{"id":4550,"date":"2022-06-29T09:31:28","date_gmt":"2022-06-29T09:31:28","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4550"},"modified":"2022-06-29T09:31:31","modified_gmt":"2022-06-29T09:31:31","slug":"bmw-m340in-yleiset-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/bmw-m340in-yleiset-ongelmat\/","title":{"rendered":"BMW m340i:n yleiset ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

BMW m340i on kompakti edustusauto, jossa on paljon erinomaisia ominaisuuksia, edistyksellist\u00e4 tekniikkaa ja erinomaista suorituskyky\u00e4. Mutta kuten odotettua, t\u00e4ss\u00e4 BMW:n luksussedanissa on my\u00f6s paljon yleisi\u00e4 ongelmia, joita k\u00e4ytt\u00e4jien pit\u00e4isi olla valmiita k\u00e4sittelem\u00e4\u00e4n. Mutta mitk\u00e4 ovat BMW m340i:n yleisi\u00e4 ongelmia?<\/p>\n\n\n\n

BMW m340i:n yleisi\u00e4 ongelmia ovat moottorin sammuminen, j\u00e4\u00e4hdytysnesteen h\u00e4vi\u00e4minen, s\u00e4hk\u00f6ongelmat, huonot VANOS-solenoidit, viallinen polttoaineenpaine, viallinen turvavy\u00f6kokoonpano, viallinen happianturi ja viallinen venttiilikannen tiiviste. Useista ongelmista huolimatta m340i on varustettu luotettavalla moottorilla.<\/p>\n\n\n\n

Mitk\u00e4 ovat BMW m340i:n yleiset ongelmat?<\/h2>\n\n\n\n

Moottorin sammuminen<\/h3>\n\n\n\n

Yksi ensimm\u00e4isist\u00e4 ongelmista, joihin BMW m340i -k\u00e4ytt\u00e4jien pit\u00e4isi olla valmiita t\u00f6rm\u00e4\u00e4m\u00e4\u00e4n, on moottorin sammuminen. Merkkej\u00e4 moottorin sakkaamisesta ovat viallinen j\u00e4\u00e4hdytysnestetunnistin, polttoaineen puute ja kuollut vaihtovirtageneraattori. Joitakin BMW m340i:n moottorin sakkaamisen aiheuttavia tekij\u00f6it\u00e4 ovat muun muassa huono polttoainej\u00e4rjestelm\u00e4, viallinen sytytysj\u00e4rjestelm\u00e4 ja huono ilmanottoj\u00e4rjestelm\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Jos autosi moottori siis sammuu, anna ammattitaitoisen mekaanikon tarkastaa se ja korjata ongelma.<\/p>\n\n\n\n

S\u00e4hk\u00f6ongelmat<\/h3>\n\n\n\n

S\u00e4hk\u00f6ongelmat ovat yleisi\u00e4 BMW m340i xDrive -mallissa. Vaikka s\u00e4hk\u00f6ongelmia on useita, 48 voltin akun ja k\u00e4ynnistysgeneraattorin v\u00e4linen liit\u00e4nt\u00e4 on t\u00e4rkein s\u00e4hk\u00f6ongelma. T\u00e4m\u00e4 liit\u00e4nt\u00e4 on saatettu koota v\u00e4\u00e4rin, mik\u00e4 voi johtaa s\u00e4hk\u00f6vastuksen lis\u00e4\u00e4ntymiseen liit\u00e4nn\u00f6iss\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Hyv\u00e4 uutinen on, ett\u00e4 BMW kutsui takaisin autot, joissa t\u00e4m\u00e4 ongelma oli, ja ne korjattiin ilmaiseksi. Jos siis olet ostamassa k\u00e4ytetty\u00e4 BMW m430i:t\u00e4, varmista, ett\u00e4 omistaja korjasi t\u00e4m\u00e4n ongelman, jos siin\u00e4 oli sellainen.<\/p>\n\n\n\n

Viallinen venttiilikannen tiiviste<\/h3>\n\n\n\n

Venttiilikannen tiivisteest\u00e4 tulee viallinen tai huono halvan kumin takia, joka siin\u00e4 on mukana. Siksi, kun BMW m340i kattaa v\u00e4hint\u00e4\u00e4n 70 000 kilometri\u00e4, sinun pit\u00e4isi alkaa tarkastaa venttiilikannen tiiviste, koska se hajoaa ja alkaa vuotaa \u00f6ljy\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Yksi t\u00e4rkeimmist\u00e4 syist\u00e4, miksi kuminen venttiilikannen tiiviste kuluu nopeammin, johtuu sen jatkuvasta l\u00e4mpenemisest\u00e4 ja j\u00e4\u00e4htymisest\u00e4. Joitakin huonon venttiilikannen tiivisteen merkkej\u00e4 ovat moottorin \u00f6ljyn v\u00e4h\u00e4inen palaminen, palavan \u00f6ljyn haju ja savu venttiilikannen alueelta. Korjaa t\u00e4m\u00e4 ongelma vaihtamalla huono venttiilikannen tiiviste.<\/p>\n\n\n\n

J\u00e4\u00e4hdytysnesteen menetys<\/h3>\n\n\n\n

Toinen yleinen ongelma BMW m340i -malleissa on j\u00e4\u00e4hdytysnesteen menetys. K\u00e4ytt\u00e4j\u00e4t ja mekaanikot eiv\u00e4t kuitenkaan ole paikallistaneet j\u00e4\u00e4hdytysnesteen menetyksen syyt\u00e4. T\u00e4m\u00e4 johtuu siit\u00e4, ett\u00e4 useimmilla BMW m340i:ill\u00e4, joissa on t\u00e4m\u00e4 ongelma, ei ole vesipumppuongelmia, haljennutta letkua tai viallista j\u00e4\u00e4hdytint\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

J\u00e4\u00e4hdytysnesteen h\u00e4vi\u00e4misen merkkej\u00e4 ovat kuitenkin moottorin ylikuumeneminen, j\u00e4\u00e4hdytysnesteen h\u00e4vi\u00e4minen, n\u00e4kyv\u00e4t vuodot ja j\u00e4\u00e4hdytysnesteen sekoittuminen \u00f6ljyyn. Varmista, ett\u00e4 j\u00e4\u00e4hdytysnestett\u00e4 on riitt\u00e4v\u00e4sti, ja korjaa taustalla oleva ongelma, jotta v\u00e4lt\u00e4t j\u00e4\u00e4hdytysnesteen menetyksen.<\/p>\n\n\n\n

Viallinen happianturi<\/h3>\n\n\n\n

Viallinen happianturi on vaihdettava v\u00e4litt\u00f6m\u00e4sti, sill\u00e4 se voi aiheuttaa auton ep\u00e4onnistumisen p\u00e4\u00e4st\u00f6testiss\u00e4. Huonon happitunnistimen oireita ovat virheellinen sytytys, alhainen polttoainekulutus, moottorin sammuminen tai jopa karkea tyhj\u00e4k\u00e4ynti. Vaihda huono happipolttoaineanturi ongelman korjaamiseksi.<\/p>\n\n\n\n

Huonot VANOS-solenoidit<\/h3>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 on yleinen ongelma BMW-kuljettajille, joilla on nykyaikainen BMW:n turbomoottori. T\u00e4m\u00e4 ongelma on ollut olemassa vuodesta 1992 l\u00e4htien, ja sit\u00e4 esiintyy my\u00f6s uusimmissa B58-moottoreissa, kuten m340i:ss\u00e4. VANOS yleens\u00e4 vikaantuu BMW:ss\u00e4 ja ne on jokseenkin helppo korjata.<\/p>\n\n\n\n

B58-moottorin VANOS-solenoidit sijaitsevat kuitenkin ajoitusketjun vieress\u00e4, moottorin takaosassa. T\u00e4m\u00e4n ongelman korjaaminen on siis hieman haastavaa. Joitakin merkkej\u00e4 huonoista VANOS-solenoideista ovat karkea tyhj\u00e4k\u00e4ynti, tehon menetys, huono polttoainetehokkuus ja VANOS-vikakoodit. Korjaa t\u00e4m\u00e4 ongelma vaihtamalla huonot VANOS-solenoidit.<\/p>\n\n\n\n

Viallinen polttoaineen paineanturi<\/h3>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 on toinen elint\u00e4rke\u00e4 osa, jota on syyt\u00e4 tarkkailla BMW m340i -mallissasi, kun ajelet yli 80 000 kilometri\u00e4. Huono polttoaineen paineanturi johtaa polttoaineen l\u00e4mp\u00f6tilan heikkenemiseen, moottorin tarkastusvalon syttymiseen, huonoon suorituskykyyn ja moottorin syttymish\u00e4iri\u00f6ihin. Vaihda polttoainepaineanturi ajoissa, jotta v\u00e4lt\u00e4t t\u00e4llaiset ongelmat.<\/p>\n\n\n\n

Viallinen turvavy\u00f6kokoonpano<\/h3>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 on valmistajan vika. Jotkut autot, joissa oli t\u00e4m\u00e4 ongelma, palautettiin ja korjattiin. Turvavy\u00f6kokoonpanon runkoon kiinnitt\u00e4v\u00e4\u00e4 pulttia ei ollut kiristetty vaaditulla tavalla. Varmista, ett\u00e4 t\u00e4m\u00e4 ongelma on korjattu, jos aiot ostaa k\u00e4ytetyn BMW m340i:n.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

Onko BMW m340i luotettava?<\/h3>\n\n\n\n

BMW:n standardien mukaan BMW m340i on luotettava auto. Mutta kun sit\u00e4 verrataan useimpiin kilpailijoihinsa Mercedes-Benzist\u00e4 ja Audista, huomaat, ett\u00e4 se on v\u00e4hemm\u00e4n luotettava. Siit\u00e4 huolimatta useimmat luotettavuuslaitokset antavat sille hieman keskim\u00e4\u00e4r\u00e4ist\u00e4 paremman arvosanan, mik\u00e4 on parempi kuin useimmilla BMW:ll\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Onko BMW m340i:n huolto kallista?<\/h3>\n\n\n\n

Vaikka BMW m340i on halvempi yll\u00e4pit\u00e4\u00e4 kuin BMW x1, sen yll\u00e4pito on silti kalliimpaa. Sit\u00e4 paitsi se on yksi halvimmista BMW:ist\u00e4 yll\u00e4pidett\u00e4vist\u00e4 BMW:ist\u00e4 verrattuna BMW 7-sarjaan, 5-sarjaan ja 1-sarjaan. BMW m340i on kalliimpi yll\u00e4pit\u00e4\u00e4, koska BMW:n osat ja huollot ovat my\u00f6s kalliita.<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4 on BMW m340i:n korkea ajokilometrim\u00e4\u00e4r\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

Koska BMW m340i on ollut markkinoilla alle 5 vuotta, on melko haastavaa tiet\u00e4\u00e4 sen korkeaa ajokilometrim\u00e4\u00e4r\u00e4\u00e4. Mutta kun sit\u00e4 verrataan muihin BMW 3-sarjan malleihin, on todenn\u00e4k\u00f6ist\u00e4, ett\u00e4 BMW m340i:n korkea ajokilometrim\u00e4\u00e4r\u00e4 on 100 000-150 000 kilometri\u00e4. Jos siis haluat ostaa luotettavan k\u00e4ytetyn m340i:n, kannattaa harkita sellaista, jonka ajokilometrit ovat alle 100 000 kilometri\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Kuinka monen kilometrin j\u00e4lkeen BMW m340i:ss\u00e4 alkaa olla ongelmia?<\/h3>\n\n\n\n

Kuten useimmissa BMW 3-sarjan autoissa, BMW m340i:ss\u00e4 alkaa olla pieni\u00e4 ongelmia, kun sen ajokilometrit ovat ylitt\u00e4neet 30 000 kilometri\u00e4. Sytytystulppien ja sytytyskelojen kaltaiset asiat vaihdetaan tai korjataan ensimm\u00e4isin\u00e4. Toisaalta vakavia ongelmia alkaa ilmaantua, kun autossa on ajettu yli 100 000 kilometri\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Kuinka luotettava BMW B58 -moottori on?<\/h3>\n\n\n\n

Kyll\u00e4, BMW B58 on yksi markkinoiden luotettavimmista BMW-moottoreista. Siksi jopa Toyotan luotettavat autot, kuten Toyota Supra, k\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t B58 3,0-litraista turbomoottoria. Sen lis\u00e4ksi, ett\u00e4 t\u00e4m\u00e4 moottori on luotettava, se on my\u00f6s tehokas ja kest\u00e4v\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Johtop\u00e4\u00e4t\u00f6s<\/h2>\n\n\n\n

Nyt kun tunnet joitakin BMW m340i:n yleisimpi\u00e4 ongelmia, t\u00e4m\u00e4n auton huoltamisen ei pit\u00e4isi olla kovin vaikeaa. Suurin osa edell\u00e4 mainituista ongelmista on helppo v\u00e4ltt\u00e4\u00e4, kunhan autoa huolletaan hyvin.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan BMW m340i on mukava kompakti edustusauto, jossa on monia huippuluokan ominaisuuksia. Se on my\u00f6s mukava, ylellinen ja suorituskykyinen.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

BMW m340i on kompakti edustusauto, jossa on paljon erinomaisia ominaisuuksia, edistyksellist\u00e4 tekniikkaa ja erinomaista suorituskyky\u00e4. Mutta kuten odotettua, t\u00e4ss\u00e4 BMW:n luksussedanissa on my\u00f6s paljon yleisi\u00e4 ongelmia, joita k\u00e4ytt\u00e4jien pit\u00e4isi olla<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4551,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[6],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4550"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4550"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4550\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4552,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4550\/revisions\/4552"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4551"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4550"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4550"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4550"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}