{"id":4491,"date":"2022-06-22T08:18:12","date_gmt":"2022-06-22T08:18:12","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4491"},"modified":"2022-06-22T08:18:16","modified_gmt":"2022-06-22T08:18:16","slug":"onko-audi-s6-hyva-auto","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/onko-audi-s6-hyva-auto\/","title":{"rendered":"Onko Audi S6 hyv\u00e4 auto?"},"content":{"rendered":"\n

Audi S6 on keskikokoisen Audin urheilusedan, joka sijoittuu tavallisen Audi A6:n ja tehokkaimman ja j\u00e4nnitt\u00e4vimm\u00e4n RS6-mallin v\u00e4liin. S6 s\u00e4ilytt\u00e4\u00e4 hillityn ulkon\u00e4\u00f6n, mutta siin\u00e4 on paljon enemm\u00e4n suorituskyky\u00e4. Onko Audi S6 siis hyv\u00e4 auto? Kyll\u00e4, Audi S6 on todellakin todella hyv\u00e4 auto. Jos haluat tiet\u00e4\u00e4 miksi, lue ehdottomasti t\u00e4m\u00e4 artikkeli.<\/p>\n\n\n\n

Ensinn\u00e4kin S6 on saatavana joko V6-dieselmoottorilla tai V6-bensiinimoottorilla riippuen siit\u00e4, mist\u00e4 sen saa. Molemmat voimansiirrot on yhdistetty Audin Tiptronic-automaattivaihteistoon, joka on pehme\u00e4, tehokas ja hienostunut. Ulkon\u00e4\u00f6n osalta S6 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 paljon hillitymm\u00e4lt\u00e4 RS6:een verrattuna, mutta se erottuu kuitenkin tavallisesta A6-mallistosta.<\/p>\n\n\n\n

S6:n sis\u00e4tilat on verhoiltu korkealuokkaisilla materiaaleilla, kuten nahalla, puulla, alumiinilla, hiilikuidulla tai mustalla pianomuovilla. S6:een on tehty my\u00f6s runsaasti muotoilun parannuksia tavalliseen A6:een verrattuna, ja kaikki n\u00e4m\u00e4 tekij\u00e4t muodostavat todella houkuttelevan kokonaisuuden. S6:n ajo on hieman keskittyneempi kuin tavallisen A6:n, mutta se s\u00e4ilytt\u00e4\u00e4 silti sen pehmeyden ja mukavuuden, jonka yleens\u00e4 yhdist\u00e4mme A6:een.<\/p>\n\n\n\n

Luotettavuus on kunnollinen, mutta on joitakin asioita, joista kannattaa puhua. S6 on niin hyv\u00e4 auto siksi, ett\u00e4 se on nopea, ylellinen, tilava ja todella k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llinen. Voit hankkia sen joko farmari- tai sedan-muodossa henkil\u00f6kohtaisten mieltymystesi ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6n tarpeidesi mukaan.<\/p>\n\n\n\n

Audi S6 – Voimansiirtoj\u00e4rjestelm\u00e4<\/h2>\n\n\n\n

Kuten alussa mainittiin, S6:een saa joko V6-dieselin tai V6-bensiinimoottorin. 3,0 litran TDI S6:ssa on 350 hv ja 516 newtonmetrin v\u00e4\u00e4nt\u00f6momentti, joka riitt\u00e4\u00e4 kuljettamaan S6:n noin viidess\u00e4 sekunnissa nopeudesta 0-100 km\/h. T\u00e4m\u00e4 moottori on yhdistetty 8-vaihteiseen Tiptronic-vaihteistoon, joka sopii S6:n luonteeseen todella hyvin.<\/p>\n\n\n\n

Bensiinik\u00e4ytt\u00f6isess\u00e4 S6:ssa on 2,9-litrainen V6-kaksoisturbomoottori, jossa on 450 hv ja 405 hv v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4. Se kiihtyy nopeudesta 0-100 km\/h alle 5 sekunnissa, ja se tekee sen paljon j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4mmin kuin diesel-S6. Se on my\u00f6s yhdistetty automaattivaihteistoon, joka vaihtaa vaihteita pehme\u00e4sti ja vaivattomasti.<\/p>\n\n\n\n

Tehokkuuden kannalta diesel-S6 on paljon parempi, sill\u00e4 se saavuttaa jopa 35-40MPG:n kulutuksen, kun taas bensiinik\u00e4ytt\u00f6inen S6 saavuttaa vain 25-30MPG:n kulutuksen. Molemmat voimansiirrot ovat j\u00e4nnitt\u00e4vi\u00e4, mutta todelliset bensiinin\u00f6rtit suosivat todenn\u00e4k\u00f6isesti bensiinik\u00e4ytt\u00f6ist\u00e4 V6-moottoria, kun taas pitkien matkojen kulkijat suosivat diesel-S6:ta sen tehokkuusetujen vuoksi.<\/p>\n\n\n\n

Audi S6 – muotoilu ja alusta<\/h2>\n\n\n\n

Audi S6 saa melko paljon parannuksia tavalliseen A6:een verrattuna sek\u00e4 sis\u00e4lt\u00e4 ett\u00e4 ulkoa. Ensinn\u00e4kin S6 saa hieman j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4mm\u00e4n ulkokorisarjan, jossa on leve\u00e4mm\u00e4t aukot, matalaprofiiliset py\u00f6r\u00e4t, suuremmat jarrut, nelj\u00e4 pakoputkea, S6-kohtainen etus\u00e4leikk\u00f6 ja joukko merkkej\u00e4, joiden avulla kaikki tiet\u00e4v\u00e4t, ettet aja tavallista S6:ta.<\/p>\n\n\n\n

S6:n sis\u00e4tilat ovat my\u00f6s paremmin varustellut kuin tavallisen A6:n, sill\u00e4 niiss\u00e4 on urheiluistuimet, urheiluohjauspy\u00f6r\u00e4 ja muutama S-Line-merkki muistuttamassa siit\u00e4, ettet aja tavallista S6:ta. Ajotuntumaltaan S6 s\u00e4ilytt\u00e4\u00e4 tavalliseen A6:een liittyv\u00e4n mukavuuden, mutta on samalla paljon keskittyneempi mutkissa.<\/p>\n\n\n\n

Audi S6 – Luotettavuus ja yleiset ongelmatilanteet<\/h2>\n\n\n\n

Luotettavuuden osalta S6 ei poikkea kovinkaan paljon tavallisesta A6:sta, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se onnistuu suhteellisen ongelmitta, jos huollat sit\u00e4 riitt\u00e4v\u00e4n hyvin. N\u00e4m\u00e4 autot eiv\u00e4t yksinkertaisesti kest\u00e4 ilman asianmukaista huoltoa, ja se on tosiasia.<\/p>\n\n\n\n

Yleisimm\u00e4t S6:n ongelmat liittyv\u00e4t moottoriin, vaihteistoon, elektroniikkaan, jousitukseen ja \u00f6ljyvuotoihin.<\/p>\n\n\n\n

Audi S6 – Arvo ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys<\/h2>\n\n\n\n

S6 maksaa l\u00e4hes 40 000 dollaria halvemmalla kuin RS6, mik\u00e4 on valtava ero. Siksi monet ihmiset eiv\u00e4t ole halukkaita k\u00e4ytt\u00e4m\u00e4\u00e4n l\u00e4hes 115 000 dollaria pelkk\u00e4\u00e4n RS6:een. Sin\u00e4ns\u00e4 S6 on paljon j\u00e4rkev\u00e4mpi, mutta jos suorituskyky ei kiinnosta, pid\u00e4t todenn\u00e4k\u00f6isesti paljon halvemmasta tavallisesta A6:sta.<\/p>\n\n\n\n

K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyydelt\u00e4\u00e4n S6 on loistava, koska se on saatavana joko farmari- tai sedan-mallina. Kombi tarjoaa suuren tavaratilan, johon mahtuu paljon tavaraa, kun taas sedan ei ole paljon huonompi. Takana on paljon tilaa, niin paljon, etteiv\u00e4t lapsesi tai VIP-vieraasi tule pettym\u00e4\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa Audi S6?<\/h3>\n\n\n\n

Jos olet kiinnostunut nopeasta, k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisest\u00e4 ja ylellisest\u00e4 saksalaisesta premium-keskikokoluokan autosta, S6 on loistava valinta. S6:ssa yhdistyv\u00e4t monet sedaneihin\/estyjiin liitetyt edut keskittyneemp\u00e4\u00e4n ajokokemukseen, joka el\u00e4v\u00f6itt\u00e4\u00e4 tavallisen A6:n hieman tyls\u00e4\u00e4 luonnetta.<\/p>\n\n\n\n

Joidenkin mielest\u00e4 A6 on vain hieman liian kliininen, siit\u00e4 puuttuu luonne ja se on siksi hieman tyls\u00e4. S6 ratkaisee t\u00e4m\u00e4n ongelman, koska siin\u00e4 on j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4 moottori, joka pystyy ohittamaan jopa joitakin vakavia urheiluautoja suoralta k\u00e4delt\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Onko farmari Audi S6 parempi kuin sedan S6?<\/h3>\n\n\n\n

Jos kysyt Audilta, he kertovat, ett\u00e4 farmari S6 on aina parempi valinta, koska farmari (Avant) Audi S- ja RS-autot ovat osa Audin perint\u00f6\u00e4. T\u00e4m\u00e4 ei tarkoita sit\u00e4, etteik\u00f6 sedan olisi, mutta Audi tunnetaan nopeiden farmariautojen valmistuksesta, kun taas kaikki muut heid\u00e4n luokastaan tunnetaan nopeiden sedanien valmistuksesta.<\/p>\n\n\n\n

Niin tai n\u00e4in, sinun kannattaa valita se, josta pid\u00e4t enemm\u00e4n. Kombi-versio tarjoaa hieman enemm\u00e4n tilaa, mutta sedan on luultavasti useimpien mielest\u00e4 paremman n\u00e4k\u00f6inen auto.<\/p>\n\n\n\n

Onko Audi S6 nopea?<\/h3>\n\n\n\n

Olemme jo maininneet, ett\u00e4 S6:n pit\u00e4isi kiihty\u00e4 0-100 km\/h alle viidess\u00e4 sekunnissa, mutta jotkut riippumattomat toimittajat ovat mitanneet S6:n 0-100 km\/h noin 4,4 sekunnissa, mik\u00e4 on vakava 0-100 km\/h aika.<\/p>\n\n\n\n

Huippunopeus on rajoitettu 155mph:iin, kun taas nelj\u00e4nnesmailin aika on jossain 12,5 sekunnin tienoilla, mit\u00e4 my\u00f6s kirjaimellisesti kaikki pit\u00e4v\u00e4t nopeana, jotka eiv\u00e4t ole tottuneet ajamaan Porscheilla, Lamboilla ja McLarenilla.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Audi S6 on keskikokoisen Audin urheilusedan, joka sijoittuu tavallisen Audi A6:n ja tehokkaimman ja j\u00e4nnitt\u00e4vimm\u00e4n RS6-mallin v\u00e4liin. S6 s\u00e4ilytt\u00e4\u00e4 hillityn ulkon\u00e4\u00f6n, mutta siin\u00e4 on paljon enemm\u00e4n suorituskyky\u00e4. Onko Audi S6<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4492,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[4],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4491"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4491"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4491\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4493,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4491\/revisions\/4493"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4492"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4491"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4491"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4491"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}