{"id":4506,"date":"2022-06-23T07:25:50","date_gmt":"2022-06-23T07:25:50","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4506"},"modified":"2022-06-23T07:25:54","modified_gmt":"2022-06-23T07:25:54","slug":"audi-s7n-yleiset-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/audi-s7n-yleiset-ongelmat\/","title":{"rendered":"Audi S7:n yleiset ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

Audi S7 t\u00e4ytt\u00e4\u00e4 kuilun ”tavallisen” Audi A7:n ja suorituskykyisemm\u00e4n Audi RS7:n v\u00e4lill\u00e4. Siksi S7 ei ole yht\u00e4 j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4 kuin RS7, mutta se on mukavampi kuin RS7. S7 on olemassa siksi, ett\u00e4 monet ihmiset eiv\u00e4t halua kaikkien muiden tiet\u00e4v\u00e4n, ett\u00e4 he omistavat suorituskykyisen sedanin.<\/p>\n\n\n\n

Monet harrastajat uskovat, ett\u00e4 todellisen nopean Audi-sedanin tunnusmerkki on nukkuvan n\u00e4k\u00f6inen. Auto on nopea ja tehokas, mutta kukaan asiaan vihkiytym\u00e4t\u00f6n ei voi koskaan sanoa, ett\u00e4 se on jotain muuta kuin tavallinen A7. Jos siis kuulut niihin ihmisiin, jotka haluavat ajaa nopeasti, mutta huomaamatta, 450-hevosvoimainen Audi S7 on t\u00e4ydellinen auto sinulle.<\/p>\n\n\n\n

Luotettavuuden kannalta t\u00e4ydellisi\u00e4 autoja ei kuitenkaan ole olemassa, sill\u00e4 kaikki autot ovat alttiita rikkoutumaan, eik\u00e4 S7 ole poikkeus. S7:ss\u00e4 esiintyy ongelmia vaihteiston, liiallisen \u00f6ljynkulutuksen, moottorin, muiden kuin moottorin s\u00e4hk\u00f6jen tai tasauspy\u00f6r\u00e4st\u00f6n kanssa.<\/p>\n\n\n\n

Ainoa tapa, jolla voit nauttia S7:st\u00e4 vuosikymmeni\u00e4 ilman huolta valtavista korjauslaskuista, on huolehtia aina auton v\u00e4ltt\u00e4m\u00e4tt\u00f6mist\u00e4 huoltotoimenpiteist\u00e4. Tee kaikki tarvittavat huollot, jotka on teht\u00e4v\u00e4, ennen kuin ne todella ”tarvitsee” tehd\u00e4. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 kaikki auton olennaiset j\u00e4rjestelm\u00e4t ja komponentit on pidett\u00e4v\u00e4 parhaassa mahdollisessa kunnossa.<\/p>\n\n\n\n

Audi S7 – Vaihteisto-ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Audi S7:ss\u00e4 on Audin 8-vaihteinen Tiptronic-momenttimuunninvaihteisto, joka on ollut k\u00e4yt\u00f6ss\u00e4 jo pitk\u00e4\u00e4n. Toki Audi on tehnyt melko paljon, jotta Tiptronicista olisi tullut sellainen kuin se on nyt, mutta silti Tiptronic-vaihteistossa on joitakin ongelmia, joita Tiptronic-vaihteisto kokee melko usein. Esimerkiksi solenoidi voi joskus ep\u00e4onnistua vaihteistonesteen virtauksen ohjaamisessa vaihteiston l\u00e4pi.<\/p>\n\n\n\n

Kytkin voi jumiutua, momentinmuuntimen laakerit voivat kulua, ja koko vaihteisto voi joskus jopa vuotaa \u00f6ljy\u00e4. T\u00e4m\u00e4 ei tarkoita, ett\u00e4 S7:ss\u00e4 oleva Tiptronic olisi huono, vaan pikemminkin sit\u00e4, ett\u00e4 se ei ole yht\u00e4 tukeva kuin monissa muissa Audin malleissa, erityisesti niiss\u00e4, joissa on paljon v\u00e4hemm\u00e4n tehoa ja v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Audi S7 – Liiallinen \u00f6ljynkulutus<\/h2>\n\n\n\n

Koska Audi S7 on niin voimakas ja suorituskykyinen auto ja koska eurooppalaiset luksusautot tyypillisesti juovat \u00f6ljy\u00e4 kahdella pillill\u00e4, S7 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 kuluttavan jopa litran verran \u00f6ljy\u00e4 2000 mailin v\u00e4lein. Audi pit\u00e4\u00e4 suurta \u00f6ljynkulutusta suurena, kun jokin sen autoista polttaa litran \u00f6ljy\u00e4 1200 mailin v\u00e4lein, mutta 2000 mailin kohdallakaan se ei ole tavallista.<\/p>\n\n\n\n

Audi S7 – Moottoriongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Audi S7:n tiedet\u00e4\u00e4n joskus kokevan ongelmia moottorin kanssa, tarkemmin sanottuna moottorin kolkuttelua, sytytystulppa-ongelmia, sytytyskelaongelmia tai ongelmia, jotka liittyv\u00e4t hiilikerrostumiin jakoputkessa. On syyt\u00e4 mainita, ett\u00e4 hiilen kertyminen jakosarjaan on enemm\u00e4n tai v\u00e4hemm\u00e4n varattu vain edellisen sukupolven S7-malleihin, joissa k\u00e4ytettiin V8-moottoria.<\/p>\n\n\n\n

Oli miten oli, nykyisess\u00e4 S7-mallissa oleva V6-moottori on paljon parempi, ja se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 kest\u00e4v\u00e4n todella hyvin. Se tarvitsee kyll\u00e4 huoltoa, erityisesti \u00f6ljyn t\u00e4ydennyst\u00e4, mutta jos teet kaiken voitavasi, se ei j\u00e4t\u00e4 sinua pulaan.<\/p>\n\n\n\n

Audi S7 – S\u00e4hk\u00f6ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Audi S7 on todella monimutkainen auto, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 siin\u00e4 on monenlaisia ominaisuuksia, jotka on suunniteltu sek\u00e4 pit\u00e4m\u00e4\u00e4n sinut turvassa ett\u00e4 viihdytt\u00e4m\u00e4\u00e4n sinua. Monien n\u00e4ist\u00e4 tiedet\u00e4\u00e4n kuitenkin ep\u00e4onnistuvan, erityisesti vanhemmissa S7-malleissa.<\/p>\n\n\n\n

Ensinn\u00e4kin MMI-infotainment-j\u00e4rjestelm\u00e4 voi joskus h\u00e4iriinty\u00e4, samoin peruutuskamera. My\u00f6s puhelinyhteydet n\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t olevan ongelma vanhemmissa autoissa. Ajoneuvon nopeudens\u00e4\u00e4t\u00f6anturit ovat my\u00f6s joskus alttiita toimintah\u00e4iri\u00f6ille, mik\u00e4 voi olla todella vaarallinen tilanne.<\/p>\n\n\n\n

Audi S7 – Tasauspy\u00f6r\u00e4st\u00f6ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Audi S7:ss\u00e4 on vahvistettu urheilullinen tasauspy\u00f6r\u00e4st\u00f6, jonka tiedet\u00e4\u00e4n joskus menev\u00e4n ep\u00e4kuntoon, ja auto antaa jopa varoitusviestin, joka kertoo, ett\u00e4 tasauspy\u00f6r\u00e4st\u00f6ss\u00e4 on ongelma. T\u00e4m\u00e4 ongelma koskee useimmiten vanhempia Audi S7 -malleja, mutta joissakin tapauksissa jopa uusimmat A7\/S7-mallit k\u00e4rsiv\u00e4t vastaavista ongelmista.<\/p>\n\n\n\n

Jos kuulet kolinaa, jyskytyst\u00e4 tai vinkumista auton alta, on todenn\u00e4k\u00f6ist\u00e4, ett\u00e4 tasauspy\u00f6r\u00e4st\u00f6 on syyllinen. Joka tapauksessa sinun on viet\u00e4v\u00e4 S7-mallisi j\u00e4lleenmyyj\u00e4lle, jotta ongelma saadaan selvitetty\u00e4, sill\u00e4 viallinen tasauspy\u00f6r\u00e4st\u00f6 ei ole mit\u00e4\u00e4n, mit\u00e4 haluaisit mink\u00e4\u00e4nlaiseen suorituskykyiseen autoon.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko Audi S7 hyv\u00e4 ostos?<\/h3>\n\n\n\n

Audi S7 voi olla hyv\u00e4 ostos, jos haluat tehd\u00e4 kompromissin naurettavan 600 hv RS7:n ja tavallisen Audi A7:n v\u00e4lill\u00e4. S7 sopii t\u00e4ydellisesti t\u00e4h\u00e4n kuiluun, sill\u00e4 se tarjoaa 450 hv ja on silti suhteellisen rauhallinen. RS7 on yksinkertaisesti liian villi monille ihmisille, kun taas tavallinen A7 ei ole lainkaan suorituskykyinen auto.<\/p>\n\n\n\n

Jos kuitenkin haluat parhaan mahdollisen Audi A7 -mallin ja olet valmis maksamaan siit\u00e4, RS7 on parempi ostos. Toisaalta, jos haluat vain Audi A7:n etk\u00e4 v\u00e4lit\u00e4 suorituskyvyst\u00e4 lainkaan, tavallinen A7 riitt\u00e4\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Onko Audi S7 parempi kuin Audi S6?<\/h3>\n\n\n\n

N\u00e4m\u00e4 kaksi autoa ovat l\u00e4hes identtisi\u00e4, mutta niiss\u00e4 on joitakin keskeisi\u00e4 eroja, joista kannattaa puhua. Ensinn\u00e4kin S7 maksaa enemm\u00e4n, mutta se tulee tehtaalta paremmin varusteltuna, joten hintaero ei ole todellisuudessa niin merkitt\u00e4v\u00e4. Toiseksi useimmat ihmiset ovat samaa mielt\u00e4 siit\u00e4, ett\u00e4 S7 yksinkertaisesti n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 paremmalta.<\/p>\n\n\n\n

Audi S6 on kuitenkin saatavana sek\u00e4 sedan- ett\u00e4 farmari-muodossa, mit\u00e4 ei saa S7:st\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Kuinka kauan Audi S7 kest\u00e4\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

Audi S7 voi kest\u00e4\u00e4 v\u00e4hint\u00e4\u00e4n 200 000 kilometri\u00e4 ilman suurempia peruskorjauksia. Jotkut omistajat ovat jopa todenneet, ett\u00e4 heid\u00e4n vanhemmat S7-mallinsa polkevat mukavasti 300 000 kilometrin rajaa. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa sit\u00e4, ett\u00e4 on t\u00e4rke\u00e4mp\u00e4\u00e4 huoltaa auto kuin lukea nettifoorumeilta, kuinka kauan auto kest\u00e4\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

On l\u00e4hes mahdotonta sanoa varmasti, kuinka kauan yksitt\u00e4inen auto kest\u00e4\u00e4, mutta voit varmistaa, ett\u00e4 S7-autosi kest\u00e4\u00e4 niin kauan kuin mahdollista, jos huollat sit\u00e4 riitt\u00e4v\u00e4n hyvin. Jos et tee niin, et p\u00e4\u00e4se 200 000 kilometriin lainkaan.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Audi S7 t\u00e4ytt\u00e4\u00e4 kuilun ”tavallisen” Audi A7:n ja suorituskykyisemm\u00e4n Audi RS7:n v\u00e4lill\u00e4. Siksi S7 ei ole yht\u00e4 j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4 kuin RS7, mutta se on mukavampi kuin RS7. S7 on olemassa siksi,<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4507,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[4],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4506"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4506"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4506\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4508,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4506\/revisions\/4508"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4507"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4506"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4506"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4506"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}