{"id":4494,"date":"2022-06-22T10:35:23","date_gmt":"2022-06-22T10:35:23","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4494"},"modified":"2022-06-22T10:35:26","modified_gmt":"2022-06-22T10:35:26","slug":"bmw-e46n-yleiset-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/bmw-e46n-yleiset-ongelmat\/","title":{"rendered":"BMW E46:n yleiset ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

BMW E46 ei ehk\u00e4 ole en\u00e4\u00e4 tuotannossa, mutta se on edelleen yksi BMW:n kaikkien aikojen ikonisimmista autoista. Vuosina 1997-2006 valmistettu auto n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 tyylikk\u00e4\u00e4lt\u00e4 ja ylelliselt\u00e4, ja sen k\u00e4sitelt\u00e4vyys on erinomainen. Sill\u00e4 on kuitenkin my\u00f6s useita ongelmia, joihin k\u00e4ytt\u00e4j\u00e4t ovat t\u00f6rm\u00e4nneet omistuksensa aikana. Mutta mitk\u00e4 ovat joitakin BMW E46 -auton yleisimpi\u00e4 ongelmia?<\/p>\n\n\n\n

BMW E46:n yleisiin ongelmiin kuuluvat vialliset taka-alarungon kiinnikkeet, alemman ohjausvarren ja holkkien ongelmat, voimansiirtoongelmat, vaihteisto-ongelmat, Vanos-ongelmat, PCV-vika, \u00f6ljynsuodattimen kotelon tiivisteen vikaantuminen, j\u00e4\u00e4hdytysj\u00e4rjestelm\u00e4n vikaantuminen, s\u00e4hk\u00f6ikkunoiden ongelmat, polttoainepumpun ongelmat, kuluneet taajuusmuuttajan joustolevyt ja paljon muuta.<\/p>\n\n\n\n

Mitk\u00e4 ovat yleisi\u00e4 ongelmia BMW E46:ssa?<\/h2>\n\n\n\n

Alatukivarsien ja holkkien ongelmat<\/h3>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 on yksi t\u00e4rkeimmist\u00e4 ongelmista, joita BMW E46:n omistajat, joilla on paljon ajokilometrej\u00e4, kokevat. T\u00e4m\u00e4 ongelma ilmenee yleens\u00e4 sen j\u00e4lkeen, kun auto on ajanut yli 80 000 kilometri\u00e4. Joitakin merkkej\u00e4 huonoista alemmista ohjausvarsien ja holkkien kiinnikkeist\u00e4 ovat ohjauksen etuosasta kuuluva koliseva tai koliseva \u00e4\u00e4ni, kun ajetaan pienten kuoppien tai sorateiden yli. Vaihda huonot tai vialliset alaohjausvarret ja holkit.<\/p>\n\n\n\n

Vialliset taka-alarungon kiinnikkeet.<\/h3>\n\n\n\n

Toinen yleinen ongelma E46-mallissa on vialliset taka-alarungon kiinnikkeet. Useiden kilometrien j\u00e4lkeen kiinnikkeet halkeilevat tai kuluvat, jolloin auto siirtyy liikkeess\u00e4. T\u00e4m\u00e4 on vaarallista ja vaarallista kuljettajalle ja auton matkustajille. Vaihda huonot taka-alarungon kiinnikkeet.<\/p>\n\n\n\n

PCV:n vikaantuminen ja tukkeutuminen<\/h3>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 ongelma on yleinen BMW E46 -malleissa, joissa on M54- ja M52-kuusisylinteriset moottorit. PCV eli positiivinen kampikammion ilmanvaihto vikaantuu tukkeuduttuaan ilmanvaihtoaukoista vuotaneesta \u00f6ljyst\u00e4. Jotta v\u00e4ltytt\u00e4isiin uusilta vakavilta moottoriongelmilta, PCV on vaihdettava s\u00e4\u00e4nn\u00f6llisesti.<\/p>\n\n\n\n

Voimansiirron ongelmat<\/h3>\n\n\n\n

AWD-j\u00e4rjestelm\u00e4ll\u00e4 varustetuissa BMW E46 -malleissa on paljon voimansiirto-ongelmia. Yleisin niist\u00e4 on etuakselin totaalinen vikaantuminen. Toinen yleinen voimansiirto-ongelma on revennyt etuakseli. Jos huomaat, ett\u00e4 AWD BMW E46 -autossasi on n\u00e4it\u00e4 ongelmia, korjauta ne v\u00e4litt\u00f6m\u00e4sti. Sit\u00e4 paitsi ne ovat varsin hankalia korjata.<\/p>\n\n\n\n

Vanos-ongelmat<\/h3>\n\n\n\n

BMW E46 -malleissa, joissa on kaksois-Vanos-moottori, kuten 320i, 325i ja 330i, on paljon Vanos-ongelmia. Useimmat n\u00e4ist\u00e4 ongelmista liittyv\u00e4t Vanos-tiivisteisiin, jotka heikkenev\u00e4t nopeammin. Yksi yleisimpi\u00e4 merkkej\u00e4 huonosta Vanosista on alhaisempi kierroslukualue ja korkeampi polttoaineen kulutus. Vaihda huono Vanos.<\/p>\n\n\n\n

S\u00e4hk\u00f6ikkunoiden ongelmat<\/h3>\n\n\n\n

Jos k\u00e4yt\u00e4t s\u00e4hk\u00f6ikkunoita usein, ne vikaantuvat jonkin ajan kuluttua. T\u00e4m\u00e4 johtuu halpasta muoviradasta hihnapy\u00f6r\u00e4n sis\u00e4ll\u00e4, jota vaijeri kulkee. Se l\u00f6ystyy eik\u00e4 toimi tehokkaasti. Vaihda kisko ongelman korjaamiseksi.<\/p>\n\n\n\n

\u00d6ljynsuodatinkotelon tiivisteen vikaantuminen<\/h3>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 on yleinen ongelma kaikissa BMW-malleissa. BMW-malleissa on heikot moottorin tiivisteet, jotka halkeilevat tai kuluvat nopeammin ja vuotavat \u00f6ljy\u00e4. \u00d6ljynsuodatinkotelon tiiviste ei ole poikkeus, sill\u00e4 my\u00f6s se pett\u00e4\u00e4 jonkin ajan kuluttua ja alkaa vuotaa \u00f6ljy\u00e4. Vaihda huono \u00f6ljynsuodatinkotelon tiiviste.<\/p>\n\n\n\n

Vaihteisto-ongelmat<\/h3>\n\n\n\n

BMW E46:n vaihteisto-ongelmat ovat yleisi\u00e4 M3-malleissa. T\u00e4m\u00e4 johtuu sekventiaalisesta manuaalivaihteistosta, jolla ne on varustettu. Suurin syyllinen t\u00e4m\u00e4n mallin vaihteisto-ongelmiin on vikaantunut pumppu, joka aktivoi vaihteenvaihdot. T\u00e4m\u00e4n ongelman korjaaminen on melko hankalaa, ja sinun on viet\u00e4v\u00e4 auto ammattitaitoiselle mekaanikolle.<\/p>\n\n\n\n

Polttoainepumpun viat<\/h3>\n\n\n\n

Vaikka t\u00e4m\u00e4 ongelma ei ole yleinen, sit\u00e4 esiintyy silti vanhassa BMW E46:ssa. Kun autosi on ajanut yli 120 000 kilometri\u00e4, polttoainepumppua on siis syyt\u00e4 seurata tarkasti. Joitakin huonon polttoainepumpun merkkej\u00e4 ovat tehon menetys, kuollut moottori, alhaisempi polttoainetehokkuus ja k\u00e4ynnistysvaikeudet. Korjaa ongelma vaihtamalla huono polttoainepumppu.<\/p>\n\n\n\n

Viallinen j\u00e4\u00e4hdytysj\u00e4rjestelm\u00e4<\/h3>\n\n\n\n

BMW E46:n j\u00e4\u00e4hdytysj\u00e4rjestelm\u00e4ss\u00e4 voi menn\u00e4 vikaan niin monia asioita. Jos l\u00e4mp\u00f6tilat ovat eritt\u00e4in korkeita, alkaa esiinty\u00e4 samoja merkkej\u00e4 kuin puhjenneessa tiivisteess\u00e4. Joitakin yleisi\u00e4 j\u00e4\u00e4hdytysj\u00e4rjestelm\u00e4n vikaantuvia osia ovat termostaatti, vesipumppu ja paisuntapumppu. Vaihda vioittuneet osat.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

Onko BMW E46 luotettava auto?<\/h3>\n\n\n\n

Jos puhutaan luotettavuudesta k\u00e4ytettyjen BMW-mallien osalta, BMW E46 on paras vaihtoehto. T\u00e4m\u00e4 auto ei ole ainoastaan luotettava, vaan se on my\u00f6s hauska ajaa ja n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 tyylikk\u00e4\u00e4lt\u00e4. Se on paras valinta henkil\u00f6lle, joka haluaa aloittaa BMW:n parissa. Kaiken kaikkiaan sen luotettavuus on keskinkertainen, mik\u00e4 on ihan hyv\u00e4, mutta ei parempi kuin useimpien kilpailijoidensa.<\/p>\n\n\n\n

Onko BMW E46:n huolto kallista?<\/h3>\n\n\n\n

Kun verrataan BMW 46:n yll\u00e4pitokustannuksia muihin k\u00e4ytettyihin BMW:iin, huomaat, ett\u00e4 se on melko edullisempi. Mutta jos verrataan markkinoiden keskiarvoon, BMW E46 on silti melko kallis yll\u00e4pit\u00e4\u00e4. Siit\u00e4 huolimatta t\u00e4m\u00e4 auto toimii edelleen hyvin ja kest\u00e4\u00e4 pidemp\u00e4\u00e4n, jos sit\u00e4 huolletaan hyvin. Sinun on siis k\u00e4ytett\u00e4v\u00e4 keskim\u00e4\u00e4r\u00e4ist\u00e4 enemm\u00e4n rahaa t\u00e4m\u00e4n urheilullisen coup\u00e9n pit\u00e4miseen tiell\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Kuinka monen kilometrin j\u00e4lkeen BMW E46:ssa alkaa olla ongelmia?<\/h3>\n\n\n\n

Se riippuu siit\u00e4, miten hyvin huollat autoa. Pieni\u00e4 ongelmia alkaa esiinty\u00e4 jo 30 000 mailin kohdalla. Mutta asianmukaisella huollolla vakavia ongelmia voi alkaa ilmaantua vasta yli 100 000 mailin j\u00e4lkeen. Oikealla hoidolla ja kunnossapidolla BMW E46 antaa sinulle yli 200 000 kilometri\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Mitk\u00e4 ovat BMW 3-sarjan yleisimm\u00e4t ongelmat?<\/h3>\n\n\n\n

BMW E46 on BMW 3-sarjan nelj\u00e4s sukupolvi. T\u00e4ss\u00e4 sarjassa on useita ongelmia, mutta yleisimpi\u00e4 ovat \u00f6ljyvuodot, moottorin j\u00e4\u00e4hdytysj\u00e4rjestelm\u00e4n viat, takavalojen kokoonpano-ongelmat ja ohjauspy\u00f6r\u00e4n t\u00e4rin\u00e4 jarrutuksessa. Huolimatta useista ongelmista BMW 3-sarja on yksi luotettavimmista BMW-sarjoista.<\/p>\n\n\n\n

Yhteenveto<\/h2>\n\n\n\n

BMW E46 on yksi markkinoiden luotettavimmista ja suorituskykyisimmist\u00e4 k\u00e4ytetyist\u00e4 BMW-malleista. Mutta kuten odotettua, t\u00e4ss\u00e4 autossa on my\u00f6s useita ongelmia, jotka kiinnostuneiden ostajien on hyv\u00e4 tiet\u00e4\u00e4, ennen kuin he sijoittavat siihen. Suurin osa ongelmista ei kuitenkaan ole vakavia, ja ne voidaan helposti hallita tai v\u00e4ltt\u00e4\u00e4 asianmukaisella hoidolla ja kunnossapidolla.<\/p>\n\n\n\n

Huomaa, ett\u00e4 jotkin k\u00e4ytetyt BMW E46 -mallivuodet ovat luotettavampia tai niiss\u00e4 on v\u00e4hemm\u00e4n ongelmia kuin muissa vuosimalleissa. Kaiken kaikkiaan BMW E46 -mallista on hitaasti tulossa ikoninen, ja se toimii edelleen erinomaisesti.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

BMW E46 ei ehk\u00e4 ole en\u00e4\u00e4 tuotannossa, mutta se on edelleen yksi BMW:n kaikkien aikojen ikonisimmista autoista. Vuosina 1997-2006 valmistettu auto n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 tyylikk\u00e4\u00e4lt\u00e4 ja ylelliselt\u00e4, ja sen k\u00e4sitelt\u00e4vyys on erinomainen.<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4495,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[6],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4494"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4494"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4494\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4496,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4494\/revisions\/4496"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4495"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4494"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4494"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4494"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}