{"id":4539,"date":"2022-06-28T12:17:04","date_gmt":"2022-06-28T12:17:04","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4539"},"modified":"2022-06-28T12:17:08","modified_gmt":"2022-06-28T12:17:08","slug":"bmw-e60-vaihteisto-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/bmw-e60-vaihteisto-ongelmat\/","title":{"rendered":"BMW E60 vaihteisto ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

BMW E60 kuuluu BMW 5-sarjaan. T\u00e4m\u00e4 auto on valmistettu vuosina 2004-2010. E60 on tilava, tyylik\u00e4s, edistyksellinen, tehokas, turvallinen ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llinen. Lis\u00e4ksi sill\u00e4 on my\u00f6s useita ongelmia, jotka kiinnostuneiden ostajien tulisi tiet\u00e4\u00e4. Siit\u00e4 huolimatta, mit\u00e4 ovat BMW E60:n vaihteisto-ongelmat?<\/p>\n\n\n\n

Yleisi\u00e4 BMW E60:n vaihteisto-ongelmia ovat vaihteiden liukuminen, mekatroniikkakokoonpanon vikaantuminen, vaihteiden hionta, polttava haju, alhainen vaihteistonestetaso, vinkuva tai koliseva \u00e4\u00e4ni ja viallinen MAF-ilmavirtausanturi. Kaikista n\u00e4ist\u00e4 vaihteisto-ongelmista huolimatta E60 voi kest\u00e4\u00e4 pidemp\u00e4\u00e4n, jos sit\u00e4 huolletaan hyvin.<\/p>\n\n\n\n

Mitk\u00e4 ovat yleisi\u00e4 BMW E60:n vaihteisto-ongelmia?<\/h2>\n\n\n\n

Mekatroniikkakokoonpanon vikaantuminen<\/h3>\n\n\n\n

Mekatroniikkakokoonpano on vaihteiston ohjauskeskus. Se auttaa hallitsemaan vaihteiston momentinmuuntimen ja kytkinlevyn toimintaa vaihteiston nesteen avulla tietyss\u00e4 paineessa. Sen lis\u00e4ksi se voi suorittaa vaihtotoimintoja sekunnissa.<\/p>\n\n\n\n

BMW E60 -k\u00e4ytt\u00e4j\u00e4t ovat raportoineet mekatroniikan vikaantumisesta, jonka syyn\u00e4 ovat nestett\u00e4 vuotavat venttiilihylsyt. Koska vaihteistoalusta on valmistettu muovista, t\u00e4m\u00e4 osa heikkenee nopeammin, ja se voi halkeilla pitk\u00e4aikaisen k\u00e4yt\u00f6n aikana. Jos mekatroniikkakokoonpano on vaurioitunut, huono tai kulunut, koko kokoonpano on vaihdettava.<\/p>\n\n\n\n

Liukuvat vaihteet<\/h3>\n\n\n\n

BMW E60:n tietokone on luotu ohjaamaan vaihteistoa, milloin vaihtaa vaihteelta toiselle. Jos vaihteiston nestetaso on kuitenkin alhainen tai vaihteistonestett\u00e4 vuotaa, vaihde voi luistaa tai vaihtaminen voi olla vaikeaa ja ep\u00e4johdonmukaista.<\/p>\n\n\n\n

Jos BMW E60:n vaihteet vaihtavat, kannattaa tarkistaa tiivisteet ja vaihtaa ne, jos ne ovat vaurioituneet tai huonokuntoiset. Jos t\u00e4m\u00e4 ei palauta ongelmaa, huuhtele vaihteistoneste ja t\u00e4yt\u00e4 oikea m\u00e4\u00e4r\u00e4 nestett\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Vaihteiden jauhaminen<\/h3>\n\n\n\n

Toinen yleinen vaihteisto-ongelma, jota BMW E60 -k\u00e4ytt\u00e4j\u00e4t kokevat, on vaihteiden jauhaminen. Vaikka vaihteisto on rakennettu vaihtamaan vaihteelta toiselle sujuvasti, siin\u00e4 voi ilmet\u00e4 ongelma, jossa k\u00e4ytt\u00e4j\u00e4t tuntevat vaihteissa jauhamista tai t\u00e4rin\u00e4\u00e4. T\u00e4m\u00e4 on merkki siit\u00e4, ett\u00e4 vaihteisto ei toimi.<\/p>\n\n\n\n

Vaihteen jauhaminen ja t\u00e4rin\u00e4 johtuu nopeuden ep\u00e4suhtaisuudesta. Se on my\u00f6s merkki siit\u00e4, ett\u00e4 kytkin ei irrota t\u00e4ysin moottorista, kun vaihteet ovat viel\u00e4 py\u00f6rim\u00e4ss\u00e4. Korjataksesi t\u00e4m\u00e4n ongelman viet autosi ammattitaitoiselle mekaanikolle, joka erottaa huonot osat, kuten kytkimen ja alhaisen vaihteistonesteen.<\/p>\n\n\n\n

V\u00e4h\u00e4inen vaihteistoneste<\/h3>\n\n\n\n

Kuten edell\u00e4 todettiin, alhainen vaihteistoneste voi aiheuttaa vaihteiden jauhamista, mutta se voi aiheuttaa my\u00f6s paljon muuta. Toisin kuin useimpien autossa olevien nesteiden, vaihteistonesteen ei pit\u00e4isi olla v\u00e4hiss\u00e4. T\u00e4st\u00e4 syyst\u00e4 vaihteistonesteen tarkastaminen on ratkaisevan t\u00e4rke\u00e4\u00e4 vaihteistoj\u00e4rjestelm\u00e4n tehokkaan toiminnan kannalta.<\/p>\n\n\n\n

Alhainen vaihteistonestetaso tai vanha tai saastunut vaihteistoneste voi my\u00f6s vaikuttaa autosi toimintaan. Vaihduta siis se ja t\u00e4yt\u00e4 autoosi oikea nestetaso.<\/p>\n\n\n\n

Polttava haju<\/h3>\n\n\n\n

Yleinen vaihteisto-ongelma, johon BMW E60:n omistajat t\u00f6rm\u00e4\u00e4v\u00e4t, on vaihteistosta tuleva polttava haju. Polttava haju on seurausta ylikuumentuneesta vaihteistonesteest\u00e4. Koska neste auttaa pit\u00e4m\u00e4\u00e4n liikkuvat osat hyvin voideltuina ja viilein\u00e4, siihen voi p\u00e4\u00e4ty\u00e4 roskia ja lietett\u00e4. Lopulta t\u00e4m\u00e4 aiheuttaa palavan hajun lis\u00e4ksi my\u00f6s osien hajoamisen.<\/p>\n\n\n\n

Vaihda neste valmistajan suositusten mukaisesti. Lis\u00e4ksi tarvitaan asianmukaista huoltopalvelua, jotta useimmat auton osat pysyv\u00e4t kunnossa ja toimivat optimaalisesti.<\/p>\n\n\n\n

Vaihteiston vinkuva tai kuristava \u00e4\u00e4ni.<\/h3>\n\n\n\n

Jousitusnivelet ovat osa voimansiirtoj\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4, ja ne auttavat antamaan k\u00e4\u00e4ntymisliikkeen ohjaustankojen ja ohjausvarsien v\u00e4lille, jotta saadaan tasainen ja turvallinen ajo, jonka avulla voit hallita autoa tarkasti. Kun jousitusnivelet ovat huonoja, voimansiirto tuottaa vinkuvaa, kolisevaa tai kolahtelevaa \u00e4\u00e4nt\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Sen lis\u00e4ksi, ett\u00e4 huonot jousitusnivelet aiheuttavat kolisevaa tai vinkuvaa \u00e4\u00e4nt\u00e4, ne voivat my\u00f6s johtaa auton ajautumiseen toiselle puolelle, renkaiden ennenaikaiseen tai ep\u00e4tasaiseen kulumiseen ja ohjauspy\u00f6r\u00e4n heilumiseen. T\u00e4m\u00e4n ongelman korjaaminen aloitetaan puhdistamalla nivelet ja voitelemalla ne. Parhaan tuloksen saat kuitenkin vaihtamalla jousitusnivelet.<\/p>\n\n\n\n

Viallinen MAF-anturi<\/h3>\n\n\n\n

MAF-ilmavirta-anturi ei ehk\u00e4 ole osa voimansiirtoj\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4, mutta jos se menee rikki, se vaikuttaa voimansiirtoj\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n. Jos MAF-ilmavirta-anturi vikaantuu, se johtaa vaihteisto-ongelmiin, kuten varhaisiin pehmeisiin vaihteisiin, my\u00f6h\u00e4isiin koviin vaihteisiin ja paljon muuhun. Jos MAF-anturi on siis viallinen, se on vaihdettava mahdollisimman pian uusien ongelmien v\u00e4ltt\u00e4miseksi.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

Mist\u00e4 tied\u00e4n, onko BMW-vaihteistossani vika?<\/h3>\n\n\n\n

Jos BMW-vaihteistosi on huono, huomaat esimerkiksi seuraavia asioita: tihe\u00e4 vaihteenvaihto, kovat vaihteenvaihdot, meluisa tyhj\u00e4k\u00e4ynnill\u00e4 ollessasi, vaihteisto jumittuu vaihteelle, vaihteenvaihdot ovat ep\u00e4tasaisia, vaihteiden liukuminen usein ja vaihteiston toimintah\u00e4iri\u00f6ilmoitus. Huomaa, ett\u00e4 eri merkit voivat tarkoittaa, ett\u00e4 eri vaihteiston osissa on ongelma. K\u00e4y siis mekaanikon luona ongelman paikallistamiseksi ja korjaamiseksi.<\/p>\n\n\n\n

Kuinka kauan BMW:n vaihteisto kest\u00e4\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

Se riippuu siit\u00e4, miten hyvin huollat vaihteistoa. Jos vaihteisto on hyvin huollettu, se voi kest\u00e4\u00e4 yli 300 000 kilometri\u00e4. Mutta jos vaihteistoa ei huolleta hyvin, yli 100 000 mailin ajaminen on suuri haaste. Lis\u00e4ksi vaihteiston korjaaminen tai uudelleenrakentaminen on melko kallista.<\/p>\n\n\n\n

Onko vaihteisto-ongelma yleinen BMW:ss\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

Kyll\u00e4, monissa BMW-malleissa esiintyy vaihteisto-ongelmia. Muita yleisi\u00e4 ongelmia BMW-malleissa ovat \u00f6ljyvuodot, moottorin ylikuumeneminen ja polttoainepumppuongelmat. Vaikka kaikki n\u00e4m\u00e4 ongelmat ovat yleisi\u00e4, vaihteisto-ongelmat ovat kalleimpia korjata.<\/p>\n\n\n\n

Tulos<\/h2>\n\n\n\n

BMW E60 -malli oli yksi tehokkaimmista BMW 5-sarjan malleista. Sen lis\u00e4ksi se oli tilava, turvallinen, edistyksellinen ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llinen. Mutta kuten useimmissa BMW-malleissa, my\u00f6s t\u00e4ss\u00e4 autossa on erilaisia vaihteisto-ongelmia, kuten edell\u00e4 on k\u00e4sitelty. Suurin osa n\u00e4ist\u00e4 ongelmista voidaan kuitenkin v\u00e4ltt\u00e4\u00e4 asianmukaisella hoidolla ja huollolla.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan BMW E60 on mukava johtava pikkuauto, jonka alkuper\u00e4inen hinta ja yll\u00e4pitokustannukset ovat korkeat. Se on my\u00f6s polttoainesy\u00f6pp\u00f6, mutta tarjoaa suuren mukavuuden ja erinomaisen suorituskyvyn.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

BMW E60 kuuluu BMW 5-sarjaan. T\u00e4m\u00e4 auto on valmistettu vuosina 2004-2010. E60 on tilava, tyylik\u00e4s, edistyksellinen, tehokas, turvallinen ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llinen. Lis\u00e4ksi sill\u00e4 on my\u00f6s useita ongelmia, jotka kiinnostuneiden ostajien tulisi<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4005,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[6],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4539"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4539"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4539\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4540,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4539\/revisions\/4540"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4005"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4539"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4539"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4539"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}