{"id":4503,"date":"2022-06-23T06:43:54","date_gmt":"2022-06-23T06:43:54","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4503"},"modified":"2022-06-23T06:43:57","modified_gmt":"2022-06-23T06:43:57","slug":"onko-audi-a7-hyva-auto","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/onko-audi-a7-hyva-auto\/","title":{"rendered":"Onko Audi A7 hyv\u00e4 auto?"},"content":{"rendered":"\n

Audi A7 on neliovinen coupe, joka perustuu A6:n alustaan ja on tehty kilpailemaan Mercedes CLS:n ja BMW 6-sarjan Grand Coup\u00e9n kaltaisten autojen kanssa. A7 on suunniteltu ihmisille, jotka haluavat mukavan ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisen sedanin, mutta haluavat my\u00f6s jotain hieman mielenkiintoisempaa ja huomiota her\u00e4tt\u00e4v\u00e4mp\u00e4\u00e4. Onko Audi A7 siis hyv\u00e4 auto?<\/p>\n\n\n\n

Audi A7 on todellakin todella hyv\u00e4 auto, koska se tarjoaa melko paljon etuja ja v\u00e4h\u00e4n tai ei lainkaan haittoja. Ensinn\u00e4kin A7:n moottoripaletti on loistava, auto n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 hyv\u00e4lt\u00e4, se kulkee todella hyvin, se on suhteellisen luotettava ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llinen, ja vanhemmat A7-mallit ovat nyky\u00e4\u00e4n varsin edullisia toisen k\u00e4den markkinoilla. Joillekin se saattaa olla hieman liian suuri, ja suorituskyvyn harrastajat saattavat pit\u00e4\u00e4 sit\u00e4 hieman tyls\u00e4n\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

A7:n tarkoituksena ei kuitenkaan ole koskaan ollut olla kompakti tai urheilullinen, koska Audi tarjoaa monia t\u00e4h\u00e4n tarkoitukseen sopivia malleja, erityisesti Audi A5 Sportback, joka on my\u00f6s neliovinen coupe, mutta paljon pienempi. A7 on suunniteltu ensisijaisesti pitk\u00e4n matkan ajamiseen, ja on vaikea v\u00e4itt\u00e4\u00e4, etteik\u00f6 A7 onnistuisi siin\u00e4 ongelmitta.<\/p>\n\n\n\n

Sin\u00e4ns\u00e4 A7 on hyv\u00e4 auto, koska siin\u00e4 yhdistyv\u00e4t kaikki A6 sedanin edut tyylikk\u00e4\u00e4mp\u00e4\u00e4n coupe-ulkon\u00e4k\u00f6\u00f6n. Siin\u00e4 ei ehk\u00e4 ole yht\u00e4 paljon tilaa takapenkill\u00e4, mutta se korvaa sen suuremmalla ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisemm\u00e4ll\u00e4 tavaratilalla.<\/p>\n\n\n\n

Audi A7 – Voimansiirto<\/h2>\n\n\n\n

A7 on saatavana muutamalla bensiinivaihtoehdolla ja melko monella dieselill\u00e4. Yleisimm\u00e4t A7:n bensiinimoottorit ovat 3.0 TFSI V6 -moottorit, joiden teho on noin 300 hv-350 hv, mutta Audi tarjoaa A7:\u00e4\u00e4 my\u00f6s pienemm\u00e4ll\u00e4 4-sylinterisell\u00e4 2.0L TFSI -moottorilla, joka tarjoaa jopa 250 hv. S7:n saa 3.0L V6-moottorilla, jossa on 444hv, kun taas malliston k\u00e4rkimallin RS7 saa 4.0L turboahdetun V8-moottorin, jossa on 603hv.<\/p>\n\n\n\n

Dieselmoottorit aloittavat tunnetulla 3,0L TDI 6-sylinterisell\u00e4 moottorilla, joka tuottaa 204hv:n ja 355hv:n v\u00e4lill\u00e4 S7-dieselmallissa. Audi k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 nyky\u00e4\u00e4n useimmissa A7:n moottoreissa my\u00f6s mild-hybriditekniikkaa auton hy\u00f6tysuhteen parantamiseksi. A7:n saa joko S-Tronic DSG -vaihteistolla tai 8-vaihteisella Tiptronic-vaihteistolla v\u00e4\u00e4nt\u00f6momentiltaan suuriin malleihin.<\/p>\n\n\n\n

Alkutason A7-mallit ovat etuvetoisia, kun taas korkeamman hintaluokan mallit on varustettu Audin ikonisella Quattro AWD -j\u00e4rjestelm\u00e4ll\u00e4, joka on saatavana lis\u00e4varusteena kaikkiin A7-malleihin. Dieselk\u00e4ytt\u00f6iset A7-mallit ovat ylivoimaisesti tehokkaimpia, sill\u00e4 ne kulkevat jopa 55MPG, kun taas bensiinimoottoreilla p\u00e4\u00e4st\u00e4\u00e4n 35MPG:hen.<\/p>\n\n\n\n

Audi A7 – muotoilu ja alusta<\/h2>\n\n\n\n

Muotoilun osalta A7:\u00e4\u00e4 pidet\u00e4\u00e4n yhten\u00e4, ellei jopa Audin parhaimman n\u00e4k\u00f6isen\u00e4 sedanina. A7 perustuu A6:n alustaan, mutta se on paljon tyylikk\u00e4\u00e4mpi leve\u00e4mm\u00e4n asennon ja viisto coupe-kattolinjan ansiosta. Autossa on my\u00f6s kehyksett\u00f6m\u00e4t ovet, mik\u00e4 on nyky\u00e4\u00e4n v\u00e4ltt\u00e4m\u00e4t\u00f6nt\u00e4 kaikille coupeille. A7:n sis\u00e4tilat ovat k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6ss\u00e4 samat kuin A6:ssa, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se on todella miellytt\u00e4v\u00e4 paikka.<\/p>\n\n\n\n

A7:n jousitus ja alustan viritys on r\u00e4\u00e4t\u00e4l\u00f6ity l\u00e4hes yksinomaan mukavuutta silm\u00e4ll\u00e4 pit\u00e4en, lukuun ottamatta RS7:\u00e4\u00e4, joka tuntuu paljon dynaamisemmalta. Joka tapauksessa kaikki A7-mallit ovat pehme\u00e4t, pehmustetut ja todella mukavat.<\/p>\n\n\n\n

Audi A7 – Luotettavuus ja yleiset ongelmatilanteet<\/h2>\n\n\n\n

A7 on suunnilleen yht\u00e4 luotettava kuin A6, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se voi olla luotettava ja luotettava, mutta vain, jos huollat sit\u00e4 tarpeeksi hyvin. N\u00e4m\u00e4 autot ovat monimutkaisia ja niiss\u00e4 on kaikenlaisia ominaisuuksia, jotka sek\u00e4 pit\u00e4v\u00e4t sinut turvassa ett\u00e4 viihdytt\u00e4v\u00e4t sinua.<\/p>\n\n\n\n

Yleisimm\u00e4t Audi A7 -ongelmat liittyv\u00e4t moottoriin, vaihteistoon, \u00f6ljyvuotoihin\/kulutukseen, tasauspy\u00f6r\u00e4st\u00f6\u00f6n ja mahdollisesti muuhun kuin moottorin elektroniikkaan.<\/p>\n\n\n\n

Audi A7 – Arvo ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys<\/h2>\n\n\n\n

A7 maksaa melko paljon enemm\u00e4n rahaa kuin A6, mutta siin\u00e4 on tiettyj\u00e4 ominaisuuksia, jotka saa vain lis\u00e4varusteena A6:een. Jos pid\u00e4t A7:n ulkon\u00e4\u00f6st\u00e4 ja olet sit\u00e4 mielt\u00e4, ett\u00e4 A6 ei p\u00e4rj\u00e4\u00e4 A7:lle muotoilussa, on j\u00e4rkev\u00e4\u00e4 harkita A7:\u00e4\u00e4 A6:n sijaan.<\/p>\n\n\n\n

K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyyden kannalta A7:st\u00e4 puuttuu hieman tilaa takapenkkien p\u00e4\u00e4h\u00e4n A6:een verrattuna sen kaltevan kattolinjan vuoksi, mutta se korvaa sen takaluukun takakontilla, joka lis\u00e4\u00e4 tavaratilaa ja saavutettavuutta melkoisesti.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko j\u00e4rkev\u00e4\u00e4 p\u00e4ivitt\u00e4\u00e4 Audi A7:\u00e4\u00e4n Audi A6:sta?<\/h3>\n\n\n\n

Se riippuu siit\u00e4, mit\u00e4 arvostat eniten. Todellisuudessa et todellakaan saa mit\u00e4\u00e4n muuta kuin muotoilun, jos valitset A7:n A6:n sijaan. Toki A7:n tavaratila on k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisempi, mutta sill\u00e4 ei ole suurta merkityst\u00e4, koska A6:n tavaratila on jo tarpeeksi suuri, ja tilasta tulee harvoin pulaa.<\/p>\n\n\n\n

Se, miss\u00e4 A7 voisi olla ratkaiseva tekij\u00e4, on sen kalteva kattolinja ja takapenkkien p\u00e4\u00e4ntilan puute. Siksi A7 ei ole yleinen kuljettaja-auto, kun taas A6 on. Kaiken kaikkiaan, jos tykk\u00e4\u00e4t muotoilusta ja jos takapenkkikompromissi ei haittaa, on j\u00e4rkev\u00e4\u00e4 vaihtaa A7:\u00e4\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Onko Audi A7 kallis yll\u00e4pit\u00e4\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

Audi A7 on todellakin kallis auto yll\u00e4pit\u00e4\u00e4, mutta niin ovat kaikki t\u00e4m\u00e4n segmentin autot. Se kuuluu asiaan, sill\u00e4 kehittynytt\u00e4 teknologiaa ei voi ostaa ilman, ett\u00e4 muistaa jatkuvasti kaikki mahdolliset kustannukset, joita siihen liittyy.<\/p>\n\n\n\n

Vaikka A7:n yll\u00e4pito maksaakin melko paljon, erot Mercedes CLS:n ja BMW 6-sarjan v\u00e4lill\u00e4 ovat merkityksett\u00f6mi\u00e4. Joidenkin l\u00e4hteiden mukaan A7 voi maksaa noin 8 000-10 000 dollaria huoltokuluina ensimm\u00e4isten 10 vuoden aikana.<\/p>\n\n\n\n

Kuinka kauan Audi A7 kest\u00e4\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

Audi A7:n pit\u00e4isi kest\u00e4\u00e4 v\u00e4hint\u00e4\u00e4n 200 000 kilometri\u00e4 ilman suurempia korjauksia. N\u00e4m\u00e4 luvut ovat kuitenkin j\u00e4rkevi\u00e4 vain, jos autoa huolletaan riitt\u00e4v\u00e4n hyvin. On todella vaikea ennustaa, kuinka kauan auto voi kest\u00e4\u00e4, mutta jos teet parhaasi ja pid\u00e4t A7:n hyv\u00e4ss\u00e4 kunnossa, 200 000 mailia tai 10-15 vuoden k\u00e4ytt\u00f6 pit\u00e4isi olla enemm\u00e4n tai v\u00e4hemm\u00e4n taattu, jos auto on rakennettu riitt\u00e4v\u00e4n hyvin.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Audi A7 on neliovinen coupe, joka perustuu A6:n alustaan ja on tehty kilpailemaan Mercedes CLS:n ja BMW 6-sarjan Grand Coup\u00e9n kaltaisten autojen kanssa. A7 on suunniteltu ihmisille, jotka haluavat mukavan<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4504,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[4],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4503"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4503"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4503\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4505,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4503\/revisions\/4505"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4504"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4503"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4503"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4503"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}