{"id":4469,"date":"2022-06-17T08:23:47","date_gmt":"2022-06-17T08:23:47","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4469"},"modified":"2022-06-17T08:23:50","modified_gmt":"2022-06-17T08:23:50","slug":"bmw-m4-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/bmw-m4-ongelmat\/","title":{"rendered":"BMW M4 ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

BMW M4 muodostettiin, kun BMW p\u00e4\u00e4tti koota BMW 3-sarjan coupe- ja avoautot omaksi sarjakseen, jotta ne olisi helpompi tunnistaa. BMW M4 on suorituskykyinen ja siin\u00e4 on erinomainen k\u00e4sitelt\u00e4vyys ja teho. Siit\u00e4 huolimatta siihen liittyy my\u00f6s useita ongelmia. Mutta mitk\u00e4 ovat BMW M4:n yleiset ongelmat?<\/p>\n\n\n\n

BMW M4:n yleisi\u00e4 ongelmia ovat venttiilikannen ja venttiilikannen tiivisteen vuodot, kampiakselin navan ongelmat, termostaatin vikaantuminen, \u00f6ljynsuodattimen kotelon tiivisteen vuodot, viimeisen vaiheen tuulettimen vastuksen vikaantuminen, ajoneuvon rakenteeseen liittyv\u00e4t ongelmat, voimansiirtoon liittyv\u00e4t ongelmat, jarruihin liittyv\u00e4t ongelmat ja \u00f6ljypohjan tiivisteen vuodot.<\/p>\n\n\n\n

Toisin kuin useimmissa BMW-malleissa, BMW M4:ll\u00e4 on ollut aiemmin muutamia takaisinkutsuja. Lis\u00e4ksi useimmat edell\u00e4 mainituista ongelmista voidaan v\u00e4ltt\u00e4\u00e4 asianmukaisella hoidolla ja huollolla. Sit\u00e4 paitsi useimmat ongelmat esiintyv\u00e4t tietyiss\u00e4 vuosimalleissa eik\u00e4 kaikissa BMW M4:ss\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Mitk\u00e4 ovat BMW M4:n yleiset ongelmat?<\/h2>\n\n\n\n

Venttiilikannen ja venttiilikannen tiivisteen vuodot<\/h3>\n\n\n\n

N54- ja N55-BMW-moottoreiden tavoin S55-moottorin venttiilikannen ja venttiilikannen tiivisteen on tapana halkeilla ja vuotaa \u00f6ljy\u00e4. T\u00e4m\u00e4 johtuu siit\u00e4, ett\u00e4 n\u00e4m\u00e4 osat kuluvat nopeammin, ja ne on vaihdettava 20 000-50 000 kilometrin v\u00e4lill\u00e4. Venttiilikannen kumitiivisteet altistuvat korkeille l\u00e4mp\u00f6tiloille, jotka heikent\u00e4v\u00e4t niit\u00e4 nopeammin.<\/p>\n\n\n\n

Merkkej\u00e4 kuluneesta venttiilikannesta ja venttiilikannen tiivisteest\u00e4 ovat \u00f6ljyvuoto, polttava haju, moottoritilasta tuleva savu ja alhainen \u00f6ljytaso. Vaihda vaurioituneet tai kuluneet osat.<\/p>\n\n\n\n

Voimansiirron ongelmat<\/h3>\n\n\n\n

Toinen merkitt\u00e4v\u00e4 ongelma, jota BMW M4:n omistajat kohtaavat, on voimansiirto-ongelmat. Joitakin yleisi\u00e4 voimansiirto-ongelmia ovat l\u00f6ystyneet liitokset ja autosta jarrutettaessa ja pys\u00e4k\u00f6it\u00e4ess\u00e4 kuuluva murtuva \u00e4\u00e4ni. Suurin osa voimansiirtoj\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n liittyvist\u00e4 ongelmista liittyy valmistajan vikoihin.<\/p>\n\n\n\n

Termostaatin vika<\/h3>\n\n\n\n

Termostaatti on yksi auton kest\u00e4vimmist\u00e4 osista. Yli 100 000 kilometrin ajamisen j\u00e4lkeen termostaatti voi kuitenkin vioittua BMW-autossasi. Merkkej\u00e4 huonosta termostaatista ovat j\u00e4\u00e4hdytysnesteen vuotaminen, korkeat l\u00e4mp\u00f6tilalukemat, oudot \u00e4\u00e4net, l\u00e4mp\u00f6tilan ep\u00e4s\u00e4\u00e4nn\u00f6lliset muutokset ja lis\u00e4\u00e4ntynyt polttoaineen kulutus. Vaihda vikaantunut termostaatti ongelman korjaamiseksi.<\/p>\n\n\n\n

\u00d6ljypohjan tiivisteen vuodot<\/h3>\n\n\n\n

Samoin kuin venttiilikannen tiiviste, my\u00f6s BMW M4:n \u00f6ljypohjan tiiviste halkeilee tai kuluu ja alkaa vuotaa \u00f6ljy\u00e4. Vaikka t\u00e4m\u00e4 ongelma ilmenee BMW M4:ss\u00e4 ennen kuin se on ylitt\u00e4nyt 100 000 km:n rajan, useimmissa BMW-malleissa t\u00e4m\u00e4 ongelma ilmenee, kun se on ylitt\u00e4nyt 100 000 km:n rajan. Korjaa t\u00e4m\u00e4 ongelma vaihtamalla kulunut tai vaurioitunut \u00f6ljypohjan tiiviste.<\/p>\n\n\n\n

Vikaantunut tuulettimen viimeisen vaiheen vastus<\/h3>\n\n\n\n

Loppuvaiheen tuulettimen vastus vikaantuu yleens\u00e4 BMW:n ylikuumenemisen vuoksi. Joissakin tapauksissa t\u00e4m\u00e4 osa voi kuitenkin pett\u00e4\u00e4 korroosion vuoksi. Jos puhallin vikaantuu, se ei puhalla pakotettua ilmaa. Siksi sinun on korjattava t\u00e4m\u00e4 ongelma BMW M4 -mallissasi vaihtamalla se uuteen lopputuulettimen vastukseen.<\/p>\n\n\n\n

Kampiakselin navan ongelmat<\/h3>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 ongelma vaikuttaa yleens\u00e4 BMW S55 -moottoreihin enemm\u00e4n kuin mihink\u00e4\u00e4n muuhun BMW-moottorityyppiin. Siit\u00e4 huolimatta se ei ole kovin yleinen. Kampiakselin navan ongelmat voivat johtaa moottorin sis\u00e4isiin ongelmiin. T\u00e4m\u00e4n osan korjaaminen on helppoa, sill\u00e4 sinun on korjattava ajoitus ja vaihdettava kampiakselin napa.<\/p>\n\n\n\n

Ajoneuvon rakenteeseen liittyv\u00e4t ongelmat<\/h3>\n\n\n\n

Ajoneuvon rakenne on ollut ongelma BMW M4:ss\u00e4. Useat k\u00e4ytt\u00e4j\u00e4t ovat valittaneet ikkunoista kantautuvasta tuulen \u00e4\u00e4nest\u00e4, joka johtuu ajoneuvon rakenteesta. Toiset k\u00e4ytt\u00e4j\u00e4t ovat p\u00e4invastoin valittaneet etuturvav\u00f6ist\u00e4, joiden lukitusmekanismit eiv\u00e4t ole kunnossa ja jotka ovat vaarallisia onnettomuustilanteessa, koska ne eiv\u00e4t v\u00e4ltt\u00e4m\u00e4tt\u00e4 anna kaivattua suojaa.<\/p>\n\n\n\n

\u00d6ljynsuodatinkotelon tiivisteen vuodot<\/h3>\n\n\n\n

Sen lis\u00e4ksi, ett\u00e4 venttiilikannen ja \u00f6ljypohjan tiivisteet halkeilevat ja vuotavat \u00f6ljy\u00e4, my\u00f6s \u00f6ljynsuodatinkotelon tiiviste halkeilee ja vuotaa \u00f6ljy\u00e4. Kun siis tarkastat venttiilikannen tiivisteen ja \u00f6ljypohjan tiivisteen, tarkista my\u00f6s \u00f6ljynsuodatin ja varmista, ett\u00e4 se on hyv\u00e4ss\u00e4 kunnossa. Jos n\u00e4in ei ole, vaihda se \u00f6ljyvuodon est\u00e4miseksi. \u00d6ljynsuodattimen kotelon tiiviste tulisi tarkastaa 80 000 mailin v\u00e4lein.<\/p>\n\n\n\n

Jarruihin liittyv\u00e4t ongelmat<\/h3>\n\n\n\n

Vaikka jarrut toimivat moitteettomasti eik\u00e4 niiden pit\u00e4isi aiheuttaa huolta, ne tuottavat h\u00e4iritsev\u00e4n \u00e4\u00e4nen, joka saattaa aiheuttaa paniikkia joissakin M4-kuljettajissa. Useat k\u00e4ytt\u00e4j\u00e4t ovat huomanneet, ett\u00e4 jarrut tuntuivat jyr\u00e4\u00e4v\u00e4n useiden kilometrien j\u00e4lkeen. T\u00e4m\u00e4 johtuu siit\u00e4, ett\u00e4 jarrusuojalevyn ja jarrulevyn v\u00e4liin j\u00e4\u00e4 kivi\u00e4 ja vieraita aineita.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

Onko BMW M4 luotettava?<\/h3>\n\n\n\n

BMW 3-sarjan ja 4-sarjan mallit ovat markkinoiden luotettavimpia BMW-malleja. Useimmat luotettavuuslaitokset ovat luokitelleet BMW M4:n hieman keskim\u00e4\u00e4r\u00e4ist\u00e4 paremmaksi. Sit\u00e4 paitsi BMW M4:ss\u00e4 on S55-kaksoisturbo-sis\u00e4kuormainen kuutosmoottori, joka on luotettava.<\/p>\n\n\n\n

Onko BMW M4:n huolto kallista?<\/h3>\n\n\n\n

Kyll\u00e4, BMW M4:n yll\u00e4pito on melko kallista verrattuna useimpiin luokkansa autoihin. BMW M4:n keskim\u00e4\u00e4r\u00e4iset vuotuiset yll\u00e4pitokustannukset ovat noin 642 dollaria, kun tavallisen auton vuotuiset yll\u00e4pitokustannukset ovat noin 600 dollaria. Lis\u00e4ksi BMW:n varaosat ovat kalliita, mik\u00e4 lis\u00e4\u00e4 huoltokustannuksia.<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4 on BMW M4:n korkea ajokilometrim\u00e4\u00e4r\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

Vaikka BMW M4 on ollut markkinoilla alle 10 vuotta, on helppo ennustaa, kuinka kauan se kest\u00e4\u00e4, koska sill\u00e4 on l\u00e4heisi\u00e4 yht\u00e4l\u00e4isyyksi\u00e4 BMW 3-sarjan kanssa. Oikealla hoidolla ja huollolla t\u00e4m\u00e4 auto voi kest\u00e4\u00e4 yli 250 000 kilometri\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Kannattaako k\u00e4ytetty BMW M4 ostaa?<\/h3>\n\n\n\n

Se riippuu auton kunnosta. Jos auto on hyvin huollettu ja sen ajokilometrit ovat alle 100 000, se kannattaa ostaa. Mutta jos auto on yli 100 000 mailia ja huonosti huollettu, sinun ei kannata k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 penni\u00e4k\u00e4\u00e4n t\u00e4llaiseen autoon, koska sen korjaaminen on hankalaa ja kallista tulevaisuudessa.<\/p>\n\n\n\n

Loppup\u00e4\u00e4telm\u00e4t<\/h2>\n\n\n\n

Halusitpa ostaa uuden tai k\u00e4ytetyn BMW M4:n, on t\u00e4rke\u00e4\u00e4 tiet\u00e4\u00e4 ongelmat, joita saatat kohdata matkan varrella. Huomaa, ett\u00e4 jotkin BMW M4:n mallivuodet ovat luotettavampia kuin toiset. Lis\u00e4ksi kaikissa mallivuosissa ei ole samoja ongelmia. Ennen kuin ostat k\u00e4ytetyn BMW M4:n, on siis t\u00e4rke\u00e4\u00e4 tiet\u00e4\u00e4, mit\u00e4 ongelmia mallivuodellasi todenn\u00e4k\u00f6isesti on.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan BMW M4 on suorituskykyinen, tehokas, nopea, mukava ja ylellinen coup\u00e9. Se on my\u00f6s suoraviivainen k\u00e4sitell\u00e4 ja edistynyt. Sen l\u00e4ht\u00f6hinta on kuitenkin korkea, ja sen yll\u00e4pit\u00e4minen on melko kallista. Jos siis ostat k\u00e4ytetyn mallin, varmista, ett\u00e4 hankit laadukkaan k\u00e4ytetyn auton.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

BMW M4 muodostettiin, kun BMW p\u00e4\u00e4tti koota BMW 3-sarjan coupe- ja avoautot omaksi sarjakseen, jotta ne olisi helpompi tunnistaa. BMW M4 on suorituskykyinen ja siin\u00e4 on erinomainen k\u00e4sitelt\u00e4vyys ja teho.<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4470,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[6],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4469"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4469"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4469\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4471,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4469\/revisions\/4471"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4470"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4469"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4469"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4469"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}