{"id":4500,"date":"2022-06-23T06:43:18","date_gmt":"2022-06-23T06:43:18","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4500"},"modified":"2022-06-23T06:43:22","modified_gmt":"2022-06-23T06:43:22","slug":"audi-a7n-yleiset-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/audi-a7n-yleiset-ongelmat\/","title":{"rendered":"Audi A7:n yleiset ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

Audi A7 on tyylikk\u00e4\u00e4mpi versio rakastetusta neliovisesta Audi A6 -sedanista. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 A7 ottaa Audi A6:n alustan ja tekee siit\u00e4 tyylikk\u00e4\u00e4mm\u00e4n neliovisen coup\u00e9n, jossa on kehyksett\u00f6m\u00e4t ovet. Audi teki t\u00e4m\u00e4n tehd\u00e4kseen A7:st\u00e4 kilpailijan Mercedes CLS:lle ja BMW 6-sarjan Grand Coupelle, sill\u00e4 n\u00e4m\u00e4 autot olivat uskomattoman suosittuja muutama vuosi sitten.<\/p>\n\n\n\n

Nyky\u00e4\u00e4n el\u00e4mme aikakautta, jota maasturit ja crossoverit hallitsevat, ja n\u00e4m\u00e4 autot ottivat hieman v\u00e4ist\u00f6tilaa. Oli miten oli, ne ovat edelleen vaikuttavimpia malleja, joita n\u00e4m\u00e4 kolme legendaarista autonvalmistajaa tarjoavat, ja A7 saattaa hyvinkin olla paras n\u00e4ist\u00e4 kolmesta.<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4\u00e4n auto ei kuitenkaan ole t\u00e4ydellinen, eik\u00e4 A7 todellakaan ole. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se on monimutkainen ja t\u00e4ynn\u00e4 lukuisia herkki\u00e4 s\u00e4hk\u00f6isi\u00e4 ja mekaanisia j\u00e4rjestelmi\u00e4, jotka tunnetusti rikkoutuvat jonkin ajan kuluttua. Jos siis haluat omistaa A7:n ja haluat, ett\u00e4 se kest\u00e4\u00e4 ilman, ett\u00e4 lompakkosi tyhjenee, sinun on huollettava sit\u00e4 Audin suositusten mukaisesti.<\/p>\n\n\n\n

Yleisimm\u00e4t Audi A7:n ongelmat liittyv\u00e4t moottoriin, s\u00e4hk\u00f6j\u00e4rjestelmiin, vaihteistoon, ajoneuvon nopeudens\u00e4\u00e4t\u00f6antureihin ja tasauspy\u00f6r\u00e4st\u00f6n ongelmiin. Suurin osa n\u00e4ist\u00e4 voidaan pys\u00e4ytt\u00e4\u00e4 ennaltaehk\u00e4isev\u00e4ll\u00e4 huollolla, mutta ei kaikkia.<\/p>\n\n\n\n

Audi A7 – Moottoriongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Audi A7:\u00e4\u00e4n on tarjolla joukko moottorivaihtoehtoja alkaen 200 hv:n V6-moottorista aina kaksoisturboahdettuihin V8-moottoreihin, joissa on yli 600 hv. Monet moottorivaihtoehdot tarkoittavat monia erilaisia moottoriongelmia, mutta useimmat A7:n moottorit n\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t toimivan hyvin. 3,0 litran V6-moottorit ovat kuitenkin tunnettuja ajoitusketjuongelmista, jotka on ratkaistava mahdollisimman pian, sill\u00e4 muuten ne voivat tuhota koko moottorin.<\/p>\n\n\n\n

Muut moottoriongelmat liittyv\u00e4t mahdolliseen ylikuumenemiseen, joka johtuu viallisesta termostaatista tai \u00f6ljyvuodoista, joita esiintyy enemm\u00e4n vanhemmissa A7-malleissa. Oli miten oli, n\u00e4m\u00e4 moottorit ovat tukevia ja niiden pit\u00e4isi kest\u00e4\u00e4 pitk\u00e4\u00e4n, mutta muista tehd\u00e4 oma osuutesi ja huoltaa niit\u00e4 mahdollisimman hyvin.<\/p>\n\n\n\n

Audi A7 – S\u00e4hk\u00f6ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Muut kuin moottorin s\u00e4hk\u00f6ongelmat ovat yleinen piirre A7:ss\u00e4, ja yleisimm\u00e4t s\u00e4hk\u00f6ongelmat, joista A7 k\u00e4rsii, liittyv\u00e4t rengaspaineantureihin, kattoluukkuongelmiin, infotainment-j\u00e4rjestelm\u00e4n ongelmiin ja erilaisiin ongelmiin auton sis\u00e4isen puhelinliit\u00e4nn\u00e4n, kuten Bluetooth-handsfree-suoratoiston, kanssa.<\/p>\n\n\n\n

Valitettavasti s\u00e4hk\u00f6ongelmat ovat vanhemmissa A7-malleissa paljon yleisempi\u00e4, luultavasti siksi, ett\u00e4 n\u00e4it\u00e4 j\u00e4rjestelmi\u00e4 on k\u00e4ytetty paljon A7:n elinkaaren aikana. Audi valmistaa nyky\u00e4\u00e4n kaikkein monimutkaisimpia autoja, koska niiss\u00e4 on ominaisuuksia, joita ei yksinkertaisesti l\u00f6ydy useimmista autoista nyky\u00e4\u00e4n. Audi rakastaa tekniikkaa, mutta tekniikka on herkk\u00e4\u00e4 ja voi aiheuttaa paljon p\u00e4\u00e4nvaivaa.<\/p>\n\n\n\n

Audi A7 – Vaihteisto-ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Audi A7 on saatavana joko momentinmuunninautomaattivaihteistolla tai DCT-kaksoiskytkin S-Tronic -vaihteistolla, ja n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 silt\u00e4, ett\u00e4 DCT S-Tronic on se, joka on itsep\u00e4isempi. Useat omistajat ovat valittaneet, ett\u00e4 auto muuttuu hermostuneeksi ja hitaaksi, erityisesti kun A7:\u00e4\u00e4 ohjataan alhaisemmilla nopeuksilla tai rinteess\u00e4 tai alam\u00e4ess\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Tiptronic-automaattivaihteisto on paljon pehme\u00e4mpi, mutta se ei silti onnistu vaihtamaan vaihteita niin nopeasti kuin jotkut omistajat haluaisivat. Kaiken kaikkiaan n\u00e4m\u00e4 ongelmat johtuvat enimm\u00e4kseen ohjelmistosta, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 moduulien p\u00e4ivitt\u00e4minen tai nollaaminen voi korjata ne.<\/p>\n\n\n\n

Audi A7 – Ajoneuvon nopeudens\u00e4\u00e4timen anturiongelmat<\/h2>\n\n\n\n

A7:ss\u00e4 on joukko kehittyneit\u00e4 kuljettajan apuj\u00e4rjestelmi\u00e4, jotka on suunniteltu pit\u00e4m\u00e4\u00e4n sinut turvassa ja helpottamaan el\u00e4m\u00e4\u00e4si p\u00e4ivitt\u00e4in. Kun n\u00e4m\u00e4 j\u00e4rjestelm\u00e4t kuitenkin vikaantuvat, ne tekev\u00e4t juuri p\u00e4invastoin ja tekev\u00e4t el\u00e4m\u00e4st\u00e4si paljon vaikeampaa. Omistajat ovat todenneet, ett\u00e4 jotkin n\u00e4ist\u00e4 j\u00e4rjestelmist\u00e4 ovat aivan liian tunkeilevia ja voivat jopa aiheuttaa onnettomuuden.<\/p>\n\n\n\n

Useimmat n\u00e4ist\u00e4 ongelmista voidaan ratkaista my\u00f6s ohjelmistop\u00e4ivityksill\u00e4, mutta joskus joudut vaihtamaan laitteistokomponentteja, koska ohjelmistop\u00e4ivityksill\u00e4 on vain rajalliset mahdollisuudet.<\/p>\n\n\n\n

Audi A7 – Tasauspy\u00f6r\u00e4st\u00f6ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

A7 k\u00e4rsii joskus my\u00f6s tasauspy\u00f6r\u00e4st\u00f6\u00f6n liittyvist\u00e4 ongelmista, tarkemmin sanottuna tasauspy\u00f6r\u00e4st\u00f6st\u00e4 tulevista oudoista \u00e4\u00e4nist\u00e4. Jos kuulet kolisevia, jauhavia tai vinkuvia \u00e4\u00e4ni\u00e4, on todenn\u00e4k\u00f6ist\u00e4, ett\u00e4 A7-autossasi on tasauspy\u00f6r\u00e4st\u00f6ongelmia, jotka on korjattava mahdollisimman pian, sill\u00e4 muuten ne voivat aiheuttaa lis\u00e4vahinkoja.<\/p>\n\n\n\n

Jos renkaat kuluvat ep\u00e4tasaisesti, kannattaa my\u00f6s tarkistaa tasauspy\u00f6r\u00e4st\u00f6. Jotkut sanovat, ett\u00e4 n\u00e4m\u00e4 ongelmat johtuvat siit\u00e4, ett\u00e4 tasauspy\u00f6r\u00e4st\u00f6 ei ole voideltu tarpeeksi hyvin, mutta vie A7-autosi mekaanikolle, jotta voit olla 100-prosenttisen varma.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko Audi A7 parempi kuin Audi A6?<\/h3>\n\n\n\n

Audi A7 on A6:n tyylikk\u00e4\u00e4mpi versio, ja siin\u00e4 on paremmat varusteet suoraan tehtaalta. A7:\u00e4\u00e4n ei saa 4-sylinterisi\u00e4 moottoreita, kun taas A6:een saa, A7:\u00e4\u00e4n ei saa LED-valoja, kun taas A6:een saa. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 jopa kaikkein yksinkertaisin A7 on suhteellisen hyvin varustettu auto.<\/p>\n\n\n\n

Toisaalta l\u00e4hes 15 000 dollarin erolla n\u00e4iden kahden auton v\u00e4lill\u00e4 voi saada l\u00e4hes kaikki haluamansa lis\u00e4varusteet. Vastaus t\u00e4h\u00e4n kysymykseen on kiinni henkil\u00f6kohtaisista mieltymyksist\u00e4si. On my\u00f6s syyt\u00e4 mainita, ett\u00e4 A6 on hieman tilavampi takana ja ett\u00e4 se on saatavana my\u00f6s farmarina, kun taas A7:ss\u00e4 on k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisempi takaluukku.<\/p>\n\n\n\n

Kuinka monta kilometri\u00e4 Audi A7 kest\u00e4\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

Audi A7:n pit\u00e4isi kest\u00e4\u00e4 v\u00e4hint\u00e4\u00e4n 200 000 kilometri\u00e4 ilman suurempia korjauksia. Monet Audi-asiantuntijat toteavat, ett\u00e4 10-15 vuoden jatkuvan k\u00e4yt\u00f6n ei pit\u00e4isi rasittaa A7:\u00e4\u00e4 liikaa, jos siit\u00e4 pidet\u00e4\u00e4n asianmukaista huolta.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4in ollen A7:n pit\u00e4isi kest\u00e4\u00e4 asianmukaisella huollolla ja kohtuullisella rasituksella paljon pidemp\u00e4\u00e4n kuin 200 000 kilometri\u00e4. Audi tiet\u00e4\u00e4, ett\u00e4 monet ihmiset k\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t A7:\u00e4\u00e4 pitk\u00e4n matkan matkoihin, ja siksi se on varmistanut, ett\u00e4 auto pystyy siihen pitk\u00e4\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Ovatko katumaasturit suositumpia kuin sedanit?<\/h3>\n\n\n\n

Maasturit ovat nyky\u00e4\u00e4n paljon suositumpia kuin sedanit, ja vain crossoverit voivat uhata maastureiden ylivaltaa. Siksi monet merkit ymp\u00e4ri maailmaa investoivat suurimman osan rahoistaan uusien katumaastureiden pumppaamiseen, ja siksi monet merkit ovat my\u00f6s lopettaneet monien sedanien ja erityisesti 2-ovisten coupes ja avoautojen tuotannon.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Audi A7 on tyylikk\u00e4\u00e4mpi versio rakastetusta neliovisesta Audi A6 -sedanista. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 A7 ottaa Audi A6:n alustan ja tekee siit\u00e4 tyylikk\u00e4\u00e4mm\u00e4n neliovisen coup\u00e9n, jossa on kehyksett\u00f6m\u00e4t ovet. Audi teki<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4501,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[4],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4500"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4500"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4500\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4502,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4500\/revisions\/4502"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4501"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4500"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4500"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4500"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}