{"id":4533,"date":"2022-06-28T08:34:53","date_gmt":"2022-06-28T08:34:53","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4533"},"modified":"2022-06-28T08:34:57","modified_gmt":"2022-06-28T08:34:57","slug":"onko-porsche-718-boxster-t-hyva-auto","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/onko-porsche-718-boxster-t-hyva-auto\/","title":{"rendered":"Onko Porsche 718 Boxster T hyv\u00e4 auto?"},"content":{"rendered":"\n

Porsche 718 Boxster T on 2-paikkainen avoauto, joka on tehty niille, jotka haluavat nauttia tuulesta hiuksissaan ja samalla kokea, mihin todellinen Porsche-urheiluauto pystyy. Boxster T eroaa tavallisesta Boxsterista muutaman p\u00e4ivityksen ansiosta, joiden tarkoituksena on tehd\u00e4 autosta ketter\u00e4mpi ja kuljettajakeskeisempi.<\/p>\n\n\n\n

Jotkut sanovat, ett\u00e4 Boxster T on pelkk\u00e4 tavallinen Boxster ja ett\u00e4 p\u00e4ivitt\u00e4miseen ei ole mit\u00e4\u00e4n syyt\u00e4. Toiset taas pit\u00e4v\u00e4t 718 Boxster T:t\u00e4 parhaana nelisylinterisen\u00e4 Boxsterina, koska se on huomattavasti keskittyneempi ja hauskempi ajaa. Onko Porsche 718 Boxster T siis hyv\u00e4 auto? Kyll\u00e4, 718 Boxster T on todellakin todella hyv\u00e4 auto.<\/p>\n\n\n\n

Boxster T:ss\u00e4 on pienempi 4-sylinterinen moottori, joka tuottaa saman verran tehoa kuin tavallisessa Boxsterissa, mutta muotoilu on hieman houkuttelevampi ja auto ajaa paremmin. T-malli on matalammalla ja saa tehtaalta Porschen aktiivisen jousituksen hallintaj\u00e4rjestelm\u00e4n, joka tekee autosta paljon j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4mm\u00e4n ajaa.<\/p>\n\n\n\n

Luotettavuus on yht\u00e4 hyv\u00e4 kuin tavallisessa Boxsterissa, mutta on joitakin asioita, joista kannattaa puhua. Arvo on my\u00f6s kunnollinen, koska rahalle saa enemm\u00e4n vastinetta, ja T s\u00e4ilytt\u00e4\u00e4 arvonsa hieman paremmin kuin tavallinen Boxster. K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys on auton kokoon n\u00e4hden kohtuullinen, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 saat kaksi s\u00e4ilytystilaa, mutta sis\u00e4tilojen istuintilat ovat rajalliset.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 718 Boxster T – Voimansiirtoj\u00e4rjestelm\u00e4<\/h2>\n\n\n\n

Porsche 718 Boxster T:ss\u00e4 on 2,0 litran turbomoottori, joka tuottaa 299 hv:n tehon ja 280 hv:n v\u00e4\u00e4nn\u00f6n. T\u00e4m\u00e4 riitt\u00e4\u00e4 siihen, ett\u00e4 Boxster T saavuttaa nopeuden 100 km\/h paikaltaan noin 5,1 sekunnissa. Huippunopeus on rajoitettu 171 km\/h:iin, mik\u00e4 on melko hurja luku 2,0 litran nelisylinterisell\u00e4 moottorilla varustetulle autolle. T\u00e4m\u00e4 moottori ei ehk\u00e4 ole kaikkein j\u00e4nnitt\u00e4vin Porsche-moottori, mutta se hoitaa varmasti teht\u00e4v\u00e4ns\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Useimmat Porsche-harrastajat valitsevat aina 6-sylinterisen moottorin 4-sylinterisen sijaan, koska 6-sylinterinen moottori on se, mist\u00e4 Porschet on tehty, mutta 2,0 litran 4-sylinterinen moottori tarjoaa riitt\u00e4v\u00e4sti tehoa ja on samalla hienostunut, reagoiva ja suhteellisen tehokas, mist\u00e4 johtuu yhdistetty 30MPG.<\/p>\n\n\n\n

Kaikki Porsche 718 Boxster -mallit on varustettu takavetoj\u00e4rjestelm\u00e4ll\u00e4, mutta voit valita Porschen lyhytvaihteisen manuaalivaihteiston tai 7-vaihteisen PDK-kaksoiskytkinvaihteiston sen mukaan, mit\u00e4 haluat. T\u00e4m\u00e4 voimansiirto on hyv\u00e4, mutta se ei todellakaan ole yht\u00e4 j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4 kuin tasainen 6-sylinterinen.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 718 Boxster T – muotoilu ja alusta<\/h2>\n\n\n\n

Muotoilun osalta 718 Boxster T n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 hieman erilaiselta kuin tavallinen Boxster-malli, ja vain Porsche-harrastajat osaavat dell eron. Paremman n\u00e4k\u00f6iset vanteet, enemm\u00e4n vakiovarusteita ja muutama merkki siell\u00e4 t\u00e4\u00e4ll\u00e4 kertovat, ett\u00e4 kyseess\u00e4 ei ole tavallinen 718 Boxster. Sis\u00e4tilat alkavat n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 jo hieman vanhoilta, mutta ne on pakattu hienoimmilla materiaaleilla, joita voi l\u00f6yt\u00e4\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

718 Boxster T on matalammalla kuin tavallinen Boxster, ja siin\u00e4 on tehtaalta l\u00e4htien Porschen aktiivinen jousituksen hallintaj\u00e4rjestelm\u00e4, joka tekee auton ajamisesta paljon keskittyneemp\u00e4\u00e4. Se on j\u00e4ykk\u00e4, mutta ei liian rankaiseva, kun taas alustan tasapaino on kohdallaan. T-mallin takapy\u00f6r\u00e4t ovat my\u00f6s leve\u00e4mm\u00e4t, mik\u00e4 helpottaa voiman kohdistamista.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 718 Boxster T – Luotettavuus ja yleiset ongelmatilanteet<\/h2>\n\n\n\n

718 Boxster T on kohtuullisen luotettava auto, mutta sen yll\u00e4pito maksaa hieman enemm\u00e4n kuin muiden t\u00e4m\u00e4n segmentin autojen. T\u00e4m\u00e4 ei ole yll\u00e4tys, sill\u00e4 Boxster on kuitenkin Porsche. Yleisimm\u00e4t Boxster T:t\u00e4 vaivaavat ongelmat liittyv\u00e4t vaihteistoon, ilmastointiin, varusteisiin, polttoainej\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n ja turvatyynyihin.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan Boxster T on luotettava auto, mutta muista huoltaa se, muuten se aiheuttaa kaikenlaisia ongelmia.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 718 Boxster T – Arvo ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys<\/h2>\n\n\n\n

Tavallinen 718 Boxster maksaa noin 64 000 dollaria, kun taas Boxster T maksaa noin 6 000 dollaria enemm\u00e4n. Tuohon hintaan saat lis\u00e4varusteita tehtaalta ja muutamia yksityiskohtia, jotka ovat yksinoikeudella T-mallissa. Hyv\u00e4 uutinen on se, ett\u00e4 Boxster T, vaikka se on kallis, s\u00e4ilytt\u00e4\u00e4 arvonsa todella hyvin, mik\u00e4 on usein tyypillist\u00e4 Porschen malleille.<\/p>\n\n\n\n

K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys on niin hyv\u00e4 kuin se voi olla t\u00e4m\u00e4n kokoisessa autossa, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 saat kaksi erillist\u00e4 s\u00e4ilytystilaa edest\u00e4 taakse. Sis\u00e4tilojen istuintilat ovat rajalliset pidemmille kuljettajille, mutta keskikokoiset kuljettajat voivat viihty\u00e4 melko helposti.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko Porsche 718 Boxster T suorituskykyinen auto?<\/h3>\n\n\n\n

Porsche 718 Boxster T on suorituskykyinen auto, mutta se ei ole yht\u00e4 keskittynyt kuin Cayman 718 T. Boxster T:ss\u00e4 on kokoontaitettava pehme\u00e4 katto, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se ei ole yht\u00e4 j\u00e4ykk\u00e4 kuin Cayman. Siksi Cayman on viel\u00e4 ketter\u00e4mpi ja hieman kevyempi, mik\u00e4 auttaa kaarreajossa.<\/p>\n\n\n\n

Jos haluat tosissasi suorituskyky\u00e4, on j\u00e4rkev\u00e4mp\u00e4\u00e4 valita Cayman T, mutta jos haluat cruiserin, joka p\u00e4rj\u00e4\u00e4 my\u00f6s kilparadalla, 718 Boxster T on enemm\u00e4n kuin riitt\u00e4v\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Onko j\u00e4rkev\u00e4\u00e4 vaihtaa Porsche Boxsterista Boxster T:hen?<\/h3>\n\n\n\n

Riippuu siit\u00e4, mit\u00e4 arvostat enemm\u00e4n, Porsche Boxsteria vai Porsche Boxsteria, joka on hieman enemm\u00e4n kuljettajan osallistumista varten s\u00e4\u00e4detty. Todellisuudessa n\u00e4m\u00e4 eiv\u00e4t eroa toisistaan kovinkaan paljon, ja paras tapa tarkastella asiaa on kysy\u00e4 itselt\u00e4si, onko T:n tarjoamat lis\u00e4varusteet mielest\u00e4si j\u00e4rkevi\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

T-malli on pohjimmiltaan vain tavallinen Boxster, johon on lis\u00e4tty lis\u00e4varusteita, ja jos uskot, ett\u00e4 n\u00e4m\u00e4 lis\u00e4ominaisuudet ovat jotain, jota haluaisit joka tapauksessa, p\u00e4ivitt\u00e4minen on j\u00e4rkev\u00e4\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Kuinka nopea Porsche 718 Boxster T on?<\/h3>\n\n\n\n

Sanoimme jo, ett\u00e4 Boxster T:n nopeus 0-100 km\/h on 5,1 sekuntia, mutta jotkut riippumattomat toimittajat onnistuivat ajamaan 100 km\/h alle 5 sekunnissa. Huippunopeus 171mph on varmasti nopea, kun taas 13 sekunnin nelj\u00e4nnesmailiaika on my\u00f6s melko nopea.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Porsche 718 Boxster T on 2-paikkainen avoauto, joka on tehty niille, jotka haluavat nauttia tuulesta hiuksissaan ja samalla kokea, mihin todellinen Porsche-urheiluauto pystyy. Boxster T eroaa tavallisesta Boxsterista muutaman p\u00e4ivityksen<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4534,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[12],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4533"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4533"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4533\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4535,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4533\/revisions\/4535"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4534"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4533"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4533"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4533"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}