{"id":4509,"date":"2022-06-23T07:26:26","date_gmt":"2022-06-23T07:26:26","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4509"},"modified":"2022-06-23T07:26:29","modified_gmt":"2022-06-23T07:26:29","slug":"onko-audi-s7-hyva-auto","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/onko-audi-s7-hyva-auto\/","title":{"rendered":"Onko Audi S7 hyv\u00e4 auto?"},"content":{"rendered":"\n

Jos haluat tyylikk\u00e4\u00e4n neliovisen coup\u00e9n, jolla voi ajaa sek\u00e4 kanjonia ett\u00e4 olla eritt\u00e4in rentouttava pidemm\u00e4ll\u00e4 matkalla, Audi S7 saattaa olla t\u00e4ydellinen auto sinulle. Se sijoittuu nopean Audi RS7:n ja tavallisemman Audi A7 -malliston v\u00e4liin, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se on nopea ja mukava. Onko Audi S7 siis hyv\u00e4 auto?<\/p>\n\n\n\n

Audi S7 on monia asioita, mutta huono auto se ei todellakaan ole. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 Audi S7 saattaa yht\u00e4 hyvin olla koko Audi A7-malliston makea piste. S7:n koko voimansiirto on suunniteltu tehokkaaksi ja merkitt\u00e4v\u00e4ksi, mutta silti mukavaksi, saumattomaksi ja jopa kohtuullisen tehokkaaksi, mit\u00e4 ei voi sanoa RS7:n V8-moottorista.<\/p>\n\n\n\n

S7 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 sis\u00e4lt\u00e4 ja ulkoa j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4mm\u00e4lt\u00e4 kuin tavallinen A7, mutta se ei huuda yht\u00e4 paljon kuin RS7. Ajokokemus on huomattavasti keskittyneempi, koska auto istuu matalammalla ja jousitus on hieman j\u00e4ykempi, mutta silti mukava. My\u00f6s luotettavuus voi olla hyv\u00e4, mutta vain jos niit\u00e4 huolletaan riitt\u00e4v\u00e4sti.<\/p>\n\n\n\n

Audi S7 alittaa RS7:n hinnaltaan melkoisesti, mik\u00e4 tekee siit\u00e4 loogisemman valinnan kaikille muille paitsi niille, jotka haluavat huippumallin. K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys on yht\u00e4 hyv\u00e4 kuin miss\u00e4 tahansa muussa A7:ss\u00e4, kiitos suuren takaluukun tavaratilan ja riitt\u00e4v\u00e4n istumapaikan jopa nelj\u00e4lle aikuiselle.<\/p>\n\n\n\n

Audi S7 – Voimansiirtoj\u00e4rjestelm\u00e4<\/h2>\n\n\n\n

Audi S7:n moottoripaletti koostuu sek\u00e4 diesel- ett\u00e4 bensiinimoottorista, ja niiden saatavuus riippuu asuinpaikasta, sill\u00e4 joillakin markkinoilla saa vain bensiinimallia, kun taas toisilla on tarjolla molemmat. Bensiinik\u00e4ytt\u00f6inen 3,0 litran V8-turbomoottori tuottaa 444 hevosvoimaa ja 443 kiloneli\u00f6metrin v\u00e4\u00e4nt\u00f6momentin, jonka ansiosta S7 saavuttaa nopeuden 0-100 km\/h vain 4 sekunnissa.<\/p>\n\n\n\n

Diesel-S7:n saa 3.0L TDI V6 -turbomoottorin, jonka teho on 350hv, mutta v\u00e4\u00e4nt\u00f6momentiksi on ilmoitettu 516lb-ft, mink\u00e4 ansiosta diesel-S7 saavuttaa nopeuden 100mph paikallaan pys\u00e4htymisest\u00e4 noin 5 sekunnissa. Molemmat saavat Audin Quattro AWD -j\u00e4rjestelm\u00e4n, jonka ansiosta ne voivat painaa voimaa alas olosuhteista tai vuodenajasta riippumatta.<\/p>\n\n\n\n

Molemmat saavat my\u00f6s 8-vaihteisen automaattisen momentinmuunninvaihteiston, joka sopii auton mukavaan ja saumattomaan luonteeseen, mutta ei ole yht\u00e4 nopea kuin nykyaikainen kaksoiskytkinvaihteisto. Tehokkuus on paljon parempi diesel-S7:n kanssa, sill\u00e4 se voi saavuttaa jopa 35MPG:n kulutuksen, kun taas bensiinik\u00e4ytt\u00f6inen S7 p\u00e4\u00e4see hyv\u00e4n\u00e4 p\u00e4iv\u00e4n\u00e4 ehk\u00e4 25MPG:hen.<\/p>\n\n\n\n

Audi S7 – muotoilu ja alusta<\/h2>\n\n\n\n

Audi S7 eroaa tavallisesta A7:st\u00e4 melkoisilla ulko- ja sis\u00e4tilojen muotoilun p\u00e4ivityksill\u00e4. S7 saa hieman uudistetun korisarjan, matalaprofiiliset vanteet, suuremmat jarrut, nelipakoputken, muutaman S7-merkin ja Audi S7:lle ominaisen etus\u00e4leik\u00f6n. Sis\u00e4tilat saavat urheilullisen ohjauspy\u00f6r\u00e4n, v\u00e4rilliset tikkaukset ja pari tarkennettuja urheiluistuimia eteen.<\/p>\n\n\n\n

Ajokokemus on aivan tavallisen A7:n ja nopean Audi RS7:n v\u00e4limaastossa. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa sit\u00e4, ett\u00e4 S7:n jousitus ja alustan viritys on keskittynyt, mutta ei lainkaan rankaiseva. Auto kulkee edelleen todella mukavasti aaltoilun yli, mutta pysyy mutkissa tasaisena.<\/p>\n\n\n\n

Audi S7 – Luotettavuus ja yleiset ongelmatilanteet<\/h2>\n\n\n\n

Luotettavuuden osalta voidaan sanoa, ett\u00e4 S7 on enemm\u00e4n tai v\u00e4hemm\u00e4n samanlainen kuin A7 ja Audi S6\/A6. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 auto pystyy kest\u00e4m\u00e4\u00e4n pitk\u00e4\u00e4n, mutta vain jos sit\u00e4 huolletaan riitt\u00e4v\u00e4n hyvin. T\u00e4llaiset autot ovat monimutkaisia ja t\u00e4ynn\u00e4 kaikenlaisia ominaisuuksia, jotka valitettavasti rikkoutuvat jossain vaiheessa.<\/p>\n\n\n\n

Yleisimm\u00e4t Audi S7:n ongelmat liittyv\u00e4t moottoriin, vaihteistoon, \u00f6ljyvuotoihin\/kulutukseen, moottorin ulkopuolisiin s\u00e4hk\u00f6ihin tai takatasauspy\u00f6r\u00e4st\u00f6n ongelmiin. Useimmat n\u00e4ist\u00e4 voidaan hoitaa ennaltaehk\u00e4isev\u00e4ll\u00e4 huollolla.<\/p>\n\n\n\n

Audi S7 – Arvo ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys<\/h2>\n\n\n\n

Audi RS7:n l\u00e4ht\u00f6hinta on l\u00e4hes 30 000 dollaria korkeampi kuin S7:n, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 RS7:n hinnalla voi ostaa S7:n ja melkein my\u00f6s Audi A3:n. Joidenkin mielest\u00e4 RS7 ei ansaitse n\u00e4in suurta hinnankorotusta, mutta V8-moottorille on vaikea laittaa hintalappua, varsinkin vuonna 2022.<\/p>\n\n\n\n

K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyydelt\u00e4\u00e4n S7 vastaa tavallista A7:\u00e4\u00e4, mik\u00e4 tarkoittaa paljon tilaa sis\u00e4lt\u00e4, valtavaa tavaratilaa, kunnon n\u00e4kyvyytt\u00e4 ja paljon s\u00e4ilytystiloja sis\u00e4tiloissa.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko Audi S7 sen arvoinen?<\/h3>\n\n\n\n

Jos olet joku, joka on tottunut ajamaan tavallisilla autoilla eik\u00e4 suorituskykyisill\u00e4 autoilla, olet todenn\u00e4k\u00f6isesti enemm\u00e4n kuin tyytyv\u00e4inen S7:\u00e4\u00e4n. Onhan S7:ss\u00e4 444 hv, mik\u00e4 on todella huomattava m\u00e4\u00e4r\u00e4, jopa niinkin painavassa autossa kuin S7. Jos olet kuitenkin tottunut ajamaan suorituskykyisill\u00e4 autoilla, erityisesti Audi RS -autoilla, BMW M -autoilla ja Mercedes AMG -autoilla, S7 ei ehk\u00e4 ole yht\u00e4 j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Olemme kaikki tietoisia siit\u00e4, ett\u00e4 Audi Sport -tuotteet voivat usein olla hieman hillitympi\u00e4 verrattuna BMW M- ja Mercedes AMG -autoihin, varsinkin jos kyseess\u00e4 on S- eik\u00e4 RS-malli. Sin\u00e4ns\u00e4, jos uskot, ett\u00e4 S7 on tarpeeksi j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4, se on rahan arvoinen.<\/p>\n\n\n\n

Onko Audi S7 parempi kuin Mercedes CLS 53AMG?<\/h3>\n\n\n\n

Siit\u00e4 l\u00e4htien, kun Mercedes toi markkinoille AMG GT 4-Doorin, CLS otti sivuaskeleen, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 Mercedes ei en\u00e4\u00e4 tarjoa CLS 63 AMG:t\u00e4. N\u00e4in ollen CLS:n huippunopeus on 53 AMG -malli, joka kilpailee suoraan S7:n kanssa. CLS saattaa olla useimmille hieman ylellisempi, ja se tarjoaa hieman siistimm\u00e4n ulko- ja sis\u00e4tilan.<\/p>\n\n\n\n

S7 on kuitenkin nopeampi auto, ja jos pid\u00e4t kulmikkaista muodoista ja futuristisesta ulkon\u00e4\u00f6st\u00e4, S7 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 sinusta paremmalta. N\u00e4m\u00e4 autot ovat uskomattoman l\u00e4hell\u00e4 toisiaan, ja t\u00e4m\u00e4n kilpailun voittaja on se, joka kuuluu merkkiin, jota arvostat enemm\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Onko Audi S7 nopea?<\/h3>\n\n\n\n

Audi S7 saavuttaa nopeuden 100 km\/h paikaltaan noin nelj\u00e4ss\u00e4 sekunnissa, mik\u00e4 on todellakin todella nopeaa, jopa nykyp\u00e4iv\u00e4n alle kahden sekunnin s\u00e4hk\u00f6autojen aikakaudella. S7:n rajoitettu huippunopeus on 155 km\/h, ja nelj\u00e4nnesmailin aika on noin 12,5 sekuntia, mik\u00e4 on yht\u00e4 nopea kuin monet todelliset urheiluautot.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Jos haluat tyylikk\u00e4\u00e4n neliovisen coup\u00e9n, jolla voi ajaa sek\u00e4 kanjonia ett\u00e4 olla eritt\u00e4in rentouttava pidemm\u00e4ll\u00e4 matkalla, Audi S7 saattaa olla t\u00e4ydellinen auto sinulle. Se sijoittuu nopean Audi RS7:n ja tavallisemman<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4510,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[4],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4509"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4509"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4509\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4511,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4509\/revisions\/4511"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4510"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4509"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4509"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4509"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}