{"id":4536,"date":"2022-06-28T08:35:38","date_gmt":"2022-06-28T08:35:38","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4536"},"modified":"2022-06-28T08:35:42","modified_gmt":"2022-06-28T08:35:42","slug":"porsche-718-boxster-tn-yleiset-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/porsche-718-boxster-tn-yleiset-ongelmat\/","title":{"rendered":"Porsche 718 Boxster T:n yleiset ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

Porsche 718 Boxster T on 2-ovinen pehme\u00e4kattoinen avoauto, joka perustuu Porsche Cayman T -malliin. T-malli edustaa kuljettajakeskeisemp\u00e4\u00e4 pakettia, jonka tavoitteena on ottaa tavallinen Porsche Boxster ja kaunistella sit\u00e4 hieman, jotta siit\u00e4 tulisi Porsche-puristeille houkuttelevampi auto ilman, ett\u00e4 se maksaa liikaa lis\u00e4\u00e4 rahaa.<\/p>\n\n\n\n

Luotettavuuden osalta Boxster T on melko samanlainen kuin tavallinen Boxster, sill\u00e4 moottorin, vaihteiston, voimansiirron, voimansiirron ja jousituksen osien v\u00e4lill\u00e4 ei ole suuria eroja. Siksi n\u00e4iden kahden pit\u00e4isi olla tasavertaisia ongelmien ja niiden korjaamiseen liittyvien kustannusten osalta.<\/p>\n\n\n\n

Sin\u00e4ns\u00e4 yleisimm\u00e4t 718 Boxster T:n ongelmat liittyv\u00e4t moottoriin, vaihteistoon, ilmastointij\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n, varusteisiin ja ylikuumenemiseen. On syyt\u00e4 mainita, ett\u00e4 suurin osa n\u00e4ist\u00e4 ei liity huollon puutteeseen, joka ei ole kovin yleist\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Niin tai n\u00e4in, 718 Boxster T on yht\u00e4 luotettava kuin tavallinen 718 Boxster, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 sen pit\u00e4isi kest\u00e4\u00e4 pitk\u00e4\u00e4n, jos pid\u00e4t siit\u00e4 asianmukaista huolta. Porsche T -mallit ovat yh\u00e4 suositumpia sek\u00e4 718-mallistossa ett\u00e4 911 991\/992 -mallistossa.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 718 Boxster T – Moottoriongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Yleisimm\u00e4t 718 Boxster T:n moottoriongelmat liittyv\u00e4t sytytystulppiin, jotka voivat joskus juuttua tai kulua liian nopeasti. Jotkut omistajat ovat raportoineet my\u00f6s sytytyskeloihin liittyvist\u00e4 ongelmista, jotka on vaihdettava. Sin\u00e4ns\u00e4 on aina parempi ajatus vaihtaa kaikki nelj\u00e4 kelaa samalla kertaa, sill\u00e4 se todenn\u00e4k\u00f6isesti aiheuttaa sinulle p\u00e4\u00e4nvaivaa l\u00e4hitulevaisuudessa.<\/p>\n\n\n\n

Boxster T:n 2,0 litran 4-sylinterisen turbomoottorin tiedet\u00e4\u00e4n joskus vuotavan \u00f6ljy\u00e4. N\u00e4it\u00e4 voi esiinty\u00e4 jopa pienempikilometrisiss\u00e4 autoissa, tyypillisesti sellaisissa, joilla ei ajeta kovin usein.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 718 Boxster T – Vaihteisto-ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Porsche 718 Boxster T on saatavana kahdella eri vaihteistovaihtoehdolla, lyhytvaihteisella manuaalivaihteistolla tai Porschen omalla 7-vaihteisella kaksoiskytkinvaihteistolla PDK. K\u00e4sivalintainen laatikko on melko vankka, mutta taitamattomuus voi tuhota kytkimen, joten muista olla sen kanssa herkk\u00e4, jos haluat saada siit\u00e4 kaiken irti.<\/p>\n\n\n\n

Automaattivaihteisto on eri juttu. Se toimii yleens\u00e4 hienosti, mutta toisinaan tulee vastaan liukumista, ep\u00e4r\u00f6inti\u00e4 ja etenkin hitaita alasp\u00e4in vaihtamisia. Varmista my\u00f6s, ett\u00e4 PDK-automaattisi toimii mahdollisimman hyvin vaihtamalla vaihteistoneste aina tarvittaessa.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 718 Boxster T – ilmastointij\u00e4rjestelm\u00e4n ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Porsche 718 Boxster T:n tiedet\u00e4\u00e4n toisinaan k\u00e4rsiv\u00e4n erilaisista ongelmista ilmastointij\u00e4rjestelm\u00e4ss\u00e4, tarkemmin sanottuna ilmastointilauhduttimessa ja lauhdutinlinjoissa. N\u00e4m\u00e4 ovat yleisi\u00e4 kaikissa 718-malleissa, ja p\u00e4tev\u00e4 Porsche-teknikko voi helposti korjata ne. Kylm\u00e4ainevuodot ovat harvinaisia, mutta jotkut omistajat ovat kokeneet vuotoja 718 Boxster -malleissaan.<\/p>\n\n\n\n

Oli miten oli, muista vied\u00e4 718-mallisi p\u00e4tev\u00e4lle mekaanikolle, joka voi tarkastaa koko ilmastointij\u00e4rjestelm\u00e4n nopeasti ja hoitaa kaikki ongelmat.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 718 Boxster T – ylikuumenemisongelmat<\/h2>\n\n\n\n

718 Boxster T on todellinen suorituskykyauto, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 useimmat ihmiset ajavat sill\u00e4 aggressiivisesti ja t\u00e4ysill\u00e4. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 auto tarvitsee kehittyneen ja ennen kaikkea tehokkaan j\u00e4\u00e4hdytysj\u00e4rjestelm\u00e4n, jotta kallis voimansiirron ja voimansiirron komponentit eiv\u00e4t vaurioidu kuumuudelle altistumisen vuoksi.<\/p>\n\n\n\n

Jotkut omistajat ovat kuitenkin raportoineet vesipumpun ja termostaatin vioista, jotka voivat nostaa auton l\u00e4mp\u00f6tilaa merkitt\u00e4v\u00e4sti, vaikka auto ei ajaisi kovin kovaa. Jos n\u00e4in k\u00e4y, vie auto huoltoon, sill\u00e4 et halua ottaa riski\u00e4, ett\u00e4 Boxster T vahingoittuu tai viel\u00e4 pahempaa, ett\u00e4 se p\u00e4\u00e4tyy tulipaloon.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 718 Boxster T – varusteongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Porsche 718 Boxster T k\u00e4rsii tietyist\u00e4 varusteisiin liittyvist\u00e4 ongelmista, jotka ovat melko yleisi\u00e4 koko 718 Boxster -mallistossa. Ensimm\u00e4inen ja yleisin ongelma liittyy pehme\u00e4n katon mekanismiin, joka voi juuttua tai toimia todella hitaasti. Takaspoilerin tiedet\u00e4\u00e4n joskus juuttuvan kiinni, jolloin se ei p\u00e4\u00e4se asettumaan auton korin kanssa tasalle.
Takavalot ovat kipe\u00e4 kohta vanhemmissa Boxster-malleissa, koska my\u00f6s niiden tiedet\u00e4\u00e4n vioittuvan. Varusteisiin liittyv\u00e4t ongelmat johtuvat useimmiten huollon puutteesta tai tehtaan laadunvalvonnan puutteesta.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa Porsche 718 Boxster T?<\/h3>\n\n\n\n

Jos olet kiinnostunut ostamaan 2-paikkaisen avoauton, joka on pienikokoinen, mutta pystyy tarjoamaan sinulle j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4n kokemuksen, Boxster T on itse asiassa t\u00e4ydellinen auto sinulle. Jos olet joku, joka on tottunut ajamaan Porsche 911:ll\u00e4, saatat ajatella, ett\u00e4 Boxster T on ala-arvoinen, mutta se ei todellakaan ole sit\u00e4, koska n\u00e4m\u00e4 kaksi ovat hyvin erilaisia.<\/p>\n\n\n\n

Jos olet erityisen pitk\u00e4 tai et pid\u00e4 pienist\u00e4 autoista yleens\u00e4, Boxster T ei todellakaan ole auto sinulle. Jos pid\u00e4t suurista, tilavista ja nopeista autoista, sinun kannattaa valita Porsche Panamera tai Porsche Taycan EV.<\/p>\n\n\n\n

Onko Porsche Boxster T parempi kuin tavallinen Boxster?<\/h3>\n\n\n\n

Porsche 718 Boxster T:n l\u00e4ht\u00f6hinta on noin 70 000 dollaria, kun taas tavallinen 718 Boxster alkaa noin 63 000 dollarista, mik\u00e4 on 7 000 dollarin ero. Boxster T on pohjimmiltaan 718 Boxster, johon on lis\u00e4tty muutamia kuljettajaan keskittyvi\u00e4 lis\u00e4varusteita, jotta autoa olisi j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4mpi ajaa.<\/p>\n\n\n\n

Boxster T on siis parempi auto, jos olet tyyppi, joka arvostaa suorituskyky\u00e4. Jos et v\u00e4lit\u00e4 suorituskyvyst\u00e4 ja k\u00e4sitelt\u00e4vyydest\u00e4 ja haluat vain Porschen, Boxster on sinulle parempi valinta.<\/p>\n\n\n\n

Lopettaako Porsche Boxsterin tuotannon?<\/h3>\n\n\n\n

Kyll\u00e4 ja ei. Porsche sanoi, ett\u00e4 se ei lopeta Boxsteria kokonaan, vaan pikemminkin s\u00e4hk\u00f6ist\u00e4\u00e4 sen seuraavaa Boxster-mallia varten. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 saamme todellakin uuden Boxsterin, mutta viel\u00e4 ei ole selv\u00e4\u00e4, tarjotaanko uutta Boxsteria vain EV-alustalla vai my\u00f6s polttomoottorilla.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Porsche 718 Boxster T on 2-ovinen pehme\u00e4kattoinen avoauto, joka perustuu Porsche Cayman T -malliin. T-malli edustaa kuljettajakeskeisemp\u00e4\u00e4 pakettia, jonka tavoitteena on ottaa tavallinen Porsche Boxster ja kaunistella sit\u00e4 hieman, jotta<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4537,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[12],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4536"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4536"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4536\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4538,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4536\/revisions\/4538"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4537"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4536"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4536"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4536"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}