikeanlaista \u00f6ljy\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Vikaantuvat sytytystulpat<\/h3>\n\n\n\n

Sytytystulppa toimii l\u00e4mm\u00f6nvaihtimena, joka imee ep\u00e4toivottua l\u00e4mp\u00f6energiaa palotilasta ja siirt\u00e4\u00e4 l\u00e4mm\u00f6n moottorin j\u00e4\u00e4hdytysj\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n. Jos sytytystulppa siis pett\u00e4\u00e4, se ei toimi tarkoitetulla tavalla. T\u00e4m\u00e4n seurauksena moottori syttyy huonosti, k\u00e4ynnistyy vaikeasti, polttoainem\u00e4\u00e4r\u00e4 v\u00e4henee ja tyhj\u00e4k\u00e4ynti on ep\u00e4tasainen.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4n ongelman korjaamiseksi sinun on vaihdettava huonot sytytystulpat uusiin. Lis\u00e4ksi on t\u00e4rke\u00e4\u00e4 vaihtaa sytytystulpat 30 000 kilometrin v\u00e4lein.<\/p>\n\n\n\n

Huonot sytytyskelat<\/h3>\n\n\n\n

Sytytyskela toimii yhdess\u00e4 sytytystulppien kanssa. Se toimii muuntajana. Kun sytytystulpat ovat huonoja, my\u00f6s sytytyskelat heikkenev\u00e4t. Merkkej\u00e4 huonosta sytytyskelasta ovat huono polttoainetaloudellisuus, tehon menetys, moottorin syttymish\u00e4iri\u00f6t, vaikeat k\u00e4ynnistykset, t\u00e4rin\u00e4 ja moottorin tarkastuksen merkkivalon syttyminen.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 ongelma voidaan korjata vaihtamalla huonot sytytyskelat. Sytytyskelat olisi kuitenkin vaihdettava 45 kilometrin v\u00e4lein tai sytytystulppien vaihdon yhteydess\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

\u00d6ljyvuodot<\/h3>\n\n\n\n

Kuten aiemmin todettiin, twin-turbo polttaa paljon \u00f6ljy\u00e4, joka p\u00e4\u00e4tyy vaikuttamaan ymp\u00e4r\u00f6iviin osiin, kuten tiivisteisiin ja tiivisteisiin. N\u00e4m\u00e4 osat kuluvat nopeammin loppuun palamisen vuoksi. T\u00e4m\u00e4n seurauksena \u00f6ljy alkaa vuotaa, mik\u00e4 voi vaikuttaa autosi moottorin, LVI-j\u00e4rjestelm\u00e4n ja j\u00e4\u00e4hdyttimen suorituskykyyn.<\/p>\n\n\n\n

Paras tapa korjata t\u00e4m\u00e4 ongelma on vaihtaa vaurioituneet osat. N\u00e4in ollen auto kannattaa vied\u00e4 ammattitaitoiselle mekaanikolle, joka voi paikallistaa ongelman ja korjata sen. Vaihdettavia osia ovat muun muassa \u00f6ljynsuodattimet, tiivisteet, tiivisteet ja t\u00e4ytt\u00f6korkit.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

Onko BMW M8 luotettava?<\/h3>\n\n\n\n

Ei, BMW M8 ei ole luotettava. Vaikka BMW M8 on ollut markkinoilla alle 5 vuotta, t\u00e4m\u00e4 auto ei ole luotettava. T\u00e4m\u00e4 johtuu siit\u00e4, ett\u00e4 siin\u00e4 on ollut jo yli kolme erilaista ongelmaa, jotka saivat BMW:n kutsumaan takaisin joitakin malleja. Jos siis etsit autoa, jossa on v\u00e4hemm\u00e4n ongelmia, t\u00e4m\u00e4 tehokas urheilukupee ei ole ihanteellinen vaihtoehto.<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4 on BMW M8:n korkea ajokilometrim\u00e4\u00e4r\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

Hyvin huollettuna BMW M8 voi kest\u00e4\u00e4 yli 250 000 kilometri\u00e4. T\u00e4m\u00e4 on vain arvio, sill\u00e4 BMW M8 ei ole ollut markkinoilla yli 5 vuoteen. Silti BMW M8 on varustettu S63 twin-turbo V8 -moottorilla, joka on osoittautunut kest\u00e4v\u00e4ksi. Oikealla hoidolla auton pit\u00e4isi siis ajaa yli 200 000 kilometri\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Onko BMW M8:n huolto kallista?<\/h3>\n\n\n\n

Kyll\u00e4, BMW M8 on melko kallis yll\u00e4pit\u00e4\u00e4. Ensinn\u00e4kin se on rekister\u00f6inyt enemm\u00e4n ongelmia kuin useimmat kilpailijansa, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 sill\u00e4 on enemm\u00e4n ongelmia hoidettavana. Lis\u00e4ksi BMW:n osat ja huollot ovat kalliita, mik\u00e4 johtaa korkeisiin korjaus- ja huoltokustannuksiin.<\/p>\n\n\n\n

Johtop\u00e4\u00e4t\u00f6s<\/h2>\n\n\n\n

Nyt kun tied\u00e4t joitakin BMW M8:n yleisimpi\u00e4 ongelmia, voit investoida autoon tiet\u00e4en, mit\u00e4 odottaa tulevaisuudessa. Riippumatta siit\u00e4, ett\u00e4 ongelmia on useita, useimmat n\u00e4ist\u00e4 ongelmista voidaan v\u00e4ltt\u00e4\u00e4 pit\u00e4m\u00e4ll\u00e4 hyv\u00e4\u00e4 huolta BMW M8 -urheiluautostasi.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

BMW M8 on tehokas ja suorituskykyinen coupe. Sit\u00e4 on saatavana my\u00f6s avoautona ja 4-ovisena gran coupe-mallina. T\u00e4m\u00e4 auto on my\u00f6s edistyksellinen, mukava ja turvallinen. Siin\u00e4 on kuitenkin my\u00f6s useita ongelmia,<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4461,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[6],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4460"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4460"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4460\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4462,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4460\/revisions\/4462"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4461"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4460"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4460"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4460"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}